Scînteia Tineretului, mai 1970 (Anul 26, nr. 6518-6541)

1970-05-28 / nr. 6539

mlSCâNTEIA TINERETULUI" pag. 3 JOI 28 MAI 1970 VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU in judeţele Botoşani, Suceava, Neamţ şi Bacău (Urmare din pag. a 11-a) le avem datorită calamităţilor naturale abătute asupra unei părţi a ţării noastre ; cunoaşteţi şi hotărîrea întregului popor de a le lichida intr-un termen cit mai scurt. La această măreaţă acţiune participă şi oamenii muncii din judeţul dumneavoastră. Sunt convins că aportul lor va fi mare, că angajamentele pe care le vor lua în continuare vor fi pe măsura hărniciei şi a ataşamentului lor faţă de societatea noastră socialistă. Am discutat astăzi şi despre perspectivele dezvoltării judeţului. Se vor face noi şi mari investiţii în industrie şi in agricultură. Sarcina este de a depune toate eforturile pentru ca ele să fie realizate cu costuri cît mai mici. Comitetul Central al partidului este convins că oamenii muncii din judeţul Neamţ, din Piatra Neamţ, vor şti şi în viitor să facă totul pentru îndeplinirea cu cinste a sarcinilor ce le revin, pentru ridicarea bunăstării materiale a întregului popor, pentru ridicarea patriei noastre pe culmi tot mai înalte“. Cuvintele secretarului general au fost subliniate cu urale, cu aplauze ce nu au contenit minute in şir. Ultimul judeţ vizitat, Bacăul, face aceeaşi entuziastă primire oaspeţilor dragi. Şi aici, ca pretutindeni, se văd la tot pasul semnele noului, se simte pulsul puternic al muncii creatoare pentru înfăptuirea sarcinilor ce revin judeţului Bacău în acest ultim an al cincinalului. Mărturie stau cifrele care atestă o depăşire a sarcinilor de plan cu 60 milioane lei în lunile care au trecut din acest an. In adunări ce au avut loc în ultimele zile, oamenii muncii din judeţul Bacău au hotărît ca, peste angajamentele luate pentru 1970, să dea produse în valoare de 76 milioane lei. După vizitarea Uzinei de reparaţii de avioane, conducătorii de partid şi de stat se cflesc la I.A.S. „Avicola“. Aceaastă întreprindere, care a luat fiinţă ca urmare a măsurilor iniţiate de partid în ultimii ani pentru dezvoltarea şi modernizarea zootehniei, a obţinut rezultate bune, care s-au concretizat în obţinerea, an de an, a unor realizări mereu superioare. In prezent, întreprinderea furnizează aproape 25 milioane ouă anual. Se vizitează hala unde au loc interesante experimente de creştere în baterii a păsărilor. Este apreciat sistemul de baterii cu trei nivele. La staţia de sortare a ouălor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă automatizarea totală, care se poate obţine prin investiţii minime, înţelegînd profunda îndatorire patriotică care, în aceste zile, îi cheamă petoţi oamenii muncii să contribuie cu puteri sporite la înlăturarea cu un ceas mai devreme a daunelor aduse economiei noastre, la ajutorarea populaţiei zonelor calamitate, lucrătorii de la I.A.S. „Avicola“ s-au angajat să suplimenteze producţia din 1970 cu 40 milioane ouă şi 1 000 tone carne peste plan. Este un angajament de onoare care va fi tradus în fapt. După vizitarea întreprinderii, coloana oficială străbate din nou străzile oraşului în aceeaşi atmosferă sărbătorească. La plecare, pe aeroportul din Bacău, tovarăşul Gheorghe Roşu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, îl asigură pe secretarul general al partidului că activul de partid şi de stat, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Bacău vor face totul pentru a îndeplini cu cinste sarcinile puse de partid. In uralele celor prezenţi, ia cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Dragi tovarăşi, Doresc, în primul rînd, să vă adresez dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Bacău un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România. La Bacău