Sălăjeanul, ianuarie-martie 2015 (Anul 12, nr. 2544-2604)

2015-01-14 / nr. 2550

ofertă Post liber de șofer în Marea Britanie Un angajator din Marea Britanie scoate la concurs un post de șofer. Candidaturile pentru acest post pot fi depuse până în data de 31 ianuarie. Sălăjenii care vor să muncească în străinătate și au experiența necesară își pot transmite, până în data de 31 ianuarie, candidaturile pentru ocuparea postului de șofer camion scos la concurs de către un angajator din Marea Britanie. Pentru a fi compatibili cu postul, candidații trebuie să aibă permis de conducere, experiență în domeniu de minim doi ani și să nu aibă mai mult de 6 puncte penalizare. De asemenea, candidații trebuie cunoască limba engleză nivel mediu. Cei selectați pe aceste posturi vor lucra într-o companie cu o vastă experiență în serviciile de transport mărfuri. Potrivit informațiilor postate pe site-ul Eures, contractul va fi încheiat pe perioadă determinată, iar salariul promis de angajator este cuprins între 8,5 și 9 lire brut pe oră. Mai multe informații despre aceste posturi puteți obține accesând site-ul www.anofm.ro, secțiunea muncă în străinătate. Diana BAIDOC Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redactia@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 redactor șef Adrian LUNGU tel. 0757063459, e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro redactor social Cristina PUIE tel. 0757 074153, e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro redactor Cristina POP teL 0757 074153, e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro tehnoredactor: Ioana STAN, Ioana ROȘ www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulzalau Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Quj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Miercuri, 14 ianuarie 2015 www.salajeanul.ro împrumuturi limitate pentru primării Primăriile nu se vor mai putea întinde la împrumuturi bancare decât atât cât le permite „plapuma”, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern. Proiectul vine să limiteze eventuale împrumuturi pe care primăriile nu le-ar putea restitui. Adrian LUNGU Economiștii cred că o astfel de măsură nu face altceva decât să vină în sprijinul primăriilor, care nu vor mai ajunge în imposibilitatea de a-și rambursa creditele către banca de la care au împrumutat bani pentru cofinanțări sau pentru aplicarea unor programe cu finanțare europeană. Plafoanele vin să limiteze împrumuturile astfel încât să fie evitate derapaje financiare grave în cadrul primăriilor, mai ales a celor de comune. Economistul Alexandru Tamba crede că un astfel de proiect nu face decât să prevină situațiile în care primăriile ajung în blocaje financiare cu repercusiuni deosebit de grave asupra comunității locale. „Nu văd ce este rău într-un astfel de proiect. Știm cu toții că au fost primării care nu au mai avut bani de salarii sau au ajuns în imposibilitatea de a-și achita ratele la bancă. Prin astfel de plafoane, o primărie se va împrumuta doar atât cât să poată returna”, a mai spus Tamba, despre plafoanele impuse primăriilor și părer ai multe detalii puteți afla urmărind știrile Sălăjeanul TV sau intrând pe economiștilor www.salajeanul.ro, secțiunea știri video. Sălăjenii, așteptați joi la Muzeu Sălăjenii interesați de cărțile și broșurile apărute la Muzeu în perioada 2010- 2014 sunt așteptați să se răsfoiască joi, 15 ianuarie, începând cu ora 17,00. De Ziua Culturii Naționale, reprezentanții Muzeului Județean de Istorie și Artă invită publicul să cunoască mai bine rezultatele muncii muzeografilor; în acest sens, instituția provoacă publicul să descopere „producția” științifică și de promovare a patrimoniului din ultimii patru ani. Corina Bejinariu, directorul MJSA Zalău, a declarat că deși Muzeul a traversat o perioadă mai dificilă, în care accesul la patrimoniu a fost greu de realizat, având în față și o mare provocare, aceea de crea un nou tip de muzeu, nu s-a neglijat activitatea de cercetare, fructificată în peste 15 monografii și 12 broșuri de promovare a patrimoniului. Producția editorială a fost completată de cele 3 numere ale revistei Muzeului, Acta Musei Porolissensis, revistă cotată printre cele mai bune din țară. în egală măsură, activitatea de cercetare a fost reflectată în zeci de articole, studii, rapoarte publicate în reviste de specialitate de prestigiu din țară sau din străinătate. Cei interesați sunt așteptați la Muzeu joi, 15 ianuarie, începând cu ora 17,00. C.PUIE