Sălajul European, ianuarie-martie 2010 (Anul 4, nr. 1-62)

2010-03-26 / nr. 59

Sălajul European ACTUALITATE VINERI - 27 martie 2010 • pagina 2 a urmare din pagina 1 Opt radare "invizibile" au ajuns în Sălaj Polițiștii sălăjeni au în dotare, începând de ieri, un număr de 8 autoturisme dotate cu aparate radar ce nu pot fi detectate în timp util. Noile autoturisme care vor fi folosite de polițiștii rutieri au ajuns ieri la sediul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), fiind aduse de la București. Aparatele radar au caracteristici tehnice care le fac, practic, "invizibile", ele neputând fi detectate la timp de anti-radarele folosite de către unii conducători auto din trafic. Iată câteva dintre caracteristicile noilor radare, care, speră polițiștii sălăjeni, îi vor determina pe vitezomani să calce cu prudență pedala de accelerație: - aparatul funcționează în sistem "Stand By" (înregistrează audio-video, fără a emite unda radar către autovehiculele vizate) - radarul pornește automat înregistrarea audio-video atunci când detectează un autovehicul care circulă cu o viteză mai mare decât limita legală de viteză - înregistrează automat imaginile captate în intervalul de 30 secunde înainte de pornirea efectivă a înregistrării de către operator și 60 secunde după ce operatorul a oprit înregistrarea - aparatul are două funcții: supraveghere trafic rutier și măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor - permite înregistrarea imaginilor simultan cu funcția de redare a înregistrărilor efectuate anterior - are un suport de memorie pentru stocarea datelor pe un hard disk cu o capacitate de 80 Gb (asigură aproximativ 30 de ore de înregistrare continuă). Nadia Șerban, purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj, a declarat că "sistemul poate fi detectat de către detectoarele radar, însă modul lui de funcționare nu oferă conducătorului autovehiculului timpul practic necesar pentru reducerea rsistantă a vitezei de deplasare, deoarece recepționarea semnalului detectorului și timpul de reacție al șoferului depășesc timpul necesar sistemului radar pentru a înregistra viteza autovehiculului". Florin MINTAȘ Redirecționează 92% din impozitul pe venit * data limită pentru depunerea cererilor: 15 mai 2010 Persoanele care au înregistrat în 2009 venituri salariale sau asimilate salariilor pot redirecționa 2% din impozitul pe venit, datorat statului (n.r. 16%), către o organizație nonprofit, asociație, fundației, organizație sindicală, patronat, partid politic, asociație de proprietari, casă de ajutor reciproc ale salariaților, în măsura în care, potrivit legilor proprii de organizare și funcționare, desfășoară activități nonprofit, inclusiv pentru cultele religioase recunoscute, anunță reprezentanții Direcției Generale a Finanțelor Publice (DGFP) Sălaj. Redirecționarea echivalentului de 2% din impozitul pe venit se poate face către o singură entitate sau unitate de cult. Persoana în cauză trebuie să completeze formularul 230 - "Cerere privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual și deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ", cod 14.13.04.13, pentru cei care au obținut venituri din salarii și asimilate salariilor, sau prin completarea formularului 200 - "Declarație privind veniturile realizate" pentru celelalte categorii de contribuabili. în cazul în care nu se înregistrează o asemenea cerere, cele sumele aferente rămân la stat. Opțiunile se depun până la data de 15 mai 2010, personal, la unitățile fiscale teritoriale unde își au domiciliul solicitanții, sau prin poștă. Mihaela PEȘTEAN I www.salajuleuropean.ro Jandarmii sălăjeni se implică în educația elevilor . Inspectoratul de Jandarmi Județean (IJJ) Sălaj a încheiat un parteneriat de colaborare cu Școala Gimnazială "Iuliu Maniu " din municipiu, prin care jandarmii sălăjeni vor participa la mai multe activități educative cu elevii școlii, în cadrul proiectului "Combaterea violenței în școală", reprezentanți ai Jandarmeriei sălăjene au desfășurat, miercuri, o primă activitate cu elevii. "Acțiunea s-a dorit a fi una de informare, în cadrul ei fiind prezentate aspecte legate de violență și consecințele comportamentelor violente în mediul școlar și familial", ne-a declarat căpitanul Cristian Boilă, ofițerul de relații publice al IJJ. Proiectul "Combaterea violenței în școală" a fost inițiat de doamnele profesoare Ramona Știrb și Silvia Covaci și are ca obiectiv "crearea unui mediu favorabil dezvoltării unor comportamente dezirabile social precum și implicarea părinților în construirea unor contexte de învățare sănătoase pentru comportamentul copiilor". Proiectul cuprinde mai multe activități care vor fi organizate cu elevii Școlii Gimnaziale "Iuliu Maniu", activități ce se vor desfășura atât în cadrul școlii cât și la sediul IJJ Sălaj. Florin MINTAȘ