Sporthirlap, 1927. augusztus (18. évfolyam, 110-122. szám)

1927-08-08 / 113. szám

S ._____________ SPORTHIRLAP “ HÉTFŐ, 1927 AUGUSZTUS S. __________________________________________________________ Laszka nyárié a Világosság FN­ országúti kerékpáros körversenyét A kezdők csoportjában Balázs a szeniorokéban Knob­iKAC) györösi. — Botrányt vert-­­ elesett kat versenyző A Világosság KK vasárnap dél­előtt a Budapest—Gödöllő—Vác — Megyer 85 km­-es útvonalon bonyo­lította la­­. Csillag Lajos emlékver­senyt, amelyet pompás küzdelem után a végsportben a kitűnő Maszka Dezső (Vil. KK) nyert meg az is­mét formába jött Zakariás (Tural KK) te­kei várt (MTK) előtt.­­A he­lyezettek teljesítménye csaknem 30 km­-es órán­giM^. átlagsebességnek felel meg. A^kéklök csoportjában ugyanilyen teljesítménnyel győzött a nagyszerűen fejlődő­­Balázs (MTK), a szeniorok versenyét pe­dig Knoch (KAC) nyerte. A jó rendezésben és simán lefolyt verseny után Sch­ildmayer (MTK) és Beker (JKK) reprodukálhatatlan szavak kíséretében összeszólalkoz­tak és ennek folyamán a Schildma­­yert felelősségre vonó Bakó édes­apja állíólag revolvert­ rántott. Az ügynek az MKSz-ben és hír szerint bűnvádi úton folytatása lesz, de foglalkozni fog vele az MTK is, amely értesülésünk szerint a leg­­erélyesebb­ rendszabályoktól sem riad vissza, ha tagjával szemben a súlyos sportszerűtlenség vádjai va­lónak bizonyulnak. Részletes eredmény: Főversenyzők és Juniorok: 1. Huszkffi(Sil. KK) 2 óra 10 perc 18 mp., 2. Zíí3k%s C^f'­us KK) rajta, 3. Velvárt (líflfc*Csürgey (Hor­gony KK) zAIWfF).. 28 mp., 5. Kimar (NTC) 2 ó. 10 .. 29 mp., 6. Jakse (KAC) 2 ó. 10 p .30 mp., 7. Schildmayer (MTK) 2. 6. 10 p. 30.5 mp., 8. Havrenszky (BSE) 2 6. 10 p. 31 mp., 9. Gyuriczky (Testvéri­ség) 2 6. 10 p. 31.5 mp., 10. Beke (JKK) 2 6. 10 p. 32 mp., 11. Suba (KKK) 2 6. 10 p. 30 mp., 12. Denczler (Nyomdász TE) 2 ó. 10 p. 37 mp., 13. Horváth (KKK) 2­­5. 14 p. 46 mp., 14. Lovasi (MTK) 2 ó. 17 p. 47 mp., 15. Friedmann (Testvéri­ség) 2 ó. 20 p. 45 mp., II. Keresztes (Le­hel KK) 2 ó. 27 p. 22 mp., 17. Boldizsár (MTK) 2 ó. 51 p. 17 mp. Tizenhét ver­senyző állt starthoz és valamennyi be­fejezte a versenyt. Kezdők: 1. Balázs (MTK) 2 óra 10 p. 20 mp., 2. Gar­ay (Horgony KK) 2 6. 10 p. 21 mp., 3. Koptasik (BTK) 2 6. 10 p. 23.5 mp., 4. Szabó (Csepeli KK) 2 6. 10 p. 54 mp., 5. Néger (Turul KK) 2 6. 11 p. 42 mp., 6. Pillér (Vil. KK) 2 6. 11 p. 43 mp., 7. Jurena (KAC) 2 6. 11 p. 44 mp., 8. Su­lyok (Árpád KK) 2 6. 12 p. 18 mp. 9. Tom (Viktória KK) 2 ó. 12 p. 18.5 mp., 10. László (Csepeli KK) 2 6. 12 p. 19 mp., 11. Miskovits (Lehel KK) 2 6. 12 p. 19.5 rup. 12. Diósy (Diadal KK) 2 6. 12 p. 20 mp., 13. Balla (Diadal KK) 2 6. 12 p. 32 mp., 14. Galambos­ (RKK) 2 6. 12 p. 33 mp., 15. Papp (KAC) 2 6. 12 p. 35 mp. Indult 118 versenyző, s standardidőn belül SS érkezett a célba. Szeniorok: 1. Knoch (KAC) 2 ó. 17 p. 57 mp., 2. Paula (MÁV) 2 ó. 18 p. 23 mp., 3. id. Lovasi (MTK) 2 ó. 23 p. 45­ mp., 4. Papp (FTC) 2 ó. 23 p. 46 mp., 5. Szilágyi (BKK) 2 ó. 23 p. 52 mp., 6. Ihász (Vil. KK) 2 ó. 24 p. 09 mp., 7. Stary (Condor KE) 2 6. 