Sălăjeanul, ianuarie-martie 2019 (Anul 16, nr. 3486-3540)

2019-03-06 / nr. 3523

Sălăjeanul www.salajeanul.ro Miercuri 6 martie 2019 ACTURITATE/EVENIMENT Creative Minds Hub ,, Hub pentru tineri, la Zalău Tinerii din Zalău au, începând de joi, un spațiu special dedicat creativității, dezvoltării personale și creării de proiecte care pot aduce schimbări pozitive în societate. Găzduit în Clădirea Transilvania, noul „Creative Minds Hub” este un centru de activități creat de tineri pentru tineri, cu finanțarea unei multinaționale din Zalău. Des întâlnit în orașele cu mulți studenți, dar și în localitățile care se remarcă prin numărul de antreprenori, conceptul de Hub a ajuns, în premieră, și la Zalău. Amenajat în Clădirea Transilvania, într-un spațiu pus la dispoziție de Primăria Zalău, acest loc este unul deschis, confortabil și prietenos, și va găzdui sesiuni de training, concursuri de dezbateri și oratorie, teambuilding-uri, proiecții de film sau expoziții de pictură. Aici, cei interesați pot avea acces în hub pentru a-și dezvolta ideile creative sau planurile de afaceri sau pentru a lucra la rezolvarea unor probleme ale comunității împreună, într-un mediu în care colaborarea devine mai importantă decât competiția; în acest fel, ei vor avea oportunitatea de a contribui la bunul mers al comunității și, în același timp, de a-și construi un viitor chiar aici, în oraș. Ideea acestui hub aparține unui grup de patru liceeni de la Colegiul Național „Silvania” din Zalău - Paul Iacob, Iulia Bican, Ramona Ghilea și Sava Trănescu, toți participanți la concursul „Lider european” organizat de Reprezentanța Comisiei Europene. Echipa a fost coordonată de prof. Iulia Florian, consilier educativ la CNS. „Dorința de a face ceva inedit pentru comunitatea locală exista de mult, iar rampa de lansare a fost concursul «Lider european». Am găsit spațiul necesar, am proiectat aspectul viitorului hub și am creat o prezentare care a convins juriul. Faptul că am ajuns pe locul al treilea din peste 300 de proiecte înscrise ne-a asigurat finanțarea și a fost o validare care ne-a dat încredere în viabilitatea ideii noastre”, spune Paul Jacob. Spațiul ce găzduiește hub-ul a fost amenajat printr-o finanțare oferită de Tenaris Silcotub, care a contribuit și cu mentorat pentru o parte dintre activitățile propuse de inițiatori. „Am investit în Creative Minds Hub pentru că ne dorim ca tinerii să își transforme visurile în realitate și, în același timp, să transforme în bine comunitatea noastră. Avem multă încredere în potențialul acestei generații de tineri, care sunt, într-un fel, și copiii noștri, l-am văzut crescând și dezvoltându-se de-a lungul anilor, pentru că i-am susținut prin inițiative precum Bursele de Merit oferite celor mai buni liceeni sau programul de dezvoltare non-formală Clubul Liderii Mileniului Trei”, spune Codruța Hodrea, manager relații cu comunitatea în cadrul Tenaris Silcotub. Noul „Creative Minds Hub” va funcționa permanent, accesul în spațiu fiind gratuit cu condiția rezervării anticipate a acestuia. Andreea VUCOVSCHI Tenis Americanii merg pe mâna Simonei Simona Halep și-a aflat, luni noaptea, adversarele de la Indian Wells, turneu transmis în direct de Digi Sport în perioada 6-17 martie. Cap de serie numărul 2 la turneul american, Simona Halep este considerată de organizatori favorită să-și câștige sfertul de tablou, unul „destul de colorat”. Simona Halep va intra în competiție direct în turul doi, acolo unde o va întâlni probabil pe Barbora Stricova. Site-ul oficial al competiției notează, într-o analiză făcută după tragerea la sorți, că Simona va avea un meci relativ ușor în turul doi, contra unei jucătoare în fața căreia nu a mai pierdut din 2010. Americanii cred că problemele Simonei ar putea apărea în optimi, acolo unde probabil va întâlni învingătoarea duelului Kasatkina/Ostapenko. Chiar și așa, americanii cred că Simona Halep va trece și peste acest hop, dar și peste meciul din sferturi, unde o așteaptă un posibil duel cu Svitolina sau cu Barty. De altfel, site-ul oficial al competiției anticipează cuburile Petra Kvitova - Karolina Pliskova și Serena Williams - Simona Halep în careul de ași de la Indian Wells. Naomi Osaka, liderul la zi al clasamentului WTA și campioana en titre, va ieși din competiție până în faza semifinalelor, pe un sfert de tablou care va fi câștigat, în opinia americanilor, de Karolina Pliskova. Traseul virtual al Simonei Halep la Indian Wells 2019. Turul 1 Turul 2 Stricova/calificări; Turul 3 - Sasnovich/ Siniakova; Optimi - Kasatkina/ Ostapenko; Sferturi - Svitolina/Barty; Semifinale - Stephens/Bertens/Serena; Finală - Osaka/Kvitova/Pliskova; AndraM. Tenis Posibile întâlniri In turul trei la Indian Wells Jumătatea superioară: Osaka - Collins; Bencic - Wozniacki; Sevastova - Kontaveit; Vekic Karolina Pliskova; Kvitova - Pavlyuchenkova; Keys - Goerges; Sabalenka - Tsurenko; Suarez Navarro - Kerber. Jumătatea inferioară: Bertens - Hsieh; Muguruza - Serena Williams; Mertens - Wang; Cibulkova - Stephens; Svitolina - Buzărnescu; Garda - Barty; Kasatkina - Ostapenko; Sasnovich - Halep. Dacă se vor respecta calculele hârtiei, așa ar trebui să arate optimile de finală. Posibile sferturi de finală la Indian Wells 2019: Osaka - Pliskova; Halep - Svitolina; Kerber - Kvitova; Bertens - Stephens. Traseul virtual al Simonei Halep la Indian Wells 2019: Turul 1 Turul 2 - Stricova/calificări; Turul 3 - Sasnovich/ Siniakova; Optimi - Kasatkina/ Ostapenko; Sferturi - Svitolina/Barty; Semifinale - Stephens/Bertens/Serena; Finală - Osaka/Kvitova/Pliskova. Program Indian Wells 2019 Anul trecut, la Indian Wells, Simona Halep s-a oprit în semifinale, unde a pierdut cu Naomi Osaka (3-6, 0-6), în două seturi. Sportiva niponă a câștigat ulterior întrecerea, după o finală cu Daria Kasatkina. Programul turneului. 4 martie: tragerea la sorți; 4-5 martie: calificări; 6- 7 martie: turul I; 8-9 martie: turul II; 10- 11 martie: turul III; 12-13 martie: optimi; 14 martie: sferturi; 15 martie: semifinale; 17 martie: finala. Clasamentul WTA în acest moment: 1. Naomi Osaka 6.871 puncte; 2. Simona Halep 5.727; 3. Petra Kvitova 5.605; 4. Sloane Stephens 5.307; 5. Karolina Pliskova 5.145; 6. Elina Svitolina 4.900; 7. Kiki Bertens 4.885; 8. Angelique Kerber 4.880; 9. Aryna Sabalena 3.565; 10. Serena Williams 3.406. Andra M