Scînteia, august 1969 (Anul 38, nr. 8143-8172)

1969-08-01 / nr. 8143

SCINTEIA — vineri 1 august 1969 Isclaratiile făcuta de tovarăşul Nicolae Ceauşescu in cadrul convorbirii cu grupul de profesori americani (Urmare din pag. I) cit se va ajunge mai repede la încetarea războiului, la retragerea trupelor, cu atît va fi mai bine pentru interesele păcii generale. Prof. JEROME DAVIS : Vă mulţumesc mult, domnule preşedinte. Vreau să spun că sîntem cu toţii foarte fericiţi că preşedintele Nixon va veni în ţara dumneavoastră. Sper că veţi reuşi cu acest prilej să-l convingeţi de justeţea politicii dumneavoastră, de faptul că această poziţie trebuie proclamată şi de Statele Unite ale Americii Sper, de asemenea, că veţi continua să întăriţi prietenia cu America. Dacă aveţi sugestii cu privire la căile pe care noi am putea contribui la întărirea prieteniei cu România, vă rugăm să ne spuneţi. Noi sîntem gata să facem totul pentru acest ţel. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU: In ce priveşte influenţarea politicii S.U.A. în Vietnam, după părerea mea, sarcina revine poporului american, deci şi dumneavoastră , noi vă urăm să obţineţi rezultate cît mai bune, să reuşiţi să convingeţi conducerea S.U.A. să înceteze cît mai grabnic războiul din Vietnam. Desigur, apreciem că şi opinia publică internaţională are un rol important în acest sens. In ce ne priveşte, vom expune, ca şi în trecut, poziţia noastră, punctul nostru de vedere, asupra căilor pentru soluţionarea războiului din Vietnam ca şi a altor conflicte de pe glob. In legătură cu dezvoltarea relaţiilor dintre ţările noastre ţin să arăt că România a nutrit şi nutreşte sentimente de prietenie faţă de poporul american ; între popoarele noastre nu au existat niciodată litigii şi sperăm să nu existe nici de acum înainte. Apreciem că sînt condiţii bune pentru dezvoltarea şi mai largă a relaţiilor de colaborare între România şi S.U.A. Vă mulţumim pentru activitatea pe care o desfăşuraţi şi o veţi desfăşura pentru a face ca România să fie cît mai bine cunoscută în rîndurile poporului american. Ceea ce dorim, este să spuneţi numai adevărul despre România , să o prezentaţi aşa cum este în realitate. In scurta dumneavoastră vizită, aţi putut vedea ceea ce s-a realizat în ultimii ani în România pe drumul construcţiei socialiste , în dezvoltarea industriei, culturii, ştiinţei, învăţămîntului, a nivelului de viaţă al poporului. Tot ceea ce înfăptuieşte poporul român în construcţia socialistă este destinat să asigure creşterea bunăstării tuturor celor ce muncesc şi, în acelaşi timp, să servească dezvoltării prieteniei şi colaborării cu toate popoarele lumii. Spuneţi despre poporul român că doreşte să-şi făurească o viaţă fericită, să trăiască liber, să meargă pe calea socialismului — pe care şi-a ales-o şi pe care o consideră calea menită să-i asigure prosperitatea, progresul — să convieţuiască în pace şi prietenie cu toate popoarele. Făcînd aceasta veţi contribui la dezvoltarea prieteniei între popoarele noastre, la cauza păcii în lume. Prof. JEROME DAVIS : Vom fi foarte fericiţi, domnule preşedinte, să facem totul pentru promovarea colaborării între Statele Unite ale Americii şi România. Grupul meu m-a însărcinat să vă adresez mai multe întrebări ; iată una dintre acestea: Care este cea mai mare, cea mai importantă problemă socială care preocupă România în momentul de faţă ? Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU: Un răspuns scurt este greu de dat, dar aş dori să arăt că problema principală, obiectivul principal care stă astăzi în faţa poporului român, este cel al dezvoltării rapide a forţelor de producţie, al dezvoltării industriei, agriculturii, ştiinţei, crearea condiţiilor materiale şi culturale pentru un nivel de viaţă ridicat. în acest sens s-a desfăşurat activitatea de pînă acum a partidului nostru şi a guvernului; aceasta va fi şi problema care va sta în centrul dezbaterilor Congresului al X-lea al partidului comunist, care se va deschide la 6 august. Congresul îşi propune să traseze programul dezvoltării României pînă în 1980, în aşa fel, încît, pe baza dezvoltării susţinute a forţelor de producţie, să ne putem apropia din punct de vedere economic şi cultural de ţările avansate ale lumii. Prof. JEROME DAVIS : Care consideraţi că este cea mai mare piedică în calea realizării păcii în lumea de astăzi ? Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU: După părerea mea, principala piedică în calea instaurării păcii este politică ţărilor care nu doresc sau nu acceptă încă să recunoască dreptul la independenţă şi dezvoltare liberă a altor popoare, care duc, într-o formă sau alta, o politică de dominaţie asupra altor state. Pentru a se ajunge la instaurarea unei păci trainice este necesar să se pună capăt pentru totdeauna politicii de dominaţie asupra altor naţiuni, sub orice formă s-ar exercita aceasta , să se asigure respectarea deplină a egalităţii în drepturi, a suveranităţii, a independenţei naţionale, să se instaureze relaţii de colaborare între popoare, în toate domeniile de activitate. Prof. JEROME DAVIS : înţeleg că Statele Unite ar trebui să dezvolte comerţul cu România, cu China, cu toate ţările lumii; prin aceasta ar ajuta la promovarea păcii. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU: Desigur, aceasta presupune ca Statele Unite — ca orice stat al lumii — să ducă o politică de egalitate în drepturi cu toate naţiunile, să meargă pe linia comerţului şi colaborării tehnicoştiinţifice cu toate ţările, inclusiv cu China, cu România. Noi apreciem că politica de colaborare, de dezvoltare a legăturilor economice, tehnico-ştiinţifice este singura politică raţională care poate servi păcii şi securităţii internaţionale. Prof. JEROME DAVIS : Cred că răspunsul dumneavoastră a fost foarte util. Aş dori să vă pun o altă întrebare, la care de altfel aţi răspuns în parte. Este oare posibil ca socialismul şi capitalismul să coexiste în mod paşnic în lumea viitorului ? Dacă răspunsul este da, ce concesii sau acomodări reciproce trebuie să facă fiecare dintre cele două sisteme pentru a putea trăi în pace şi colaborare ? Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU : Problema este ceva mai complexă. Desigur, noi sîntem partizanii coexistenţei paşnice între ţări cu orînduiri sociale diferite şi apreciem că atîta timp cit în lume vor exista state cu regimuri deosebite, este necesar ca între ele să se stabilească relaţii de colaborare şi cooperare în toate domeniile de activitate, ca problemele litigioase care apar să fie rezolvate pe calea tratativelor şi înţelegerii, renunţîndu-se la folosirea forţei. In ce priveşte coexistenţa între socialism şi capitalism, aceasta este o altă problemă. Partidul Comunist Român, noi, comuniştii români, pornim de la concepţia că orînduirile sociale nu sînt veşnice. Istoria — şi dumneavoastră ca profesor cunoaşteţi bine aceasta —■ a demonstrat că, mai devreme sau mai tîrziu, orice societate trebuie să dispară și să facă loc alteia, superioare din punct de vedere al organizării sociale. Noi avem convingerea că pînă la urmă capitalismul trebuie să facă loc socialismului în întreaga lume. Aceasta este o legitate care nu poate fi înlăturată, dar problema trebuie rezolvată de forţele sociale proprii, de poporul din fiecare ţară. Apreciem că viitorul este al socialismului, al comunismului, al societăţii care nu va mai fi împărţită