Sporthirlap, 1926. augusztus (17. évfolyam, 120-137. szám)

1926-08-19 / 130. szám

CSÜTÖRTÖK, 1926 AUG. 19. SPORTHIRLAP Ali Nefatti a rekordok egész sorát akarja megdönteni az UTE nemzetközi motorvezetéses versenyén Vay (Olaszország), aki múlt vasárnap Bolognában Torrich­ellit és legyőzte. Cocchival tegnap este Budapestre érkezett . Erxleben legalább két győzelemre számít és szintén rekordhullást jósol A Szent István díjban Krollmann és Skupinsky (Németország) kerül szembe Grímmel és Eignerrel — A Sporthírlap tudósítójától. — Szenit látván napjának esé­t nagy sport­­eseménye: az Európa-bajnokság és a­­ magya­r—lengyel válogatottak f­utbal­l­­mén­kőzése mellet elsőrangú helyet­­biz­tosít magának az UTE nemzetközi ke­rékpárv­ersenyen Kétségtelen, hogy ez a verseny kon­tinentális értékeléssel mérve is számot­tevő, hiszen a motorvezetéses számok nem ki­sebb klasszist, mint a marokkói Ali Nefattit késztetik nyeregbe, aláz­ta, mióta a Limartot, az idei 100 km-es világbajnokot legyőző Ganayra katasztrófáik­u is vereséget mért, Európa ez­er a klasszi­sainak legjobbjai közé soroz­nak. A sötétbőrű marokkói, aki jelenleg csak 28 éves,, a világ egyik legkereset­tebb versenyzője. Párában, ahol a „vil­­lámember“ elnevezést kapta, tavaly 28 versenyből állít starthoz és győzött — kivétel nélkül mindegyikben. A külföldi szaksajtó egyöntetű megállapítása sze­rint Nefatti utolérhetetlen mestere a támadásoknak. Hatalmas úszásokat meg sem érezve egy verseny keretében 10—12 attakra képes, amikor átlagsebessége eléri a 91­ km-t. Ali Nefatti büszke fajára, tavaly Ame­rikába hívták, busás szerződési ajánla­tok. Megtagadta.­­~ Amíg gyűlölet földje lesz az Egye­sült Államok — mondotta —, amíg a néger faj csandádtája lesz a köztudat­­nak, addig Ali Nefatti nem megy az Új­háziba. " És itt is maradt. Speciális stílust ta­lált a maga számára,a­mellyel rendkívül sok, egyébként veszendőbe menő ener­giát takarít meg. Budapestre tegnap este érkezett meg Vezetőjével, Meyerrel, francia „emtrete­­nenrjével", aki munkatársunk előtt ki­jelentette, hogy „győzni jöttek a ma­gyar fővárosba". A versenyen 18 mp-es körátlagra számít, de nem tartja lehetetlennek, hogy Nefatti a támadás hev­ében 17 mp-re is képes lesz. A derék Nefatti megmosolyogja az elé­be tartott rekordlistát: — Monsieur, mi percekkel leszünk jobbak. A motorvezetéses versenyek második nagynevű külföldi reprezentánsa az olasz Angello "Vay, aki ma Itáliá­ban Torrichellivel együtt külön klasszist jelent. Vay, akinek vezetését Cocchii, Bordoni pesti entreteneurja látja, el, különösen a­ rövid, 30, 50 km-es távok specialis­tája, melyeken verhetetlen. Gyors, ve­szélyes támadásaival és rajtaütésszerű sportjeivel startja mindenkor meglepe­tést tartogat Két héttel ezelőtt Bolog­nában 30 és 50 km-es világrekordot fut­va győzte le örök riválisát, Torriodentit, a Parc de Princes bálványát, aki Mario­­c­ert, a híres gall csillagot végezte ki tüneményes formában. A mezőny harmadik külföldi repre­zentánsa, a Corry—Bordoni—Eridé­ben trió ünnepelt hőse, Eridében lesz, aki a svájci Houmannal kett hét óta ké­szül Újpesten a nagy összecsapásra. A német mestert erősen bizakodó hangu­latban találtuk tréning közben a sta­dionban. Elmondta, hogy legalább két győze­lemre számít, de ha Houmann „brillí­rozik", úgy biztosra veszi a harmadik fu­tamot is. Persze rekordhullást tippel ő, is. A magyar színek képviseletében Bartos, az újdonsült bajnok és az egyre biztatóbb formát kifutó Bá­­niczky áll starthoz. Bár a legutóbbi versenyen mindkett nem kiváló tudásról adtak tanúbizonyságot,­­nem hisszüik, hogy a nagyok