Sporthirlap, 1928. április (19. évfolyam, 39-50. szám)

1928-04-21 / 46. szám

16 Az Automobil-Motorsport a Húsvéti Triáljának abszolút helyezettjei Az „Automobil—Motorsport” szer­kesztősége a következőkben adja közre versenyének abszolút helyezési sorrend­jét: 1. Kiss Béla (James 172) 0 rp. 2. Puch János (Puch 250) 0 rp. 3. Dr. Zsótér Bertalan (Méray—Jap. 340) 0 rp. 4. Hild Károly (Rale­igh 498) 0 rp. 5. Székely Árpád (Ariél 557) 0 rp. 6. Posgay István (Archie—Jap. 490) 1 rp. 7. Schuster Rezső (Douglas 348) 5 rp. 8. Erdélyi Ferenc (Méray—Jap. 346) 7 rp. 9. Verebélyi Bálint (Harley David­­son sidecar 1200) 9 rp. 10. Mannó József (F. N. 348) 10 rp. 11. Ifj. Roll Oszkár (AJS 349) 10 rp. 12. Böckh László (Sunbeam 492) 10 rp. 13. Ifj. nagybá­nyai vitéz Horthy István (Méray—Jap. 744) 10 rp. 14. Nagy István (BSA 493) 16 rp. 15. Zöllner Rudolf (BMW 494) 18 rp. 16. Posztobányi István (BMW 494) 20 rp. 17. Hartzer Oszkár (Méray —Jap. sidecar 744) 23 rp. 18. Lovag Haupt Károly (Puch 223) 30 rp. 19. Sztareczky Géza (Sunbeam 493) 30 rp. 20. Urbach László (AJS sidecar 799) 30 rp. 21. Burghardt István (P. & M. 246) 35 rp. 22. Zechmeister István (Douglas 596) 35 rp. 23. Pattiam József (Méray— Jap. 346) 39 rp. 24. Rupsza Géza (Mé­ray—Jap. 490) 40 rp. 25. Komlóssy Béla (Gillet—Herstal 496) 40 rp. 26. Martinek István (Rex Acme 171) 41 rp. 27. V. Kaszala Károly (Henderson si­decar 1301) 41 rp. 28. Lendenmayer Béla (Rudge 499) 44 rp. 29. Hummel Endre (Velocette 348) 46 rp. 30. Trifán Elemér (MatcMess 990) 50 rp. 31. Szé­kely Ferenc (Douglas 596) 51 rp. 32. Salomák Oszkár (Velocette 348) 55 rp. 33. Lőwy Imre (Budge 499) 56 rp. 34. Gere László (Indian Scout 596) 57 rp. 35. alsóeőri Farkas Tibor (Matchless 498) 62 rp. 36. Wellisch Sándor (Ariél 557) 63 rp. 37. Bauer József (Ariéi si­decar 497) 67 rp. 38. Bachmann Ottó (Méray—Jap. sidecar 346) 75 rp. 39. Wéber Oszkár (Méray—Jap. 490) 75 rp. 40. Lantay Ede (HRD—Jap. sidecar­ 596) 75 rp. 41. Labady István (Ziindapp 249) 80 rp. 42. Meggyessy Zoltán (Ve­locette 348) 80 rp. 43. Békéssy Árpád (Anjel 497) 80 rp. 44. Szentléleky László (Gillet—Herstal sidecar 496) 80 rp. 45. Ifj. Petrákovits József (Gillet—Herstal 496) 83 rp. 46. Erdélyi András (Méray —Jap. 346) 85 rp. 47. Zajácz József (BMW sidecar 494) 85 rp. 48. Krizsa­­novics László (Raleigh 348) 92 rp. 49. Schaffler Antal (Puch 223) 95 rp. 50. Vigyázó Miklós (Gillet—Herstal 496) 95 rp. 51. Dr. Simon Gábor (Harley— Davidson 1200) 95 rp. 52. Gerő Andor (Rudge 499) 96 rp. 53. nagyenyedi Kon­dor Pál (Puch 223) 114 rp. 54. Illés László (Méray—Jap. 346) 114 rp. 55. Wiesengrund Ferenc (Sarolta 349) 115 rp.­ 56. Orendy Norbert (Puch 223) 118 rp. 57. Joó Sándor (Méray—J. 744) 120 rp. 58. Kovács Béla (New Hudson 496) 121 rp. 59. Schirschich Sándor (Méray —Jap. 346) 130 rp. 60. Berencz László (Douglas 596) 135 rp. 61. zborói Zboray Ferenc (Puch 173) 152 rp. 62. Jeney László (Peugeot 346) 166 rp. 63. Ifj. Kálmán József (BSA 493) 171 rp. 64. Szabó Zoltán (New Hudson 496) 196 rp. 65. Székely László (Puch 223) 206 rp. Közlekedési kiállítás a Budapesti Nemzetközi Vásár keretében. A Bu­dapesti Nemzetközi Vásárnak az idén is meglesz a közlekedési cso­portja. A közlekedési csoportban fognak helyet foglalni a személy­­szállító