Sporthirlap, 1928. szeptember (19. évfolyam, 103-115. szám)

1928-09-24 / 113. szám

8 gyekeres Béla (Postás SE) 4 100 km-es országúti kerék­páros bajnokság revans-verse­­nyét is megnyerte kezdők 50 km-es versenyében Steingruber Ferenc (MTK) győzött Postás SE vasárnap a bécsi gizsságúton bonyolította le ország­úti versenyét, amely esős, hideg időben, rendkívül nehéz terepen folyt le. A miting 100 km-es fő­­versenyében Szekeres Béla (Pos­tás SE)­ megismételte a múlt va­sárnap döntésre került bajnoki versenyben aratott győzelmét és elért eredménye a felázott, sáros talajon kiválónak tekinthető. A kezdők számára rendezett 50 km-es versenyben Steingruber Fe­renc (MTK) biztosan győzött a finisben szétszóródott élcsoport tagjai ellen. Részletes eredmény: 100 km..es főverseny. .. 1. Szekeres (Postás) 3 ó 31 p 12 mp, 2.­­Wittner (Árpád KK) 3 ó 22 p 54 mp, 3. Vida II. (Turul KK) 3 ó 37 p 02 mp, 4. Huszka (Vil. KK) 3 ó 38 p 28 mp, 5. Horváth (TTC) 3 ó 39 p 32 mp, 6. Schwarcz­­stein (Turul KK) 3 ó 39 p 49 mp, 7. Kimar (NTC) 3 ó 42 p 34 mp, 8. Toperczer (Vil. KK) 3 ó 42 p 44 mp, 9.­Garay I. (Postás) 3 ó 45 p 54 mp, 10. Jálics (Postás) 3 ó 46 p 18 mp, 11. Pech (Postás) ne­gyedkerékkel, 12. Nemes (Postás) 3 ó 48 p, 13. Rácz (Turul KK) 3 ó 49 p 17 mp, 14. Hartmann II. (Vil. KK) 3 ó 41 p 26 mp, 15. Tóm I­. (Pesterzsébeti Viktória) 3 ó 49 p 44 mp, 16. Horváth (Postás) 3 ó 50 p 06 mp, 17. Bálint (Postás) 3 ó 51 p 06 mp, 18. Izing (Vil. KK) 3 ó 51 p 35 mp, 19. Vétek (Vil. KK) 3 ó 52 p 53 mp, 29. Adamik (Vil. KK) 3 ó 53 p 56 mp, 21. Semsel (Vil. KK) 3 ó 54 p 12 mp. Kezdők 50 km­-es versenye: 1. Steingruber (MTK) 1 ó 44 p 50 mp, 2. Kiss (Turul KK) 1 ó 44 p 54 mp, 3. Garay N­. (Postás) 1 ó 44 p 55 mp, 4. Novák (Turul KK) 1 ó 44 p 59 mp, 5. Szabó (Horgony KK) 1ó 45 p 15 mp, 6. Felmer (Nyomdász TE) 1ó 45 p 22 mp, 7. Szabó (CsTK) 1 ó 45 p 24 mp, 8. Hegedűs (Vil. KK) 1 ó 45 p 26 mp, 9. Fillach (Kispest-Szentlőr. KK) 1ó 45 p 33 mp, 10. Bauer (Nyomdász TE) 1 ó 46 p, 11. Fi­­scher (Nyomdász TE) 1 ó 46 p 30 mp, 12. Schuszt (TTC) 1 ó 46 p 33 mp, 13. Oláh (Testvériség SE) 1 ó 46 p 41 mp, 14. Formánelz (Postás) 1 ó 46 p 42 mp, 15. Krizsán (Nyom­dász TE) 1 ó 46 p 44 mp, 16. Ju­hász (Lehel KK) 1 ó 46 p 46 mp, 17. Gergely (TTC) 1 ó 47 p 01 mp, 18. Terényi (Nyomdász TE) 1 ó 47 p­­12 mp, 19 Katona (Turul KK) 1 ó 47 p 13 mp, 20. Vitéz (Nyom­dász TE) 1 ó 47 p­ 22 mp, 21. Pel­­vássy (MTK) 1 ó 47 p 34 mp, 22. Koszél (Postás) 1 ó 48 p 08 mp, 23. Pajor (NTC) 1ó 48 p 28 mp, 24. Makacs (Nyomdász TE) 1 ó 48 p 31 mp, 25. Prekop (Nyomdász TE) 1 ó 48 p 39 mp. JllGofÉíciiPiiey ámm£Xp: AZ UTAK KIRÁLYA aillill Ita szakértők GUMIJA SPOR­THIRLAP ___________ _____________HÉTFŐ, 1928 SZEPTEMBER 24. rSSSm Aimo­rf MOTOR Az első magyar Concours d’Elegance Autogymkána ügyességi versenyekkel a Szent Margitszigeten Az „Úrvezető” szerkesztőségéé az érdem, hogy alkalmat ad a magyar autósvilágnak bizonyságot tenni amellett, hogy nemcsak kocsijának tartósságát, használhatóságát, sebes­ségét veszi figyelembe, hanem figye­lembe veszi kocsijának külsejét, ke­resi a karosszéria-építés szép alko­tásait. Külföldön közkedveltségnek és óriá­si részvételnek örvendenek a hasonló versenyek és az „Úrvezető” szerkesz­tősége az autósvilágnak egy régi óhaját valósította meg akkor, amikor kiírta október 7-ére délelőtt 10 órai kezdettel a Magyar Athletikai Club margitszigeti sporttelepén lebonyolí­tás alá kerülő Concours d’Elégence­ az automobilok részére, autógimkána ügyességi versenyekkel egybekötve. Résztvehetnek a versenyen: a) Sportkocsik, b) nyitott túrakocsik, c) csukható kocsik, d) csukott ko­csik. A kocsik elbírálása pontozással történik a következő szempontok sze­rint: 1. szépség és célszerűség. A vonalvezetés nemessége. Kényelem. 