Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2022 (Anul 19, nr. 3738-3765)

2022-05-23 / nr. 3753

Sălăjeanul www.salajeanul.ro 23 mai-2 iunie 2022 ACTUALITATE/EVENIMENT 3 Administrație A fost predat amplasamentul pentru reabilitarea și modernizarea DJ 109E A fost predat către constructor amplasamentul DJ 109E, Rus - Buzaș - Lozna - DN1H, pod Ciocmani, în vederea modernizării și reabilitării sectorului de drum în lungime de 34 de km. Finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, investiția are o valoare totală de peste 113 milioane de lei. Zilele trecute, în prezența președintelui Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu- Sălăjanu, a fost predat către constructor amplasamentul DJ 109E: Rus - Buzaș - Lozna - DN 1H (pod Ciocmani), în vederea modernizării și reabilitării sectorului de drum în lungime de 34 de km. “Artera străbate cinci comune - Surduc, Rus, Ileanda, Lozna și Băbeni, însă este greu practicabilă, are îmbrăcăminte asfaltică îmbătrânită și degradată, în condițiile în care până acum nu s-au găsit soluții pentru ameliorarea stării tehnice, iar singurele lucrări executate au fost cele de întreținere și plombare. Mai mult decât atât, pe o porțiune de 5,4 km drumul este din pământ, un adevărat chin pentru toți cei care îl tranzitează. Am încredere că prin modernizarea tronsonului dintre Rus și Podul Ciocmani, nu doar că vom îmbunătăți accesul localnicilor către Drumul Național 1H, dar vom și revitaliza această zonă minunată, cu priveliști deosebite și un potențial real de dezvoltare. In plus, vom oferi locuitorilor o rută alternativă, mai puțin aglomerată, pentru DN1H”, a subliniat Dinu Iancu-Sălăjanu. Finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, investiția are o valoare totală de peste 113 milioane de lei și prevede executarea a peste 6 km de trotuare, realizarea de lucrări de consolidare a drumului pe o lungime totală de circa 3 km, reabilitarea și modernizarea celor două poduri de pe traseu, executarea accesurilor la proprietăți, realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale (podețe, rigole/ șanțuri betonate din pământ), precum și executarea, pe toată lungimea drumului, a elementelor destinate siguranței circulației (semnalizare și marcaje rutiere). Săptămâna prevenirii criminalității și dedicată prevenirii violenței domestice Sub sloganul “Violența nu se șterge cu lucruri frumoase“, polițiștii Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu polițiștii din Cehu Silvaniei, au desfășurat marți o activitate informativpreventivă, în localitatea Cehu Silvaniei, prin care au prezentat angajatelor de la o societate comercială câteva aspecte din Legea 217/2003, pentru prevenirea și combaterea violenței în familie, condițiile pentru emiterea ordinului de protecție provizoriu, formele violenței (verbală, fizică) precum și modalitățile de prevenire a acestora. Polițiștii Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu polițiștii din Cehu Silvaniei, au desfășurat marți o activitate informativ-preventivă, în localitatea Cehu Silvaniei. La activitate au participat peste 100 de femei. Reamintim Astfel, pentru infracțiunile de lovire faptul că violența domestică constituie sau alte violențe, vătămare corporală, lainfracțiune și se pedepsește, viri sau vătămări cauzatoare de moarte Pentru infracțiunea de lovire sau alte violențe săvârșită asupra unui membru de familie, acțiunea penală poate fi pusă în mișcare din oficiu (adică nu la solicitarea victimei); în acest caz, voința victimei de a opri pedepsirea agresorului prin retragerea plângerii nu se mai poate manifesta. Pentru îndepărtarea pericolului care planează asupra vieții, sănătății și integrității corporale a părții vătămate, polițiștii care intervin la cazurile de violență domestică pot emite un ordin de protecție provizoriu: în baza ordinului de protecție provizoriu, polițistul poate dispune evacuarea agresorului din locuință, chiar dacă acesta este titularul contractului de proprietate, dar și o serie de alte măsuri, cum ar fi reintegrarea victimei și, după caz, a copiilor în locuința comună, după evacuarea agresorului, obligarea agresorului la păstrarea unei distanțe minime determinate față de victimă, față de membrii familiei acesteia ori față de reședința, locul de muncă sau unitatea de învățământ a persoanei protejate; obligarea agresorului de a preda poliției armele deținute și îl pot îndepărta pe agresor, indiferent dacă săvârșite asupra unui membru de familie, acesta este proprietar al spațiului de locuit, limita maximă prevăzută pentru aceste Acasă trebuie să fie locul în care ne pedepse se majorează cu o pătrime, simțim în siguranță!