în bogaţi şi săraci ; realizarea acestui ideal al omenirii depinde de fiecare popor, de forţele progresiste din fiecare ţară. Noi, fiind comunişti, dorim, desigur, ca acest ideal să se realizeze cît mai repede, dar în America el depinde de dumneavoastră, de poporul american. Prof. JEROME DAVIS : Vă sîntem foarte recunoscători, domnule preşedinte, pentru expunerea inspirată şi, în acelaşi timp, plină de informaţie, pe care ne-aţi făcut-o. Dacă înţelegem poziţia dumneavoastră, consideraţi că socialismul şi comunismul vor înlocui în ultimă instanţă capitalismul în lumea întreagă, dar că, între timp, trebuie să trăim în pace şi înţelegere. Vă mulţumim foarte mult pentru contribuţia pe care o aduceţi la înţelegere, la pace. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU : Intr-adevăr, noi apreciem că pînă la victoria, socialismului în întreaga lume, oamenii trebuie să lucreze şi să trăiască în pace, dar şi după victoria comunismului tot în pace trebuie să trăiască, tot împreună trebuie să colaboreze. Sîntem partizanii colaborării paşnice între popoare şi dorim sincer să lărgim relaţiile cu poporul american, cu Statele Unite ale Americii. Aş dori să vă rog să transmiteţi din partea mea, a poporului român, cele mai bune urări de prosperitate corpului didactic din Statele Unite, întregului popor american. Vă urez, dumneavoastră, multă sănătate și fericire ! LISTA DE CÎŞTIGURI la depunerile pe obligaţiunile C.E.C cu cîştiguri TRAGEREA LA SORŢI DIN 31 IULIE 1969 Cîştigurile revin, întregi, obligaţiunilor de 200 iei. Obligaţinile de 100 lei, 50 lei şi 25 lei primesc 1/2, 1/4, respectiv 1/8 din cîştigurile de mai sus. In valoarea cîştigurilor este cuprinsă şi valoarea nominală a obligaţiunilor cîştigătoare. Plata cîştigurilor se face prin filialele C.E.C. „ S« §i c u Valoarea •30 s s, t- c .- cîștigurilor H'C .3 3 o o.go ----------------------S ri, X3- »co 73 Ä co ou E w• w 7= «o ÎS«« w^ c-Q ^ *-î o a u § o*5 3 2 73 _________ 1 08 190 38 100 000 100 000 1 32 501 13 75 000 75 000 1 23 132 43 50 000 30 000 1 51 924 28 25 000 25 000 1 51 935 24 10 000 10 000 1 40 166 37 5 000 1 11 399 04 5 000 10 000 a ts B o u W aiH 80 932 05 2 000 80 439 24 2 000 320 000 80 504 06 1 000 80 659 26 1 000 80 136 34 1 000 80 073 21 1000 320 000 800 93 38 800 800 29 12 800 800 12 31 800 1 920 000 2 8871 TOTAL: | 2830000 De la ADAS Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă că la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de viaţă din 31 iulie 1969 au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : U.A.S.; A.J.R. ; E.N.M.; C.U.E.; P.X.D. ; P.N.S. ; C.Z.J. ; G.F.N. Toţii asiguraţii care au poliţele în vigoare şi au trecut în ele una sau mai multe din aceste combinaţii ale căror litere sunt înscrise în ordinea ieşirii la tragere se vor prezenta la unităţile ADAS, pentru a-şi primi sumele cuvenite. SPORT Meciul atletic Europa — America DUBLA VICTORIE A ECHIPEI EUROPEI Stuttgart (corespondență specială), începute imediat după terminarea probelor respective, comentariile în jurul primelor mari surprize ale meciului atletic Europa — America au continuat in extenso în cursul zilei de ieri. Discuţiile le-au amplificat, ca să spunem aşa, ziarele, care, de altfel, acordă un spaţiu larg acestei a doua confruntaţi atletice intercontinentale Europa—America. Bob Beamon, „fantasticul săritor de lungime“, acoperit de un adevărat torent de superlative pentru incredibilul record mondial realizat la Ciudad de Mexico în timpul olimpiadei, n-a reuşit nici la Stuttgart să se apropie cît de cît de acel 8,90 m ! Mai mult chiar, din „cîştigător sigur“, Beanon s-a văzut plasat pe locul 4, de fapt ultimul, r cu numai 7,75 m !) depăşit fiind de