Sporthirlap, 1927. augusztus (18. évfolyam, 110-122. szám)

1927-08-11 / 114. szám

4 CSÜTÖRTÖK, 1927. AUGUSZTUS 11. SPORTHÍRLAP Négy nap Kerékpáron a Dunántúl orssságútjain 6*1 versenyző vesz részt a Budapest—Pécs—Nagy­­kanizsa—Pápai—Budapest körversenyben indulás pénteken reggel fél 7 órekor a fehérvári­ úti vámtól, meg­érkezés kedden délután 2 órakor a fogaskerekű vasútnál •* Rá$Bucai­ KE.Magisis vezetősége Ary, Bá­rát államtitkárra­l az élén két év­­­vel­ ezelőtt, merész elhatározással és­­nagy ríműagi áldozat árán a Francia­­országban évről-évre megismétlődő „Coint de­ France” mintájára megho­­nosíotta Magyarországon a több sza­kaszból összetett országúti­­ ver­senye­­ke hi­ános verseny* első­ ízben 1925-bem a, Budapest—Szombathely—Győr— Budapest 51015­ km.-es útvonalon ke­rült döntésre­ és a három­­ szakaszon* lefordít*töjedelemből Jerzsabek Károly, az MTK-nak akkor feltűnt, ifjú ver­senyzője -22­ óra 10­ perc-36­ mp. össz-, idő alatt került ki győztesen. A Bu­dai KE vállalkozását hatalmas er­kölcsi siker koronázta. A verseny, útvonalát érintő városokban és fal­vakban úgyszólván máról-holnapra talajt nyert a kerékpározás és azóta a­ Dunántúl északi­ részéből­ jó néhány, elsőrangú kvalitásokkal vértezett versenyző került ki. A verseny sikere,arra indította a Magyar Kerékpáros Szövetséget, hogy, az összetett versenyeket intéz­ő Álversenyzők Budapesttől Buda­pestig tíz vármegyén és kerekszám száz városon, illetve községen kere­keznek keresztül, javarészt olyan te­­­rületen, ahol a kerékpárossport tel­jesen elhanyagolt. első nap célja Pécs, ahova, a következő útvonalon halad­nak a verseny résztvevői: Budapest—Budafok — Nagytétény —Érd—Ercsi— Dunaadony — Rácal­más—­ Dunapentele — Dunaföldvár— Dunakömlőd — Paks — Dunaszent­­györgy —Tolna — Szekszárd —Báta­­szék—Dunaszekcső—Mohács —Sátor­helypuszta—Majs—Lippó — Magyar­boly—Villány— Nagyharsány — Sik­lós—Turony—Szalánta—Pécs. (256 km.)­. A­ második napon Nagykanizsa fogadja a versenyzőket, akik­ Pécsről a következő útvonalon jutnak oda: Pécs — Mánfa —­Németszék — Oroszló—Sásd—Gödre— Szentbalázs — Kaposvár — Kaposmérő — Szoma­­jom—Nagybajom—Böhönye—Vése— Inke—Iharosberény — Nagykanizsa. '(127 km.). Pápán pihennek a harmadik napon a versenyzők, akik Nagykanizsáról a következő útvonalon jutnak az ősi kollégium városába: Nagykanizsa—Gelsesziget—Gelse­­—Kilimán—Alsórajk — Felsőrajk— Facsa—Zalaszentmihály—Bak—Za­laegerszeg — Andráshida — Alsóba­­god — Felsőbagod — Bőrönd — Oz­mánbük — Hegyhátsál — Katafa— Körmend — Kisunyom — Egyházas­­nádor — Balogfa — Szombathely — Vát— Sárvár—Vármellék— Nagy­­simonyi — Tokorcs — Celldömölk — Merse—Szalók — Borsosgyőr—Pápa. (184 km.)­ A budapesti fogaskerekű vasút­nál van a végcél, ahova Pápától Komáromig ismeret­len úton, de innen Budapestig már jónéhányszor megjárt terepen a kö­vetkező helységek érintésével jut­nak el a keresletek: Pápa—Nagygyimót—Csőr — Pápa­­teszér — Bakonytamási — Gic—Lázi ményesítse és évről-évre más terüle­ten hódítsa meg a lakosságot a kerék­pározás számára. A múlt évben az MKSz ugyancsak háromszakaszos versenyt írt ki és a Budapest—Deb­recen—Miskolc—Budapest 554 km­-es útvonalon lefolyt klasszikus küzde­lem Vida László (BTC) győzelmével végződött. Vida 20 óra 05 perc 23 mp. alatt nyerte a versenyt és ered­ményével messze túlszárnyalta Jer­zsabek­ előző évi teljesítményét. A versenyzők egy év lefolyása után nem remélt hatalmas fejlődést mutattak ebben a versenyben, amely egyébként megalapozta az Alföld, a Tiszántúl és É­szakmagyarország kerékpárossport­­ját. Az idén már négyszakaszos ver­senyben állítja starthoz az MKSz a tettre