géperejű járművek mellett az összes gazdasági célokat szolgáló motoros járművek is. Ez utóbbiak keretébe nemcsak a magáncélokat szolgáló járműveket sorolják, ha­nem az'összes speciális közcélokat 'szolgáló, mint például tűzoltó-, utcatisztító-, mentő- és szerelőkocsi­kat is. SPORTHIRLAP SZOMBAT, 1928 ÁPRILIS 21. ^­HOTO N­OTOPA Szép sikerrel kecsegtet a Dunántúli Automobil és Motor Club májusi túraútja A DAMC május 13-iki túraútja iránt — amint halljuk — nagy az érdeklődés. Eddig is annyian nevez­tek, vagy jelezték nevezésüket, hogy a minden izében szép és újszerű fel­tételeinél fogva nagyon érdekes verseny sikere már­is biztosítva van. Újszerű és véleményünk szerint helyes a versenyszabályzatnak az a szakasza, amely kimondja, hogy amennyiben a versenyző valamely útszakaszt az előírt átlagnál gyor­sabban abszolválja, köteles a továb­bi szakaszokat ugyanebben az át­lagban folytatni. A verseny útvonala nagyon szép és a versenyzők számára érdekes te­repet nyújt. Öt szakaszra oszlik: I. szakasz: Szombathely —Körmend — Rábahidvég — Baltavár — Sümeg, 90.67 km.; II. szakasz: Sümeg—Ta­polca — Nagyvázsony — Veszprém, 64.46 km.; III. szakasz: Veszprém— Zirc — Győr, 76.63 km.; IV. szakasz: Győr — Komárom — Nyergesújfalu, 82.24 km.; Nyergesújfalu és Tát kö­zött a kilométerpályán gyorsasági verseny; V. szakasz: Tát — Pilis­­vörösvár­—Budapest, 39.56 km. A beiktatott táti gyorsasági ver­senyen nem kötelező a résztvétel és annak abszolválását külön díjazzák. Előre is biztosra vesszük, hogy a verseny eredményei méltóak lesznek ahhoz a szép és eredményes munká­hoz, amelyet a szombathelyi DAMC eddig produkált. Figyelemreméltó újításra törek­szik a német motorkerékpáripar A német motorkerékpár gyártás sokat fejlődött az utóbbi időben, sőt a legutóbbi évek eredményei szerint előretörésszerűen kezd versenyezni az angolait, amely eddig, sőt ma is ural­,­ja az egész világpiacot. Ha külalak, szépség tekintetében nem is, de meg­bízhatóság, tartósság és célszerűség szempontjából egy nagyon erős ellen­felet képviselnek. Az angol ipar is kezdi az eddig lenézett német újítá­sokat felismerni és kihasználni, így például a préselt alvázakat már Angliában is kezdik gyártani. A német motorkerékpár ipar, hogy minél szélesebb rétegeknek tegye hozzáférhetővé a motorkerékpárt, egy egységes modellt tervez, amely — bár minden gyár gyártana — az utolsó csavarig egyforma lenne. Ez a a tömegtermelés annyi megtakarítást nyújtana, hogy a gépek árát egy na­gyobb százalékkal lejebb lehetne szál­lítani, aminek hatása a­z egész piacon érezhető lenne. A svájci auiomoMIpiac crdeKes amüuiasa A svájci automobil bevitel az utóbbi két év alatt alapos­ változásokon ment keresztül. Míg annak idején Francia­­ország az első helyen állott Olasz­ország és az Egyesült Államok előtt, addig ma Franciaország a harmadik és Olaszország a hatodik helyen áll. Az Egyesült Államok nemcsak, hogy helyeikről ütötte ki őket, de az ame­rikai autóipar ma több kocsit szállít Svájcba, mint az összes többi álla­mok együttvéve és pedig az egész bevitel 65%-át. Valószínű, hogy ak­kor, ha Ford teljes erővel felveszi a szállításait, ez a %-os arány még kedvezőbben alakul az Egyesült Ál­lamokra nézve. Az 1928. év január hónapjának bevitelében az egyes or­szágok a