küzdelmé­be érdemlegesen bele tudnának szólni. Mindent egybevetve: a Szent István napi motorvezetéses uniting 25, 35 és 50 km-es futamokban kerül lebonyolításra,a­melyeknek mindegyike, a külföldi szo­­kásokitól eltérőleg, önálló, viadalnak szá­mít. A papírforma szerint az 50 km-es futamban Nefatti győ­zelmére szavazunk, míg a 35 és 25 km-es miting kimenetele teljesen nyílt. Az sem lehetetlen azonban, hogy akár Vay, akár Erxleben személyében a ma­rokkói most mesterére fog találni.. A sprintversenyek középpontjában a klasszikus kiírású Szent István-díj áll, mely 8X1305 méteres döntőfu­tamá­­val a teljes magyar rövidtávú mezőny mellett Németország jelenleg két, a leg­jobbak közé sorozott Sligere, Krollmannt és Skupinskyt is nyeregbe szólítja. Ez­ a ké­t fiatal germán, akik különösen párosversenyek keretében jeljesek, előre­­láthatólag kemény munkát fog adni Grimm­­nek és Eignernek, akik esetleg meglepetést is csinálhat­nak. A nemzetközi pontverseny a német színek győzelmét teszi valószínűvé. A verseny a kezdők és m­ásodosztá­­lyúak viadalaival és­ a Cocco—Kaszala revánem­érkőzéssell­iegészítve délután négy, órakor kezdődik az UTE kerék­­pár­stadionában. AMTOMIME 5 11 WORKKth­tlIt Páratlanul izgalmasnak ígérkezik a Kaszala—Cocchi revánsmeccs A 10 km.-es állóstartos versenyben Kaszala 500 kcm.-es Majláth-Triumph gépen, Cocchi pedig Delmar Walter 500 kcm.-es sprint Sunbeam-gépén indul A múltkori Kaszala—Cocchi­­meccs izgalmai fognak fokozottabb mértékben megismétlődni Szent István napján az újpesti Stadion fapadozatán. Legutóbb öt km­-es állóstartos verseny keretében mér­kőzött a két kivételes képességű menő s a pár­harc Kaszala győzel­mét eredményezte, aki ellenfele gé­pének sebességváltó defektusa foly­tán beálló 150 m. startelőnyéből 80 m.-t a célig is megtartott. Kaszala elért átlaga ebben a versenyben 2 p. 54.6 mp.-nek megfelelő 103.92 km. volt, legjobb köre 108 km. átlagú volt, míg Cocchi 109.6 km. körátla­got ért el. Kaszala, 500 kcm.-es négy­­szelepes Majláth-Triumph gépen, Cocchi pedig egy hibás sebesség­­váltójú 350 kcm­-es Harley Davidson verseny­gépen s­tartolt. A két menő múltkori összecsapása — mint lát­„Per crucen ad lucem“. Ez a né­hány szó van márványba vésve egy a mátyásföldi országút mellett épülő, közvetlen befejezés előtt álló emlékmű márványtáblájára, ame­lyet a gyászoló család emelt Király Miklósnak, a szerencsétlenül járt fiatal motorosnak emlékére a tra­gikus eset színterén. Az emlékmű rövidesen teljesen elkészül. Baumgarten László, a jóképes­ségű ultra-lightweight pályaver­­senyző biztos induló az újpesti pá­lyabajnoki versenynek 175 kcm­-es kategóriájában. Egy speciális Mo­­net-Goyon-gépet fog vezetni, amely a hírek szerint biztosan futja a 102 km-es sebességet. ható­r nem teljesen reális körül­ményeik között folyt le, hiszen az olaszt gépe sebességváltó-defek­tu­­sán kívül­ a kisebb hengerűrtarta­lom is hendikepelte. Ezek a hátráltató körülményeik ezúttal nem állnak fenn, mert mind­ketten fitt, egyenlően 500 kpm­-es gépekkel indulnak. Kaszala megszo­kott, négyszelepes kitűnő állapotban levő Majláth-Triumph gépén, Co­­cch­i pedig Delmar Walter sprint Sünbe a­mj­én indul el. A versenytől gép-gép melletti küzdelem után a stabilabb gép vezetőinek győzelmét várjuk 115 km-hez közeli átlagsebesség­gel. A verseny leggyorsabb körei­ azon­ban könnyen megközelíthetik majd a 120 km­-es sebességet is. Putzker (500 New Gerrard-Blackb.) lett a gráci Lansoha sétányban rendezett­­kilométerverseny főgyőztese 125 kilo­méter sebességgel. Kategória győztesek voltak Sa­ndler­ (175 Puch) 102.273 km-es, Hóból (250 Puch) 112.5 km-es, Butakor (850 New Gerrard-Blackb.) 