Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2009 (Anul 3, nr. 153-177)

2009-06-10 / nr. 175

Marchează informația! Sportul Sălăjean CS Barcău rușfalău termină pe podium Disputa dinte cele două combatante se anunța a fi una extrem de importantă și tensionată, deoarece ambele grupări vizau poziția secundă sau locul III. Astfel, meciul a fost viu disputat, cu două echipe ce și-au manifestat dorința de victorie, atât prin declarații, cât și prin jocul din teren, pentru o eventuală clasare pe locul II. Oaspeții au început mai bine partida, fiind mult mai lucizi la construcție, având în neobositul Ioan Meleg un bun "dispecer" pentru vârfurile Favoritului, însă "serviciile" sale au fost irosite cu multă ușurință de atacanți, totul culminând cu ocazia lui Daniel Coste, care, scăpat singur cu portarul Elekes, nu a reușit să înscrie. Trebuie să evidențiem forma bună a portarului echipei din Nușfalău, care a mai parat și a rezolvat cu mult calm unele situații periculoase la poarta sa. Pe parcurs, jucătorii pregătiți de Adrian Damian s-au trezit și și-au creat și ei ocazii de a marca, dar fără niciun efect pe tabela de marcaj, astfel că primele 45 de minute s-au încheiat fără gol marcat. Pauza a adus o oarecare reorganizare în sânul celor două formații, astfel că Favorit Crasna s-a așezat mult mai bine în teren, după revenirea de la cabine. Lipsa de luciditate i-a făcut însă să nu marcheze, iar pe teren și-au făcut apariție forțe proaspete în speranța unor sclipiri, care să descătușeze partida. în minutul 74 elevii lui Călin Pop reușesc să marcheze, dar golul a fost anulat corect pe motiv de ofsaid. Patru minute mai târziu, la o fază banală, tratată cu ușurință de fundașii echipei din Crasna, Tiberiu Tuș a insistat și a recuperat balonul, lobându-l perfect peste portarul Flaviu Dragoș. în minutul 80, Ionuț Blaga vede cel de-al doilea cartonaș galben și implicit pe cel roșu, lăsânduși astfel echipa în inferioritate numerică. Până la final, nimic nu s-a mai petrecut, astfel că CS Barcău termină sezonul pe locul III, în timp ce Favorit Crasna, echipă care etape CS Barcău Kușfalău - Favorit Crasna 1 - 0 (0 - 0) A marcat: Tiberiu Tuș (min. 78) CS Barcău, Elekes Robert - Kallai Géza, Mircea Lorand, Marius Mândruț, Vasile Hidan, Gabor Gabor, Lakatos Karoly (cpt), Lakatos Alexandru, Orbán Robert, Tiberiu Tuș și Alexandru Duca. Rezerve: Mihai Blidar - Ciprian Iepure, Farnaș Ferencz, Lucian Feraru, Kallai Victor și Ciprian Onica. Antrenor: Adrian Damian Favorit: Flaviu Dragoș - Uszkai Bella, Ionuț Iacob, Cristian Chiș (cpt.), Adrian Nerțan, lonuț Blaga, Ionuț Cazac, Nicolae Stana, Adrian Farkaș, loan Meleg și Daniel Coste. Rezerve: Sergiu Ispas - Adrian Chiș, Florin Vasvari, Szántó András, Sergiu Pop și Ioan Moșincat. Antrenor: Călin Pop Jucătorul meciului: IOAN MELEG (Favorit) Cartonașe galbene: Kallai G. (min. 77) și T. Tuș (min. 82), respectiv I. Blaga (min. 52 și 80), I. Cozac (min. 72) și I. Iacob (min. 77). Cartonaș roșu: I. Blaga (min. 80) Au arbitrat: la centru: Paul Unimătan (Zalău) - foarte bine asistenți: Cristian Pop și Ciprian Mureșan (ambii din Zalău) - bine. Obsevator AJF: Zoltan Ardelean (Zalău) antrenorul Călin Pop. Organizarea partidei, ireproșabilă în general, a fost umbrită de evenimentul din minutul 80, când la eliminarea jucătorului Ionuț Blaga, din tribună s-a aruncat cu o sticlă de apă, un gest nepermis și care nu își are locul pe un teren de fotbal. Observator AJF. Zoltán ARDELEAN bune a "sechestrat" poziția secundă, s-a văzut aruncată până pe locul V. Se poate spune că Barcăul și-a dorit mai mult victoria și datorită superficialității unor jucători, numind aici pe Daniel Coste, Adrian Chiș și Ionuț Iacob, care au ratat din poziții ideale enervându-l culme Miercuri, 10 iunie 2009 FOTBAL, LIGA A IV-A Pagina 7 Someșul, "secat11 la Bobota Ultima etapă a campionatului a adus și o oarecare stare de relaxare în rândurile celor două echipe. Pentru Someșul Ileanda, ratarea obiectivului