Sălăjeanul, ianuarie-martie 2018 (Anul 15, nr. 3259-3317)

2018-02-21 / nr. 3290

Prin PNDL2 Boncidai Csaba: „Se va împlini un vis pe care I am. Vom avea drumuri inelare In comuna Fericei” în comuna Pordei vor fi realizate drumuri inelare, adică vor fi șosele care vor lega toate satele din comună. Potrivit primarului comunei, Boncidai Csaba, un obiectiv pe care și-l propune în acest an este cel de asfaltare a tuturor drumurilor din comună. Acest proiect va fi finanțat din fonduri europene. „Am profitat de proiectele finanțate din fonduri europene, prin care am reușit să modernizăm 18 km de drum. Am încercat și pentru perioada 2014-2020, am depus un proiect care nu era eligibil pe motivul că nu mai erau instituții pe care să le deservim cu drumurile pe care le-am propus spre modernizare. Aceste proiecte au fost reconsiderate, au fost desemnate câștigătoare în cadrul PNDL 2, am semnat contractele de finanțare și acum facem procedura de achiziție pentu executarea lucrărilor. Vom rezolva toate drumurile, inclusiv cele de legătură între localități. în acest mod, un vis de-al meu se va îndeplini, vom avea drumuri inelare, nu va trebui să mergem la Bădăcin prin Șimleu Silvaniei, se va putea face legătura printrun drum inelar, care va parcurge toate localitățile comunei”, a precizat Boncidai Csaba, primarul comunei Pericei. (C.P.) Q wiÄ , salajeanul Editat de SC MEDIADIFF PRODUCT SRL, Punct de lucru Zalău, str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153, e-mail: redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cristina PUIE redactori Cristina POR Diana POR Ioana GALE www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulTV Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Miercuri, 21 februarie 2018 www.salajeanul.ro Ceas aniversar Inginerul Florian Neaga, o viață dedicată zootehniei O viață dedicată zootehniei, așa s-ar putea traduce activitatea inginerului Florian Neaga, cel care a modelat zeci de generații și le-a transmis dragostea față de animalele din fermă. Cristina POP Producția de animale din județul Sălaj este strâns legată de numele inginerului zootehnist Florian Neaga. Datorită lui, Sălajul a ajuns în perioada comunistă printre cele mai importante zone din țară care exporta viței. Aceștia erau crescuți în ferma pe care inginerul sălăjean a coordonat-o, o fermă de îngrășat viței. Florian Neaga a fost șeful fermei IAS de la Bobota și apoi a condus-o pe cea de la Șimleu Silvaniei, întrucât prin activitatea desfășurată a fost unul dintre cei mai buni specialiști în creșterea animalelor pe care i-a avut Sălajul, la ceas aniversar, respectiv la împlinirea vârstei de 80 de ani, unul dintre învățăceii pe care acesta i-a avut, Ioan Cherecheș, i-a pregătit în semn de recunoștință o diplomă aniversară, o diplomă de excelență pentru întreaga activitate. „Pentru întreaga activitate în domeniul creșeterii animalelor, ne-am permis ca din partea Ministerului Agriculturii, Direcția Agricolă Sălaj și Asociația „Ovis” Sălaj, să vă acordăm o diplomă de excelență. Am ținut neapărat să facem acest gest acum, când împliniți frumoasa vârstă de 80 de ani, în primul rând, pentru că ați fost mentorul meu, de la dumneavostră am învățat foarte multe lucruri, și toate bune. Nouă, celor care am lucrat la dumneavoastră în fermă ca și copii de liceu, ne-ați fost ca un părinte”, a precizat inginerul loan Cherecheș, cel care i-a înmânat diploma de excelență inginerului Florian Neaga. Ioan Cherecheș își aduce aminte cum în fiecare zi, la amiază, inginerul Neaga venea și stătea de vorbă cu elevii, își aduce aminte și acum vorbele pe care acesta le spunea: „copii, viața este făcută să fie trăită, dar pentru asta trebuie să munciți”. Rezultatul acestor vorbe este reflectat în numărul celor care, după ce au muncit la ferma agricolă coordonată de inginerul Neaga, au devenit oameni realizați. „Eu am ținut neapărat să vă mulțumesc, întotdeauna v-am considerat un apropiat și un om care a contat foarte mult în formarea mea profesională. Dacă în viață am mulțumit cuiva, am mulțumit în primul rând părinților, apoi învățătoarei pentru că mi-a pus penița în mână, iar ulterior profesorilor. Și, nu în ultimul rând, de fiecare dată v-am mulțumit dumneavoastră pentru că ați fost un om care pentru agricultura și zootehnia românească a contat foarte mult”, a completat Ioan Cherecheș. Puțină lume știe că din mâna inginerului zootehnist au ieșit la export, în perioada comunistă, sute de vagoane cu mii de viței îngrășați. Fiind un foarte bun specialist a reușit în acel moment să insufle o anumită concurență printre crescătorii de animale din județ și nu numai. Vizibil emoționat de gestul făcut, inginerul Florian Neaga a mulțumit celor care s-au gândit la el. „Vreau să-i mulțumesc domnului Ioan Cherecheș pentru că am lucrat împreună și am realizat multe în domeniul zootehnic. Generația dumneavoastră a fost formată din oameni care au înțeles ce trebuie să facă. Datorită oamenilor ca dumneavoastră lucrurile au evoluat, treaptă cu treaptă”, a precizat cel care a împlinit frumoasa vârstă de 80 de ani, inginerul zootehnist Florian Neaga. Tinerilor cu care a intrat în contact de-a lungul timpului le-a insuflat respectul față de muncă. Mulți dintre aceștia au ajuns buni specialiști în toate domeniile începând de la medici, profesori, ingineri zootehniști, inginerul Florian Neaga fiind un îndrumător și un deschizător de drumuri pentru cei mai tineri. La împlinirea acestei frumoase vârste îi dorim și noi inginerului Florian Neaga multă sănătate. La mulți ani! Administrație 9 Banii pentru materiale didactice și rechizite In grădinițe, amânați Proiectul de hotărâre privind alocarea unor sume de bani pentru achiziționarea de rechizite și material didactic pentru grădinițele din Zalău a fost retras de pe ordinea de zi în urma unei dezbateri ce a avut loc în cadrul ședinței Consiliului Local al Municipiului Zalău privind aprobarea bugetului pe 2018. Motivul principal invocat a fost dubla finanțare. Pe fondul dezbaterii s-a punctat și faptul că aceste finanțări sunt legale și se pot accesa proiecte în baza depunerii actelor necesare de către părinții copiilor. Primarul Municipiul Zalău, Ionel Ciunt, a fost de părere că alocarea acestor bani, în condițiile în care sumele solicitate sunt mai mici față de sumele care au fost alocate anul trecut, nu ar reprezenta o problemă dacă nu ar exista impedimentul dublei finanțări. De asemenea, a mai precizat că a realizat o analiză a grădinițelor și a înaintat concluzia conform căreia nu există nevoi acute de finanțare a grădinițelor pentru că sunt destul de bine dotate. Așadar, proiectul care vizează acordarea unor sume de bani în vederea achiziționării de rechizite și alte materiale didactice necesare pentru uzul în grădinițe a fost retras cu îndemnul de a analiza oportunitatea găsirii unor soluții de finanțare pentru a susține educația viitoarelor generații. Ioana GALE