123.711 km-es, Putzker (500 New Gerrard-Bl­ackb.) 125 km-es, Kratinz (750. Indián) 115,016 km-es és Eberau-Ebern­orst (1000 Matchem- JAP) 123.711 km-es sebességgel. Az ol­­dalkocsik legjobb­­ ideijét.. Slanina .. (500 AJS) futotta 93.750 km-es sebességgel. Egy kis statisztika a Klausen­­versenyről. A tíz nappal ezelőtt 20.5 km-es távon lefutott hegyi derby rendkívül nehéz voltára élénk fényt vet, hogy a versenyt, —■ amelyen 191 benevező közül 158 m­- 9 MOTORKERÉKPÁR! 13.500,000 Világhírű Monet & Goyon gyártmányú ugyanilyen kerékpár 1.800,000-r6L Vezérképviselet NAGY JÓZSEF, Andrássy­ út 34. Tel.: 21-97. dúlt. el — csupán 125-en fejezték be, vagyis az indulók egyötöde kény­telen volt az aránylag rövid távú versenyt feladni. Részletezve a dol­gokat, azt látjuk, hogy 66 beneve­zett motorkerékpár közül 57 indult el, de a versenytávot csak 42 fu­totta le. Oldalkocsis motorkerékpár 10 volt nevezve, 8 elindult s 5 fejezte be a versenyt. Titraautomobilt 46-ot neveztek, 44 elindult és 37 végig is futotta a versenyt, 50 sportautomo­bil közül 36 elindult és 31 jutott el a célba. A nevezési listán 19­ ver­­senyautomobil szerepelt, ebből 13 meg is jelent a startnál, a célba azonban csak 10 érkezett. Eszerint tehát az elindult szóló motorkerék­ Szent István hetében tekintse meg mintatermeinket. Legjobb bútorok u. m. ebédlők, hálók és üriszobák, valamint speciális ülőbútorok, gyári árakon kaphatók ! ■ 1 GMIEHLING HERMANN RÉSZVÉNYTÁRSASÁG-nál Budapest Vll. Damjanich­ utca 6. Teletop: 8—43 párok 73 százaléka, az oldalkocsis motorkerékpárok 62 százaléka, a túraautomobilok 84 százaléka, a sportautomobilok 86 százaléka és a versenyautomobilok 76 százaléka futotta végig a versenyt. A ver­senyből kiesettek nagy százalékát érthetővé teszi az a körülmény, hogy a rövidtávú hegyiversenyeken a versenyzők nemcsak önmagukat, hanem motorjukat is reszkírozzák s a legvégső határig „felpiszkálják”1. Egy végsőkig tuningolt motornak pedig egy 20 km-en felüli Klausen­­verseny bizony könnyen megárt... Ne említsünk egyebet, a JAP mo­torgyár két kipuffogó csöves mo­delljeinek előírja, hogy a motort hengeralátétlemez nélkül legfeljebb 7 km-es versenytávra szabad, illet­ve lehet használni közvetlen veszély nélkül. Na de azért nem hisszük, hogy a Klausen-versenyben akadt olyan motoros, akinek hengere alatt ott lett volna az alátétlemez. Az olasz FERT gyújtógyertyák is képviseletet kaptak Magyarországon. Az olcsó és a miedktett igen jó egypóltusos gyertyák képviseltét Betrákov­itts Gyula, a Me­to Guzzi vezérképviiselőj­e kapta meg. Magyar Légiforgalmi R.-T. Budapest Vil, Erzsébet-körut 9. (New-York-palota) Telefon József 83—87. Légi forgalom Budapest—Wien naponta. t'zemközösségben a Deutsche Luft Hansa Á.-G.-vel. Közvetlen csatlakozások: Amsterdam. Baden-Baden, Basel, Berlin, Bre­­men, Brüssel, Oanzig, Dortmund, Dresden, Frakk. furt/M, Fttrth-Nürnberg, Halié, Hamburg, Han­­ncver, Karlsruhe. Kopenhagen, Kowno, Köln, Königsberg.Leipzig, London, Magdeburg, Malmö. Moskau, München, Ostende, Paris. Reichenhall Rotterdam, Stettin, Stuttgart, Stockholm, Zürich. Menetrend: tud. 7 00 16 00 I Budapest A érk. 9‘45 18-45 érk. 8-45 17-45 V Wien “ ind. 8 00 17-00 Az autó indul a New-York palotától 6 20 és 15-20 Jegyváltás, felvilágosítás az igazgatóságnál és az összes meneljegyirodákban. Cipőt Pesten legolcsóbban köztudomásúlag a Duteest-nél vásárolhat legjobb minőségben Budapest, IV., Semmelweis­ u. 5. (Kossuth Lajos­ utcánál) Vászoncipő 75 ezer, férficipő 275 ezer, női divatcipő 280 ezer korona.

Next