27 p. 49 mp., 8. Üveges (Csillag KK) 2 ó. 31 p. 35 mp., 9. Zsaludért (KKK) 2 ó. 40 p. 83­ mp., 10. Schwartz (VKK) 2 ó. 44 p. 40 mp. 1­0 d a JAP-motoros angol I Zenitn |­tai Muiac­hi«!.».vjiuMBn—— • Zsoldos magántanfolyam, VII., Dohány, n. 84. Tele­fon: J. 124—47. Előkészít polgári- és középiskolai magánvissgákra, érettségire. • tv-pgsEsa Hajjvágó gépek; Bubi tejhez nyakberetrálás fi !___Sv Helyett */io mimi vágással P **385$^'*“7.20—9.60, :1 m/m vágás­sal P 6.—, Finom acél­­árak legnagyobb raktára. :: Köszörülést elvállal DRESZMANN KÁROLY Vil.: Erzsébet-körfitSS IJfytSSLotott a Stádium Sajtóvállalat Rt. körforgógépein, VI., Rózsa-utca 111 sz. Négy rekord dőlt meg az UTE nemzetközi kerékpárversenyén Bániczky a 10 és 10 km-es, Bartos a félórás motor­­vezetéses magyar rekordokat javította meg. — Esgjier (FZG) új rekordot feresttett az 500 m-es­ spristitáivans. Botrányos célbíráskoz­ás a tempóversenynél A tienrael D©be IhataSarsas formában vart, de szerencséje miatt csak az egyik félórás versenyt nyerte meg A francia Catudal táviratban jel­zett lemondását be is váltotta, a né­met Weissnek már nem volt elegendő ideje Catudal helyett Budapestre jön­ni, a svájci Laiivi pedig korábbi szerződése miatt nem tudott az UTE sürgős meghívásának eleget tenni, így tehát a német Dobé külföldi ellen­felek nélkül ismételte meg a múltévi pompás szereplését. Szerencsére a magyar motorvezetéses versenyzők a kétheti pihenő alatt erősen javultak és — noha egyáltalában nem voltak egyenrangú ellenfelei a nagyszerű német versenyzőnek — helyett ként kitűnő akciókkal örvendeztették meg a közönséget. Az első futamban Dobó, motorá­nak rakoncátlankodása miatt, nem ér­vényesülhetett, bár a mezőnyben ma­gasan fölötte­­állt inferioris ellenfe­leinek, a második futamban azonban teljes egészében kibontakoztak kivé-­­teles képességei és sze­met-lelket gyö­­­­nyörködtető versenyben részesítette­­ a hálás közönséget. Kitűnő teljesít­ményt nyújtott az első futamban Bániczky, aki megjavította a 15­ és 15 km­-es magyar rekor­dokat, míg a második futamban Bartos sze­repelt pompásan és a félórás magyar rekordot adta át a múltnak. Gatscha ismét javuló formát muta­tott, de ezúttal mindkét futamban üldözte a balszerencse, amely gumi­­defektusokkal keserítette el a fejlődő ifjút. A sprintfőversenyben Eigner Jenő hatalmas formát futott ki és fölénye­sen győzött, majd a miting befejezése után rekordkísérletre állt fel és 34 mp.-re javította az 500 m.-es sprinter rekordot. Az ugyancsak nagy formában levő Szekeres 1000 méteren kísérletezett, azonban 1­0. 16 mp.-es teljesítménye 01.4 mp.-cel elmaradt a rekordtól. Amennyire örvendetes a versenyek nívójának az emelkedése és a ver­senyzők fejlődése, annyira elszomo­rító az a rendszertelen és felületes munka, amelyet a versenyintézőség és a célbírók folytatnak. A pontver­seny második sportjánál történt, hogy a célbírók Mazákot előbb máso­diknak, kis idő múlva harmadiknak­ jelezték, végül — úgy látszik kiegye­­zéses alapon — egyszerűen és jogta­lanul a negyedik helyre tették. Ha­zák emiatt egy megérdemelt győze­lemtől esett el és sovány vigasz szá­mára, hogy jóban-rosszban fegyver­társa és klubtársa, Velvárt nyerte a versenyt. Ilyen esetnek nem szabad