Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2019 (Anul 16, nr. 3610-3632)

2019-10-23 / nr. 3616

»PUBLICITATE Comandat de Partidul Social Democrat-PSD. Executat de Mediadiff Productori CUI mandatar financiar coordonator: 31190008 în fiecare an, în data de 25 octombrie este sărbătorită Ziua Armatei Române, ca simbol al păstrării independenței și suveranității naționale. Informare. Sâmbătă noaptea trecem la ora de iarnă Ora de iarnă se aplică în fiecare an, în ultima noapte de sâmbătă spre duminică din luna octombrie. în anul 2019, trecerea la ora de iarnă va avea loc în noaptea de 26 spre 27 octombrie, când ora 4.00 devine ora 3.00, ceea ce înseamnă că vom dormi mai mult cu o oră. Astfel, duminică, 27 octombrie, va fi cea mai lungă zi din an, având 25 de ore. La începutul lunii martie a acestui an, în Comisia Europeană s-a votat favorabil propunerea ca începând din anul 2021 să se renunțe la schimbarea orei de iarnă și în UE; în urma acestui vot, statele membre care preferă să rămână la ora standard, cunoscută și drept ora de iarnă, vor face această ultimă schimbare în ultima duminică a lunii octombrie. Mecanismul prin care se schimbă ora, primăvara și toamna, este folosit în peste 100 de țări din lumea întreagă, România aderând la ora de vară în 1932. Ora de iarnă este numită astfel prin contrast cu ora de vară, al cărui scop este folosirea din plin, cât mai mult timp posibil, a luminii soarelui, prin mutarea înapoi a orei oficiale cu o oră. Medicii consideră că oamenii au nevoie de aproximativ o săptămână pentru a se adapta la ora de iarnă, deoarece trebuie să se culce cu o oră mai devreme decât s-au obișnuit. Pentru cei care suferă de anumite probleme de sănătate, efectele schimbării ritmului biologic ar putea fi mai serioase. Schimbarea orei poate perturba ceasul biologic și odată cu aceasta pot surveni și dereglări hormonale, mai ales în ceea ce privește melatonina, hormonul responsabil tocmai cu reglarea ceasului biologic al organismului. Trecerea la ora de iarnă poate declanșa scăderea vigilenței și chiar oboseală accentuată.