încheiem de fapt vizita pe care am făcut-o ieri şi astăzi în această parte a ţării, în judeţele prin care am trecut astăzi — Botoşani, Suceava, Neamţ şi Bacău — ca şi în judeţele şi localităţile prin care am trecut ieri, am constatat cu multă satisfacţie că oamenii muncii din industrie şi agricultură, intectualitatea, tineretul, bărbaţii şi femeile sunt puternic însufleţiţi de dorinţa de a face totul ca rănile provocate de inundaţii in unele din judeţele din această parte a ţării — şi în general pagubele provocate în multe judeţe din patria noastră — să fie vindecate într-o perioadă cît mai scurtă, asigurîndu-se ca activitatea din industrie, din agricultură, din toate sferele vieţii sociale să se reia cît mai rapid în cele mai bune condiţiuni. Doresc să adresez calde felicitări tuturor locuitorilor din judeţele prin care am trecut pentru abnegaţia şi hotărîrea cu care îşi îndeplinesc sarcinile trasate de partid şi guvern. Desigur, tovarăşi, împreună cu celelalte judeţe ale ţării, şi judeţul Bacău — care a fost mai puţin afectat de inundaţii — şi-a luat o serie de angajamente în scopul recuperăriipagubelor provocate de catastrofa naturală. Primul secretar al Comitetului judeţean de partid ne-a vorbit aici de cîteva zeci de milioane, dar noi apreciem că posibilităţile judeţului Bacău sunt mai mari decît angajamentele luate. Sîntem convinşi că organizaţia de partid, comitetul judeţean, comuniştii, muncitorii, ţăranii, intelectualii, toţi locuitorii din judeţul şi municipiul Bacău îşi vor înzeci eforturile pentru a-şi aduce contribuţia atît la recuperarea intr-un termen scurt a pagubelor provocate de calamităţile naturale, cît şi la îndeplinirea în cele mai bune condiţiuni a planului pe acest an şi, totodată, la pregătirea următorului plan cincinal. Doresc să mulţumesc tuturor cetăţenilor care în aceste zile şi-au manifestat cu putere dragostea şi ataşamentul faţă de partid, faţă de politica sa marxist-feninistă. Toate acestea sînt dovezi grăitoare ale profundei încrederi şi hotărîri cu care locuitorii Bacăului, ca de altfel toţi locuitorii judeţului prin care am trecut astăzi, întregul nostru popor, înfăptuiesc neabătut politica internă şi externă a partidului ; ele exprimă convingerea de neclintit a oamenilor muncii că politica Partidului Comunist Român corespunde pe deplin intereselor naţiunii noastre socialiste (APLAUZE PRELUNGITE). Doresc să vă adresez, în încheiere, cele mai calde urări de noi succese în îndeplinirea sarcinilor ce vă revin pentru dezvoltarea judeţului dumneavoastră şi a patriei noastre socialiste. Vă doresc multă sănătate şi multă fericire. (APLAUZE PUTERNICE, URALE; SE SCANDEAZĂ „P.C.R. — CEAUŞESCU“). Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat în judeţe din Moldova, întîlnirile cu oamenii muncii din fabrici, uzine, de ne şantiere, din agricultură, consfătuirile cu cadrele din activul de partid şi de stat au constituit o nouă şi grăitoare dovadă a puternicei legături dintre partid şi popor, a unităţii socialiste a întregii naţiuni. Marile manifestaţii populare, şirul fără de sfîrşit al vibrantelor demonstraţii de dragoste şi preţuire faţă de secretarul general al partidului nostru comunist, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, exprimă în chip strălucit hotărîrea tuturor oamenilor muncii de a urma cu încredere nestrămutată partidul, sub conducerea căruia vor fi biruite greutăţile prin care trece ţara în urma marilor calamităţi naturale din aceste zile, vor fi împlinite măreţele obiective stabilite de Congresul al X-lea. Poporul român ştie că are în gloriosul nostru partid, în conducătorul său iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o călăuză sigură pe drumul luminos al făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. ION MARGINEANU GEORGE RADU CHIROVICI Foto : A. PASAT şi A. ROSENTHAL Bacău — ostaşii şi gărzile patriotice prezintă onorul comandantului suprem, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat ♦ , în zonele lovite de inundaţii, în fabrici, pe ogoare. MUNCĂ CIRZA PENTRU NORMALIZARE ?