megtörténni de nem csoda, hogy elő­fordul, amikor a célbíróemi­el­vén­yen olyanok is ülnek, akiknek sem rutinjuk, sem megfelelő szakképzettségük nincsen e kényes tisztség be­töltéséhez. Ilyen célbíró Lehandru Endre, aki a sportsajtó képviselői és a célbíróság között történt nézeteltérés alkalmá­val az illemszabályoknak nem tudni, melyik paragrafusa szerint bemutat­kozni sem tartotta szükségesnek és aki— információnk szerint — nem a­ tagja a Magyar Kerékpáros Szö­vetségnek. Nemcsak az ÚTE, hanem főképpen a szövetség hibás abban, hogy nem megfelelő versenybíróság bonyolítja le a versenyeket, így meg­történt az is, hogy a­ második motor­­ve­zetéses versenyben egyszerűen nem mérték a részidőket és így Bartos el­esett jó néhány új rekord birtokolá­sától. A rendezés terén a szövetség­nek sürgősen rendet kell teremtenie! Az egyébként jól sikerült verseny részletes eredményét alább közöljük. Félórás nemzetközi motorvezetéses versenyek: Első futam: 1. .Bániczky (Szava­nov) 36.320 km. 2. Bartos Gy. (Bar­tos B.) 34.250 km. 2. Gatscha (Nagy) 31.500 km. 4. Do­be (Wittig), 30.340 km. Dobé motorhiba miatt néhány kör után leáll és behozhatatlan hát­Négy előfutam utáin: Döntő az 1—4-ik helyért: 1. Paar (UTE), u. 200 m. 15.8 mp. 2. Pelvásy (MTK) másfél géphosszal,­ 3. Kék (UTE) két géphosszal, 4. Kátay (FTC) kerékkel Döntő az '1 8-ik helyért: 5. Sie­tik. (Turul KK), u. 200 m. 16.4 mp. 6. Gondy (Kisp. Szil. KE) két gép­hosszal. .7. Krausz (Csillag KK) fél géphosszal. 8. Herz (MTK) messze i­rányba jut, de brilliáns képességeit gyakran csillogtatja. Bániczky pom­pás formában biztosan nyeri a ver­senyt magyar ellenfeleivel, szemben és megdöntött két részrekordot. Bárdos­nak szintén volt motordefektusa, Ga­­tsebés pedig tömlőszakadás miatt gép­cserére kényszerült. Részidők: 5 km.: 4 p. 19.4 mp. (Dobó), 10 km.: 7 p. 48.2 mp. (Bániczky) országos ver­senyrekord: 15 km­.: 11 p. 58.2 mp. (Bániczky) országos versenyrekord! 20 km­.: 17 p. 06 mp. 25 km.: 20 p. 52.3 mp. 30 km.: 24 p. 56 mp. 35 km.: 28 p. 45.8 mp. (valamennyi Bá­niczky) Második futam: 1. Dobé 38.550 km. 2. Bartos 37.350 k­m. országos­­versenyrekord! 3. Bániczky 36.050 km. 4. Gatscha 34.900 km. Vezetők ugyanazok, mint az első futamban. Dobé klasszikus stílusban olyan nagy előnyt szerez, hogy a gumidefektus miatt szenvedett nagy idővesztesége sem befolyásolta győzelmét. Az ered­ményből következtetve valószínű, hogy gépcsere nélkül­­ megjavította volna a pályaversenyrekordot. Bartos megjavította a magyar rekordot és egészen bizonyos, hogy a résztávok rekordjainak a nagy részét is megja­vította, azonban a versenyintézőbi­zottság nem mérte a részidőket. Ga­tscha ebben a futamban is kénytelen volt gumidefektus miatt gépet cse­rélni. 3x1350 m­-es főverseny: Négy előfutam után: Első döntő futam: 1. Eigner, u. 200 m. 13.2 mp. 2. Szekeres másfél gép­­hosszal, 3. Tóth géphosszal, 4. Trach­tulett felzárkózva. Szekeres nyitja meg a végsportot, de a célegyenesben Eigner könnyen lefiniseli.­­ Máso­dik döntő futam: 1. Eigner, u. 200 m. 13 mp. 2. Trachtuletz másfél gép­hosszal. 3. Tóth kerékkel. 