Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2017 (Anul 14, nr. 3202-3258)

2017-10-19 / nr. 3215

2 mm ACTUALITATE/EVENIMENT 19 t b 17 sălăjeanul " Joi, 19 octombrie 2017 www.salajeanul.ro Sondaj de opinie Apartenența la UE este un lucru bun încrederea cetățenilor europeni în UE și în Parlamentul European continuă să crească, potrivit unui sondaj de opinie, Parlametrul privind percepția cetățenilor asupra Uniunii Europene și Parlamentului European. Astfel, 64 la sută dintre cetățenii europeni consideră că țara lor a beneficiat de statutul de țară și membră a UE, iar 57 la sută dintre cetățenii europeni afirmă că apartenența la UE este un lucru bun. AnaTUPORAN Ponderea cetățenilor UE care consideră că țara lor a beneficiat de apartenența la Uniunea Europeană este de 64 la sută, înregistrându-se o creștere cu patru puncte procentuale față de rezultatele din octombrie 2016. Rezultatele ultimului sondaj al Parlamentului European (Parlametru) arată că o majoritate clară de 57 la sută dintre cetățenii europeni consideră că apartenența țării lor la UE este un lucru bun, un nivel care se apropie de cel înregistrat înainte de criză. Euro-optimiismul românilor, in scădere o majoritate apropiată de media europeană, 61 la sută dintre români (trei la sută față de octombrie 2016), consideră că România a beneficiat de statutul de membră UE, în timp ce 48 la sută dintre români (șase la sută față de martie 2017) consideră că apartenența la UE este un lucru bun și 32 la sută (doi la sută față de martie 2017) consideră ca acest lucru nu este nici bun nici rău. 46 la sută dintre români consideră că principalul beneficiu adus de UE este accesul la noi oportunități profesionale. în România, cei care consideră că vocea lor contează la nivelul UE sunt mai mulți (42 la sută,trei la sută față de martie 2017) decât cei care consideră că vocea lor contează în propria țară (37 la sută,11 la sută față de martie 2017). La nivelul întregii Uniuni Europene, 47 la sută (+patru la sută față de martie 2017) cred că vocea lor contează în UE și 61 la sută (doi la sută față de martie 2017) cred că vocea lor contează în propria țară. UE, actor principal Antonio Tajani, Președintele Parlamentului European, a declarat: „Rezultatul sondajului este foarte pozitiv și încurajator. Sondajul arată că încrederea în instituțiile și activitatea noastră continuă să crească și că depășim criza din ultimii ani. în mod natural, în anumite domenii, părerile diferă de la un stat membru la altul. Acest lucru trebuie să ne inspire să accelerăm eforturile noastre de a aborda acele aspecte care produc îngrijorare; în general, oamenii văd din ce în ce mai mult în UE un actor principal atunci când vine vorba de abordarea marilor provocări și de protejarea cetățenilor de amenințările comune, cum ar fi terorismul, șomajul sau sărăcia și excluziunea. Pentru noi, ca Parlament al Cetățenilor, aceasta înseamnă că trebuie să producem rezultate și că vom lucra și mai mult pentru a împlini speranțele și așteptările oamenilor. De asemenea, consider rezultatele sondajului ca pe un mandat pentru ca Parlamentul European să joace un rol-cheie din ce în ce mai important în conturarea viitorului UE. Aici, în Parlamentul European, este cel mai bun forum pentru dezbaterea despre cum ar trebui să arate UE, ce sarcini ar trebui să îndeplinească sau ce competențe ar trebui să aibă". Trend pozitiv pentru imaginea Parlamentului European 43 la sută dintre români (+ cinci la sută față de octombrie 2016, peste media UE Protecție împotriva amenințrilor Sondajul anterior din martie 2017 a arătat că cetățenii sunt din ce în ce mai conștienți de faptul că UE acționează în interesul lor în domenii pe care ei le consideră prioritare. Pe baza acestei recunoașteri a acțiunii UE, interesul pentru UE rămâne ridicat (57 la sută), înregistrând o creștere constantă în timp. Cetățenii europeni se așteaptă, de asemenea, ca UE să îi ajute să se protejeze împotriva anumitor amenințări. Printre amenințările identificate se menționează terorismul (58 la sută în UE, 41 la sută în România), șomajul (43 la sută în UE, 40 la sută în România), sărăcia și excluziunea (42 la sută în UE, 48 la sută în România) și migrația necontrolată (35 la sută în UE, 33 la sută în România). Protejarea drepturilor Cetățenii se așteaptă ca UE să protejeze drepturile fundamentale (44 la sută în UE, 33 la sută în România), libertatea de a călători, lucra și studia în întreaga UE (36 la sută în UE, 41 la sută în România), drepturile lucrătorilor (34 la sută în UE, 42 la sută în România), pensiile adecvate (34 la sută în UE, 38 la sută în România) și bunăstarea economică (33 la sută în UE, 34 la sută în România). Se așteaptă ca, în special, Parlamentul European să apere drepturile omului (56 la sută în UE, 55 la sută în România), libertatea de exprimare (34 la sută în UE, 41 la sută în România), egalitatea dintre bărbați și femei (32 la sută în UE, 21 la sută în România) și solidaritatea între țările membre (28 la sută în UE, 32 la sută în România). Editat de SC MEDIADIFF PRODUCT SRL, Punct de lucru Zalău, str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153, e-mail: office@salajeanul.ro, redacția-salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cristina PUIE redactori Cristina POI> Diana PORAna TUDORAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. de 33 la sută, în creștere cu opt la sută au o părere pozitivă despre Parlamentul European, iar 38 la sută au o părere neutră. 60 la sută dintre români își doresc un rol mai important pentru instituție, față de 47 la sută dintre europeni. Majoritatea europenilor (55 la sută) și românilor (54 la sută) au declarat că sunt interesați de alegerile europene din 2019. Priorități pentru Parlamentul European Cetățenii se așteaptă ca Parlamentul European să sprijine acțiunile împotriva sărăciei și excluziunii (41 la sută în UE, 45 la sută în România), terorismului (41 la sută în UE, 29 la sută în România) și șomajului în rândul tinerilor (31 la sută în UE, 36 la sută în România). Sondajul Parlametru analizează cu atenție punctele de vedere ale cetățenilor despre apartenența la UE și avantajele acesteia, măsura în care aceștia consideră că vocea lor contează în UE și atitudinea față de Parlamentul European, prioritățile, acțiunile și misiunea acestuia. Sondajul confirmă părerea din ce în ce mai favorabilă a cetățenilor cu privire la UE, continuându-se tendința vizibilă înregistrată în sondajele începând din 2016. în cadrul studiului au fost chestionați 27.881 de cetățeni din cele 28 de state membre (1.031 în România), în perioada 23 septembrie - 2 octombrie 2017.