Sălăjeanul, iulie-septembrie 2019 (Anul 16, nr. 3585-3609)

2019-08-02 / nr. 3594

Sălăjeanul www.salajeanuL ro 2 5 august 2019 ACTUALITATE/EVENIMENT Recomandare Populația, sfătuită să se aprovizioneze din timp cu lemne pentru iarnă Regia Națională a Pădurilor - Romsilva recomandă populației să se aprovizioneze din timp cu lemne pentru foc, la nivelul tuturor ocoalelor silvice de stat din cadrul Romsilva existând în acest moment un volum disponibil de lemn pentru foc de 272.961,98 metri cubi. în primele șase luni ale anului, Romsilva a livrat direct populației un volum de 608.926,35 metri cubi lemn pentru încălzirea locuinței, la un preț mediu de 178,6 lei pe metru cub, fără taxa pe valoarea adăugată. Prețul lemnului pentru încălzirea locuinței, livrat direct populației, variază în funcție de specie, sortiment condițiile de livrare, costurile de transși port nefiind incluse în preț. Direcțiile silvice din subordinea Romsilva au întreprins demersuri pentru a oferi și serviciile de transport, prin mijloace auto proprii sau prin contracte de prestări servicii obținute transparent prin sistemul electronic de achiziții publice, pentru a aduce lemnele pentru foc la domiciliul solicitantului sau cât mai aproape de comunitățile locale, astfel încât populația să nu mai fie nevoită să apeleze la intermediari. Romsilva a înregistrat în ultimii trei ani o evoluție pozitivă a volumului de lemn pentru încălzirea locuințelor livrat populației, de la circa 840 de mii de metri cubi în anul 2016, la peste 1,7 milioane de metri cubi la finalul anului trecut. „Se spune în popor că omul gospodar își face vara sanie și iarna car, și la fel putem spune și despre lemnele pentru încălzirea locuințelor. Recomand populației să înceapă, de pe acum, achiziția lemnelor necesare încălzirii locuințelor în sezonul rece și să contacteze ocoalele silvice din cadrul Romsilva, pentru ca fiecare om gospodar să-și facă stocurile necesare din timp. Toate volumele și prețurile sunt transparente, noi informăm permanent populația cu ajutorul autorităților locale, cărora le mulțumesc pentru colaborare”, spune directorul general al Romsilva, Gheorghe Mihăilescu. zare Toate volumele și prețurile de vâna lemnului destinat încălzirii locuințelor sunt disponibile la sediile celor 313 ocoale silvice din cadrul Romsilva, dar și centralizat pe pagina de internet a Romsilva, www.rosilva.ro, la secțiunea „Lemn pentru foc de vânzare”, datele la nivelul direcțiilor silvice fiind permanent actualizate. Regia Națională a Pădurilor Romsilva administrează 3,14 milioane de hectare păduri aflate în proprietatea publică a statului și asigură servicii silvice pentru mai mult de un milion de hectare de pădure aflată în alte forme de proprietate. Alina RAD Dezvoltare Investiții in comuna Agrij Proiectul de investiții privind refacerea și modenizarea drumurilor publice, precum și construirea a trei poduri în comuna Agrij a fost finalizat. Lucrările, efectuate prin PNDL 2, au demarat în 2017, iar luna trecută au fost finalizate. Proiectul de investiții privind refacerea și modenizarea drumurilor publice și construirea a trei poduri în comuna Agrij, cu finanțare din Programul Național de Dezvoltare Locală 2, a fost finalizate. Recepția oficală a lucrărilor s-a făcut în prezența autorităților locale, a reprezentanților Consiliului Județean Sălaj, a constructorului și a reprezentanților comisiei de recepție. Proiectul, inițiat de primarul PSD Pamfil Berar, a vizat modernizarea a 3.120 metri liniari de străzi de pe raza comunei și construcția a trei poduri, valoarea investiției ridicându-se la 1,5 milioane euro. Contractul de lucrări a fost semnat în anul 2015, în 2017 au fost accesate fondurile, iar în luna iulie 2019 lucrările au fost finalizate, fiind respectați toți termenii contractuali. Cele trei poduri au fost construite peste pârâul „Pe Vale”, acestea fiind absolut necesare în contextul în care accesul se făcea cu dificultate pe străzile cu care podurile fac acum legătura. Accesul autospecialelor de pompieri și al mașinilor de salubritate pe vechile poduri era, practic, imposibil înaintea efectuării acestor construcții. Acesta nu este însă singurul proiect al administrației locale. Primarul comunei, Pamfil Berar, spune că mai multe proiecte care vizează sporirea confortului și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor sunt în derulare în momentul de față. Alina RAD