4. Szekeres két géphosszal. Eigner az élről fini­selve biztosan győz. — Harmadik dönt­őfutam: 1. Eigner, u. 200 m. 13.2 mp. 2. Szekeres két géphosszal. 3. Tóth géphosszal. 4. Trachtuletz fél géphosszal. Szekeres meglepetésszerű­­ megugrással ez utolsó­­fordulóban te­kintélyes előnyt szerez, de Eigner a célegyenesben pompás energiával könnyen maga mögé utasítja. Végeredményben:­ 1. Eigner (FTC) 15 pont, 2. Szekeres (Postás) 7 p., 3. Tóth (UTE) 6 p., 4. Trachtuletz (Postás) 5 p. 3ő®3 m.-es pontverseny: 1. Velvárt (MTK) 20 pont, 2. Ha­zák (MTK) 19 p. 3. Vittori (UTE) 17 p. 4. Baross (BTC) 7 p. 5. Já­­nossy (BSE) 4 p. — Első spuri: 2. Vittori, 3. Baross, 4. Hazák,­­ Varga. — Második spurt: 1. Velvárt, 2. Vittori, 2. Baross, 4. Hazák. T : 2—4­ helyezések sorrendje hibás cél­bírói megállapítás, amennyiben Ha­zák jobb helyezést ért el.­­ Harma­dik sport: 1­ Hazák, 2. Velvárt, 3. Vittori, 4. Jánossy. 909 m.-es vigaszverseny: 1. Szilágyi (BSE), 2. Feigl (Pos­tás), 3. Varga (Postás), 4. Pflaumer (FTC). Fölényesen n­yerv,. Nagy tér­közök a helyezettek között. Kezdők 209 m.-es versenye: Magyarországon a legrégibb legjobb vezetői (soffőrjei) tapíS , Jtft. ^ encctiDiwni a tssussusest^ MSmBKS dUrrun oKUUl. rajaffapisa 7 ben Wal|JC5rgme26­ ulca 8. mely saját autóján tökéletesen kitanít Telefőn: József 412—412 Az első sofföriskolai Úr- és hölgyvezetők részére külön tanfolyam: Tavaszmező­ u. 8. Tel.: 1. 41246. Az FTC bozd­ó­verseny. Az FTC tegnap megtartott meghívásos boxversenyének meglepetése az osztrá­kok ellen jól szerepelt Rusovszky vere­sége volt. Eredmények: Foltán (MÁV) győz Csendőr (FTC) ellen, V­inera (B. Vasutas) győz Leopard­ (FTC) éden Maszlovics (B. Vasu­tas) győz Nikolics (FTC) ellen, Bokody II. (B. Vasutas) győz Ecsegy (FTC) ellen, Lengyel (NSC) győz Rosenberg (FTC) ellen, Kocsis (FTC) győz Szabó (BTK) ellen, Széles (FTC) győz Takács (TTC) ellen, Kulcsár (FTC) győz Kálóczy (MÁV) ellen, Endre (FTC) győz Seer (NSC) ellen. Szilágyi (FTC) győz Kreesmar­k (E, Vasutas) ellen, Zsemba (TTC) győz Rusovszky (FTC) ellen. Csópaképszék és evezösegye­­sületek fiplusie! Csónaképítéshez vörösréz és ónozott szög, csavar, tárcsa, villa, villatartó, ülés és kerék, kerék- * sín, lábtartó, lábcsa-­ var, evezőlapát, hajó- gm iszkába, kov.szeg, kö­f/| || M­­élcsigák, feszítőcsa;||( Bi isS varok, kiváló minő­­­ségű csónak-lakkok,TMTQ­lipF stb. legolcsóbban be­­figgt szerezhetők Tíz DÓTA BJrtD vaskereskedőnél, Újpest Árpád- HU a la ifi ok­ 58, Kemény Gusztáv-u. sarok nw.lTelefon: 919-56 Iramszarvas csodája Kamara Lagerlil Zelma regénye 8 felv. Tel.József 440-27 RinnH- lstv s a Sít autoművész burl. Uras te£dnn8Ű5 2 .elv- Pötriste azórakora, itt V L­im burleszk 2 felv. V.7, 8 és 106. Híradók MÁRKUS CSAK PÉNZÉRT PARKMOZI Regény 7 felv. Főszereplők: Múzeum-körút Ailen Pringle és Edmund Lowe Rákóczi-út­jár.­­1® A TnGE74 Dráma 7 felv. Tol­d­i ad.9­97 U'auche Sweet, Robert Frazer. tel., d. 454-07. Magyar­ és Fox Híradók. Felelős szerkesztő: Benedek­­Aladár. A kiadásért felel: Boros Iván KERESŐPÁROK( varrógépek, gramafonok wyflRwTá­­fc5 wS 3) legkisebb részletfizetésre előleg nélkül kaphatók Lengyel, Jókai­ utca 1. (Aradi­ utcai oldalon.) Nyomdaigazgató: Janovita Ferenc

Next