Sălăjeanul, ianuarie-martie 2017 (Anul 14, nr. 3033-3090)

2017-02-14 / nr. 3057

2 PUBLICITATE Sălăjeanul Marți, 14 februarie 2017 i www.salajeanul.ro Primarul municipiului Zalău în baza realizării principiilor instituite de Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administrația publica,principii care vizeaza informarea,consultarea prealabila a persoanelor asupra problemelor de interes public,precum si participarea activa a cetățenilor in procesul decizional de elaborare a actelor normative locale, aduce la cunoștință publică următorul proiect de act normativ ce se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Zalău: PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Regulamentului privind înregistrarea și radierea vehiculelor din Municipiul Zalău care nu se supun înmatriculării Consiliul local al municipiului Zalău. Având în vedere: Referatul Direcției Tehnice - Serviciul Monitorizare Servicii Comunitare de Utilități Publice nr. 5968 din 01.02.2017; Avizul Direcției Regim Permise De Conducere și înmatriculare a vehiculelor nr. 906542/20.01.2016; Rapoartele Comisiilor de Specialitate ale Consiliului Local, în temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din O.U.G nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, ale Hotărârii de Guvern nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, ale art. 23 alin. (1) din Ordinul Ministerului Administrației și Internelor nr. 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, ale Ordinului Ministerului Administrației și Internelor nr. 1454/2006 privind forma, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare și ale celui de înregistrare, în conformitate cu prevederile art. 4 lit. (b) și art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională, în temeiul prevederilor art. 36 alin. (1), art. 45 alin. (1), art. 115 alin. (1), lit. (b), din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. HOTĂRĂȘTE: Art.1. Aprobarea Regulamentului privind înregistrarea și radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării, în Municipiul Zalău, care constituie Anexa 1, parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2. La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Zalău nr. 55 din data de 05.03.2007 privind înregistrarea și radierea vehiculelor de către Consiliul local al municipiului Zalău. Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcția Tehnică. PRIMAR: CSUNTIONEL DIRECȚIA TEHNICĂ-SERVICIUL MONITORIZARE SERVICII COMUNITARE DE UTILITĂȚI PUBLICE REFERAT nr. 5968/01.02.2017 privind aprobarea unui nou regulament privind înregistrarea și radierea vehiculelor din Municipiul Zalau care nu se supun înmatriculării In momentul de fata, înregistrarea si radierea vehiculelor din Municipiului Zalău care nu se supun înmatriculării, se efectuează in baza Regulamentului privind înregistrarea si radierea vehiculelor de către Consiliul local al Municipiului Zalau, aprobat prin HCL 55/05.03.2007. In vederea protejării infrastructurii rutiere, descongestionarea si fluidizarea traficului, desfasurarea in conditii de siguranta a traficului si protecției mediului este in curs de elaborare , avizare si aprobare Regulamentul privind desfășurarea circulației vehiculelor pentru transportul de mărfuri, ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări in Municipiul Zalau. Regulamentul privind înregistrarea si radierea vehiculelor cuprinde prevederi care intra in domeniul de reglementare al Regulamentului privind desfășurarea circulației vehiculelor pentru transportul de mărfuri, ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări in Municipiul Zalau, după cum urmeaza: - conținutul si modelul certificatului de înregistrare; acesta nu menționează masa totala maxima autorizata a vehiculului, fapt ce face neaplicabil regulamentul pentru vehiculele înregistrate, ori, in conformitate cu prevederile Ordinului 1454/2006 privind forma, dimensiunile si conținutul certificatului de mnamtriculare si a celui de înregistrare, fiecare emitent poate introduce, optional si alte rubrici fata de cele obligatorii, inclusiv masa totala maxim autorizata a vehiculului; -traseele de circulație a vehiculelor înregistrate, prin care sunt stabilite restricții de acces in anumite zone din municipiu; aceasta prevedere nu mai este necesara in regulament, deorece toate restricțiile avute in vedere la aceasta data sunt cuprinse in propunerea de regulament privind reglementarea desfășurării circulației vehiculelor pentru transportul de mărfuri, ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări in Municipiul Zalau. De asemenea de la data adoptării Regulamentului privind înregistrarea si radierea vehiculelor de către Consiliul local al Municipiului Zalau, in anul 2007, legislația specifica domeniului a fost actualizata/completata. Ca urmare, avand in vedere cele de mai sus, precum si prevederile:-O.U.G. nr. 195/2002 Republicată privind circulația pe drumurile publice, care precizează la art. 14, alintă faptul ca:" (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, tractoarele agricole sau forestiere, altele decât cele prevăzute la art. 13 alin. (2), inclusiv remorcile destinate a fi tractate de acestea, precum și vehiculele cu tracțiune animală se înregistrează la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București, care, prin compartimentele de specialitate, țin și evidența acestora. ’’-Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice;-Ordinul Ministerului Administrației și Internelor nr. 