Sălăjeanul, aprilie-iunie 2019 (Anul 16, nr. 3541-3584)

2019-06-03 / nr. 3578

Sprijin pentru modernizarea și dezvoltarea stațiunilor balneare Guvernul a aprobat săptămâna trecută instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentru finanțarea Programului de investiții, modernizare și dezvoltare a infrastructurii în stațiunile balneare sau balneoclimaterice. Bani pentru clădirile distruse de furtună Vremea rea care a măturat Zalăul în 28 mai a provocat stricăciuni majore la mai multe imobile aparținând Consiliului Județean Sălaj. Prima probă are loc luni, 3 iunie, și marți, 4 iunie, când candidaților le sunt evaluate competențele lingvistice de comunicare orală în limba română. în 5 și 6 iunie va avea loc evaluarea la limba maternă, pentru ca în 7, 10 și 11 iunie elevii să dea evaluarea competențelor digitale. Candidații de altă confesiune decât cea ortodoxă, care sărbătoresc Rusaliile în data de 10 iunie, pot fi programați pentru susținerea probei în zilele de 7 și 11 iunie. Proba orală la limba străină este programată în zilele de 12 și 13 iunie. Examenul continuă cu testele scrise, astfel: în 1 iulie - la limba și literatura română, în 2 iulie - la limba și literatura maternă, în 3 iulie - proba obligatorie a profilului, iar în 4 iulie - cea la alegerea profilului și specializării. Primele rezultate vor fi afișate în 8 iulie, până la ora 12.00, după care cei nemulțumiți de notele obținute vor avea la dispoziție patru ore pentru a face contestații. Acestea vor fi soluționate între 9 și 12 iulie, pentru ca în 13 iulie să fie afișate rezultatele finale. Andreea VK.COVSCHI O nouă suspiciune de pestă porcină africană a fost confirmată vineri, 31 mai, în cazul a trei probe de organe de la porci decedați într-o exploatație din localitatea Meseșenii de Jos, au anunțat reprezentații Prefecturii Sălaj. Mai multe informații în pagina 4 învățământ. A ÎUCC pilt BctC"ul Examenul de Bacalaureat începe în această săptămână, cu probele orale. La această sesiune s-au înscris 1.785 de absolvenți de liceu, din care 1.544 din seria curentă, iar 241 din seriile anterioare, potrivit informațiilor transmise de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sălaj.