Sălăjeanul, iulie-septembrie 2015 (Anul 12, nr. 2664-2727)

2015-09-17 / nr. 2720

2 târgul Olarilor Meșteri olari din Ungaria și România iși dau întâlnire la Zalău Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj organizează sâmbătă și duminică, 19-20 septembrie, în Zalău, a doua ediție a Târgului olarilor. Ediția din acest an este centrată pe demonstrații ale meșterilor olari din România, respectiv din județele Harghita, Maramureș, Sălaj și Vâlcea, dar și din Ungaria. Prezentările de ceramică și demonstrațiile meșterilor olari vor avea loc sâmbătă, între orele 8,00 - 14,00 (pe platou, în fața Consiliului Județean) și duminică, după ora 12,00, în parcarea din spatele Primăriei, în cadrul manifestării Ziua maghiarilor din Sălaj. Cristina POP C!, salajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 -7047 director Cristina PUIEtel. 0757 074153, e-mail: cristina.puie@salajeanul.ro redactor Nate VLAD tel. 0757 063459, e-mail: redactia@salajeanul.ro redactor Cristina POP tel. 0757 074153, e-mail: cristina.pop@salajeanul.ro tehnoredactor: Ioana HOLHOS www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulTV Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Joi, 17 septembrie 2015 www.salajeanul.ro Vaccinări S-a modificat schema de vaccinare la copii S-a schimbat schema de vaccinare a bebelușilor. Noul calendar al vaccinărilor este valabil pentru anii 2015 și 2016 și a fost inclus în Ordinul Ministerului Sănătății. Ioana HOLHOȘ S-a modificat schema de vaccinare a bebelușilor. Astfel, vaccinul hexavalent, care în trecut se administra bebelușilor la vârstele de 2 luni, 6 luni și 12 luni, va fi făcut acum la 2 luni, la 4 luni și la 11 luni. La 12 luni rămâne a se administra ROR-ul. Schimbări în schema de vaccinare sunt și la copiii de vârstă mai mare. Astfel, din acest an se va introduce la vârsta de 6 ani vaccinul DTP, iar la 14 ani se va face vaccinul diftero-tetanic. Potrivit dr. Olimpia Moigrădean, ,,nu se mai fac vaccinurile la școală, vaccinurile se fac în cabinetul medicului de familie. Noi am făcut catagrafia de când au trecut vaccinurile la noi și, în funcție de luna de naștere, vom chema copilul la imunizare. Vreau să le spun și părinților, s-a modificat schema națională la vaccinări, copilul va face vaccinul la cabinetul medicului de familie la două luni, la patru luni, la 11 luni și la un an, nu mai facem vaccinarea la șase luni și la un an. La cinci ani se face revaccinare pentru rujeolă, rubeolă și oreion, la fel la vârsta de șase și șapte ani. Toate aceste vaccinuri se vor face la medicul de familie și vor fi anunțați în funcție de luna în care s-au născut copiii. Chiar acum am vaccinat un lot destul de mare copii de cinci, șase și șapte ani, copii care au fost în clasa zero și au primit la școală sau copii care au lipsit de la acest vaccin din varii motive. Aceste vaccinuri nu sunt dureroase, reacții adverse sunt foarte rare, acestea pot declanșa puțină febră sau se poate declanșa o rinoree, să îi curgă nasul sau să facă puțină subfebrilitate, în rest nu este nicio problemă. Dar mai avem câteva luni de lucru pentru a recupera restanțierii școlari, care din diverse motive nu au reușit să facă vaccinul. Ce mă bucurăm că acum părinții se interesează, noi îi catagrafiem și îi recuperăm". Aniversare Contabilii din Sălaj, în sărbătoare Ziua Națională a Contabilului Român, ji sărbătorită în fiecare an pe data de 21 septembrie, va fi marcată și în Sălaj de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați. Evenimentul este programat luni, 21 septembrie, la un hotel din municipiul Zalău, cu deschiderea oficială a manifestărilor de către președintele filialei și va continua cu mesajul Consiliului Superior al Corpului, mesaj prezentat de un reprezentant al instituției. Evenimentul va continua cu prezentarea temei din acest an - „Profesia de expert contabil și contabil autorizat - o carieră de succes”. Va urma acordarea diplomelor de merit persoanelor nominalizate de către Filiala Sălaj a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Ziua Contabilului va continua cu prezentarea topului local al celor mai bune societăți membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. (A.S.)