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, care precizează la art.23, alin(1), faptul ca: ” Se înregistrează de către consiliile locale” pe a căror raza isi au domiciliul, reședința ori sediul proprietarii vehiculelor respective, ”mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, și troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă ‘‘Registrul Auto Român ”, precum și tramvaiele, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole, forestiere, care nu păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, și vehiculele cu tracțiune animala -Ordinul Ministerului Administrației și Internelor nr. 1454/2006 privind forma, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare și ale celui de înregistrare; -Avizul Direcției Regim Permise de Conducere si înmatriculare a Vehiculelor București, nr. 906542 din 20.01.2016, înregistrat la Primăria Municipiului Zalau cu nr. 3770/21.01.2016. Propuneri: 1. Aprobarea noului regulament privind înregistrarea și radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării, in Municipiului Zalău, prevăzut in anexa nr. 12. Revocarea HCL 55/05.03.2007 de aprobare a Regulamentului privind înregistrarea si radierea vehiculelor de către Consiliul local al Municipiului Zalau. DIRECTOR EXECUTIV: SEF SERVICIU ISCOP: Ing.Curea Danut Cosmin ing.Rodică Ciurte REGULAMENT privind înregistrarea și radierea vehiculelor din Municipiul Zalau care nu se supun inmatricularii CAPITOLUL I. DISPOZIȚII GENERALE ART.1.(1)Prezentul regulament are ca obiect reglementarea înregistrării si radierii vehiculelor care nu se supun inmatricularii, in conformitate cu prevederile : O.U.G. nr. 195/2002 Republicată privind circulația pe drumurile publice; Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice; Ordinul Ministerului Administrației și Internelor nr. 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor; Ordinul Ministerului Administrației și Internelor nr. 1454/2006 privind forma, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare și ale celui de înregistrare. (2) Potrivit art. art. H.alinüt din OUG 195/2002 republicata privind circulația vehiculelor pe drumurile publice.” (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, tractoarele agricole sau forestiere, altele decât cele prevăzute la art. 13 alin. (2), inclusiv remorcile destinate a fi tractate de acestea, precum și vehiculele cu tracțiune animală se înregistrează la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București, care, prin compartimentele de specialitate, țin și evidența acestora. ” Potrivit art. nr.23, alin(1) din Ordinul 1501/2006 privind procedura inmatricularii, înregistrării, radierii si eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor . Se înregistrează de către consiliile locale" pe a căror raza isi au domiciliul, reședința ori sediul proprietarii vehiculelor respective," mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, și troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă ‘‘Registrul Auto Român ”, precum și tramvaiele, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole, forestiere, care nu păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, și vehiculele cu tracțiune animală’". (3)In vederea aprobării prezentului regulament au fost obținute următoarele avize/acorduri: Avizul Direcției Regim Permise de Conducere si înmatriculare a Vehiculelor București, nr. 906542 din 20.01.2016, inregiitrat la Primăria Municipiului Zalau cu nr.. Art.2. Toți posesorii de vehicule menționate la art.1, alin (2) trebuie să respecte dispozițiile prezentului regulament precum și regulile de circulație și semnificația mijloacelor de semnalizare. Art.3. în sensul prezentului Regulament, in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2002, expresiile și temenii de mai jos au următorul înțeles: -autovehicul - orice vehicul echipat cu motor de propulsie, utilizat în mod obișnuit pentru transportul persoanelor sau mărfurilor pe drum ori pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau mărfurilor; -moped - vehicul cu două, trei sau patru roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere internă, ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. -vehicul - sistemul mecanic, care se deplasează pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, utilizat în mod current, pentru transportul de personae și/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări. -masă totală maximă autorizată - masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă; - înmatriculare/înregistrare - operațiunea administrativă prin care se atestă că un ve i continuare în pag. 3