2. A vezető és az utasok öltözéke és a vezető tartása. 3. Az összbenyomás harmóniája és eleganciája. Úgyszin­tén pontozással fog a zsűri dönteni az ügyességi verseny résztvevőinek­­helyezése felett is. Első nevezési zárlat szeptember 30-án déli 12 óra, utónevezési zárlat kettős nevezési díjjal október 5-én déli 12 óra. Nevezni az „Úrvezető” szerkesztőségében (IV., Semmel­­weiss­ u. 17.) lehet. MEGÉRKEZTEK a 250 kcm-es N­X Mimi motorkerékpárok. Minden eddigi mo­dellt felülmúlnak. Raktárról kaphatók Mofosacoche magyarorsz. vezérképv.: Zamecsnik Gyula. Budapest, VI., Jókai­ u. 14 Mofosacoche A motor erejének viszonya­­ a kocsi súlyához a mai autómo­­­bilnál Mint azt a közelmúltban lefolyt néhány verseny bizonyítja, a mai modern, kis hengerűrtartalmú kicsi könnyű kocsik a legtöbb ,megbízha­tósági versenyen túlszárnyalják a változó és a könnyű kocsiknál ki­sebb, amiből tulajdonképen az kö­vetkeztethető, hogy ezek gazdaságo­sabbak. Ez a szám Amerikában sok­kal kisebb, mint Európában, mert az amerikai motortervezőknek nem kell tekintetbe venniök a kis hen­gerűrtartalomra vezető európai adóformulát, továbbá mert ott sok­ étkÜK. A legelterjedtebb 1^,. mp.. a legmegbízhatóbb \ és a legolcsóbb p*LJ TÚRAMOTORKERÉKPÁR \ ||||| Gyári fiók: VI., Liszt Ferenc-tér 9. nagy hengerűrtartalmú nehéz ko­csikat. Ezek a tapasztalatok a szak­emberek figyelmét különösképen felhívták a motor erejének és a ko­csi súlyának a viszonyára. Ez a vi­szony a legegyszerűbben azoknak a kal olcsóbb az üzemanyag is. Hogy egy példát idézzünk: a négyhenge­res Oldsmobile — egyike a legköny­­nyebb amerikai kocsiknak­­— mo­torját lóerőnként 22 kg. terheli, míg vele szemben az európai Minerva HM iiiwm——■Bgfm—srowna— i ini — Vezérképviselet: Andrássy­ út 27. sz. Telefon: Automata 134-78 kilogramoknak a számával fejez­hető ki, amelyeket a motor egy ló­erejének húzni kell. Ez az arány­szám a különböző kocsiknál nagyon lóerőnként 40—45 kg.-ot nyom. Ne­héz Limousin vagy Cabriolet ka­rosszériával ez a­ szám 50-ig is emel­kedik. A másik ok, amiért Amerika Magyarországon a legrégibi­ MUSSfeaso .. a­rányaink közül kerülnek ki. £3 OOrLIlölPI/IlB­S Még mindig a legolcsóbban ta­i­­­­ltunk. Levél válaszbélyeg elle­­t UUI I UiyUS%y Lili né- BS«n4r Vill-Karpfen­“­ben istenn-u.20(s a­mely saját autóin tökéletesen kitanít ját ház), ezelőtt Tavaszmező-u. 8 Úr- és hfilgyvezeték részére külön tanfoltemek: Vili,, Karpfenstein­ utca 20. sz. Telefon: J. 412-46 Nyomatott a Stádium Sajtóval!-ólat körforgógépein, VI., Rózsa­ utca Ill. sz. az arányszámot a lehető legala­csonyabbra tervezi az, hogy a mo­tor nagyobb megterhelése gyakori kapcsolást okoz. Fordnak az új mo­­dellje a 25 kg.-os arányszámával az Oldsmobile után a második helyen áll, míg a Chevrolet 31 kg.