Sporthirlap, 1925. június (16. évfolyam, 102-122. szám)

1925-06-02 / 102. szám

1925 junius 2., kedd SPÖRTHIRLAP TI ennisz-, tornacipők, rakettek, futball-labdák, turistacikkek, Thermos-palackok, összes egyéb sportcikkek a legjutá­­nyosabban FISCHER PEIER ÉS ISA R.-T. fiókjaiban: Rákóczi-ut 78. is IV., Vámház-körut 8- rég még ifjúsági volt s most könnyen ugorva 3 m. 10 cm.-rel nyerte verse­nyét, jó a diszkoszvetésben Rokken­­baster (DGASE) 3845 cm. dobása és a 200 m. síkfutásban Zavorczel (LASE) 23 mp.-es kitűnő ideje. A verseny részletes eredményei: 110 m. gátfutás. Főiskolai bajnok: Dénes Emil (MAFC) 17.9 mp. 2. Pár­ezer Ferenc (MOGAAC) 18 mp. 3. K. Papp (LASE) 19 mp. 2 előfutam, 8 induló. Diszkoszdobás. Főiskolai és gazdász bajnok: Rokkenbauer István (DGASE) 3830 cm. 2. Eördögh (BEAC) 3640 cm. 3. Stolp Egon (DGASE) 3471 cm. A gazdász bajnokságban 2. Párezer (MOGAAC) 3520 cm. (22 induló.) 4x100 m­. staféta. Gazdász bajnok­ság: 1. MOGAAC A­ csapata 461 mp. 2. DGASE 467 mp. 3. MOGAAC B) csapata. Indult még a DGASE B) CSaPata Távolugrás. Főiskolai bajnok 1. Ba­logh Lajos (MAFC) 6 m. 58 cm. 2. Páter János (DEAC) 6 m. 34 cm. 3. Csallány Sándor (LASE) 6 m. 29 cm. Gazdász bajnokság: 1. Nagy Kardos (MOGAAC) 6 m 9 cm. 2. Szokoly Ferenc (DGASE) 6 m. 7 cm. 3. Ma­­tuschek (DGASE) 5 m. 73 cm. 29 in­duló. 800 m. síkfutás. Főiskolai bajnok: Remecz Lajos (BEAC) 2 p. 5.8 mp. 2. Vadon Pál (MAFC) 2 p. 6 mp. 3. Vitán Béla (LASE) 2 p. 7.4 mp.­­ Gazdász bajnokság: 1. Bajcsi (MOGAAC) 2 p. 7.7 mp. 2. Győry (KGAAC), 3. Jáger (MOGAAC) 15 induló. 200 m, síkfutás. Főiskolai bajnok: Zavorzel Zoltán (LASE) 23 mp. 2. Ráday László (BEAC) 23.8 mp. 3. Dobay Gyula (MOGAAC) 23.9 mp. A nap legszebb versenye. Nagy­szerűen indult el a mezőny. Az első 100 méterig Ráday vezet, körülbelül egy méterrel, itt erősíteni kezd Za­vorzel, 150 m-nél elfogja Rádayt s a célban egy méterrel megelőzi. — Rá­dayt Dobaynak is majdnem sikerül befognia — így is csak mellel lett második. Gazdász bajnokság­: 1.Dobay Gyula (MOGAAC) 24.5 mp. 2. Mandossy István (MOGAAC) 25 mp. 3. Rzika (MOGAAC). (24 induló). 8 előfutam, 4 középfutam, 5000 m. síkfutás. Főiskolai bajnok: Nagy Sándor (BEAC) 17 p. 17 mp. 2. Kolumbán (MAFC) 17 p. 33.4 mp. 3. Éliás Lajos (BEAC) 17 p. 42 mp. 8 induló. Második nap. Úszóbajnokságok. 100 m. gyorsúszás. Bajnok: Hollósi­­(EEAC) 1 p. 11­8 mp. 2. Várnai (Mű­egyetem) 1 p. 14­2 mp. 3. Péterfi (Műegyetem). 4. Csiszár (Műegyetem). A verseny Hollósi és Várnai indulása miatt, akik nem főiskolai egyesületek tagja, óvás alatt van. 100 m. mellúszás. Bajnok­: Kehiday (MAFC) 1 p. 30.5 mp. 2. Takács (BEAC) 1 p. 33 mp. 3. Sommer (EEAC) 1 p. 33 6 mp. 3X60 m. vegyes staféta. Bajnok: Műegyetetem A) csapata (Kehiday, Péterfi, Csiszár) 2 p. 27 mp. 2. Mű­­­­egyetem B) csapata. 3. EEAC. 100 m. hátúszás. Bajnok: Sípos (BEAC) 1 p. 32 6 mp. 2. Csiszár , (Műegyetem) 1 p. 33 mp. 3. Bruch­­steiner (EKAC). 400 m. úszás. Bajnok: Hollósi (EKAC)­­ 5 p. 56­ 3 mp. 2. Várnai (Műegyetem) 6 p. 53 mp. 3. Hegedűs (Műegyetem) • 4X90 m. vegyes staféta. Bajnok:­­Műegyetem A) csapata. 4 p. 53*5 mp.