Sporthirlap, 1930. november (21. évfolyam, 117-128. szám)

1930-11-08 / 120. szám

SZOMBAT, 1930 NOVEMBER 8. SPOR­THÍRLAP Korvettkapitány (Corvin, Ufa) A korvettkapitány megmenti a gró­fot, aki ezért feleségül akarja adni hozzá a lányát. De a kapitánynak semmi kedve a házassághoz. Ruhát cserél a legényével, így állítanak be a grófi házba. Viszont a grófkis­asszonynak sincs kedve feleségül menni egy ismeretlen emberhez, tehát ruhát cserél a szobalányával. A szülők nincsenek otthon, cincog­­nak az egerek. A kapitány látja elő­ször tisztán a helyzetet, a grófkis­asszony csak akkor tudja meg, hogy a közmatróz a kapitány, mikor már tetszik is neki. Szóval kész a legtel­jesebb happy end. Mulatságos, ked­ves játék: a nagy mamlasz tiszti­­szolga a korvettkapitány uniformi­sában. A szobalány finomkodása, uralkodása. A szobalány-kosztümös grófkisasszony. És a kapitány, aki Vívó- és boxfelszerelések KERTÉSZ Tódor és WESZSLY István Rt. Váci­ utca­i Árjegyzék Ingyen közmatróznak is legtalpraesettebb a társaságban. Mindenki nagy igye­kezettel buzgólkodik a cél elérése érdekében s ez a cél: a közönség szórakoztatása, amit — megállapít­ható — sikerült is elérniök. Ez első­sorban Harry Liedtke és Maria Pandler érdeme, de közvetlenül utá­nuk következnek Lia Eibenschütz és Fritz Kampers. Amit a férfiak akarnak. (Décsi). Társadalmi játék, az elegáns ameri­kai életből. Pazar bútorok, toalettek, sok alkohol, sok szerelem, sok csi­nos ember. Elég érdekes, változatos történet. Ben Lyon (ezúttal repülő­gép nélkül!) a tavaszi ifjúságtól su­gárzó Barbara Kent és a mondáin Pauline Starke. Technika: jeles. Fel­iratok: gyengék. Itt Filmszínházak műsora CAPITOL: A legszebb tangó. • DÉCSI: Kohn és Kelig, Amit a férfiak akarnak. FÉSZEK (József­ körút 70. T.: J. 460—40.): A leg­szebb tangó (Willy Forst, Verebes, Mind­­szenthy). — A nagyváros hiénái (Hoot Gibson). 05, #8, Yk 10. Vas.: 3 órától folyt, és délelőtt matiné.______________________________________ FÓRUM: Sous les toits de Paris. IMPERIAL (Aréna-út és Dembinszky-u. sarok. T.: 328—90.). Mese a benzinkútról (UFA zenés, táncos attr. 2 részben, 16 felv. Fősz.: Lilian Harvey, Willy Fritsch). Brekegő trubadúr (hangos burleszk). Híradók. 5, % 8, %10. va­­sárnap fél 3-tól folyt.________________________ KAMARA (Dohány-u. és Nyár-u. sár. T.: 440— 27.). Szerelmi nagykövet (Al Jolson főszerep­ben, Kertész-rendezés, Irving Berlin-zene). — Hegedümókák (varieté). 6, 8, 10. Szomb., vas. 4, 6, 8. 10. ORION (Eskü-út 1. T.­ 831—02, 842—93.): Korvett kapitány (vígjáték, H. Liedtke, M. Pandler). — Sport és szerelem (O. Csehova, Max Schme­­ling): 5, *48, 10. Vas.: 3, 16, fél 8, ^10. PÁTRIA (Népszínhz-u. 13. T. J. 456—73.): A leg­szebb tangó (Willy Forst, Verebes, Mind­­szenthy). — A nagyváros hiénái (Hoot Gibson). %5, fél 8, 10. Vas.: 3-tól folyt._____________ PALACE: El­veszett lelkek utcája. Izabella.______ Nagymezo-u. 22—24. T.: 220—98, 292—50.): Olym-I Bt m ||K Iraa pia (Molnár Ferencing- P JL IBI II K játéka. Nóra Gregor, Theo Shall, Júlia Ser­­ini: r!:«»nimi*Ai.oTil­da, Arnold Korff, II. Junkermann). Hol ve­gyek egy banánt (trükk-film). 5, 7,8, %10. Vas.-1­nnepnap: 4, 6, 8, 16.