Zuber Ferenc: Magyar Sport Almanach 1928 (Budapest, 1929)
Az 1928. év története
A KERÉKPÁROS SPORT NAGY ÉVE ‘53 tettük, hogy a szövetség teljesen ráfeküdt az országúti sportra, nem szentelhette idejét a pályasportnak, mely teljesen üzleti vállalkozások érdekkörébe került, így aztán önmagától értetődik, hogy e sportág, mely a stadionrezsim alatt kizáróan közönségsikerre pályázott, a szisztematikus munkaprogramm helyett ötletszerűen összeállított mitingekkel maradéktudását is szétaprózta. Ez a konzorcium az utánpótlásra nem vállalkozott, az új generáció csatársorbaállása elmaradt, a pályarészvénytársaság és a szövetség között állandó torzsalkodások állottak be, ez mindenfelé rossz vért szült, s mindeme bajokat betetőzte az a körülmény, hogy az UTE kerékpárstadion decentrikus fekvése folytán tréningcélokra alkalmatlannak bizonyult. Mindezeket a hiányosságokat és hibákat volt hivatva a Millenáris eliminálni. Ennek az új pályának az építkezése azonban a téli zord időjárás következtében csak lassan haladt előre, úgy, hogy a májusi kapunyitás helyett csak július hetedikén került sor az első pályaversenyre. Ez a hosszú kényszerpihenő teljesen aláásta a versenyzők tudását, s így a magyar Az új Millenáris pálya ünnepies megnyitása.