­­2. EKAC 5 p. 5­3 mp. 3. Műegyetem B) csapata. Vizipóló. Budapest—Debrecen 5:3 (1: 0). Biró, Aczél. 164 cm. — Gazdiszbajnok: Eperjessy (Debrecen) 163 cm. 2. Barczer (Ma­gyaróvár). 3. Tóth (Debrecen). Súlydobos. Főiskolai bajnok: 1. Eör­dögh (BEAC) 12.57 m. 2. Tóth (Deb­recen) 11.39 m. 3. Rockenbauer (Deb­recen) 11.33 m. — Gazdiszbajnok:­­ Tóth (Debrecen) 11.39 m. 2. Rocken­bauer (Debrecen) 11.33 m. 3. Barczer (Magyaróvár) 9.84 m. Hármasugrás. Főiskolai bajnok: 1. Szokoli (Debrecen) 12.43 m. 2. Tóth (Debrecen) 12.14 m. 3. Tóth (Debrecen) 11.93 m. 400 m. síkfutás. Főiskolai bajnok: Zsitvay (Ludovika) 53 mp. 2. Szondy (MAFC) 54­1 mp. 3. Ráday (REAC) 54,3 mp.­­ Gazdászbajnok: 1. Dobay Amerikai bajnokságok. 100 m, síkfutás. Hat elő- és három­­ középfutam után főiskolai bajnok:­­Zsitvay (Ludovika) 11.1 mp. 2. Dobay­­ (Magyaróvár). 3. Ráday (BEAC).— Gazdászbajnok: Dobay 11.8. 2. Mond­­vay (Magyaróvár). 3. Duchony (Deb­receni Magasugrás. Főiskolai bajnok: Maszlay (Ludovika) 167 cm. 2. Király­i (DEAC) 167 cm. 3. Kemenes (BEAC) COMO FOOT-BALL CLUB keres elsőrangú játékost (Zenterhalfot). Kimerítő ajánlatok nevezett társasághoz intézendők. (Magyaróvár) 56­8 mp. 2. Szokoli (Debrecen) 3. Jager (Debrecen). Gerelydobás: Főiskolai bajnok: Lu­­dány (Debreceni GASE) 47­10 m., 2. Eördög (BEAC 4576 m. 3. Rocken­bauer (Debrecen) 45­01 m.­­ Gazdász­­bajnok : Rockenbauer (Debrecen) 4540 m., 2. Horváth (Magyaróvár) 43­30 m., 3. Matusek (Debrecen) 3770. 1500 m. síkfutás. Főiskolai bajnok: Nagy Sándor (BEAC) 4 perc 23 mp. 2. Barcsay (DEAC). 3. Vadon.­­ Gazdászbajnok: Győri (Magyaróvár). 2. Bejczy (Magyaróvár). 3. Pöchl (Ma­gyaróvár). 10 X100 m. staféta. (Move Debrecen vándordija.) 1. Magyaróvár 2 perc 0.4 mp. 2. DEAC 2 perc 1*8 mp. Pontverseny (József főherceg vándor­díj) : 1. BEAC 33 pont. 2. Ludovika 26 pont. 3—4. Debreceni GASE és MAFC 21—21 pont. 5. DEAC 9 pont. 6. Magyaróvár 7 pont. — Gazdász­­bajnokságban: 1. Magyaróvár. 2. Deb­recen. A tőrvívóbajnokság. Bajnok: Markovics (Ludovika) 7 győzelem. 2. Tajty (BEAC) 6 gy. 3. Leigyl (Ludovika) 5 gy. 4. Marti­­novich (Ludovika) 5 gy. 5. Héder (BEAC) 5 gy. 6. Tímár (Ludovika) 4 gy. 7. Meák (BEAC) 2 gy. 8. Buday (Ludovika) 2 gy. 9. Brukker (Keszt­hely) 0 győzelem. AUTOMOBIL És AVIATIKA A magyarok szenzációs győzelme az osztrák Tourist- Trophy-n. Feledy Pál dr. Sunbeam-en az 500 cms-es kategóriában 5 óra 41 perccel első.­­ Balázs László Zenith J. A. P.-en a 350 cm3 kategóriában első. Pünkösd vasárnapja véglegesítette azt a diadalt, amelyet a magyar mo­torkerékpárosok az utóbbi időkben az osztrákok felett arattak. Ez a győze­lem a magyar motorkerékpársport művelőinek jól megérdemelt jutalma.