Sporthirlap, 1927. július (18. évfolyam, 97-109. szám)
1927-07-30 / 109. szám
SPORTUmiAP fgQMBÍT>ia^JllÍtps||^t Majdnem meghiúsult a Budapest-Vidék birkózómérkőzés mert Zemkó János a szegedi birkózókkal • Aradon akart indulni Az MBSz letiltotta a kirándulást és Matúrának és Nagy Lajosnak sem adott Aradra startengedélyt Szegeden vasárnap este ! A Budapest-Vidék birkózóverseny minden esztendőben a legnagyobb erőpróbája a vidék birkózósportjának.Ezen a versenyen mérik össze az erejüket a legjobb vidéki birkózók a fővárosi válogatottakkal. Ha az eddigi találkozásokon nem is sikerült a vidék fiainak a fővárosi versenyzők felett döntő sikereket kivívniok, annyit mindenesetre megmutattak, hogy a vidéki birkózósport kezd már erősen a fővárosi mellé felnyomulni. Ebben az évben különös lendülettel készült a vidék a nagy találkozásra. A néhány héttel ezelőtt megrendezett és „a legjobb vidéki birkózó” címért lefolyt kaposvári verseny, amely egyúttal a vidéki válogató verseny is volt, nívós küzdelmek után olyan kiváló versenyzőket dobott a felszínre, akiknek a fővárosi versenyzőkkel való találkozása minden eddiginél jobb sportot ígér. A Budapesti Vidék válogatott mérkőzést az idén a déli kerület rendez meg, amely már minden előkészületet megtett a versenynek július 31-én, Szegeden leendő megtartására. Sőt már Budapest is kijelölte a reprezentánsait, mégpedig a verseny fontosságára való tekintettel az ez évi magyar bajnokokat. A verseny megrendezésének azonban váratlan bonyodalmai támadtak, amelyeket éppen a déli kerület egyik vezető birkózója, Zemkó János, a SzAK szakosztályvezetője okozott és amelyeket csak a szövetség erélyes közbelépése hárította el. A szakosztályi ülés előtt ugyanis Zemkótól a szövetséghez bejelentés érkezett, amelyben a szegedi birkózók vezetője arról értesítette a szövetséget, hogy a Budapesti Vidék versenyét egy héttel elhalasztották. A bejelentés indoka az, hogy a szegedi birkózók, akik már néhány héttel ezelőtt meghívást kaptak egy aradi nemzetközi versenyre és az időközben éppen július 31-re halasztott versenyen való részvételt fontosabbnak tartották, mint a legjobb vidéki birkózók összecsapását a fővárosi versenyzőkkel! • Ugyancsak a szakosztályi ülésen bejelentette azMTE képviselője is, hogy három versenyzője — köztük a főváros egyik reprezentánsa, Matúra is meghívást kapott az aradi versenyre és kérte a startengedély megadását, sőt időközben a vidék egyik reprezentánsa, Nagy Lajos (Cegléd) is jelentkezett az Aradi Toldi versenyén való résztvételre. Az MRSz szakosztálya meg is adta az aradi starthoz való hozzájárulását azzal a feltétellel azonban, hogy a déli kerület elnöksége a Budapesti Vidék versenyének elhalasztását megerősíti. A szövetség távirati megkeresésére a déli kerület elnöksége hamarosan világosságot is derített az ügyre. Megérkezett ugyanis Villányi Ármin elnök távirati válasza, amely a következőképen szól: „A verseny plakátírozva van, Cegléd és SzAK Aradról letiltandó.” E távirat vétele után az MBSz azonnal értesítette a Szegedi Atlétikai Klub, valamint a Ceglédi MOVE elnökségét, hogy az aradi versenyre készülődő versenyzők startengedélyét érvénytelennek nyilvánítja és őket az aradi versenyen való résztvételtől eltiltja. Épp így nem jöhet létre Matúra Mihály aradi startja sem, mert neki is a szegedi versenyen