Sporthirlap, 1928. április (19. évfolyam, 39-50. szám)
1928-04-21 / 46. szám
16 Az Automobil-Motorsport a Húsvéti Triáljának abszolút helyezettjei Az „Automobil—Motorsport” szerkesztősége a következőkben adja közre versenyének abszolút helyezési sorrendjét: 1. Kiss Béla (James 172) 0 rp. 2. Puch János (Puch 250) 0 rp. 3. Dr. Zsótér Bertalan (Méray—Jap. 340) 0 rp. 4. Hild Károly (Raleigh 498) 0 rp. 5. Székely Árpád (Ariél 557) 0 rp. 6. Posgay István (Archie—Jap. 490) 1 rp. 7. Schuster Rezső (Douglas 348) 5 rp. 8. Erdélyi Ferenc (Méray—Jap. 346) 7 rp. 9. Verebélyi Bálint (Harley Davidson sidecar 1200) 9 rp. 10. Mannó József (F. N. 348) 10 rp. 11. Ifj. Roll Oszkár (AJS 349) 10 rp. 12. Böckh László (Sunbeam 492) 10 rp. 13. Ifj. nagybányai vitéz Horthy István (Méray—Jap. 744) 10 rp. 14. Nagy István (BSA 493) 16 rp. 15. Zöllner Rudolf (BMW 494) 18 rp. 16. Posztobányi István (BMW 494) 20 rp. 17. Hartzer Oszkár (Méray —Jap. sidecar 744) 23 rp. 18. Lovag Haupt Károly (Puch 223) 30 rp. 19. Sztareczky Géza (Sunbeam 493) 30 rp. 20. Urbach László (AJS sidecar 799) 30 rp. 21. Burghardt István (P. & M. 246) 35 rp. 22. Zechmeister István (Douglas 596) 35 rp. 23. Pattiam József (Méray— Jap. 346) 39 rp. 24. Rupsza Géza (Méray—Jap. 490) 40 rp. 25. Komlóssy Béla (Gillet—Herstal 496) 40 rp. 26. Martinek István (Rex Acme 171) 41 rp. 27. V. Kaszala Károly (Henderson sidecar 1301) 41 rp. 28. Lendenmayer Béla (Rudge 499) 44 rp. 29. Hummel Endre (Velocette 348) 46 rp. 30. Trifán Elemér (MatcMess 990) 50 rp. 31. Székely Ferenc (Douglas 596) 51 rp. 32. Salomák Oszkár (Velocette 348) 55 rp. 33. Lőwy Imre (Budge 499) 56 rp. 34. Gere László (Indian Scout 596) 57 rp. 35. alsóeőri Farkas Tibor (Matchless 498) 62 rp. 36. Wellisch Sándor (Ariél 557) 63 rp. 37. Bauer József (Ariéi sidecar 497) 67 rp. 38. Bachmann Ottó (Méray—Jap. sidecar 346) 75 rp. 39. Wéber Oszkár (Méray—Jap. 490) 75 rp. 40. Lantay Ede (HRD—Jap. sidecar 596) 75 rp. 41. Labady István (Ziindapp 249) 80 rp. 42. Meggyessy Zoltán (Velocette 348) 80 rp. 43. Békéssy Árpád (Anjel 497) 80 rp. 44. Szentléleky László (Gillet—Herstal sidecar 496) 80 rp. 45. Ifj. Petrákovits József (Gillet—Herstal 496) 83 rp. 46. Erdélyi András (Méray —Jap. 346) 85 rp. 47. Zajácz József (BMW sidecar 494) 85 rp. 48. Krizsanovics László (Raleigh 348) 92 rp. 49. Schaffler Antal (Puch 223) 95 rp. 50. Vigyázó Miklós (Gillet—Herstal 496) 95 rp. 51. Dr. Simon Gábor (Harley— Davidson 1200) 95 rp. 52. Gerő Andor (Rudge 499) 96 rp. 53. nagyenyedi Kondor Pál (Puch 223) 114 rp. 54. Illés László (Méray—Jap. 346) 114 rp. 55. Wiesengrund Ferenc (Sarolta 349) 115 rp. 56. Orendy Norbert (Puch 223) 118 rp. 57. Joó Sándor (Méray—J. 744) 120 rp. 58. Kovács Béla (New Hudson 496) 121 rp. 59. Schirschich Sándor (Méray —Jap. 346) 130 rp. 60. Berencz László (Douglas 596) 135 rp. 61. zborói Zboray Ferenc (Puch 173) 152 rp. 62. Jeney László (Peugeot 346) 166 rp. 63. Ifj. Kálmán József (BSA 493) 171 rp. 64. Szabó Zoltán (New Hudson 496) 196 rp. 65. Székely László (Puch 223) 206 rp. Közlekedési kiállítás a Budapesti Nemzetközi Vásár keretében. A Budapesti Nemzetközi Vásárnak az idén is meglesz a közlekedési csoportja. A közlekedési csoportban fognak helyet