Zuber Ferenc: Magyar Sport Almanach 1928 (Budapest, 1929)

Az 1928. év története

A KERÉKPÁROS SPORT NAGY ÉVE ‘53 tettük, hogy a szövetség teljesen ráfeküdt az országúti sportra, nem szentelhette idejét a pályasportnak, mely teljesen üzleti vállalkozások érdekkörébe került, így aztán önmagától érte­tődik, hogy e sportág, mely a stadionrezsim alatt kizáróan közönségsikerre pályázott, a szisztematikus munkaprogramm helyett ötletszerűen összeállított mitingekkel maradéktudását is szétaprózta. Ez a konzorcium az utánpótlásra nem vállalko­zott, az új generáció csatársorbaállása elmaradt, a pályarész­vénytársaság és a szövet­ség között állandó torzsalkodások állot­tak be, ez mindenfelé rossz vért szült, s mindeme bajokat be­tetőzte az a körülmény, hogy az UTE kerékpárstadion decen­­trikus fekvése folytán tréningcélokra alkalmatlannak bizo­nyult. Mindezeket a hiányosságokat és hibákat volt hivatva a Millenáris eliminálni. Ennek az új pályának az építkezése azonban a téli zord időjárás következtében csak lassan haladt előre, úgy, hogy a májusi kapunyitás helyett csak július hete­dikén került sor az első pályaversenyre. Ez a hosszú kényszer­­pihenő teljesen aláásta a versenyzők tudását, s így a magyar Az új Millenáris pálya ünnepies megnyitása.

Next