kész­­Versenyzőgárdát, amely­­­nek tagjai ezúttal a Dunántúl déli részének a meghódítására szállnak nyeregbe. A verseny útvonala Buda­pestről kiindulva Pécsen, Nagykani­zsán és Pápán át vissza Budapestre vezet­ és összesen 747 km. hosszú. —Bakonybánk — Magyarbakony — Kisbér—Ete— Csép—Karika — Kis­­csanak—Nagyigmánd—Komárom — Szőny—Füzitő— Dunaalmás—Nesz­­mély— Süttő—Nyergesújfalu—Tát— Dorog—Leányvár — Piliscsaba—Pi­A négynapos versenyben hatvan­négy versenyző áll starthoz, akiket együttesen indítanak, de négy cso­portban díjaznak. A négy csoport tagjai közül a következők neveztek: Főversenyzők: Postás SE, Szekeres, Horváth I., Jálics és Hugyecz. BSE Vida, Havrenszky és Hor­váth D. Világosság KK: Hölczl, Huszka és­ Csutorás. MTK: Velvárt, ifj. Lovasi, Ru­sovszky és Dormán. KAC: Szenes és Jakse. Jóbarát KK: Reichert. NTC: Kimár. Vasas: Cseőke. Horgony KK: Csörgey. Juniorok: Postások SE: Bálint, Farkas és Dalmady. MTK: Boldizsár és Mrazik. Jóbarát KK: Gombás. KAC: Könczöl. Rákosszentmihályi KK: Suba Nyomdász. TE: Győrffy. Árpád KK: Wittner. Lehel KK: Keresztes. Testvériség SE: Gyuriczl­y. Kezdők: Postás SE: Szlama, Wágner és Balogh. Világosság KK: Várkonyi, Miéi­nek, Pillér és Adamik. TTC: Dumanov, Terényi és Ger­gely. Turul KK: Néger, Varga, Stern­­berg, Versica és KepD . Rákossz­entmihályi KK: Dudás, Ga­lambos és Bauer. MTK: Balázs. Diadal KK: Szarvas. Árpád KK: Strühning. Kitartás KK: Saspár. Nyomdász TE: Weber. BTK: Lestyán, K­iszentiván­—Solymár—Hidegkút — Budapest. (180,km.) A rendezésben az idén is támogatják a hatóságok a kerékpárosszövetséget A nagyszabású verseny sima le­bonyolítása érdekében az­­ MKSz az idén is nagy apparátust állított az előkészítés szolgálatába. Az előké­szítő bizottság elismerésre méltó munkáját Steiner Rezső főtitkár Boldog Nándor titkárral karöltve­­irányította. A verseny fővédnökei Csáky Ká­roly gróf honvédelmi miniszter, Hermann Miksa kereskedelemügyi miniszter, Klebelsberg Kunó gróf közoktatásügyi miniszter, Scitovszky Béla belügyminiszter és Ripka Fe­renc dr., Budapest főpolgármestere, a védnökök sorában pedig helyet foglal a verseny útvonalába eső va­lamennyi város polgármestere és Őry Pál dr. h. államtitkár. A különböző minisztériumok az idén is teljes mértékben rendelke­zésére állnak a kerékpáros szövet­ségnek és a fenhatóságaik alatt álló biztonsági szervekkel, leventecsa­patokkal, valamint az országutakat karbantartó intézményekkel nyújta­nak segédkezet a verseny sima le­bonyolításához. Csepeli TK: László. MÁV: Fadgyas. Szeniorok: MTK, id. Lovass. UTE: Kordon. FTC: Papp. KAC: Knoch és Zsák. MÁV: Paula. Az egyes csoportok nevezéseit ösz­­szesítve, a főversenyzők csoportjában 20, a juniorokéban 12, a kezdőkében 26 és a szeniorokéban 6 versenyző je­lentkezett a részvételre. Hugyecz és Vida a favorit­ja a versenynek A nagyszabású verseny egész se­reg egyenlő képességű versenyzőt állít szembe egymással. Ezek kö­zött a legtöbb esélye Vida László­nak (BSE) van, de az idén erősen feljavult Hugyecz (Postás) vele egyenértékű favoritja a küzdelem­nek. Vida mellett elsőrangú vég­­sportja és taktikai érzéke szól és a győzelem tőle aligha lesz elvitat­ható, ha a szakaszcélok előtt vég­küzdelemre kerül a sor. Hugyecz kitűnő tempóversenyző, aki viszont egyéni sajátosságaira támaszkod­hatok. Ha sikerülne a mezőnytől­­megszöknie, akkor előnyét bizonyo­san megtartaná és mert végsport­­ban feltétlenül meg kellene hajol­nia több ellenfele előtt, biztos, hogy a jeles­ versenyző iparkodni fog különválni riválisaitól és a győ­zelmet ily módon megszerezni. A­ főversenyzők közül­ Vida és Hugyecz mellett elsősorban