propus, acela de a termina pe locul doi sau în cel mai rău caz, pe locul trei, a făcut ca gruparea patronată de Grigoriță Revnic să abordeze mult mai lejer returul de campionat, astfel că rezultatul din ultima etapă nu afecta în niciun fel poziția din clasament, în schimb, pentru bobotani, partida a fost una importantă, mai ales că nu s-au putut baza pe "vedetele" Adrian Drăgan și Adrian Simioanca, suspendați. Astfel, gazdele au sperat într-un rezultat bun, care i-ar fi propulsat până pe locul VII, deoarece Venus Mâeriște era victimă sigură în fața Silvaniei Șimleu. Meciul a început alert, cu cele două formații foarte active la mijlocul terenului. Cu trecerea timpului, jucătorii Someșului au pus stăpânire pe mijlocul terenului, încercând să paseze mai mult, chiar dacă starea "gazonului" nu a permis acest lucru. Posesia superioară a făcut ca echipa gazdă să aibă primele ocazii mari, prin Florin Mateșan și Flaviu Tămaș, care au trimis de puțin pe lângă, după două centrări din flancul stâng. "Ocaziile se răzbună", spune o vorbă din lumea fotbalului, astfel că la prima acțiune ofensivă mai consistentă, Gloria a deschis scorul. Nicolae Mărcuș a fost deschis pe partea stângă, a pătruns și a trimis balonul în centrul careului, de unde Adrian Rusu, venit foarte bine din linia a doua, a înscris cu un șut puternic. Someșul nu și-a revenit în simțiri, și după doar șase minute, a primit o nouă lovitură. După un corner executat de pe partea stângă, Radu Zsigo a marcat cu capul, după o gravă eroare de marcaj a defensivei oaspete. Cunoscută ca fiind o echipă de moral, Someșul Ileanda nu a putut replica până la pauză, decât prin câteva șuturi de la distanță, care i-au prilejuit portarului Victor Butacu câteva parade aplaudate la scenă deschisă. în repriza a doua, Mihai Ungur și colegii săi au atacat cu toate liniile, în speranța că vor răsturna rezultatul, dar au primit lovitura de grație în minutul 60, când Marius Jusco a executat magistral o lovitură liberă de la marginea careului. în fața unui eșec usturător, Cristian Ruscal a trimis în teren toți jucătorii ofensivi, dar fără folos, deoarece reușita lui Flavius Hies din ’ * ’ Gloria Bobota - Someșul Ileanda 3 - 1 (2-0) Au marcat: Adrian Rusu (min. 31), Radu Zsigo (min. 37) și Marius lusco (min. 60), respectiv Flavius Ilieș (min. 87) Gloria: Victor Butacu - Alexandru Bologa, Marius lusco, Vasile Sabău, Mihai Sabău, Nicolae Mărcuș (min. 81 Cristian Moare), Cătălin Gorgan, Vasile Ardelean, Adrian Rusu, Vlad Oprea (Ionuț Gorgan) și Radu Zsigo. Antrenor: Marius lusco Someșul, Ciprian Petran - Flaviu Tămaș, Mihai Ungur, Claudiu Ciurescu, Marius Chira, Florin Mateșan, Vasile Roman (cpt.) (min. 53 Flavius Ilieș), Adrian Székely (min. 81 Cătălin Sabău), Bogdan Tulici (min. 50 Marius Burzo), Bogdan Bârle și Constantin Georgiu (min. 62 Sergiu Iușan). Rezerve: Raul Jurje - Cătălin Laz și Horațiu Vida. Antrenor: Cristian Ruscal Jucătorul meciului: VASILE SABĂU (GLORIA) Cartonașe galbene: C. Gorgan (min. 23), M. Jusco (min. 73) și A. Bologa (90), respectiv B. Tulici (23) Au arbitrat foarte bine: la centru: Vasile Rodina (Zalău); asistenți: Dan Remeș și Cristian Stegerean (ambii din Zalău). Observator AJF: Otto Anderco (Zalău) minutul 87, a fost doar golul de onoare pentru echipa sa. Gloria Bobota putea să mai înscrie, dar precipitarea sau lipsa de experiență au făcut ca numeroasele contraatacuri din cea de-a doua repriză să fie irosite cu ușurință. Cu această victorie, echipa condusă de Gheorghe Blăjan se clasează pe locul VII, demonstrând că în sezonul viitor Gloria va fi una dintre echipele puternice ale campionatului. De cealaltă parte, Someșul Ileanda nu a scăpat de complexul "deplasărilor". Dacă pe teren propriu Claudiu Ciurescu și compania sunt o echipă redutabilă, în deplasare nu reușesc aceleași evoluții, fapt pentru care finalul sezonului s-a găsit doar pe locul VI. Totuși, Someșul Ileanda mai are o șansă de a salva sezonul, în Cupa României, acolo