__________ ROXY (Rákóczi-út 82. T.: 438—24.): A rejtelmes varázs (Harry Piel). — Az étet rapszódiája (10 felv.): Burleszk. 4 órától, vas.: (és 3-tól folyt. ROYAL APOLLÓ: Brand in der Oper__________ SZONDY (Szondy-u., Szív-u. sár.): A vizz­király (pazarul színezett filmrevü). Esetleg Napóleon (vígj. attr. 8 felv., fősz.: Reginald Denny). 5, %8, és 10. Vas.: 3, fi, %8,­­és 10. X . Teréz-körút 60. T.: 187—67—68.): Korvett kapitány (vígjáték, Harry Liedtke, Maria Pandler, Fritzi Kampers). Sport és szerelem( / Olga Csehova, Max Schmeling, -- Renata Müller). Hétköznap: 1/1­5, Ys8, % 10. Vas.: 5, %8, 10. CORVIN (József-körút és Üllői-út sár. T.: 380— 88, 395—84.): Műsor ugyanaz, mint az UFA- ban. Hétköznap: K6-tól folytatólag %8, Y, 10. Vas.: H5, 7, 3^,10.________ _____ URÁNIA (Rákóczi-út 21. T.: J. 409—45—46.): A dicsőség útja (Tauber Richard nagy filmje). Ahol a villám születik (kultúrfilm). Miki mint karmester. 5, V18, Yi 10. Szomb. és vas.: 4, 6, . 8,_ 10._______________________________________ A főváros 50.000 pengőt ad a motoros- és autós Grand-Prix-k útvonalának az átépítésére, ami azt is jelenti, hogy a városligeti körpályát átengedi a versenyek céljára Amikor az illetékes körök elhatá­rozták, hogy a svábhegyi versenyt el­ejtik és azt többé nem rendezik meg, ugyanakkor azt is elhatározták, hogy helyette a motorkerékpáros Grand Prix mellett az automobil Grand Prix-t is kiírják. A nagyszabású ver­seny színhelyéül a városligeti körpá­lyát szemelték ki, vagyis azt az útvo­nalat, amelyen a BSE két év óta ren­dezi a motoros Grand Prix-t. A rende­zőséget azonban egy dolog aggasz­totta: attól tartott ugyanis, hogy a székesfőváros esetleg nem fogja áten­gedni a szükséges területet a kért cé­lokra. Ezt az aggodalmát pedig arra az autóellenes hangulatra alapította, mely tavaly is bizonyos kö­rökben megnyilvánult, sőt a Tourist Trophy alkalmával arra vezetett, hogy a főváros azt nem is engedélyezte. És hogy azután mégis megtarthatták a TT-t, az a belügyminiszternek volt köszönhető, aki fellebbezés foly­tán megsemmisítette a főváros hatá­rozatát és a verseny megtartását, il­letve az útvonalat engedélyezte. A belügyminisztert elhatározásá­nál sok minden érvelésen kívül az a szempont is vezette, hogy az ilyen versenyek sok száz, esetleg több ezer embernek ad­nak bizonyos időre munkát, így például bizonyítást nyert, hogy a tavalyi motorkerékpáros Grand Prix útvonalának a megjavításán és­ az az­zal kapcsolatos egyéb munkáknál két­ Autó- és motorosruházat KERTÉSZ Tódor óa WESZELT István Rt. Váci­ utca­i Árjegyzék ingyen ezer ember kapott néhány napra fog­lalkoztatást, ami bizony nem megve­tendő dolog ebben a munkanélküliség­ben. Tavaly óta még súlyosabb lett a gazdasági helyzet, ezért még kívána­tosabb, hogy a munkanélküliségen se­gíteni lehessen. Nagyszerű alkalom lesz tehát erre a húsvéti autó­hét, melynek keretében tudvalévően a mo­toros és az autós Grand Prix kerül megrendezésre. Ezekre a versenyekre azonban a városligeti körpálya a mai állapotában nem volna alkalmas, így feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy az a követelményeknek megfele­lően megjavíttassék,­ esetleg akár egé­szen átépíttessék. Mint örömmel értesülünk, erre a munkára feltétlenül sor kerül