Sporthirlap, 1927. július (18. évfolyam, 97-109. szám)

1927-07-30 / 109. szám

SPORTUmiAP fgQMBÍT>ia^JllÍtps||^t Majdnem meghiúsult a Budapest-Vidék birkózómérkőzés mert Zemkó János a szegedi birkózókkal • Aradon akart indulni Az MBSz letiltotta a kirándulást és Matúrának és Nagy Lajos­nak sem adott Aradra startengedélyt Szegeden vasárnap este ! A Budapest-Vidék birkózóver­seny minden esztendőben a legna­gyobb erőpróbája a vidék birkózó­­sportjának.­­Ezen a versenyen mérik össze az erejüket a legjobb vidéki b­irkózók a fővárosi válogatottakkal. Ha az eddigi találkozásokon nem is sikerült a vidék fiainak a fővárosi versenyzők felett döntő sikereket ki­­vívniok, annyit mindenesetre meg­mutattak, hogy a vidéki birkózósport kezd már erősen a fővárosi mellé fel­nyomulni. Ebben az évben különös lendülettel készült a vidék a nagy találkozásra. A néhány héttel ezelőtt megrendezett és „a legjobb vidéki birkózó” címért lefolyt kaposvári verseny, amely egy­úttal a vidéki válogató verseny is volt, nívós küzdelmek után olyan ki­váló versenyzőket dobott a felszínre, akiknek a fővárosi versenyzőkkel való találkozása minden eddiginél jobb sportot ígér. A Budapesti Vidék válogatott mérkőzést az idén a déli kerület ren­dez meg, amely már minden előké­születet megtett a versenynek július 31-én, Szegeden leendő megtartására. Sőt már Budapest is kijelölte a re­prezentánsait, még­pedig a verseny fontosságára való tekintettel az ez évi magyar bajnokokat. A verseny megrendezésének azon­ban váratlan­ bonyodalmai támadtak, amelyeket éppen a déli kerület egyik vezető birkózója, Zemkó János, a SzAK szakosztályvezetője okozott és amelyeket csak a szövetség erélyes közbelépése hárította el. A szakosztályi ülés előtt ugyanis Zemkótól a szövetséghez bejelentés érkezett, amelyben a szegedi birkó­zók vezetője arról értesítette a szö­vetséget, hogy a Budapesti Vidék versenyét egy héttel elhalasztották. A bejelentés indoka az, hogy a sze­gedi birkózók, akik már néhány hét­tel ezelőtt meghívást kaptak egy ara­di nemzetközi versenyre és az idő­közben éppen július 31-re halasztott versenyen való részvételt fontosabb­nak tartották, mint a legjobb vidéki birkózók összecsapását a fővárosi versenyzőkkel! • Ugyancsak a szakosztályi ülésen bejelentette az­­MTE képviselője is, hogy három versenyzője — köztük a főváros egyik reprezentánsa, Matúra is­­ meghívást kapott az aradi ver­senyre és kérte a startengedély meg­adását, sőt időközben a vidék egyik reprezentánsa, Nagy Lajos (Cegléd) is jelentkezett az Aradi Toldi verse­nyén való résztvételre. Az MRSz szakosztálya meg is adta az aradi starthoz való hozzájárulá­sát azzal a feltétellel azonban, hogy a déli kerület elnöksége a Budapest­i Vidék versenyének elhalasztását megerősíti. A szövetség távirati megkeresésé­re a déli kerület elnöksége hamaro­san világosságot is derített az ügy­re. Megérkezett ugyanis Villányi Ár­min elnök távirati válasza, amely a következőképen szól: „A verseny plakátírozva van, Ceg­léd és SzAK Aradról letiltandó.” E távirat vétele után az MBSz azonnal értesítette a Szegedi Atléti­kai Klub, valamint a Ceglédi MOVE elnökségét, hogy az aradi versenyre készülődő versenyzők startengedé­lyét érvénytelennek nyilvánítja és őket az aradi versenyen való részt­­vételtől eltiltja. Épp így nem jöhet létre Matúra Mihály aradi startja sem, mert neki is a szegedi verse­nyen kell