Sălăjeanul, iulie-septembrie 2019 (Anul 16, nr. 3585-3609)

2019-09-17 / nr. 3606

Facilități pentru buni platnici Persoanele care își plătesc impozitele și taxele la timp ar putea beneficia, de la 1 ianuarie 2020, de un bonus de trei la sută din sumele achitate integral și la termen. Anunțul a fost făcut de președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, care a precizat că a fost întocmit deja un proiect de act normativ în acest sens. Orar special Luni, 23 septembrie, este închis la Pașapoarte le luni, 23 septembrie. Instituția Prefectului se mută pe strada Unirii nr.19, în clădirea Business Center, la etajul III. Serviciul Pașapoarte va funcționa începând de marți, 24 septembrie, în Hala Agroalimentară din Zalău, Strada Simion Oros nr. 5, etaj I, Piața Centrală, cu acces din pasajul dintre Activ Plaza Mall și piață. Luni, 23 septembrie, serviciul nu va avea program de lucru cu publicul. Doar Serviciul Permise și înmatriculări va rămâne în actuala locație, Piața 1 Decembrie 1918 nr.12, Palatul administrativ, cu intrare de pe strada Unirii, Alina RAD în cadrul Programului pentru pregătirea și întreținerea drumurilor județene din administrarea Consiliului Județean Sălaj în perioada de iarnă 2019-2020 au fost semnate marți 17 septembrie. Acordurile de asociere cu cele 36 de comune și cu orașul Jibou. Fiecăreia dintre unitățile administrativ-teritoriale asociate îi vor fi repartizate sumele necesare realizării lucrărilor pentru întreținerea pe timp de iarnă a tronsoanelor de drum județean aferente, în funcție de numărul de kilometri de drum județean al cărui traseu străbate comuna respectivă și de nivelul de viabilitate a drumului. » Mai multe informații în pagina 4 Campanie pentru siguranța medicală Ministerul Sănătății lansează, începând de miercuri, prin direcțiile de sănătate publică, o campanie de informare a profesioniștilor din sănătate cu privire la importanța îngrijirilor medicale în condiții de siguranță. Demersul își propune și să conștientizeze medicii despre necesitatea utilizării corecte a tehnologiilor și instrumentelor pentru realizarea unui act medical mai sigur, cu efecte secundare reduse, și să îi informeze pe pacienți și aparținătorii acestora asupra importanței implicării eficiente în îngrijirea lor pe parcursul terapiei. Conform unui comunicat de presă transmis cu ocazia Zilei Mondiale pentru Siguranța Pacientului, campania cuprinde recomandări pentru pacienți în vederea administrării unui tratament corect pacientului, precum și informații esențiale pentru profesioniști în vederea prescrierii unui tratament corect și pentru comunicarea cu aceștia. în acest context, ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a afirmat că în ultimii doi ani au fost făcuți pași importanți pentru creșterea siguranței pacientului în unitățile sanitare, precum protocoale și ghiduri, printre cele mai importante fiind ghidul de gestionare a sângelui pacientului în perioada pre-operatorie și cel referitor la siguranța pacientului în specialitatea anestezie - terapie intensivă. Organizația Mondială a Sănătății a declarat 17 septembrie ca fiind Ziua Mondială pentru Siguranța Pacientului, cu scopul de a fi dezvoltate politici și practici privind siguranța pacienților în toate statele membre ale OMS și pentru a acționa ca o forță majoră în vederea îmbunătățirii siguranței pacienților în lume. Utilizarea eronată a medicației afectează milioane de pacienți în întreaga lume, iar costurile financiare și economice cauzate de neglijarea siguranței pacientului reprezintă o povară financiară pentru toate sistemele de sănătate. Implicarea crescută a pacienților pe parcursul tratamentului este esențială în serviciile de asistență primară și ambulatorie, se precizează în comunicat. Andreea VECOVSCHI