Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-04-22 / nr. 3658

Primăria Municipiului Zalău, prin Direcția de Asistență Socială, și Crucea Roșie Sălaj sprijină persoanele vârstnice cu efectuarea cumpărăturilor de bază, plata facturilor și achiziționarea de medicamente. Pentru că vârstnicii sunt cei mai vulnerabili în fața coronavirusului, mulți dintre ei suferind de diferite afecțiuni, Primăria Zalău le vine în ajutor. Angajați ai Direcției de Asistență Socială și Crucea Roșie le vor face cumpărăturile, astfel încât să nu mai fie nevoiți să iasă din case, în contextul pandemiei de coronavirus și al recomandărilor autorităților pentru populație de a evita deplasările și a rămâne în casă. Primăria municipiului Zalău a încheiat un parteneriat cu Direcția de Asistență Socială Zalău și Crucea Roșie Sălaj, în baza căruia persoanele cu vârsta peste 65 de ani, fără aparținători, pot beneficia de sprijin în efectuarea cumpărăturilor de bază, plata facturilor și achiziționarea de medicamente. Astfel, persoanele cu vârsta de peste 65 de ani de pe raza municipiului Zalău, fără aparținători sau alte forme de sprijin social, care nu au posibilitatea să se aprovizioneze cu alimentele de bază, nu își pot plăti facturile sau achiziționa medicamentele, ori se află în dificultate, pot apela la numărul de telefon 0756 733 966 de luni până vineri, în intervalul orar 8:00-12:00. Ui ►. Mai multe informații în pagina 4 Clubul sportiv de drept public înființat de către municipalitate în luna iunie 2019 și-a început activitatea funcționând ilegal. Educație. Școlile și grădinițele nu se redeschid Președintele României a anunțat luni, 27 aprilie, că școlile, grădinițele și universitățile nu se vor redeschide, anul școlar urmând să se încheie pe 12 iunie. Klaus Iohannis a susținut o declarație de presă la finele ședinței desfășurate la Palatul Cotroceni, la care au participat prim-ministrul României, Ludovic Orban, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, și șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat. Șeful statului a precizat situația epidemiologică este în continuare delicată, prin urmare nu se poate vorbi despre o relaxare sau o încetinire a acestei epidemii. “Aud de la mulți că este cazul să ne relaxăm, că vremea este frumoasă și că epidemia oricum va dispărea. Dragii mei, din păcate, nu este așa! Am avut în statisticile de ieri peste 400 de noi cazuri de persoane infectate, avem astăzi peste 300. Nu putem să vorbim în niciun fel despre o relaxare sau o încetinire, din păcate, a acestei epidemii. Trebuie să ținem cont de câteva lucruri destul de simple. Faptul că elevii s-ar duce la școală ar implica, din punctul nostru de vedere și toți care am fost la discuție am fost de acord, două riscuri mari: există riscul major ca elevii să ducă boala la școală și există un risc semnificativ să ducă boala de la școală acasă. Pe de altă parte, am dorit să știm și ce fac alte țări. Am constatat că deja sunt o serie de țări din UE care nu mai doresc să redeschidă școlile, sunt câteva țări unde situația este în evaluare. Am dorit și să aflăm ce se întâmplă acolo unde experimentul s-au deschis școlile. Avem un exemplu din Franța, unde într-o provincie s-a deschis experimental școala și experimentul nu a decurs foarte bine. După puține zile, zeci de elevi au fost testați pozitiv și mai mulți dascăli au ajuns în câteva zile la terapie intensivă. Lucrurile nu sunt absolut deloc simple”, a subliniat Iohannis. Președintele a informat că anul școlar se va încheia pe 12 iunie și că până la acea dată vor continua formele de învățământ la distanță. Elevii din clasele terminale vor putea reveni la școală după 2 iunie pentru a se pregăti pentru examenele naționale; în această situație, normele de distanțare socială vor putea fi respectate, doar dacă vor fi maximum zece în sală. AV.