­­ Szívósságukkal, kitartásukkal, szor­galmukkal és tudásukkal abszolút fölényre tettek szert, úgy hogy az osztrákokon kívü­l még a legkiválóbb olasz és fran­cia versenyzőket is legyűrték. A dolgok rendjére térve, meg kell említenünk, hogy az idő pompás volt, szebb, verőfényesebb nyári napot va­lóban senki sem kívánhatott. Ezzel szemben a 333 km. hosszú pálya bi­zony igen rossznak bizonyult. Hiába dolgoztak annak javításán még az utolsó napon is a „sóderes", vizmo­­csaras maradt s ha tájképileg, talán gyönyörű részletekben is bővelkedik, Tourist-Trophyra ugyancsak nem alkalmas. Néhol csak másfél méter széles s inkább kirándulásra való hegyi út. Valaki ennek az útvo­nalnak megválasztását egy sadista elme szüleményének keresztelte el. A két legfrekventáltabb kategória, mint a múltkori budapesti versenyen, a bécsin is a 350 és 500 cm­-es kate­góriák voltak s talán éppen ez az, ami a magyarok győzelmét olyan ér­tékessé teszi. Az 500-as kategóriában igazi ko­moly küzdelem csak Feledy Pál dr. és az osztrák Karner között fejlődött ki, akik mindaketten Sunbeam-gépet ve­zettek. Képzelhető az osztrákok csüg­­gedése, amikor a magyar versenyző mindjobban az előtérbe nyomult s győzelme már elvitázhatatlanná vált Feledy Pál dr. 5 c. 41 p. alatt tette meg a 30 kört s midőn a cseh vonalat áthaladta, izgalmában és kimerültsé­gében alig tudták a gépről leszedni. Egyszerűen összerogyott. A 350 cm 3-es kategória is heves küzdelmekben bővelkedett. Ebben a versenyben szerepelt Alcyon-gépen Murn­er hires francia versenyző, a favorit is, aki az osztrák Cedric-ot akarta előzni, ez azonban felbukott, úgy hogy Marrier az utolsó pillanatban már nem kerülhette ki, neki­ment, hatalmas ívben átbukott rajta s gépével a közönség közé zuhant, úgy hogy az egyik néző súlyosan megsérült. Indult még ebben a kategóriában az olasz Grand­ Prix nyerő Manelli is Frera-gépen, azonban úgy­­, mint a többi versenyzők kénytelenek voltak a Zenith J. A. V. .gépen futó fiatal­t gyö­nyörűen fejlődő magyar ver­senyzőnek, Balázs Lászlónak át­engedni. Két magyar lobogó hirdette már a magyarok dicsőségét. Csak a 250 cm*. kategóriában tudta megvédeni az­ osztrák színeket Karl Gall, aki egy New Imperial J. A. P. gépet vezetett. A magyarok közül szépen indultak még Gaál Andor és Wolfner László, azonban mindketten hibájukon kívül, számos gummidefekt folytán végül is kénytelenek voltak a versenyt feladni. Általában a gummidefektusok túl gya­­koriak voltak, ami szinte csak az utak rosszaságát bizonyítja, mert nem hi­hető, hogy a legjobb márkájú gummire éppen az ilyen versenyen mondják fel a szolgálatot. Amidőn még megemlítjük, hogy Spiegl, a Concema igazgatója, a ma­­gyarok iránt rendkívül szívélyességet tanúsított s a magyar versenyzők igen sokat köszönhettek neki, meg kell­­említenünk azt is, hogy pünkösd­hétfőn este a KMAC-ban ugyancsak nagy lelkesedést keltett a magyar fiúk bravúros győzelme, amelynek hírét Gaál Endre hozta meg, aki a ver­senyben 37 fokos lázzal vett részt. Ez is egyik jellemzője a magyar mo­torkerékpárosoknak, a­kik mint az eddigi bámulatos eredmények igazol­ják, nem riadnak vissza semmi lelki és testi fáradságtól, ha a magyar szí­nek megvédéséről van szó. A késő éjjeli órákban kaptuk és adjuk a verseny részletes eredményét: Szeniorverseny 500 köbcentiméteren kategória: 1. Feledy Pál dr., Sunbeam 5 óra 41 perc 39 mp., 2. Ernst Karner, Sunbeam 5 óra 47 perc 28 mp., 3. Franz Mayer, Frera 6 perc 38 perc 28 mp. 175 köbcentiméteres kategória: 1. R. Karner, Puch, 2 óra 35 