foglalni a személyszállító géperejű járművek mellett az összes gazdasági célokat szolgáló motoros járművek is. Ez utóbbiak keretébe nemcsak a magáncélokat szolgáló járműveket sorolják, hanem az'összes speciális közcélokat 'szolgáló, mint például tűzoltó-, utcatisztító-, mentő- és szerelőkocsikat is. SPORTHIRLAP SZOMBAT, 1928 ÁPRILIS 21. ^HOTO NOTOPA Szép sikerrel kecsegtet a Dunántúli Automobil és Motor Club májusi túraútja A DAMC május 13-iki túraútja iránt — amint halljuk — nagy az érdeklődés. Eddig is annyian neveztek, vagy jelezték nevezésüket, hogy a minden izében szép és újszerű feltételeinél fogva nagyon érdekes verseny sikere máris biztosítva van. Újszerű és véleményünk szerint helyes a versenyszabályzatnak az a szakasza, amely kimondja, hogy amennyiben a versenyző valamely útszakaszt az előírt átlagnál gyorsabban abszolválja, köteles a további szakaszokat ugyanebben az átlagban folytatni. A verseny útvonala nagyon szép és a versenyzők számára érdekes terepet nyújt. Öt szakaszra oszlik: I. szakasz: Szombathely —Körmend — Rábahidvég — Baltavár — Sümeg, 90.67 km.; II. szakasz: Sümeg—Tapolca — Nagyvázsony — Veszprém, 64.46 km.; III. szakasz: Veszprém— Zirc — Győr, 76.63 km.; IV. szakasz: Győr — Komárom — Nyergesújfalu, 82.24 km.; Nyergesújfalu és Tát között a kilométerpályán gyorsasági verseny; V. szakasz: Tát — Pilisvörösvár—Budapest, 39.56 km. A beiktatott táti gyorsasági versenyen nem kötelező a résztvétel és annak abszolválását külön díjazzák. Előre is biztosra vesszük, hogy a verseny eredményei méltóak lesznek ahhoz a szép és eredményes munkához, amelyet a szombathelyi DAMC eddig produkált. Figyelemreméltó újításra törekszik a német motorkerékpáripar A német motorkerékpár gyártás sokat fejlődött az utóbbi időben, sőt a legutóbbi évek eredményei szerint előretörésszerűen kezd versenyezni az angolait, amely eddig, sőt ma is ural,ja az egész világpiacot. Ha külalak, szépség tekintetében nem is, de megbízhatóság, tartósság és célszerűség szempontjából egy nagyon erős ellenfelet képviselnek. Az angol ipar is kezdi az eddig lenézett német újításokat felismerni és kihasználni, így például a préselt alvázakat már Angliában is kezdik gyártani. A német motorkerékpár ipar, hogy minél szélesebb rétegeknek tegye hozzáférhetővé a motorkerékpárt, egy egységes modellt tervez, amely — bár minden gyár gyártana — az utolsó csavarig egyforma lenne. Ez a a tömegtermelés annyi megtakarítást nyújtana, hogy a gépek árát egy nagyobb százalékkal lejebb lehetne szállítani, aminek hatása az egész piacon érezhető lenne. A svájci auiomoMIpiac crdeKes amüuiasa A svájci automobil bevitel az utóbbi két év alatt alapos változásokon ment keresztül. Míg annak idején Franciaország az első helyen állott Olaszország és az Egyesült Államok előtt, addig ma Franciaország a harmadik és Olaszország a hatodik helyen áll. Az Egyesült Államok nemcsak, hogy helyeikről ütötte ki őket, de az amerikai autóipar ma több kocsit szállít Svájcba, mint az összes többi államok együttvéve és pedig az egész bevitel 65%-át. Valószínű, hogy akkor, ha Ford teljes erővel felveszi a szállításait, ez a %-os arány még kedvezőbben alakul az Egyesült Államokra nézve. Az 1928. év január hónapjának