atleţi reputaţi, e adevărat, însă acreditaţi cu performanţe oricum mai slabe. Victoria a revenit, destul de puţin aşteptat, englezului Lynn Davies (8,11 m), campion olimpic la Tokio, dar clasat al 9-lea la J.O. de la Mexico... In rîndul surprizelor mult comentate se situează şi succesul la săritura cu prăjina al italianului Dionisi, în dauna recordmanului mondial John Pennel (S.U.A.), clasat al treilea, — succes cu atît mai neaşteptat cu cît dintre toţi cei patru concureţi, Dionisi realizase în acest an performanţa cea mai „slabă“: 5,30 m. Italianul a cîştigat acum cu 5,20 m. Indepedent de aceste surprize, rămîne de necontestat însă valoarea excepţională a unor rezultate, precum la 1 500 m bărbaţi. Liquori 3’37”2/10), 800 m femei (Manning, 2’ 01” 3/10) ştafeta feminină, 4 X 400 (echipa Europei 3’32”8/10) — în toate cazurile culmi neatinse pe plan mondial în cursul acestui an. Meciul atletic s-a încheiat cu o dublă victorie a selecţionatelor europene : 113—97 puncte la masculin şi 81—54 puncte la feminin. Iată cîştigătorii probelor disputate în ziua a doua, masculin, 200 m : John Carlos (America) 2004/10 ; 110 m garduri : Colemann (America) 13' 3/10 ; 800 m : Plachy (Europa) 1'45’’ ; aruncarea ciocanului : Theimer (Europa) 71,18 m ; înălţime : Burrell (America) 2,16 m ; 5 000 m : Lindgren (America) 13’38” 4/10; 3 000 m obstacole : Jelev (Europa) 8’33” 1/10 ; triplu salt : Drehmel (Europa) 16,25 m ; ştafeta 4 X 400 m : America 3’01” 6/10 ; feminin : 100 m plat : Iris Davis (America) 11” 3/10 ; 1 500 m : Pigni (Europa) 4T3” 2/10 ; 400 m : Duclos (Europa) 52” ; greutate : Gummel (Europa) 19,23 m ; lungime : Rosendahl (Europa) 6.48 ; aruncarea suliţei : Jaworska (Europa) 58,92 m ; ștafeta 4X100 m ; America 44, 3/10. Scorul general al meciului este de 194—151 puncte în favoarea Europei. Astăzi în „Cupa Davis“ Primele partide ale meciului România — India Pe terenul Parcului sportiv Progresul din Capitală începe astăzi meciul de tenis dintre echipele României și Indiei, contînd pentru semifinalele inter-zonale ale „Cupei Davis“. Conform tragerii la sorţi, care a avut loc ieri, programul primei zile (astăzi cu începere de la ora 14,30) este următorul: Ion Ţiriac — Premiu Lali, Ilie Năstase — Jaideep Mukerjea. Sîmbătă, la ora 15,30, va avea loc partida de dublu (cuplurile vor fi alcătuite cu o oră înaintea meciului), iar duminică se vor desfășura ultimele partide de simplu (de la ora 14:30) : Ion Țiriac — Jaideep Mukerjea , Ilie Năstase — Premju Lall. Arbitrul meciului este austriacul Otto Heidrich. Sosirea tovarăşului Martin Gunnar Knutsen, membru supleant al Prezidiului Comitetului Central al P.C. din Norvegia Joi seara a sosit în Capitală tovarăşul Martin Gunnar Knutsen, membru supleant al Prezidiului Comitetului Central al Partidului Comunist din Norvegia, care va reprezenta acest partid la cel de-al X-lea Congres al Partidului Comunist Român. La sosire, pe aeroportul Băneasa, oaspetele a fost salutat de tovarăşii Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. şi Aldea Militaru, membru al C.C. al P.C.R., de activiști de partid. Cronica zilei Ambasadorul Regatului Nepal în Republica Socialistă România, Bal Chandra Sharma, a depus joi la amiază o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului și a patriei, pentru socialism. ★ Cu prilejul celei de-a 42-a aniversări a Armatei Populare Chineze de Eliberare, Lin Cien, ataşatul militar al RP. Chineze la Bucureşti, a oferit, joi seara, un cocteil. Au luat parte Mihai Marin, adjunct al ministrului afacerilor externe, general locotenent Vasile Ionel, adjunct al ministrului forţelor armate, generali şi ofiţeri superiori, funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Externe. Au