és pedig a főváros áldozatkészségéből. Erre vall ugyanis az, hogy a székesfőváros jövő évi költség­­vetésében 50.000 pengő van be­állítva a városligeti körpálya útvonalának az átépítésére. Ez a tény annál örvendetesebb, mert nemcsak azt jelenti, hogy a Grand Prix pályáját alkalmassá teszik a nagyszabású versenyek lebonyolítá­sára, hanem jelenti egyúttal azt is, hogy a főváros nem fogja ellenezni a verseny megtartását és a szükséges terület átengedését, amitől a múltak tapasztalatai alapján eddig tartottak. A főváros elhatározásának csak örülni tudunk. Igen helyes, hogy @ycj- szött, végre az .az..álj­..SPOíti, hogy.lgz ilyen útvonalnak egy-egy délelőttre való elzárása, pláne az egészen korai kora-tavaszi időpontban senkire sem lehet sérelmes, különösen nem, ha en­nek az elzárásnak a fejében egészen újszerű, látványosságnak is beillő ese­ményekben lehet része. Úgy látszik te­hát, a legnagyobb akadály elgördült a Grand Prix-k útjából. Félannyi motorkerékpárt adtak el ebben az évben, mint tavaly A gazdasági élet leromlását szem­lélteti az a statisztika, mely arról ad számot, mennyi motorkerékpárt adtak el ebben az évben a kereskedők. Az idei statisztika temészetesen még csak november elejéig szólhat, mert hiszen két hónap még hátra van az esztendő­ből. Eladok tehát október 31-ig ösz­­szesen 1100 motorkerékpárt, míg ta­valy ugyanezen időszakban 2210 da­rab gép talált vevőre. Az eladási sta­tisztikában ezúttal is a Puch-gépek vezetnek 265 géppel, utána következik a Méray-márka 159 géppel, harmadik az FN 93, negyedik az Ariel 69, ötödik a Harley Davidson 56, hatodik a BSA 48, majd az angol Triumph következik 44, az AJS 43, a DKW 23 géppel. Szomorú statisztika. A Do. X, a világ legnagyobb repülőgépe, hétfőn startol Amerikába Sok szó esik mostanában a Do. X- ről, a világ legnagyobb repülőgépéről. Miután ez a csodagép a napokban in­dult el Altenheimből Amsterdamba, hogy onnan azután Amerikába repül­jön, érdekesnek tartjuk a gép adatait ismertetni, amelyekből fogalmat al­kothatunk annak nagyságáról és tel­jesítőképességéről. A Do. X szélessége 48 méter, hosz­­szúsága pedig 40 méter, teljes magas­sága 10.5 méter. A repülőgépnek hat kettős, vagyis 12 motorja van, melyek ­ „Azt hiszem, tavasszal már erősebb leszek Kehrlingnél" — mondja Drjetomszky György, a magyar tenniszsport egyik ifjú reménysége A központi egyetem árkádjai alatt nyurga fiú kalimpál a két karjával. Mikor elhaladok mellette, felém for­dítja szemüveges arcát. Felismerem benne Drjetomszky Györgyöt, az if­júsági vegyespáros tenniszbajnokot. — Halló Encsi. Mit csinálsz az egyetemen ? — Előadásról jövök. Elsőéves jo­gásznak illik bejárni az előadásra. Nem? — Hát igen. De ... izé ... az utóbbi időben sok mindenfélét re­besgetnek rólad. Például azt, hogy profi vagy, meg aztán, hogy az ifjú­sági egyéni döntőjét lelazsáltad Fe­­­renczynek. Mi igaz ebből? — Semmi. Csak annyi, hogy az apám tennisztréner s így engem is sokat láttak a pályákon. Emeltek is ellenem profivádat, amit persze nem tudtak bebizonyítani. S hogy Fe­­renczynek lelazsáltam? Nevetséges. A valóság, hogy a döntőre rettenetes gyomorfájással álltam ki, úgy össze voltam .huz0.ckod.va, mnipt ggy, szftlt,­­jszilvá... Hát