bevitelében az egyes országok a következő arányokban vették ki a részüket: 1. Az Északamerikai Egyesült Államok 65%; 2. Angolország 12.5%; 3. Franciaország 10%; 4. Belgium 4%; 5. Németország 4%; 6. Olaszország 2%; 7. Ausztria 1%; 8. Kanada 1%. A bevitelből az automobilokra 85%, a motorkerékpárokra 15% esik. A motorkerékpár bevitelből 90% Angliáé és viszont Anglia bevitelének 95%-a motorkerékpárokból áll. Nézzük most a kivitelt. A fentebb említett időszakba az összes kivitel 1,179.971 frankot tett ki. , Összesen 33 országba vittek ki ,járműveket. Az összes kivitelnek 20%-át Német. Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat körforgógépeim, VT., Rózsa utca 111 sa. ország vette át. A második helyen Spanyolország, a 3.-on Csehszlovákia, a 4.-en Belgium, az 5.-en Angolország. A fenti öt állam 100.000 franknál nagyobb összeggel vette ki részét a kivitelből. A következő 9 állam 100.000 és 10.000 frank között , a következő 11 állam 10.000 és 1.000 között, az utolsó 8 állam pedig 1000 frankon alul. A kivitel kizárólag motorkerékpárokból és teherkocsikból, illetve autóbuszokból állt. 18% esik a motorkerékpárokra és 82% a kocsikra. A motorkerékpárkivitel az 1927 év január hónapjához hasonlítva a hétszeresére, a kocsikivitel pedig a háromszorosára szökött fel. Egy állandó emelkedő irányzat mellett az égés® folyó évi kivitelt 12 millió frankra becsülik. Az adatok figyelmes átolvasása sok gondolkozásra ad okot és érdekesen világítja meg az automobilipar mai helyzetét. Útjelentés. A magyar királyi államépítészeti hivatal közli, hogy a Budapest — Eszék közút 110—112 km.-es paksi (Tolna megye) átkelési szakaszán az autóközlekedés mintegy két hónapig bizonyos nehézségekkel fog járni, mert az útszakasz átépítés alatt van és így a forgalmat kevésbé karbantartott és részben kövezetlen mellékutakra terelik. A nyári légiforgalom megindulása. A Magyar Légiforgalmi R.T. és a vele üzemközösségben levő légiforgalmi vállalatok ezévi nyári menetrendje április 22-én, vasárnap reggel lép érvénybe. A nagy nyári szezont megelőző menetrendtárgyalások Budapest szempontjából ez évben különös jó eredménnyel végződtek, amennyiben sikerült a kitűnő légiösszeköttetések egész sorát megteremteni. A légiforgalom fokozatos fejlődésével a nagy távolságok mindjobban összezsugorodnak és ma már az a helyzet, hogy Budapesttől Wien 1 és fél, Prága 4, Berlin 7, Kopenhága 13, Hamburg 12, Köln 10, Leipzig 6, München 5, Velence 7, Varsó 7, Róma 9, Zürich 7 órányi távolságra van mindössze. Jegyváltás, felvilágosítás a Légiutazási irodában (IV., Váci u. 1.) és az összes menetjegyirodákban. Albrecht főherceg részt vesz az összes idei versenyben, amint hírlik, a nagyon érdekesen karosszált Sport-Steyr kocsiján. ___________ Ki indul még a táti kilométernapon? A KMAC táti kilométerrekord napján indulni fognak: Delmár Walter Steyr sportkocsiján, Wolfner László szintén Steyr sportkocsin, Wolfner András báró Bugattin, Széchenyi Miklós gróf és Lipihay Antal báró, mindketten szintén Bugattin. Motorosaink közül Balázs László (Sunbeam), Puch János (Puch) és Erdélyi Béla (Méray), Coupe de la Meuse. Belgiumnak egyik legjelentősebb versenyét futották a napokban Spa környékén. A verseny