résztvenni. Zemkó János egyéni akciója tehát sikertelen maradt. A szegedi véb­­és 8 órakor lesz a verseny­­enyt mégis megtartják vasárnap és azon a következő párok fognak egy­mással küzdeni: Magyar Armanyl (Budapest)— Szekfü László (Kaposvár,), Amb­rus Pál (Budapest)—Benkő András (Nyíregyháza), Matúra Mihály (Budapest)—Gábor Béla (Miskolc), Györgyey Ferenc (Budapest—Nagy Sándor (Szol­nok), Szalay Imre (Budapest)— Nagy Lajos (Cegléd), Szelky Ottó (Budapest)—Zemkó János (Szeged). A versenyt vasárnap este fél 8 órai kezdettel a szegedi reálgimná­zium udvarán tartják meg, még­pe­dig kétfordulós rendszerrel. A ver­senyzők mérlegelése vasárnap dél­után 2 órakor lesz a Tisza-szállóban. A budapesti versenyzők vasárnap reggel 8 óra 35 perces személyvonat­tal indulnak a nyugati pályaudvar­ról. A nagysikerűnek ígérkező verseny iránt Szegeden hatalmas érdeklődés nyilvánul meg. Tunyoghy József a karját törte Súlyos baleset érte az FTC kivételes képességű versenyzőjét, Tunyoghy Józsefet. A fiatal birkózó szerdán este meg­jelent az UTE tréningjén, ahol — könnyebb partner híján — a nála jó 20 kilóval nehezebb Horlinggal dolgo­zott. A tréning sajnos nagyon szomo­rúan végződött, amennyiben Tu­nyoghy egy állásból való lendületnél oly szerencsétlenül esett a szőnyegre (ellenfelét magára rántván),­ hogy jobb karja hangos reccsenéssel fel­mondta a szolgálatot. A jelen volt kluborvos belső törést állapított meg a súlyos fájdalmak közt vergődő bir­kózón, akit ma a lakásán ápolnak. A baleset annál súlyosabban érinti a te­hetséges versenyzőt, mert Papp László után ő az Európabajnoksá­­gokra a legkomolyabb aspiráns. r­y­­­i­t a JAP-motoros angol , AQTu­th Budapest, VII., Akácfai u. 7. motor­t érő fcpdr 11 BRf/CK József­ körút 10. ■ : körzetképviselőket keresünk. H XIMAatott a Stádium Sajtó­vállalat Rt körfo­rgógége­n, VI., Rózsa-utca Hl,­ez. JtVTO & MOTOR üiw.wmh* ffW'UGin ■-U ■,«"■».m A Klausen-verseny nevezési listája hatalmas küzdelem árnyékát veti előre Augusztus 5-én van az utolsó nevezési zárlat Augusztus 13-án és 14-én kerül döntésre a klasszikus Klausen-ver­­seny, amelyet mint a világ legna­gyobb és legfontosabb hegyiverse­nyét, méltán illeti meg a svájci hegyi Grand Prix elnevezés. Az idei Klausen-versenynek a ne­vezési listái hatalmas küzdelem, ár- Bármely gyártmányú motorkerékpárt javít a NOVA MŰHELY V. KER., ÚJPEST! RAKPART 3/B SZ. (Palatínus-házi Tel.: T. 1­8-29. nyékát vetik előre, főleg az autós kategóriákban. Hatalmas összecsapás készül s a kontinens számos nagysága igyek­szik megdönteni a Targa Florio ha­lottjának, Masetti grófnak (Sun­­beam) útvonalrekordját. De fáj az autósoknak Franconi tavalyi „a nap legjobb ideje” is, mert kénytelenek voltak meghajolni egy motorkerék­pár, a gyors Motosacoche és a vi­lág legjobb hegyimenőjének,­­ Fran­coninak fölényes tudása előtt. A benevezett autók sorában találjuk Boillot (Peugeot), Ri­gai (Peugeot), Morel (Amilcar), Benoist (Delage), Divo (Tal­­bot), Campari (Alfa Romeo), a Mercedes-vezetők: Werner, Ca­­racciola, Merz, Neubauer, Ro­­senberger és Wall neveit, az osztrák Kinsky grófot (Steyr), Zsolnayt (Graf & Stift) és Det­­mar Waltert (Steyr). Kíváncsian várjuk a mi Walterünk szereplését a hatalmas konkurren­­ciában s reméljük, hogy idei svájci győzelmi sorozatához újabb babéro­kat fog szerezni. A verseny második nevezési zár­lata augusztus 5-én van. Heusser (Steyr) volt a Gabelsbach-verseny abszolút győztese 151 résztvevő között 98 motorkerék­pár­ -- Halálos baleset a tréningen A napokban folyt le a klasszikus Gabdbach hegyiverseny, amelynek 151 résztvevője beszédes bizonyítéka a német motorsport hatalmas fejlő­désének. A verseny útvonalát 650 m­-el meghosszabbították, tehát ösz­­szesen 4 km. hosszú volt, 9 százalék átlagos emelkedővel, míg a maximális emelkedő 16 százalék volt. A tréningek alatt sajnálatos és végzetes baleset ért egy Bugatti-ko­­csit, amely egy fordulóban felfor­dult, aminek folytán a vezető és me­chanikusa súlyos koponyatörést szen­vedtek s Löffler mechanikus még a helyszínen meghalt. Az esőtől csúszós talajon lefolyt verseny abszolút győzelmét a schmalkaldeni Steyr-vezető, Heusser szerezte meg 4.9 l.-es versenykocsi­jával 2 p. 32.2 mp. alatt, ami kb. 95 km.-es átlagnak felel meg. A motorkerékpárok abszolút győ­­­zelmét a stuttgarti Gehreing szerezte meg 2 p. 43.6 mp.-es kitűnő idővel U. T.-gépen. Győzelme a kezdő U. T.­­gyárnak szerezte meg az első komoly babérokat. " Meglepő a versenyzők pompás ideje, hiszen számos sportkocsi is másod­percekre megközelítette Heusser­­ ide­jét. Ez a körülmény, ismerve Heuser nagyszerű kvalitásait, pompás színben tünteti fel a német autóversenyző gárdát. SEMPERIT-PNEU autó- és motorkerékpár-gumi gyári lerakat SALZBERGER és TSA. Budapest, VI., Révay­ u. 9. Tel.: 24-84. Az angol Rudge-gyár, mint ismere­tes, az idén ismét az aktív verseny­márkák sorába lépett s versenyistál­lója részére nem kisebb nagyságokat szerzett meg, mint F. A. Longmansi, Nett, Ashby, stb. A gyár törekvé­seit máris hatalmas sikerek koronáz­ták s a gyors 500-as Rudgeek, ame­lyeket az angol TT-n a bemutatkozás nehéz szerepében óriási balszerencse kísért, ma az Európa Grand Prix 3. és 4. a Belga Grand Prix 2. helye­zettjei. A gyár hivatalos értesítése szerint a két, júliusban szerzett si­kerhez még az ugyancsak július ha­vi London-—Edinbourgh 24 órás trial csatlakozik, ahol a Rudge-gépek a szólókategóriában­ 4, az oldalkocsis­ban pedig 2 aranyérmet nyertek. Az MC és AC 24 órás triálján pedig 5 aranyérem jutott a Rudge-menőknek. Stanzell — Velocette. Stanzell Gyula hűtlen lett a Rex Acme márká­hoz és Velocettere nyergett át. Mint hírlik, a 350-es királytengelyes Velo­­cette már rövidesen meg is érkezik és Stanzell az őszi szezon versenyein már a rendkívül gyorsnak ígérkező komoly speciálgép nyergében fog starthoz állani. Megérkeztek­ a világ­pár­ti CH/ITEM-rEA motorkerékpárok újabb küldeményei, melyből a 350 o. h. c., valamint 550 s. v. és oldalkocsis typusok rak­tárról azonnal átvehetők kedvező fizetési feltételek mellett a vezérképviseletnél VI., Andrássy­ út 34. sz. Összes typus kicserélődő kerekekkel!! A Linas—Monthlery autodromi megnyitó verseny fölényes győztese M­. Francisquet 811 BEIM » wmii,mm * gépen 143.785 km. átlaggal Kedvező fizetési feltételek Vezérképviselet: Magy. Abroncs és Kerékgyár R.-T. Budapest, VI., Jókai­ u. 8. Telefon: 133—58.­­350 ccm.-es 2 és 4ütemű motorok 160 millió koronáért P1320 raktárról azonnal szállítunk Moto Guzzi, Gillet, Sarolta vezérképp Petrákovits Testvérek tv, Királyi Pál-u. a Telefon: József 431—93. —­I. számú fióküzlet, Szeged, Párisi­ körút 46. sz.­, Vidéki képviselőket keresünk Nyomdaigazgató: Janovits Ferenc Felelős szerkesztő: Benedek Aladár. A kiadásért felel: Boros Iván

Next