Somogyi Hírlap, 2004. január (15. évfolyam, 1-26. szám)

2004-01-21 / 17. szám

ÉletMód 2004. január 21., Szerda Somogyi Hírlap Kék Tükör Öten ember halt meg Gyön­gyösnél, amikor két busz összeütközött. 12. oldal Sport Barcs legjobb sportolói. So­mogyi díjazottak. Teremlab­darúgó tornák. 13-14. oldal Krónika A jövő internátusát építik. Somogyikumok a filmvász­non. 16. oldal Seat León 1.6 16V Adrenaliné Összlökettérfogat (cm 3): 1597 Hengerek/szelepek száma: 4/16 Max. teljesítmény (kW/LE/min): 77 kW (105 LE) 5700 Max. forgatónyomaték (Nm/min): 148/4500 Hosszúság/szélesség/magasság (min): Összegzés A Seat León 1.6 16 V Adrenaliné a külsőségekre sokat adó, szép és praktikus, alsó középkategóriás autóra vágyók ideális választása lehet. 4184/1742/1457 Tengelytáv (mm): 2513 Saját tömeg (kg): 1150 Csomagtér (I): 340/656 Üzemanyagtank (I): 80 Tesztfogyasztás (1/100 km): 10,9 Gyorsulás 0-100 km/h (s): 11,8 s Max. sebesség (km/h): 192 Tesztfogyasztás(l/km): 8,8 A modell alapára (Ft): 3786000 AUTÓT Ellentmondásos egyéniség Kipróbáltuk a Seat León 1.6 16 V Stella Adrenaline-t Első nekifutásra feltehetően önök is fur­csállják a 105 lóerős motorral felszerelt Seat León oldalán éktelenkedő Adrenaline feliratot. Tesztünkben fény derül az ellentmondásra. Az „Adrenaline” szó igen kedvező árfek­vésű sportcsomagot takar. A 4 030 000 fo­rint értékű 1.6 16V Stella kivitelhez képest külsőleg a teljesen fényezett lökhárítók­kal és a 15 colos, Rónai stílusú könnyű­fém keréktárcsákkal, belül pedig két ol­dallégzsákkal és a CD-játszós fejegység­­­gel többet nyújt a speciális kivitel. Az utastér hangulatát sportülések, szürke cérnával varrott bőrkormány, bőr sebes­ségváltó-szoknya, továbbá a középkon­zol, a műszerkeret, a sebességváltó gomb, illetve sebességváltó kulisszakeret ezüstszínű díszítése teszi izgalmasabbá. Egyébiránt 1,6 literes, 105 lóerős motorjá­val a Seat León nem igazán lelkesíti a pi­lótát. Az autó hozza az elvárható menet­teljesítményeket, ám a dinamikusabb ha­ladáshoz pörgetni kell a 16 szelepes egy­séget. Ilyenkor viszont megjön a hangja, ami inkább nyers, mint sportos, és termé­szetesen a fogyasztás emelkedésével is érdemes számolni. Az ideális vezetési po­zíció kialakítása gyorsan megy, mivel a kormány tengelyirányban és függőlege­sen egyaránt állítható, s a feszes tömésű ülés magasságát is szabályozhatjuk. Nem érheti komoly kritika az ergonómiát sem, a műszerek jól leolvashatók, a kapcsolók és kezelőszervek elrendezése pedig logi­kus. Az ötfokozatú, manuális sebesség­­váltó megvezetése pontos, csak kissé aka­­dósan kapcsolható, hosszúra nyújtott át­­tételezése pedig a kényelmes autózást szolgálja. Az elöl MacPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések egészen jól elboldogulnak a hazai út­viszonyok között, s biztonságosan alul­kormányozott viselkedéssel ruházzák fel az ötajtós spanyolt. A négy darab tárcsa­fék is megfelelően végzi a dolgát, a pedál nyomáspontja könnyedén kitapintható, így precízen adagolhatjuk a fékerőt. A racionálisabb gondolkodású vásárlók adrenalinszintjét a 244 ezer forintos ár­előny emelheti meg, ugyanis a gazdagabb felszereltségű Stella Adrenaline változat­hoz éppen ennyivel olcsóbban juthatunk hozzá. A bolondnak is megéri, nemde?! Ráadásul a Seat León több mint négy esz­tendő elteltével is „szemrevaló teremtés”, s bár a belső tér helykínálata ma már csak átlagosnak mondható, azért négy utas és a csomagjaik viszonylag kényelmesen el­férnek a kocsiban. Tóth Zoltán Zsolt ECHNIKA Izléses, áttekinthető, minőségi az utastér, amit a dögös alu dekorelemek remekül feldobnak Alapvetően nincs baj a 105 lóerős benzinmotorral, de versenyző típusoknak nem ajánlott Sportautó No. 1. Az amerikai Automobile Maga­zine a Porsche Boxster és Boxster S modelleket választotta legjobb sportautónak. A havonta megjele­nő, 500000 példányszámú autós szakkiadvány a 2004-es All-Star díjkiosztó keretében ítélte oda a Legjobb Sportautó Díjat a Porsche Boxster modelljének, amit a Det­roiti Autókiállításon jelentettek be. A Boxster világszerte