-mal a harmadik. Közepes nagyságú ko­­csiknál az arányszám 35 körül áll és csak sport- és versenykocsiknál lesz ismét alacsonyabb. Kompresz­­szoros modelleknél 15 kg­-ra esik le, de ez egyúttal a legalsó határ, mert itt nagy sebességeknél már sokat veszít a kocsi a stabilitásából. Annak, hogy az arányszámot mi­nél kisebbé tegyük, elvben két mód­ja van: vagy a motor építendő erő­sebbnek — mint azt Amerikában teszik — vagy a kocsi súlya csök­kentendő, mint azt Angol- és Fran­ciaországban teszik. Mindkét mód­nak megvannak a maga előnyei és a maga hátrányai, amiben az illető ország útviszonyi, adó, kereseti és más viszonyai is közrejátszanak a technikai kérdések mellett. ■■■ ■■ mmmmmmmm Szakorvosi rendeld ver­sa- nemKsetegedc részéra VII. Rákósai- út 32. /. /. II Ezüstxsalvarsan oltás ! (Rokussal szembenj * Rendelés egész naji CAPITOL Szombatok szombatja IRam­s tért ^ Jolson, W. Oland, Mac­Avoy T. 343^7 Előad A dalbetétet Szűcs László énekli h.5,‘/«S, ' Serdűlő leányok (a steglitzi vuo. V. és ünnep gyermektragédia) G. Mossheim 1/24,1/26, WMC Magyar és Fos-híradók Adolphe Menjou: A szállód a gyem. « őrangyala. Vigj. 7 Mv. Tel.: Aut. 874-02 I C­ara Bow: Az őserdő Előad, kezd, ! „ ,eán»a' Vi«1- 7 ,elv­­l. 3 M$, a/13, 3 no Magy. és Párám.-híradó __________­­ Tört. diszfelv. Szt. István napján FÉSZEK- ítél a Dnyeszter. 10. fej. MOZI Tört. Oroszország rémnapjaiból Előad, kezd. Ffe. 01,a Csehova kkn. 4,6,8, Méma vádló fél 5, 7, fél 10 Dráma 8 felvoásban S Serdülő leányok Szózat a szülőkhöz a steglitzi tragédia nyomán Fősz.: Grete Mossheim Kohn és Kelly Párisban A szezon legjobb Vígjátéké Kossuth L.­u. 18 Magyar és Fox Híradók Jeg.vr. tel.: Előadások kezd. hétk. 5, 1A8 és Aut.895-43,897-07 il710. vas. és ünnepnap 4, S, 8,10 Ramon Novarro és Joane Craw­­ford főszereplésével A singapuri titok­ospárjav | Nagy Metró-attrakció Ha! bujkálsz Tomi m Vigj.-attr. T. Moore és B. Lowe/t o*8vSf\ Híradók_______ Tel.: J. 301-25. Előad. kezdete H. 5, »/«8. llv0 V- 4, 6, 8. 10 ORION- PROLONGÁLVA! SZÍNHÁZ | Qujftn IV., Eskü-út | I opiun 1 Előad­ások:'°2 és a téves kisérő m4601 1/26, ValU____________Híradók Kohn és Kelly Parisban PALflLt Két apog tanulmányútja Parisban Filmszínház Serdülő leányok New-York palo- Korrajz a mai ifjúság életéből tával szemben. Hiradók fel. 1. 365—23. Előad. hk. 5,0,8,10. V. 4,6,8,10 Nagymező­ utca 22—24.­­ Telefon: Aut.292—50 és 220—98© A singapuri titok Romantikus tört 12 felv. Fősz. Ramon Novarro. Hurok­ utca 17 Bolváry Géza filmje 10 f. Fősz. I Hertha v. Walter, Guy Newall. O'éO 1 Előad. ufuS,1210, szomb.v.4.6. 6,10 * Kiz. joggal! CIRKUSZ. Star P­oya t. vyágattr. Fősz. Charlie Chaplin ^PoTfcQ őnagysága az ügyvédem Fősz.: Carmen Boni, A. George TeL. J. 429-46 —----------------------------------— és 419-03 Előadások 4, 6, 8,10 órakor PROLONGÁLVA! /Á. Ákom Lajos orgonaszólója X s p­­­o ti Thea v. Harbou „323" című­­ regénye filmen ^sz­­ta, magyar híradó fel. L. 921-32 -------------------------—-----------— L. 921—33 Előadások: 5, '.'.8 és ‘/sl0, URANIA Prolongálva! SPION lel. J. 460—46. Thea von Harbou világh. titok- F.férfié sok­­zatos regénye filmen, 12 fej.-ben bln s 1,48­1'alO Besz.: Rudolf Klein Rogge, vas risi­.s Gerda Maurus, Willy Fritsch ét­­­im­ Magyar híradók Felelős szerkesztő és kiadó: Benedek Aladár. Felelős üzemvezető: Győry Aladár .

Next