fost prezenţi Cian Hai-fun, ambasadorul R. P. Chineze la Bucureşti, şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, ataşaţi militari, alţi membri ai corpului diplomatic. ★ La Palatul culturii din Iaşi a avut loc joi simpozionul „120 de ani de la moartea poetului Petőfi Sándor“, manifestare organizată de Comitetul pentru cultură şi artă al judeţului Iaşi, în colaborare cu Asociaţia scriitorilor din localitate. Cu acest prilej, în faţa unei numeroase asistenţe, prof. univ. Tibor Oláh, din Tg. Mureş şi criticul literar Nicolae Barbu din Iaşi, au evocat personalitatea lui Petőfi Sándor. In încheiere a avut loc un recital de poezie din creaţia poetului, susţinut de actori ai Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi. ★ La Galeria de artă din str. Brezoianu s-a deschis joi la amiază expoziţia de artă fotografică din Statele Unite ale Americii. Expoziţia se înscrie in cadrul relaţiilor de colaborare dintre Asociaţia artiştilor fotografi din ţara noastră (A.A.F.) şi Societatea fotografică din America (P.S.A.). Ea constituie o replică la expoziţia românească de fotografii artistice deschisă cu suces pînă acum în opt oraşe ale S.U.A. Cele circa 60 de lucrări alb-negru şi color care alcătuiesc această primă expoziţie americană de fotografii artistice deschisă în România aparţin unui număr de peste 40 de creatori şi aduc imagini variate din viaţa de fiecare zi din S.U.A. După Bucureşti, expoziţia urmează să fie prezentată şi în alte oraşe ale ţării. La festivitatea de deschidere, la care au participat funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Externe, Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă, iubitori ai artei fotografice, ziarişti, au luat cuvîntul ing. Silviu Comănescu, secretar general al Asociaţiei artiştilor fotografi din ţara noastră, şi Adrian Anthony Basora, secretar al Ambasadei S.U.A. la Bucureşti. ★ Joi a părăsit Capitala, îndreptindu-se spre patrie, delegaţia Uniunii Tineretului Comunist Leninist (U.T.C.L.) condusă de Boris Zubkov, prim-secretar al comitetului U.T.C.L. din regiunea Penza, care la invitaţia C.C. al U.T.C. a făcut o vizită în ţara noastră. ★ Joi a părăsit Capitala plecînd în Italia dr. Alexandru Ciucă, şeful secţiei de cercetări sociale din Institutul de geriatrie Bucureşti, care la invitaţia Societăţii naţionale de medicină socială din Italia va conferenţia la Torino despre „Problemele noi ale gerontologiei sociale“. (Agerpres) Plecarea delegaţiei Asociaţiei de prietenie sovieto-română Joi a părăsit Capitala delegaţia Asociaţiei de prietenie sovieto-română, condusă de A. I. Botanova, vicepreşedinte al asociaţiei, secretar al Comitetului de partid al Combinatului poligrafic „Krasnîi Proletar“ din Moscova, care, la invitaţia Consiliului General A.R.L.U.S., a făcut o vizită în ţara noastră. La plecare, pe aeroportul Băneasa, delegaţia a fost condusă de Mihail Roşianu, preşedintele Consiliului General A.R.L.U.S., acad. Iorgu Iordan, vicepreşedinte, de activişti ai A.R.L.U.S. Au fost prezenţi A. V. Basov, ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres) In Editura politică au apărut MIU DOBRESCU Aplicarea consecventă a principiilor centralismului democratic CONSTANTIN BURGEANU Eseu despre progres RADU SOMMER Autonomie şi responsabilitate în artă A apărut Revista română de studii internaţionale nr. 3-411969 Din cuprins : COSTIN MURGESCU, România şi promovarea principiilor cooperării economice internaţionale ; ALEXANDRU SPATARU şi LIVIU BOTA, Organizaţia Naţiunilor Unite şi cooperarea internaţională în explorarea şi folosirea spaţiului extraatmosferic în scopuri paşnice ; EDWIN GLASER, Cooperarea internaţională pentru exploatarea în