iránt nagy érdeklődés nyilvánult meg. A legjobb belga és nemzetközi versenyzők vettek részt a versenyben, amely nemcsak nehéz sportfeladatok elé állította a vezetőket, hanem a gépeket is erős vizsga alá vette összes tulajdonságaikra vonatkozóan. A versenyből az összértékelés alapján a következők kerültek ki győztesen: 1. Pilippart (Gillet-Herstalon), 2. Biribi (Samban), 3. Bentley (Gillet-Herstalon). Filmszínházak műsora ■ . Manci ne iopjí 8 felv. ggsiK Fősz. Lilian Harvey, W. Futterer 10 íJUpTz Pánik. 12 felv. SMTSjf Fősz. Harry Pleis . Z.. Előadások : hetk. (a premiernap-tel. L. 921—32 ján jS). 5, '/.g es VslO. ' '*'J vasárnap 3/«1. 3/*6. 8. 10 órakor. FORUM A FEKETE SZIRÉNAilme»InHísz Josephine Baker életregénye. ‘ Telefon Vadnay László tréfája 1971.17 Somogyi Husi, Gallai Nándor, (i 8 és 10 "í Eészai Kató, Sebő Miklós enekvé in '4,8. k l'o o száma Buday Dénes kíséretével PALACE Balao, a majomlaber Fii , színház “imak Hímje Now-Yon, palo- Csök»r lányával szemben. Madge Bellamyval lel. J. 4(15—28. Az osztrák Alpok Hétk. 5, 6, 8,10____________Híradó___________ OMailA PA MIK. Izgalm. filmjáték lavr 1 fejezetben. Fősz. Háry Pielel: József 301-231 tigris, 16 oroszlán és 8 medve előadások kezd. Manci ne lopj ! , 6, 8, 10 ó Kleptomániás iigj. 8 terv. Fősz. v. 4. 0, 8, 10 ó. Lilian Harver. Híradót , . 4-10. HÉTRE PROLONGÁLVA! Az elsodort eszsuer apollo tgy bűnös éjszaka tört 12 fej. , elefon:J.418 94 Fősz. Emu Jannings tfst.ss.n.14i. tfe e.vce, scenírozott látkép. Szv. 4 BV8 h! A dal betétét énekli: Varga Imre, Magyar Hír.. ,-ox-,purnai CSOROa LEÁ'IY Wy \\\ Filmregény 7 fejezetben. Fősz. MadSettelammy, Charles Morton 'KWItötfj tta.ao, a trtatomember Á / J/j) Gaston Leroux reg. 7 .. Frad a sok kezdete hétköznap lei.. T. 220-bg, 7 és lel 10 órakor es I 292-50 Vasárnap lel 5. 7 és lel 10-kor-Siéffiisíi A tenger sátanja egy szerelmes kalandor regénye joi.-z-kurut yj. Fősz. John Chiberl tíf‘ a tiasenharmadik gól Előadások fősz. jj.x és Esther Ralston 4. o. 8 es in o.___________Híradó*___________ ORION Robin Wood. 11 felv. Eskü-ól l. Fősz. Douglas Falrbanks ■ a J. 450—m írnagysága őrangyala Előadások: Frane.a vigjitékaltr. szerv. ■i. J/a ·,* 1'a», ‘MO. Fősz. Dolly Grey Vi/gy/a y1/aS. Való ril.-apá CAPI rOL A fekete szirrén c. filmben | Barossei i Josephine Baker saját élettörlései. J. 313—3 . netéllámzallcaítások I A pára*85* Kalandortorionel 5, »/«s i/sl.) I Harry Biel tigriskatasztrófája vV«l,Vz».1/»8.l.'»iO I_________.Kradok_________ az óceán sátánja. 10 lelv. fősz. j0hu diibéri Vad utca 9. 4 13. gpj. Fősz. Rich. Dix és lel-■ 1 263 —90, Esther Ralston. Vigj. 8 lelv. 1,3,16, 3/4,l .,/4]. Az amerikai (ressinitis-ziti'andokat ÜKARIA A tenger sátánja lel. június 40. 10 tel- Fősz. John Gilbert Előadások A tizenharmadik gól SpoiTa frakció efejezetben. bősz ti. 0, 1/aS és tél 10. Rich. Dix es tisther tiaiston v ly 1 4,V36,1/28,1/al. Magyar és í-’o.í 8-faradoiK ÍTÉSZEK. Robim Kood. 12 felv. •Ioz8er-körut 70. Fősz. Douglas Fairbanks i lel. J. 460—40; a vad Jovtts. Arisonai kaland BláfidáRok (1 felv. Fősz. Art Accord v3^W7s‘^10 Vas- de- 10~1 1,111!: matrac Felelős szerkesztő: Benedek Aladár. A kiadásért felel: Boros Iván. Felelős üzemvezető: Győry Aladár