ekért vesztettem. H — No és most mit fogsz csinálni? —­ Beléptem a MAC-ba, ahol na­gyon szívesen fogadtak. Most ját­szom addig, amíg csak lehet, azután készülök a jövő szezonra. — Mondd csak, hogyan vélekedsz a­ saját erődről? Milyen eredménnyel tudnál játszani például Kehrling, Takács, Aschner, Bánó vagy Kre­­puska ellen? — Nem akarom, hogy szerényte­lennek, vagy beképzeltnek gondolj, de azt hiszem, hogy Krepuskát, Bá­nót vagy akár Aschnert már most meg tudnám verni. Takácscsal körül­belül egálban játszom. — És Kehrlinggel? — Kehrling, az már komolyabb do­log. Most biztosan jobb nálam. Tudod , folyton játszik, én pedig nem tudok külföldre menni. De azért azt hiszem, hogy tavaszra már erősebb leszek nála. Még fiatal vagyok s amennyit fejlődöm, az Kehrlinggel szemben tisz­ta haszon, mert az ő képességei már nem igen fognak növekedni . . . Mindezt szinte egy szuszra mondja el Dzsetomszky György s máris felug­rik az egyetem előtt elhaladó egyik villamosra. Tizennyolc éves* ,kilenc,, játszik. u Sokan-­mondják 4­ólai ,hogy sőt az új Kehrling. Mindenesetre nem ár­tana, ha valóban az lenne. Gyi" 15 6300 lóerőt képviselnek. A gépen a motorok úgy vannak elhelyezve, hogy azokhoz menetközben is könnyen hozzá lehet férni és az esetleges hi­bát ugyancsak menetközben ki lehet javítani. A Co. X tulajdonképpen hidroplán és így úgy a vízen, mint a levegőben is egyforma biztonsággal működik. Nagyságáról egyébként ké­pet alkothatunk, ha figyelembe vesz­­szük, hogy tavalyi felszállása alkal­mával 170 embert vitt magával s hogy pompásan berendezett termei van­nak. A Do. X óránkénti 210—230 kilo­méter sebesség kifejtésére képes. Ér­dekes, hogy ezt az óriási gépet kézi erővel kormányozzák. A gép 16.000 liter benzint és 1900 liter olajat vi­het magával. A óriásgép előrelát­hatóan hétfőn vág neki az óceánnak. (A Co. X-ről egyébként pompás ere­deti fényképfelvételeket közlünk hét­fői képes számunkban.­ 100 frank pénzbírsággal büntetik Pá­riában a szabálytalanul átkelő gyalogo­sokat. Úgy látszik, Parisban is sok baj lehet a gyalogosokkal. Erre vall legalább az, hogy a párisi rendőrség magas pénz­díjakkal bünteti azokat, akik vétenek a közlekedési szabályok ellen és ezzel köz­lekedési baleseteket idéznek elő. Ezentúl mindazokat a gyalogosokat, akik a főuta­kon nem az arra engedélyezett, illetve előírt helyen kelnek át, 100 frank pénz­­büntetéssel fogják sújtani. Érdekes, hogy Budapesten is éppen most készülnek a gyalogosokkal szemben szigorúbb elbá­násra. A főkapitány határozatából kifo­lyóan ezentúl polgári ruhás rendőrök figyelik a főváros közlekedését és kérlel­hetetlenül felírják mindazokat, akik szabálytalanul hajtanak, vagy szabály­­ellenesen kelnek át gyalogosan az út­testeken. Jó lesz tehát vigyázni Buda­pesten is! Megnyílt a Budapest—Nyíregy­háza útvonal nagy része. Hivatalo­san közüik, hogy a Budapest—Szol­nok—Debrecen—Nyíregyháza útvo­nal a következő szakaszokon jár­ható: Budapest—Pilis (Pilistől Ceg­­lédbercetig zárva), Ceglédbercel— Cegléd (Cegléd—Abony zárva), Abony—Szolnok, Törökszentmiklós —Kisújszállás—Karcag és egy darab Püspökladány felé. Innen zárva Püs­pökladányig, majd nyitva Rábáig, zárva Hajduszovátáig, nyitva Deb­recenig.

Next