Sălăjeanul, iulie-septembrie 2013 (Anul 10, nr. 2337-2402)

2013-07-01 / nr. 2337

Luni, 1 iulie 2013 Sălăjeanul SPORT Concurs regional de karting la Zalău Eduard FARCAȘ Duminică, în intervalul orar 09:00-15:00, Bulevardul Mihai Viteazu a fost închis pentru a permite desfășurarea celei de-a 21-a ediții a Concursului Regional de Karting „Cupa Meseș”. Prima ediție a concursului a avut loc în anul 1992, iar de atunci tradiția continuă până în prezent. Orașul de la poalele Meseșului are o tradiție longevivă în materie de karting, fiind printre cele mai reprezentative orașe din țară în acest domeniu. în anul 1970, la Zalău s-a construit primul kart din țară, pentru ca apoi orașul Zalău să fie recunoscut drept cel mai important centru în domeniul construcției genților și cauciucurilor pentru kart-uri. La competiția de ieri ar fi trebuit să se alinieze echipe din 7 județe: Sălaj, Satu-Mare, Maramureș, Cluj, Bihor, Arad și Bistrița, dar s-au ținut de promisiune doar 4 județe: reprezentanții județului Sălaj, reprezentanții județului Satu Mare cu echipaje din orașul Cărei, reprezentanții județului Maramureș, cu echipaje din orașul Baia Mare, dar și reprezentanți din județul Bihor. Competiția a constat în deplasarea paralelă a doi concurenți, pe piste diferite, presărate cu porți independente una față de alta. Competiția s-a desfășurat în program eliminatoriu, cel care trece primul linia de sosire a circuitului sălăjean fiind desemnat câștigător al manșei și se califică în următoarea manșă. Câștigătorul tuturor manșelor va fi considerat și câștigătorul grupei respective. Competiția oficială a debutat la ora 10:00, iar în intervalul orar 10:00- 13:00 toate echipajele aflate în concurs și împărțite pe grupe de vârstă au efectuat turele de concurs. Vremea a fost favorabilă, astfel că spectacolul a fost unul pe cinste. Festivitatea de premiere a avut loc ieri, în fața Casei de Cultură a Sindicatelor, iar rezultatele oficiale le puteți urmări astăzi, la știrile din sport ale jurnalului de la orele 18.00 și 21.00, doar pe Sălăjeanul TV Ediție specială. Turul Franței la 100 de ani! Clasamentul general: 1 Marcel Kittel (Ger) Argos-Shimano 4:56:52 2 Alexander Kristoff (Nor) Katusha 3 Danny Van Poppel (Ned) Vacansoleil-DCM 4 David Millar (MBr) Garmin- Sharp 5 Matteo Trentin (Ita) Omega Pharma - QuickStep 6 Samuel Dumoulin (Fra) AG2R 7 Gregory Henderson (NZl) Lotto Belisol 8 Jurgen Roelandts (Bel) Lotto Belisol 9 Jose Joaquin Rojas Gil (Spa) Movistar ' 10 Kris Boeckmans (Bel) Vacansoleil-DCM k--------- - ■ .............-.......J Să zâmbim. Au blocat finalul de etapă cu autobuzul După Turul României, care împlinește anul acesta 50 de ani de existență, Turul Franței, cea mai importantă competiție de ciclism la nivel mondial, a ajuns la ediția aniversară 100. Sâmbătă s-a desfășurat prima etapă din ediția cu numărul 100 a Turului Franței. Evenimentele neplăcute și-au făcut însă din plin apariția. Turul Franței se desfășoară pe parcursul a 21 de etape și acoperă o distanță totală de 3.404 kilometri. Spre deosebire de anii precedenți, traseul pentru Turul Franței 2013 nu va trece dincolo de granițele Franței. Acest lucru nu s-a mai întâmplat de la ediția din anul 2003. Sâmbătă a avut loc prima etapă din cadrul acestei ediții aniversare, iar spectatorii, dar și rutierii au avut parte și de evenimente neplăcute, dar și comice. Primul eveniment neplăcut a fost o căzătură în pluton. Un banner amplasat pe marginea șoselei a fost luat de vânt și mutat aproximativ un metru pe șosea, plutonul nu l-a mai putut evita și astfel a avut o căzătură și un autocar au animat finalul etapei! A urmat o nouă căzătură, cu 12 kilometri înainte de linia de sosire. Astfel, marii sprinteri favoriți la câștigarea etapei - Cavendish, Greipel și Peter Sagan s-au rostogolit pe asfalt din vina germanului de la echipa Lotto-Belisol, care a încercat să taie trenul de sprint al celor de la Omega Pharma-QuickStep și i-a împiedicat de doi dintre adversari! Nervii rutierilor erau încinși la maxim, astfel că nimeni nu-și mai dorea încă un eveniment neplăcut. Cu aproximativ 9 kilometri înainte de finalul etapei, rutierii au fost anunțați de organizatori că finalul etapei s-a mutat din locul inițial, motivul fiind demn de un tur lipsit de importanță, nu de un mare tur precum Turul Franței. Autocarul echipei Orica-GreenEDGE s-a blocat de banner-ul de la linia de sosire, deoarece era prea înalt față de înălțimea la care a fost situat banner-ul de final, iar organizatorii nu au fost capabili să mute autocarul de sub banner. Aceștia au reușit până la urmă să mute autocarul de pe linia de sosire, iar rutierii au fost anunțați că finalul etapei va avea loc așa cum a fost stabilit inițial. Cu această problemă s-a creat și haosul, organizatorii au anunțat că timpii oficiali vor fi înregistrați cu șase kilometri înainte de final, după care s-au răzgîndit și au postat înregistrarea timpului oficial cu trei borne înainte de Bastia, cum era programat inițial! Contactor, marele întârziat! Rutierul de la echipa Argos-Shimano - Kittel a rămas singurul sprinter în zona favoriților, astfel că a și reușit să se impună, câștigând prima etapă din Turul Franței. La final, recunoscându-și lipsa de abilitate, organizatorii i-au clasat pe toți rutierii în același timp. Antrenat în căzătură, cu umărul stâng frânt de asfalt, Contador nu s-a grăbit spre linia de sosire, iar camerele de filmat au surprins durerea spaniolului. Contador a trecut linia de final cu o mare întârziere față de grupul învingătorilor. (E.F.) loc o căzătură teribilă, dar niciun mare favorit al etapei nu a fost afectat.