scopuri paşnice a resurselor naturale ale solului şi subsolului mărilor ; OCTAVIAN CAPATINĂ, Recunoaşterea organizaţiilor interguvernamentale ca persoane juridice de drept intern ; TUDOR R. POPESCU, Semnificaţia „Declaraţiei universale a drepturilor omului“ la două decenii după adoptarea ei ; NICOLAE FOTINO, Semicentenarul desăvîrşirii unităţii de stat a poporului român ; MATEI IONESCU, Cu privire la poziţia românilor din monarhia habsburgică faţă de statul român. Revista cuprinde diverse note şi comentarii şi numeroase recenzii. Se găseşte de vînzare la toate chioşcurile de ziare şi librăriile din Capitală şi din ţară. PAGINA 5 Sesiune ştiinţifică a Institutului de studii sud-est europene al Academiei Intre 30 şi 31 iulie s-au desfăşurat în Capitală lucrările sesiunii ştiinţifice a Institutului de studii sud-est europene al Academiei. Au fost prezentate referate şi comunicări ştiinţifice privind cercetări româneşti interdisciplinare şi comparate asupra sud-estului european în ultimii 25 de ani. Materialele reflectă contribuţia activă a Institutului la apropierea şi colaborarea dintre popoarele acestei regiuni. Intr-o atmosferă de entuziasm, participanţii la sesiune au adoptat textul unei telegrame adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în care se spune : Conştienţi de răspunderile care le revin, membrii Institutului de studii sud-est europene al Academiei sunt hotărîţi să-şi desfăşoare mai departe activitatea lor ştiinţifică in slujba cauzei nobile a apropierii, prin cunoaştere reciprocă, între popoarele din această zonă a lumii. 20 de ani de la înfiinţarea cooperativei agricole de producţie Lenanheim Ţăranii cooperatori din Lenauheim, vestită aşezare din cîmpia Banatului, au sărbătorit joi 20 de ani de la înfiinţarea cooperativei lor de producţie. Cu acest prilej, la căminul cultural a avut loc o adunare festivă la care au participat reprezentanţi ai Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, conducători ai organelor judeţene de partid şi de stat, preşedinţi de cooperative agricole de producţie, directori de întreprinderi de mecanizare a agriculturii şi întreprinderi agricole de stat. Despre drumul parcurs în cele două decenii de această unitate socialistă, prima creată în Banat după istorica Plenară a partidului din 3—5 martie 1949, a vorbit Eroul muncii socialiste Viorel Uibaru, președintele cooperativei. Felicitîndu-i pe cooperatorii din Lenauheim pentru succesele obţinute în cele două decenii de activitate, ing. Nicolae Ştefan, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, a înmînat cooperativei Diploma de unitate fruntaşă pe ţară în cultura porumbului pe anul 1968. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire, participanţii la adunare au adresat Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU o telegramă în care, după ce exprimă partidului şi guvernului profunda recunoştinţă pentru grija permanentă ce o acordă dezvoltării agriculturii socialiste, se spune : Asigurăm conducerea partidului, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că şi în viitor vom milita neabătut pentru transpunerea în fapt a tuturor hotărîrilor partidului şi statului, a hotărîrilor pe care le va adopta Congresul al X-lea al partidului pentru propășirea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. (Agerpres) vremea ieri în ţară . Vremea s-a încălzit uşor, mai ales în sudul şi estul ţării. Cerul a fost variabil, mai mult senin în Dobrogea, Transilvania şi Banat. Vîntul a suflat slab pînă la potrivit din sectorul estic. Temperatura aerului la ora 14 oscila între 18 grade la Borsec şi 28 grade la Băileşti. In Bucureşti : Vremea a fost frumoasă, cu cerul variabil, mai mult