perc 43 mp. 2. K. Suchauer, D. I. H., 2 óra 46 perc 40 mp. 3. Levanta, Méray, 2 óra 46 perc 58 mp. Az automobilkiállítás. A Kir. Magyar Automobil Club és az Automobilkereskedők Országos Szövetsége által a KMAC huszonöt­éves fennállásának emlékére rende­zett automobil- és motorkerékpár­­kiállításnak a pünkösdi ünnepek voltak legszebb napjai. Mindkét napon hatalmas nézőközön­ség tolongott a városligeti Iparcsar­nokban s ezzel adta bizonyságát, hogy igenis a motorsportokat nemcsak méltatni tudja, hanem azokat szereti és szivébe is zárta. Amint az előrelátható volt s amint azt jeleztük is, most a pazar kiállítás utolsó napjaiban mutatkozott meg a vételkedv is. Úgyszólván nincsen olyan „stand“, amelyen ne függene ott a gyárosnak és a kereskedőnek olyan kedves táblácska, amely azt hirdeti ország-világnak, hogy az a gép, amelyen a táblácska függ, a „megvételeit". Valljuk be őszintén, hogy tekintve a mai súlyos gazda­sági helyzetet, bizony nemcsak mi, hanem maguk a kiállítók sem számí­tottak annyi eladásra. Ez csak a vevőközönségre vet jó fényt, mert azt bizonyítja, hogy ma már nem indul hangzatos reklámok után, ha­nem előbb tanul, tapasztal, hogy azután alkalom­adtán, — mint a mos­tani kiállításon is — maga tegyen összehasonlításokat s maga válassza ki a céljainak megfelelő munkát Hi­szen más gépre van szüksége annak, aki luxus célokat tart szem előtt s más gép kell annak, aki a foglalkozá­sával járó munkát akarja egy-egy gépi járóművel megkönnyíteni. A képviseletek és gyárak, kereske­dések vezetői, igazgatói a­­kánikula­­szerű hőség ellenére egész napon át künn tartózkodnak s nem győzik az érdeklődőket szives felvilágosításaik­kal kiszolgálni. Valósággal professzo­rokká váltak s igyekszenek a lehető legnépszerűbb formában megmagya­rázni a gépi járművek szerkezetét és működését, márkájuk előnyeit s főként azt, hogy miért fogyaszt ez vagy az új gép olyan kevés benzint s éppen ezért viszonylag miért olcsóbb ez a márka, mint egy másik. A kiállítást holnap, szerdán, azaz június 3-án zárják be, ha csak az utolsó pillanatokban, tekintve a ked­vező anyagi eredményt, vasárnapig meg nem hosszabbítják. Aki tehát a kiállítást bármely oknál fogva meg nem tekinthette, az a mai és holnapi­ napot okvetlenül használja ki s láto­gassa meg.­ ­ Művészi új sportérmek,­­ plakettek és jelvények a Morzsányinál. Budapest IV- Eskü-ut 5. sz RÉSZLETFIZETÉSRE CSÓNAKOT ÉPÍT :gy és kétpár evezős (kielboot) , 1 ő n­y­ö­s fizetési feltételekkel.­­ Használt csónakokat vesz, elad. — Angol­­ evezőslapátok állandóan raktáron. mi VMD1A sportcikk és különlegességi J ULI IVK­­M faipari vállalat IX., Közraktár­ u. 12/a. (Bef. Lónyay-udvarból j " i­­ —— Terna­frico____ 35 ezer ! Futó­nadrág____30-40 ezer . Torna- és tenniszcipők óriási választékban . közismert SCN­AFER-cégnél IM Döbrentei-tér 4. sz. Telefon : József 125—36 KERÉKPÁR, VARRÓGÉP KÖTŐGÉP részletfizetésre is legolcsóbb LENGYEL MARKUS-nál. Kertész-utca 27. fáHfmmiéte 9 20 óra alatt tisztit vászon­, ÍrUtyíjjVitt selyemruhákat, függönyöket finom fehérnemű tisztító Kazár- (Petőfi-) utca 8. Telefoni 140­00

Next