Scînteia, ianuarie 1967 (Anul 36, nr. 7210-7238)

1967-01-03 / nr. 7210

NOAPTEA BUCURIEI ŞI A NĂZUINŢELOR DE MAI BINE Ne-a surprins o ninsoare de lumină şi beteală. La restaurantul „Carpaţi" din Braşov Dansul e un dialog intre inimi... cum o confirmă şi acest instantaneu surprins la Casa de cultură a studenţilor din Capitală Odată cu noul an, a venit pe lume — la maternitatea Polizu din Capitală — băieţelul Elenei Carp din Brăneşti. La mulţi ani ! Dar pentru cei mici, în orăşelele lor, fiecare seară e un revelion Ne-am închipuit, întii, că e un cor in repetiţie. Nu departe de realitate , o ultimă repetiţie cu ospătăriţele in vederea mesei de revelion la Fabrica de confecţii şi tricotaje Bucureşti. Dirijor — bucătarul şef Ca intre vecini: unii cu urările, alţii cu plinul. Ia mai cinstiţi flăcăi! pare a zice cooperatoarea Vasilica Banu din Domneşti, vatră folclorică de pe meleaguri argeşene Asemenilor, milioane de miiut... In această noapte şi la această oră, a rămas pe stradă singur cum Serviciul e... la înălţime Lingă pahar, cîntece de pahar. Se laudă insă cineva că a putut ţine paharul in ritm cu cîntecele care s-au revărsat şuvoi in lunga noapte-zi ? Primul şi cel mai străvechi vestitor al noului an : Pluguşorul. Iată-l în Ţara de Sus, bucurînd toate vîrstele, în ograda muncitorului forestier Traian Piticar din Valea Seacă „.Am pornit-o din „culisele" revelionului. Maeştrii artei culinare, in febra avanpremierei, răspundeau o voie (şi mai ales poftă) bună molipsitoare Aici am descoperit că „măcel„ are şi un înţeles pozitiv: ofrande jertfite pe altarul zeului Revelion Bucurii pentru mici şi mari. Unii le descoperă, alţii le redescoperă Aplaudaţi, fotografiaţi ! O memorabilă întîlnire : 1966 şi 1967. După datină, „puştiul” a venit cu sorcova Fericire, sănătate şi viaţă lungă — am auzit urîndu-li-se soţilor Ana (82 de ani) şi Ştefan Benedek (88 de ani) din Tîrgu Mureş, căsătoriţi de 63 de ani Revelionul inginerului Mihai Ene , veghind funcţionarea sistemului energetic naţional iar pivnicerul, stăpin peste tainele bahice, a avut grijă să ne recomande pentru lunga noapte un vin pe măsură , „de cursă lungă" Admirindu-le expuse în vitrină, un copil spunea : „Le măninci văzind cu ochii”. Certificat de calitate... Sub căşti de cosmonaut, femeile işi pregătesc aselenizarea in 1967 Voia bună şi optimismul — ca „membri de familie" — au închinat şi ele un pahar în casa şefului de brigadă Anton Ion de la S.M.T. Pogoanele, regiunea Ploieşti. „Semne bune anulare..." Ora 0,01 ! In acel prim minut din ‘67, prin faţa impiegatului de mişcare Nicolae Culea din staţia Azuga, a trecut marfarul 4 560. Anul Nou la datorie Din nou in „culisele’ revelionului. Post-festum !... Ultima intîlnire pe 1966, In mijlocul naturii : un brad, o capră neagră Primele jocuri de artificii pe bolta lui '67 El Încă n-a Învăţat să numere anii. 1967 ?! Mai are înaintea lui o veşnicie : cetăţean al mileniului trei