Huszka és Höltzl jöhet,kombinációba. Husz­ka erényei Vidáéhoz, Hölczl sajá­tosságai Hugyeczéhez hasonlíthatók. Velvárt, a mindig fenyegető ellen­fél szereplése azonban a papír­forma szerint rendre kiszámítha­tatlannak bizonyult a múltban és annak látszik most is.. Horváth I., Cseőke,­­ Csörgey, Szenersp­ -Reichert és Jakse keresztülhúzhatják a fa­voritok számításait, míg Rusovszky, ifj. Lovass, Csörgey, Dormán, Hav­renszky és Kimár a főversenyzők csoportjában­­a meglepetés emberei. A juniorok küzdelmében Bálint, Farkas, Suba, Wiltner és Mrazik teljesen egyenlő eséllyel küzdenek a csoport aranyérméért, a­ kezdők kö­zött Balogh, Szlama, Dumanov és Balázs látszanak a legjobbaknak, végül a­.­szeniorok csoportjában Koz­don a nagy favorit, de­ a győze­lemért erősen meg­ kell dolgoznia Knoch, id. Lovasi és Papp ellenében. Az OTT vándordíja, amely egy rendkívül értékes szo­bor, az idén kerül először kiírásra és végleges megnyeréséhez három, sorrendhez nem kötött győzelem szükséges. A vándordíjat az az egyesület nyeri egy évre, amelynek mind a négy napon standard időn belül célbaérkező tagjai a verseny­ben a legtöbb pontot szerzik.. A vándordíj favoritja a Postások csa­pata, legnagyobb riválisai a Vilá­gosság KK és az MTK, tehát az a három egyesület pályázik a legeré­lyesebben az értékes trófeára, amely a legtöbb versenyzőt állítja start­hoz. Start, frissítőállomások és a versenyzők elszál­lásolása A­ versenyzők pénteken reggel fél 7 órakor a Fehérvári­ úton levő vám­tól indulnak hosszú útjukra és Pécs­re előreláthatóan délután 3 óra kö­rül érkeznek. Innen szombaton dél­előtt fél 10 órakor startolnak Nagy­kanizsára, ahova délután fél 2 óra után esedékes a megérkezésük. Nagykanizsáról vasárnap reggel 5 órakor veszik útba Pápát. Ide dél táj­ban kell az elsőknek megérkezni. Pá­pától hétfőn reggel 8 órakor búcsúz­nak a versenyzők és Budapesten a fogaskerekű vasútnál délután 2 órá­ra számítható az élcsoport megérke­zése. A verseny első napján Szekszár­­don és Villányban, a második napon Kaposvárott, a harmadik napon Szombathelyen, végül a negyedik na­pon Nyergesújfalun frissítőállomá­sok várják a versenyzőket, akiknek ezeken a helyeken az ellenőrzőíveket aláírásaikkal kell ellátniuk. Pécsett, Nagykanizsán és Pápán, ellentétben a múlt évi verseny ellá­tásával, a versenyzők szállodákban töltik az éjszakát és vendéglőkben étkeznek. A mentőszolgálatot az egész útvonalon az MKSz mentőosz­­taga látja el. : ■ •K* .V.■ . :' A­ négynapos körverseny utolsó­ fu­­tama az összetett országúti bajnok­ságnak, amely Vidától már el nem vitatható, de a helyezések teljesen nyíltak Hugyecz,­­Huszka és­ Hölczl között. ■» A klasszikus, míting résztvevőit a Dunántúl lakossága bizonyára ugyanolyan lelkesedéssel fogja fo­gadni, mint amilyen felejthetetlen fogadtatásban részesültek a kerék­pározás derék katonái az első két verseny útvonalán és hinni merjük, hogy teljesítményeik nyomán ezeken­­a vidékeken is fellendül a kerék­párossport. Ez lesz a legszebb jutal­ma a nehéz verseny aktív hőseinek és a verseny előkészítő szövetségi funkcionáriusoknak egyaránt. A Sporthírlap hírszolgálata az idén is, mint az első két verseny alkalmával, tökéletesen ki fogja elé­gíteni az olvasóközönség érdeklődé­sét. Lapunk tudósítását ezúttal is Neumann Andor segédszerkesztőnk,­ a kerékpárosrovat vezetője látja el,­ aki szombati számunkban telefon út­­­ján részletesen beszámol az első nap lefolyásáról, míg a verseny további­ részletei keddi számunkban jelennek meg. ,. A verseny útvonala tíz vármegyén vezet keresztül Hatvannégy versenyző küzd a győzelemért és az OTT csapat­ vándordíjáért 5

Next