unde elevii lui Ștefan Cojar (plecat la București) vor da piept azi, de la ora 17.00, la Jibou, cu formația din localitate. ■ Ciprian PETRAN EXPO CASA 2009 - Sala Sporturilor din Zalău, 10-13 iunie Liga a IV-a juniori, etapa a XXVI-a Campioană în ceață Decizia în ceea ce privește tilul de campioană județeană la nivel de juniori se va da în ședința de mâine, când se va judeca apelul făcut de gruparea jibouană. Ambele echipe implicate în această luptă, este vorba de Rapid Jibou și CS Barcău Nușfalău își susțin punctul de vedere, spunând că ar trebui să fie campioni, dar decizia finală va fi luată de Comisia de Apel. în tot acest timp, echipele din Jibou și Nușfalău au încheiat sezonul cu victorii, astfel că lupta este și mai acerbă. Rapid Jibou a avut parte de un adversar modest, care a rezistat doar în prima repriză; în actul secund, elevii lui Ioan Fabian au accelerat și au marcat încă șapte goluri pentru o victorie categorică. Misiunea talentaților juniori din Nușfalău a fost mult mai dificilă, deoarece au primit vizita echipei Favorit Crasna, care în urmă cu ceva timp, reprezenta una dintre forțele campionatului. Chiar dacă la pauză scorul a fost unul strâns, în partea a doua a partidei, elevii lui Ciprian Grecu s-au mobilizat și au pus stăpânire pe cele patru puncte puse în joc. Partidă foarte antrenantă și la Gâlgău Almașului, acolo unde formația din localitatea a primit vizita Unirii Hereclean. După cum bine se știe, formația din Hereclean este reprezentată la nivel de juniori de CS Viitorul Zalău, astfel că în lotul oaspeților am întâlnit o serie de jucători, ce au activat în Campionatul Național de juniori republicani. Superioritatea tehnico tactică a fotbaliștilor Viitorului s-a văzut încă din minutul 16, când Ionuț Vásárhely a deschis scorul. La scurt timp după reluarea reprizei secunde, Andrei Lăcătuș a majorat diferența. Gazdele nu au renunțat la luptă și în decurs de trei minute au restabilit egaitatea prin Alexandru Răcășan și Gabriel Mărcean. După câteva meciuri mai puțin reușite, Gloria Bobota s-a impus în fața juniorilor pregătiți de Horațiu Vida cu scorul de 3 - 0, astfel că parcursul echipei mari este preluat și de tinerii jucători din Ileanda, care joacă cu multă frică în deplasare. Partida dintre Silvania II Șimleu și Venus Măeriște a fost omologată cu dublă pierdere, deoarece meciul trebuia să se desfășoare pe terenul din Cehei, dar ambele echipe s-au prezentat la Șimleu, unde, în cele din urmă, au susținut un meci amical. Ciprian PETFIAN Rezultate și marcatori: Dumbrava Gâlgău - Unirea Hereclean 2 - 2 (0 - 1) Au marcat: Alexandru Răcășan (min. 72) și Gabriel Mărcean (min. 75), respectiv Ionuț Vásárhely (min. 16) și Andrei Lăcătuș (min. 50) CS Barcău Hușfalău - Favorit Crasna 5 - 3 (2 - 1) Au marcat: Buda István (min. 11), Boșka Arnold (min. 23 și 72), Daniel Gut (min. 61) și Roland Crișan (min. 65), respectiv Ionuț Maxim (min. 40 și 76) și Sándor Vidor (min. 66) Rapid Jibou - AS Chieșd 8-0 (1 - 0) Au marcat: Romulus Gherman (min. 3), Cristian Surducan (min. 53), Marius Mirlău (min. 63), Vlad Pașcalău (min. 67 și 75), Ovidiu Moldovan (min. 68) și Adrian Dolha (min. 77 și 80) Silvania 11 Șimleu - AS Venus Măeriște 6 - 3, 3 - O (dublă pierdere) Gloria Bobota - Someșul Ileanda 3 - O (1 - O) Au marcat: Claudiu Gyulai (min. 19 și 49) și Florin Iancău (min. 67) Logistic Zalău - Real Crișeni 0-3 Gloria Meseșeni - Rapid Zimbor 3 - 0 CLASAMENT JUNIORI 1. BARCĂUNUȘFALĂU 26 23 63 79 - 29 92 2. Rapid Jibou 26 22 13 153-22 89 3. Dumbrava Gâlgău 26 20 42 96-26 84 4. Silvania II Șimleu 26 16 19 98 - 48 65 5. Favorit Crasna 26 15 1 10 90-55 61 6. Venus Măeriște 26 12 1 13 57 - 68 49 7. Real Crișeni 26 12 0 14 67-90 48 8. Rapid Zimbor 26 11 2 13 58-54 46 9. Someșul Ileanda 26 11 0 15 74-73 44 10. Gloria Bobota 26 80 18 54- 113 32 11. Unirea Hereclean 26 8 1 17 52-94 31 12. AS Chieșd 26 6 1 19 42- 134 25 13. Logistic Zalău 26 60 20 47-79 24 14. Gloria Meseșeni 26 5 0 21 25- 113 20