kell résztvenni. Zemkó János egyéni akciója tehát sikertelen maradt. A szegedi vébés 8 órakor lesz a versenyenyt mégis megtartják vasárnap és azon a következő párok fognak egymással küzdeni: Magyar Armanyl (Budapest)— Szekfü László (Kaposvár,), Ambrus Pál (Budapest)—Benkő András (Nyíregyháza), Matúra Mihály (Budapest)—Gábor Béla (Miskolc), Györgyey Ferenc (Budapest—Nagy Sándor (Szolnok), Szalay Imre (Budapest)— Nagy Lajos (Cegléd), Szelky Ottó (Budapest)—Zemkó János (Szeged). A versenyt vasárnap este fél 8 órai kezdettel a szegedi reálgimnázium udvarán tartják meg, mégpedig kétfordulós rendszerrel. A versenyzők mérlegelése vasárnap délután 2 órakor lesz a Tisza-szállóban. A budapesti versenyzők vasárnap reggel 8 óra 35 perces személyvonattal indulnak a nyugati pályaudvarról. A nagysikerűnek ígérkező verseny iránt Szegeden hatalmas érdeklődés nyilvánul meg. Tunyoghy József a karját törte Súlyos baleset érte az FTC kivételes képességű versenyzőjét, Tunyoghy Józsefet. A fiatal birkózó szerdán este megjelent az UTE tréningjén, ahol — könnyebb partner híján — a nála jó 20 kilóval nehezebb Horlinggal dolgozott. A tréning sajnos nagyon szomorúan végződött, amennyiben Tunyoghy egy állásból való lendületnél oly szerencsétlenül esett a szőnyegre (ellenfelét magára rántván), hogy jobb karja hangos reccsenéssel felmondta a szolgálatot. A jelen volt kluborvos belső törést állapított meg a súlyos fájdalmak közt vergődő birkózón, akit ma a lakásán ápolnak. A baleset annál súlyosabban érinti a tehetséges versenyzőt, mert Papp László után ő az Európabajnokságokra a legkomolyabb aspiráns. ryit a JAP-motoros angol , AQTuth Budapest, VII., Akácfai u. 7. motort érő fcpdr 11 BRf/CK József körút 10. ■ : körzetképviselőket keresünk. H XIMAatott a Stádium Sajtóvállalat Rt körforgógégen, VI., Rózsa-utca Hl,ez. JtVTO & MOTOR üiw.wmh* ffW'UGin ■-U ■,«"■».m A Klausen-verseny nevezési listája hatalmas küzdelem árnyékát veti előre Augusztus 5-én van az utolsó nevezési zárlat Augusztus 13-án és 14-én kerül döntésre a klasszikus Klausen-verseny, amelyet mint a világ legnagyobb és legfontosabb hegyiversenyét, méltán illeti meg a svájci hegyi Grand Prix elnevezés. Az idei Klausen-versenynek a nevezési listái hatalmas küzdelem, ár- Bármely gyártmányú motorkerékpárt javít a NOVA MŰHELY V. KER., ÚJPEST! RAKPART 3/B SZ. (Palatínus-házi Tel.: T. 18-29. nyékát vetik előre, főleg az autós kategóriákban. Hatalmas összecsapás készül s a kontinens számos nagysága igyekszik megdönteni a Targa Florio halottjának, Masetti grófnak (Sunbeam) útvonalrekordját. De fáj az autósoknak Franconi tavalyi „a nap legjobb ideje” is, mert kénytelenek voltak meghajolni egy motorkerékpár, a gyors Motosacoche és a világ legjobb hegyimenőjének, Franconinak fölényes tudása előtt. A benevezett autók sorában találjuk Boillot (Peugeot), Rigai (Peugeot), Morel (Amilcar), Benoist (Delage), Divo (Talbot), Campari (Alfa Romeo), a Mercedes-vezetők: Werner, Caracciola, Merz, Neubauer, Rosenberger és Wall neveit, az osztrák Kinsky grófot (Steyr), Zsolnayt (Graf & Stift) és Detmar Waltert (Steyr). Kíváncsian várjuk a mi Walterünk szereplését a hatalmas konkurrenciában s reméljük, hogy idei svájci győzelmi sorozatához újabb babérokat fog szerezni. A verseny második nevezési zárlata augusztus 5-én van. Heusser (Steyr) volt a Gabelsbach-verseny abszolút győztese 151 résztvevő között 98 motorkerékpár -- Halálos baleset a tréningen A napokban folyt le a klasszikus Gabdbach hegyiverseny, amelynek 151 résztvevője beszédes bizonyítéka a német motorsport hatalmas fejlődésének. A verseny útvonalát 650 m-el meghosszabbították, tehát öszszesen 4 km. hosszú volt, 9 százalék átlagos emelkedővel, míg a maximális emelkedő 16 százalék volt. A tréningek alatt sajnálatos és végzetes baleset ért egy Bugatti-kocsit, amely egy fordulóban felfordult, aminek folytán a vezető és mechanikusa súlyos koponyatörést szenvedtek s Löffler mechanikus még a helyszínen meghalt. Az esőtől csúszós talajon lefolyt verseny abszolút győzelmét a schmalkaldeni Steyr-vezető, Heusser szerezte meg 4.9 l.-es versenykocsijával 2 p. 32.2 mp. alatt, ami kb. 95 km.-es átlagnak felel meg. A motorkerékpárok abszolút győzelmét a stuttgarti Gehreing szerezte meg 2 p. 43.6 mp.-es kitűnő idővel U. T.-gépen. Győzelme a kezdő U. T.gyárnak szerezte meg az első komoly babérokat. " Meglepő a versenyzők pompás ideje, hiszen számos sportkocsi is másodpercekre megközelítette Heusser idejét. Ez a körülmény, ismerve Heuser nagyszerű kvalitásait, pompás színben tünteti fel a német autóversenyző gárdát. SEMPERIT-PNEU autó- és motorkerékpár-gumi gyári lerakat SALZBERGER és TSA. Budapest, VI., Révay u. 9. Tel.: 24-84. Az angol Rudge-gyár, mint ismeretes, az idén ismét az aktív versenymárkák sorába lépett s versenyistállója részére nem kisebb nagyságokat szerzett meg, mint F. A. Longmansi, Nett, Ashby, stb. A gyár törekvéseit máris hatalmas sikerek koronázták s a gyors 500-as Rudgeek, amelyeket az angol TT-n a bemutatkozás nehéz szerepében óriási balszerencse kísért, ma az Európa Grand Prix 3. és 4. a Belga Grand Prix 2. helyezettjei. A gyár hivatalos értesítése szerint a két, júliusban szerzett sikerhez még az ugyancsak július havi London-—Edinbourgh 24 órás trial csatlakozik, ahol a Rudge-gépek a szólókategóriában 4, az oldalkocsisban pedig 2 aranyérmet nyertek. Az MC és AC 24 órás triálján pedig 5 aranyérem jutott a Rudge-menőknek. Stanzell — Velocette. Stanzell Gyula hűtlen lett a Rex Acme márkához és Velocettere nyergett át. Mint hírlik, a 350-es királytengelyes Velocette már rövidesen meg is érkezik és Stanzell az őszi szezon versenyein már a rendkívül gyorsnak ígérkező komoly speciálgép nyergében fog starthoz állani. Megérkeztek a világpárti CH/ITEM-rEA motorkerékpárok újabb küldeményei, melyből a 350 o. h. c., valamint 550 s. v. és oldalkocsis typusok raktárról azonnal átvehetők kedvező fizetési feltételek mellett a vezérképviseletnél VI., Andrássy út 34. sz. Összes typus kicserélődő kerekekkel!! A Linas—Monthlery autodromi megnyitó verseny fölényes győztese M. Francisquet 811 BEIM » wmii,mm * gépen 143.785 km. átlaggal Kedvező fizetési feltételek Vezérképviselet: Magy. Abroncs és Kerékgyár R.-T. Budapest, VI., Jókai u. 8. Telefon: 133—58.350 ccm.-es 2 és 4ütemű motorok 160 millió koronáért P1320 raktárról azonnal szállítunk Moto Guzzi, Gillet, Sarolta vezérképp Petrákovits Testvérek tv, Királyi Pál-u. a Telefon: József 431—93. —I. számú fióküzlet, Szeged, Párisi körút 46. sz., Vidéki képviselőket keresünk Nyomdaigazgató: Janovits Ferenc Felelős szerkesztő: Benedek Aladár. A kiadásért felel: Boros Iván