----------SIBIUL PENTRU MEDIAŞ Tineri muncitori de la uzina„Balanţa“ Sibiu lucrează la curăţirea şi repararea maşinilor de canelat ale uzinei textile „Timnava“ din Mediaş (fotografia de sus). In acelaşi timp motoare electrice şi tablouri de comandă ale maşinilor unelte de la „Automecanica“ Mediaş sunt refăcute de tineri muncitoride la Uzina de piese auto-Sibiu (fotografia din dreapta) Foto : O. PLECAN Momentele deosebite prin care trece fara in aceste zile catalizează energii extraordinare, opunînd în toate judeţele nifUrurilft. '«nfirurliwL ala. 'wurmniltv,, furiei destructive a apelor. Recuperarea pierderilor provocate de avarierea utilajelor şi construcţiilor industriale ca şi a celor datorate inactivităţii a numeroase unităţi economice a devenit o cauză comună a întregii populaţii. Zeci de corespondenţe telefonice şi telexuri, care sosesc din toată ţara, comunică mereu alte fapte, semnificative pentru forţa orînduirii noastre bazată pe această indestructibilă unitate a întregului popor în jurul Partidului Comunist. Zeci de specialişti sosesc la Satu Mare pentru a acorda asistenţă tehnică, venind din toate judeţele. Sute de elevi se deplasează de la Cluj la Dej pentru a ajuta la înlăturarea urmelor inundaţiilor. Cantităţi însemnate de materiale de construcţii, de ţevi, de cherestea sînt trimise de întreprinderi în zonele calamitate, peste tot lucrîndu-se într-o extraordinară mobilizare a energiilor şi posibilităţilor tehnice pentru a se asigura cît mai repede necesarul comenzilor apărute în awip- zi Ir. -fr. «SV. Hnfriîrfiți, dn,m ifirgbru în cel mai scurt timp reluarea activităţii economice şi sociale normale se manifestă cît se poate de concret : oră de oră alte întreprinderi anunţă intrarea în funcţiune a unor secţii sau chiar trecerea la producţie cu întreaga capacitate. La Uzinele „1 Septembrie" din Satu Mare, unde alături de muncitori au participat la reparaţii şi familiile lor, au început să lucreze sectoarele de prelucrări mecanice, sculărie, secţia de întreţinere, staţia de cazane şi instalaţiile de degresare. Şi-a reluat în întregime activitatea Fabrica de piele „Drum nou", lucrează 240 de maşini de la întreprinderea „Solidaritatea", majoritatea secţiilor întreprinderii de prestări a industriei locale şi fabricii de vopsele. Fabrica de cărămizi, care a fost în întregime inundată şi-a reînceput, de asemenea, activitatea. 500 de elevi, membri ai gărzilor patriotice, avînd la dispoziţie diverse utilaje, degajează străzile Sighişoarei de dârîm nătiuv. mîl.. Alături, de, mimritarii. Cranbinatului textil echipe speciale sosite din Bucureşti, Braşov, Iaşi şi Tîrgu Mureş contribuie la repunerea în funcţiune a utilajelor. O parte din cele 57 de magazine inundate au fost redeschise. In judeţul Arad 97 de cooperative agricole desfăşoară în aceste zile o intensă activitate pentru evacuarea apei de pe cele 23 324 hectare inundate. Majoritatea animalelor au fost readuse în satele din care fuseseră evacuate şi în prezent se desfăşoară intens vaccinarea lor. ...La această oră pretutindeni unde s-au retras apele munca de refacere se desfăşoară în ritm intens. Oamenii acţionează animaţi de un optimism izvorît din încrederea lor în viitor, din hotărîrea de a nu ceda nici un pas din realizarea programului pe care ţara noastră şi l-a propus pentru anul acesta, pentru anii care vin. * Ogoarele C.A.P. Luduş au fost greu afectate de inundaţii. Dar, imediat după retragerea apelor, mecanizatorii au şi început pregătirea terenului pentru reînsăminţări Foto : AGERPRES