következő arányokban vet­ték ki a részüket: 1. Az Északameri­kai Egyesült Államok 65%; 2. An­golország 12.5%; 3. Franciaország 10%; 4. Belgium 4%; 5. Németor­szág 4%; 6. Olaszország 2%; 7. Ausztria 1%; 8. Kanada 1%. A bevitelből az automobilokra 85%, a motorkerékpárokra 15% esik. A motorkerékpár bevitelből 90% Angliáé és viszont Anglia bevitelé­nek 95%-a motorkerékpárokból áll. Nézzük most a kivitelt. A fentebb említett időszakba az összes kivitel 1,1­79.971 frankot tett ki. , Összesen 33 országba vittek ki ,járműveket. Az összes kivitelnek 20%-át Német.­ Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat körfo­rgógépeim, VT., Rózsa­ utca 111 sa. ország vette át. A második helyen Spanyolország, a 3.-on Csehszlovákia, a 4.-en Belgium, az 5.-en Angolor­szág. A fenti öt állam 100.000 frank­nál nagyobb összeggel vette ki ré­szét a kivitelből. A következő 9 állam 100.000 és 10.000 frank között , a kö­vetkező 11 állam 10.000 és 1.000 kö­zött, az utolsó 8 állam­­ pedig 1000 frankon alul. A kivitel kizárólag motorkerékpá­rokból és teherkocsikból, illetve autó­buszokból állt. 18% esik a motorke­rékpárokra és 82% a kocsikra. A motorkerékpárkivitel az 1927 év január hónapjához hasonlítva a hét­szeresére, a kocsikivitel pedig a há­romszorosára szökött fel. Egy ál­landó emelkedő irányzat mellett az égés® folyó évi kivitelt 12 millió frankra becsülik. Az adatok figyelmes átolvasása sok gondolkozásra ad okot és érdekesen világítja meg az automobilipar mai helyzetét. Útjelentés. A magyar királyi ál­lamépítészeti hivatal közli, hogy a Budapest — Eszék közút 110—112 km­.-es paksi (Tolna megye) átkelési szakaszán az autóközlekedés mint­egy két hónapig bizonyos nehézsé­gekkel fog járni, mert az útszakasz átépítés alatt van és így a forgal­mat kevésbé karbantartott és rész­ben kövezetlen mellékutakra terelik. A nyári légiforgalom megindulá­sa. A Magyar Légiforgalmi R.­T. és a vele üzemközösségben levő légi­forgalmi vállalatok ezévi nyári me­netrendje április 22-én, vasárnap reggel lép érvénybe. A nagy nyári szezont megelőző menetrendtárgya­lások Budapest szempontjából ez évben különös jó eredménnyel vég­ződtek, amennyiben sikerült a ki­tűnő légiösszeköttetések egész sorát megteremteni. A légiforgalom foko­zatos fejlődésével a nagy távolsá­gok mindjobban összezsugorodnak és ma már az a helyzet, hogy Buda­pesttől Wien 1 és fél, Prága 4, Ber­lin 7, Kopenhága 13, Hamburg 12, Köln 10, Leipzig 6, München 5, Ve­lence 7, Varsó 7, Róma 9, Zürich 7 órányi távolságra van mindössze. Jegyváltás, felvilágosítás a Légi­­utazási irodában (IV., Váci­ u. 1.) és az összes menetjegyirodákban. Albrecht főherceg részt vesz az összes idei versenyben, amint hírlik, a nagyon érdekesen karosszál­t Sport-Steyr kocsiján. ___________ Ki indul még a táti kilométer­­napon? A KMAC táti kilométer­­rekord napján indulni fognak: De­l­­m­ár Walter Steyr sportkocsiján, Wolfner László szintén Steyr sport­kocsin, Wolfner András báró Bu­­gattin, Széchenyi Miklós gróf és Lipihay Antal báró, mindketten szintén Bugattin. Motorosaink közül Balázs László (Sunbeam), Puch Já­nos (Puch) és Erdélyi Béla (Méray), Coupe de la Meuse. Belgiumnak egyik legjelentősebb versenyét fu­tották a napokban Spa környékén. A verseny iránt nagy érdeklődés