senin. Vîntul a suflat slab, pînă la potrivit, din sectorul estic. Temperatura maximă a atins 26 de grade. Timpul probabil pentru 2, 3 şi 4 august. In ţară : Vreme în general frumoasă şi în încălzire. Cerul va fi variabil. Vor cădea ploi izolate, mai ales în jumătatea de vest a ţării. Vînt potrivit. Temperatura In creştere. Minimele vor fi cuprinse între 10 şi 20 grade, iar maximele între 20 şi 30 grade, local mai ridicate. In Bucureşti : Vreme In general frumoasă şi în încălzire. Cerul va fi variabil. Vînt alab. Temperatura în creștere. LISTA DE CÎȘTIGURI C.E.C. IN AUTOTURISME-Trim. 11-1969 «T Numărul N Numărul crj libretului ^ libretului cîștigător ' cîștigător ,mi — ■■■ ———■———■--------------- • . UN AUTOTURISM 61 710-816-72 MERCEDES 190 62 716-1-11319 ----------------------------------------------------- 63 724-601-983 1 703-1-8878 64 717-1-14780 ----------------------------------------------------- 65 720-625-22 UN AUTOTURISM 66 719-207-589 FIAT 1 800 67 727-1-619 ----------------------------------------------------- 68 711-207-702 2 735-1-6440 69 750-201-440 ------------------------ -------------_ 70 750-211-2237 UN AUTOTURISM 71 714-203-409 VOLGA M. 21 72 736-115678 ----------------------------------------------------- 73 736-212-8349 3- 764-203-4150 74 706-721-26 ----------------------------------------- 75 723-137-228 UN AUTOTURISM 76 743-1-24608 FIAT 124 77 747-1-2882 -------------------------------------- 78 752-1-6462 4 760-207-1919 79 704-1-767 ----------------------------------------------------- 80 731-103-1259 UN AUTOTURISM 81 731-106-1Ö523 RENAULT 10 82 761-208-3022 —------------------------------------— 83 762-207-7816 5 702-613-38 84 762-1-10224 ___________________________________ 85 762-210-6965 CITE UN AUTOTURISM 86 763-1-3344 DACIA 1 100 87 764-208-4421 __________________________ 88 759-1-42117 89 759-1-63615 0 701-135-2393 99 738-103-10432 7 702-218-QOfi "1 /ÖO-1-Ad/ZZ 8 735-1-10274 « TM«4» 9 732-214-43 93_____7b0-l-3383_____ n vnqünns« CITE UN AUTOTURISM 12 709-208-1144 SKODA 1000 M. B. 13 724-104-10980 94 702-1-7120 14 95 752-205-823 15 710-131-126 96 703-1-5018 I® 97 732-1-500 II 98 721-116-63 18 716-1-13807 99 709-1-24987 19 748-202-892 100 709-216-877 20 717-1-16395 101 745-202-168 21 714-905-13 102 733-1-497 22 719-201-3402 103 715-1-13449 23 727-1-5694 104 715-1-38543 24 741-201-2292 105 754-203-1440 25 745-1-615 106 716-1-17849 2b 706-201-605 107 748-1-3859 28 736'î'îs?TM 108 717-216-1543 In n/18270 109 730-201-594 îjS unllnlfi 110 715-708-14 80 710-610-36 jjj 727-1-10882 01 743-1-3812 U2 741-201-6909 32 743-1-26093 113 750-1-3615 33 747-1-4807 U4 734-1-4559 « 752-1-10701 11S 736-202-3786 00 Iii4'1'8081 116 736-1-22861 37 ÎS, 117 719-717-35 37 731-106-17915 118 723-420-20 88 77fifi10?m?24 118 743-1-11910 89 766-1-1131 120 743-207-528 40 762-1-13000 io] 725-211-74 V‰ 751”onfÎoSS 122 752-1-16369 IS?'?0,1:8878 123 739-205-130 Îa SniiLIL K4 731-103-14113 ** 759--45°33 125 731-111-5851 TM--14998 126 761-208-15100 46 738-103-12087 127 766-1-11570 alîn'iTM64TM- 128 762-1-16733 760-201-5332 129 734-103-15281 49 736-1-19673 139 764-1-6269 ----------------------------------------- 131 759-1-17031 CITE UN AUTOTURISM 132 759-1-51303 MOSKVICI 408 133 759-1-67855 ----------------------------- 134 760-1-6900 50 701-201-1191 135 760-206-7246 51 702-1-19342 136 760-202-563 52 735-1-8983 137 752-224-65 53 706-314-534 138 706-1-349 54 732-1-17781 139 702-1-16844 55 709-1-17674 140 735-1-4890 56 709-201-908 141 703-809-3415 57 724-104-9569 142 732-1-15168 58 710-1-5176 143 709-1-11036 59 50 710-120-1745 144 709-1-31714 Cîștigătorilor care nu se prezintă la filialele C.E.C., In termen de 30 zile de la data tragerii, li