Sălajul European, ianuarie-martie 2010 (Anul 4, nr. 1-62)

2010-01-14 / nr. 8

Sălajul European ACTUALITATE JOI -14 ianuarie 2010 • pagina 2 a urmare din pagina 1 Reorganizarea secțiilor spitalelor, în funcție de gradul de ocupare Ministerul Sănătății (MS) a dispus o analiză a gradului de ocupare a paturilor în fiecare spital din țară, urmată de o reorganizare a secțiilor acolo unde e cazul, în scopul utilizării eficiente a locurilor. Potrivit unui comunicat postat pe pagina de internet a MS, ministrul Cseke Attila a cerut să fie luate măsuri pentru eliminarea disconfortului pacienților internați. Managerii spitalelor publice vor avea "mână liberă" din partea ministrului de resort pentru modificarea, pentru o perioadă determinată și în funcție de necesități, a structurii organizatorice a unității. "în situația în care adresabilitatea este crescută într-o anumită specialitate, pentru o perioada determinată, pacienții pot fi internați în secțiile/compartimentele cu profil medical sau chirurgical, cu utilizare scăzută, în funcție de patologie și recomandarea medicului epidemiolog. Dacă situațiile de supraaglomerare a unor secții/compartimente reprezintă o situație permanentă, este necesar ca structura organizatorică să fie modificată prin reducerea numărului de paturi la secțiile neutilizate corespunzător și creșterea la cele cu adresabilitate crescută", se detaliază în comunicat, în opinia lui Cseke, unitățile sanitare trebuie să răspundă nevoilor pacienților și să arate o mai mare flexibilitate. Șefii spitalelor publice vor fi considerați direct responsabili pentru disconfortul pacienților, în cazul în care paturile din unitățile sanitare nu vor fi gestionate eficient și se va ajunge la situația de a interna doi bolnavi într-un pat, a avertizat ministrul Sănătății. La Zalău, cea mai aglomerată secție - boli infecțioase Potrivit purtătorului de cuvânt al Spitalului Județean de Urgență Zalău, Codruța Pușcaș, cele mai aglomerate secții în mod obișnuit sunt cea de boli infecțioase, de boli interne, cardiologia, compartimentul diabet zaharat, nutriție și boli metabolice, secția de pediatrie, cea de neurologie și cea de oncologie. Gabriela BARBUR Mai multe școli, un singur director . Numărul școlilor cu personalitate juridică din Sălaj se va reduce semnificativ în anul școlar următor. Ministrul Educației, Daniel Funeriu, a anunțat că una din măsurile administrative ce vor fi adoptate pentru reducerea cheltuielilor salariale din învățământ va fi comasarea unităților de învățământ, astfel încât, la nivelul comunelor să existe o singură școală cu personalitate juridică, în județul Sălaj, din 504 unități de învățământ, 138 sunt cu personalitate juridică (cu conducere proprie și dreptul de a elibera acte de studii). Propunerea este susținută și de Ioan Abrudan, inspector școlar general, în opinia căruia comasarea școlilor este o necesitate pentru egalizarea șanselor la o educație de calitate pentru copiii din mediul rural, dar nu înainte de a se asigura toate condițiile necesare: transport la/de la școală, săli de clasă suficiente, profesori, condiții de cazare etc.. Reamintim că Inspectoratul Școlar al Județului Sălaj va trebui să încadreze în anul școlar următor cu 234 de persoane mai puțin. O altă măsură luată în considerare este regruparea claselor paralele care au sub media de elevi prevăzută de lege, precum și reorganizarea claselor de la învățământul seral, prin compensare, în învățământ fără frecvență, în această săptămână, Funeriu s-a întâlnit cu inspectorii școlari generali și sindicatele din educație pentru a discuta despre posibilitățile de a aplica Legea 114/2009 privind raționalizarea cheltuielilor din sistem și reducerea celor 15.000 de posturi din învățământ. Ministrul Educației a centralizat propunerilor venite din ambele părți și a lăsat să se înțeleagă că o parte din măsuri se vor adopta la nivel central iar o altă parte se vor aplica doar la nivel local, în funcție de situația existentă la nivel de județ. "Cel mai important lucru este să avem în vedere calitatea educațională", a subliniat Funeriu. Mihaela PEȘTEAN ! ! Atribuții noi pentru Garda Financiară Comisarii secției județene a Gărzii Financiare au atribuții sporite începând din data de 11 ianuarie. Un comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) informează că principalele noi competențe constau în acte de control pentru stabilirea stării de fapt fiscale. De asemenea, comisarii vor constata împrejurările de săvârșire a unor fapte penale din domeniul financiar-fiscal, sesizând, dacă este cazul, organele de urmărire penală, în situațiile în care comisarii constată că s-au comis acte și fapte cu efect de evaziune fiscală, vor lua măsurile asigurătorii pentru ca debitorul să nu se sustragă de la urmărire sau să-și ascundă proprietățile. Comisarii pot efectua monitorizări și verificări de prevenție, în vederea combaterii evaziuni fiscale. Obiectivele principale ale Gărzii Financiare în anul 2010 vizează monitorizarea achizițiilor intracomunitare, astfel încât agenții economici să nu se sustragă de la plata taxei pe valoare adăugată pentru legume, fructe, cereale, carne, carne, materiale de construcții etc. De asemenea, vor continua verificările în ceea ce privește utilizarea caselor de marcat de către agenții economici. G.B. w ww.salaju/european, ro