nyilvánult meg. A legjobb belga és nemzetközi versenyzők vettek részt a versenyben, amely nemcsak nehéz sportfeladatok elé állította a vezető­ket, hanem a gépeket is erős vizsga alá vette összes tulajdonságaikra vonatkozóan. A versenyből az össz­értékelés alapján a következők ke­rültek ki győztesen: 1. Pilippart (Gillet-Herstalon), 2. Biribi (Sam­­­b­an), 3. Bentley (Gillet-Herstalon). Filmszínházak műsora ■ . Manci ne iopjí 8 felv. ggsiK Fősz. Lilian Harvey, W. Futterer 10 íJUpTz Pánik. 12 felv. SMTSjf Fősz. Harry Plei­s . Z.. Előadások : hetk. (a premiernap-t­el. L. 921—32­­ ján jS). 5, '/.g es VslO. ' '*'J vasárnap 3/«1. 3/*6. 8. 10 órakor. FORUM A FEKETE SZIRÉN­Ailme»InHísz Josephine Baker életregénye. ‘ Telefon Vadnay László tréfája 1­971.­17 Somogyi Husi, Gallai Nándor, (i 8 és 10 "í Eészai Kató, Sebő Miklós enek­­v­é in '4,8. k l'o o­­ száma Buday Dénes kíséretével PALACE Balao, a majomlaber Fii , színház “­i­mak Hímje Now-Yon, palo- Csök»­r lány­­ával szemben. Madge Bellamyval lel. J. 4(15—28. Az osztrák Alpok Hétk. 5, 6, 8,10____________Híradó___________ OMailA PA MIK. Izgalm. filmjáték la­vr 1 fejezetben. Fősz. Há­ry Piel­­­el: József 301-23­1 tigris, 16 oroszlán és 8 medve előadások kezd. Manci ne lopj ! , 6, 8, 10 ó Kleptomániás iigj. 8 terv. Fősz. v. 4. 0, 8, 10 ó. Lilian Harver. Híradót , . 4-10. HÉTRE PROLONGÁLVA! Az elsodort eszsuer apollo t­gy bűnös éjszaka tört 12 fej. , elefon:­J.418 94 Fősz. Emu Jannings tfst.ss.n­.14i. tfe e.vce, scenírozott látkép. Sz­v. 4 BV8 h! A dal betétét énekli: Varga Imre, Magyar Hír.. ,-ox-,purnai CSOROa LEÁ'IY Wy \­\\ Filmregény 7 fejezetben. Fősz. MadSe­ttelammy, Charles Morton 'KWItötfj tta.ao, a trtatomember Á / J/j) Gaston Leroux reg. 7 .. Fr­­ad a sok kezdete hétköznap lei.. T. 220-b­­g, 7 és lel 10 órakor es I 292-50 Vasárnap lel 5. 7 és lel 10-kor-Siéffiisíi A tenger sátanja egy szerelmes kalandor regénye joi.-z-kurut yj. Fősz. John Ch­iberl tíf‘ a tiasenharmadik gól Előadások fősz. jj.x és Esther Ralsto­n 4. o. 8 es in o.___________Híradó*___________ ORION Robin Wood. 11 felv. Eskü-ól l.­ Fősz. Douglas Fal­rbanks­­ ■ a J. 450—m­ írnagysága őrangyala Előadások: Frane.a vigjitékaltr. s­zerv. ■i. J/a ·,* 1'a», ‘MO. Fősz. Dolly Grey Vi/gy/a y1/aS. Való ril.-apá CAPI rOL A fekete szirrén c. filmben |­­ Baross­­ei i Josephine Baker saját élettörlé­­sei. J. 313—3 . netéllámza­­llcaítások I A pára*85­* Kalandortorionel 5, »/«s i/sl.) I Harry Biel tigriskatasztrófája vV«l,Vz».1/»8.l.'»iO I_________.K­radok_________ az óceán sátánja. 10 lelv. fősz. j0hu diibéri Vad­­ utca 9. 4 13. gpj. Fősz. Rich. Dix és lel-■ 1 263 —90, Esther Ralston. Vigj. 8 lelv. 1,3,16, 3/4,l .,/4]. Az amerikai (ressinitis-ziti'andokat ÜKARIA A tenger sátánja lel. jú­nius 40. 10 tel- Fősz. John Gilbert Előadások­­ A tizenharmadik gól SpoiTa frakció efejezetben. bősz ti. 0, 1/aS és tél 10. Rich. Dix es tisther tiaiston v ly 1 4,V36,1/28,1/al. Magyar és í-’o.í 8-faradoiK ÍTÉSZEK. Robim Kood. 12 felv. •Ioz8er-körut 70. Fősz. Douglas Fairbanks i lel. J. 460—40; a vad Jovtts. Arisonai kaland BláfidáRok (1 felv. Fősz. Art Accord­ v3^W7s‘^10 Vas- d­­e- 10~1 1,111!: matrac Felelős szerkesztő: Benedek Aladár. A kiadásért felel: Boros Iván. Felelős üzemvezető: Győry Aladár

Next