se vor plăti cîștigurile in numerar (valoarea autoturismului mai puţin contribuţia de 5 000 lei). Fiecare titular de libret poate beneficia intr-o perioadă de un an da un singur cîştig în autoturisme, celelalte cîştiguri se plătesc în numerar. Tot în numerar se achită cîştigurile titularilor care şi-au cumpărat autoturisme pe bază de depuneri la C.E.C. în cursul anului premergător tragerii la sorţi. Cîştigătorii de autoturisme Înscrişi pentru procurare de autoturisme, în cazul în care doresc să primească autoturismul cîştigat, vor renunţa im prealabil, pe bază de cerere, la procurarea autoturismului prin C.E.CIn caz contrar cistigul se achită in numerar. 140 709-510-60 226 765-1-5740 147 710-113-3943 227 702-1-6233 148 715-1-28437 228 752-205-243 149 718-1-2495 229 703-1-4464 150 716-1-4365 230 706-141-801 151 716-203-2103 231 718-327-7 152 717-1-10270 232 709-1-24507 153 724-1-4970 233 709-215-336 154 719-1-4793 234 721-26066 155 711-203-801 235 728-201-1560 156 725-1-1967 236 715-1-11955 157 756-1-2776 237 715-1-38168 158 750-1-15728 238 754-203-880 159 740-1-3791 239 716-1-17472 160 736-1-8427 240 748-1-3484 161 736-212-3872 241 717-216-590 162 741-1-4909 242 749-26639 163 723-102-3035 243 719-209-880 164 743-1-21325 244 727-1-10445 165 722-1802 245 741-201-6583 166 727-137-2501 246 750-1-1894 167 713-5159 247 734-1-3939 168 723-1-2812 248 736-202-2787 169 731-106-12490 249 736-1-22450 170 761-205-14303 250 736-208-675 171 762-207-357 251 745-201-450 172 733-110-904 252 743-1-11191 173 762-210-1455 253 743-202-111 174 763-1-3359 254 755-202-1065 175 764-206-3647 255 752-1-15846 176 759-1-36122 256 757-1-969 177 759-1-60161 257 731-103-13672 178 738-103-3331 258 731-111-5472 179 760-1-21974 259 761-208-14583 180 760-208-2150 260 766-1-10777 181 724-601-1170 261 762-1-16414 ------------------------------------- 262 734-103-14518 UN AUTOTURISM 263 764-1-5477 RENAULT DAUPHINB- 264 759-1-15890 GORDINI 265 759-1-50731 --------------------------- 266 759-1-67547 182 743-1-25830 267 760-1-4869 __________________________________ 268 760-206-6504 CITE UN AUTOTURISM 269 760-202-4980 TRABANT 601 270 722-306-634 -------------------------------- 271 701-1-1018 183 701-1-1352 272 702-1-13714 184 702-1-13952 273 702-108-745 185 702-108-1244 274 703-13417 186 703-212-330 275 732-1-11618 187 732-1-11887 276 709-1-2292 188 709-1-3071 277 709-1-29144 189 709-1-29322 278 724-103-927 190 724-103-1240 279 708-1-5482 191 708-202-153 280 733-201-5697 192 733-201-5882 281 715-1-23195 193 715-1-23603 282 715-1-41614 194 715-1-41742 283 711-102-5075 195 711-107-440 284 716-215-1187 196 716-215-1445 285 717-1-1490 197 717-1-2354 286 713-102-4117 198 713-130-24 287 750-208-403 199 750-213-132 288 719-203-5354 200 719-203-5501 289 727-204-584 201 727-235-119 290 744-203-362 202 744-205-219 291 750-1-12564 203 750-1-12801 292 734-260-378 204 734-271-89 293 710-204-871 205 719-611-92 294 736-1-26691 206 736-1-26857 295 704-523-1261 207 704-527-9 296 745-25672 208 745-205-145 297 743-1-17893 209 743-1-18133 298 743-209-1759 210 743-209-1943 299 728-1-2649 211 728-1-2839 300 752-201-2037 212 752-201-2300 301 739-213-111 213 739-21632 302 731-106-4812 214 731-106-5537 303 761-205-9695 215 761-205-10093 304 761-208-19187 216 761-208-19324 305 766-1-16089 217 766-1-16236 306 762-201-9215 218 762-201-9414 307 734-103-20448 219 734-103-20610 308 764-203-3431 220 764-203-3731 309 759-1-28654 221 759-1-29169 310 759-1-56491 222 759-1-56753 311 759-205-5160 223 759-205-5304 312 760-1-17663 224 760-1-18029 313 760-207-297 9 60 715-1-32955 145 724-104-5655 Numărul *?_ Numărul libretului libretului ’ cîștigător ' cîștigător 225 760-207-3437 314 765-1-5430