több mint 50 százalékát nyerte el a ma­gazin munkatársai által leadott szavazatoknak, ezzel harmad­szorra nyerte el az Automobile Magazine All-Star díját._______■ Sportos, könnyű és rövid A Mercedes-Benz SLK első szériájának piacra dobása óriási közönség- és gazdasági sikert hozott a stuttgartiak­nak. Rövidesen megjelenik a kis hódító utóda, amely állító­lag mindenben felülmúlja az aktuális SLK-t. Az évek folyamán a Mercedes címben felsorolt tulajdonságok­kal rendelkező kupé-kabriója be­bizonyította, hogy magában hor­doz mindent, ami egy önfeledt nyári kocsikázáshoz szükséges. Genfben azonban már az 1996- ban piacra dobott roadster követ­kező generációja vár a nagyérde­műre, számos újítással és vevő­csalogató praktikával. Világelső­ként vezették be a stuttgartiak a nyakfűtést, amelynek lényege, hogy a vezető és az utas nyakára meleg levegő áramlik, így nyirko­sabb időjárásnál is élvezhető a fót tekintve sincs szégyenkezni­nyitott tetős száguldás. Fejlődést mutat a motorpaletta is. Az eddig beszerelt erőforrások mellett az új SLK-hoz már a 360 lóerős, AMG V8-as (0-100 km/óra: 4,9 sec), és egy vadonatúj, 3,5 literes, 272 lóerős, V6-os aggregát is ren­delhető lesz, sőt hétfokozatú au­tomatikus sebességváltó is szere­pel az opciós listán. Karosszéria­valója a kis Mercinek, gömböly­­ded idomok és az SLR-ről szár­mazó formai megoldások kö­szönnek vissza minden részlet­ről, a 0,32-es légellenállási együtt­ható pedig önmagáért beszél. Árát illetően nem érdemes jóslá­sokba bocsátkozni, de vélhetően tükrözni fogja a műszaki és eszté­tikai tartalmat. ■ Az SLR új kiadása formai elemeit a brutális SLR-től örökölte 9. OLDAL Hírek Világ Dacia Novembertől már a magyar piacon is kapható lesz a Re­­nault-hoz tartozó Dacia új modellje. A kocsiból az évti­zed végére világszerte évi fél­milliót tervez eladni a cég. Az X90 kódon emlegetett autó árát versenyképesnek tartja a magyarországi importőr, a Re­nault Hungária Kft., de konk­rét számot egyelőre nem kö­zölt. A hírügynökségi jelenté­sek korábban 5 ezer eurós, középkategóriájú modellként írtak az X90-ről. A terv ko­molyságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a franciák lényegében már újjáépítették a romániai gyárat, amelyre több mint 400 millió eurót for­dítottak, s Oroszországban és Iránban is fel kívánnak építeni egy-egy összeszerelő-üzemet. Olcsóbb prémiumok A Wallis Motor a február 1-jétől az autóimportra kivetett re­gisztrációs adónak köszönhető­en több modelljének árát jelen­tősen mérsékelni tudja. Az ok, hogy a BMW és MINI személy­­gépkocsik esetében a fix össze­gű új közteher eltérő mérték­ű, vala­mennyi típusnál alacsonyabb összegű, mint az eddig fizetett fogyasztási adó. A BMW és MINI gépkocsik ára 5 és 25 szá­zalék közötti mértékben csök­ken az év elejéhez képest. Hyundai Szlovákia Ellentmondásos hírek láttak napvilágot arról, hogy kivá­lasztotta-e Szlovákiát kelet-eu­rópai gyára számára Hyundai vagy sem. Egy fran­a­cia napilap szerint egy titkos háttér-megállapodás révén Po­zsony nem teszi lehetővé, hogy a nagyszombati Peugeot- Citroën-beruházás száz kilo­méteres körzetében verseny­társ is megjelenjen. A Hyundai Motor háza tájáról azonban az szivárgott ki, hogy mindettől függetlenül Szlovákia lesz a befutó. Északi szomszédunk elsősorban az alacsonyabb munkaerőköltségek révén ke­rülhet a szintén versenyben maradt Lengyelország elé. ■ Az autókról, a motorok­ról és a technikai spor­tokról részletesebben az Autó-Motorban olvashat MiniÁr Hetek a Citroennél! Wt I . A CITROEN m^.. . -t Kisautó - nagy kedvezménnyel!* Már 0% befizetéstől elvihető! ^ A kedvezmény csak az akciós modellekre érvényes, január 7-től február 28-ig, vagy a készlet erejéig. A kedvezmény mértéke típusonként változó. A részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben! BUDAI AUTÓHÁZ Kaposvár, Vár u. 16. Tel.: 82/528-886 BUDAI AUTÓHÁZ II. Siófok, Jegenyesor 4. Tel.: 84/522-161 MERENCSICS AUTÓ Nagyatád, Dózsa Gy. u. 102. Tel.: 82/553-018 STEFÁM KFT. Balatonfenyves Kossuth u. 105. Telefax: 85/460-551 CITROEN

Next