Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-09-12 / nr. 345

Ovidiu Teușan - jucător CS Phoenix Șimleu Silvaniei. "Cred că ne vom clasa în primele opt 4 Fostul băimărean este încrezător, înainte de startul sezonului Pentru a avea un lot cât mai echilibrat, nou-promovata de sub Măgură a apelat la achiziții importante. Sub comanda lui Mircea Abraham au ajuns jucători, care au trecut pe la formații din primul eșalon și care au acumulat experiență de a lungul anilor. Unul dintre aceștia este Ovidiu Teușan, voleibalist care a îmbrăcat mai bine de zece ani tricoul celor de la Explorări Baia Mare. Teușan a și evoluat împotriva fostei sale echipe, atât la meciul de la turneul de la Cluj, cât și în partida de aseară jucată de CS Phoenix, la Ulmeni, în fața băimărenilor. ”Sigur, am petrecut o perioadă îndelungată la Baia Mare, dar nu mă mai leagă nimic de acest club. Chiar mă simt foarte bine la Șimleu și nu mă mai interesează altceva decât noua mea echipă. Sunt jucător profesionist și încerc să-mi fac treaba căt mai bine la echipa care mă plătește”, ne-a declarat Ovidiu Teușan. Ovidiu Teușan. ’’După primele jocuri amicale mai avem puțin de lucrat la omogenitate” Reunită la începutul lunii august, echipa CS Phoenix s-a bazat, în prima parte, a pregătirilor pe latura fizică. Abia spre sfârșitul lunii august au urmat primele meciuri amicale, urmând ca până la începerea campionatului, nou-promovata să mai dispute alte partide de verificare. După primele jocuri, Ovidiu Teușan este de părere că echipa arată bine însă mai trebuie muncit pentru a ajunge la un standard de vârf. ”Antrenamentele decurg foarte bine ca și la o echipă profesionistă. Am jucat și câteva jocuri și arătăm bine, în timpul care a mai rămas până la începerea campionatului ne vom perfecționa”, este de părere jucătorul. După ce a devenit vicecampion cu Explorări, în urmă cu două sezoane, el se află în fața unei alte provocări. Sigur, CS Phoenix este nou-promovată și nu poate emite pretenții pentru primele locuri, dar jucătorul este convins că echipa de sub Măgură își va îndeplini obiectivul. ”Principalul obiectiv este salvarea de la retrogradare, dar putem fi și mai sus. Cred că ne vom clasa în primele opt. Dar pentru acest lucru trebuie să ne pregătim foarte bine, deoarece campionatul va fi unul destul de tare”, ne-a mărturisit noul jucător al Șimleului, Ovidiu Teușan: ’’Publicul șimleuan abia așteaptă să începem meciurile oficiale” Orașul de la poalele Măgurii are tradiție în volei, iar lumea iubește acest sport. Drept dovadă și numărul mare de spectatori prezenți la meciul jucat de România cu Ungaria. Șimleuanii duc dorul primei divizii, acolo de unde CS Phoenix a absentat de câteva sezoane. Ei bine, din această toamnă, iubitorii sportului sub fileu vor avea din nou parte de meciuri de gală la poalele Măgurii. Și Teușan este convins că fanii îi vor susține la toate meciurile și vor umple până la refuz Sala "Silvania”. ”Chiar dacă orașul este mic, să nu uităm că aici a fost o super echipă. Oamenii sunt cunoscători de acest fenomen și abia așteaptă să începem meciurile oficiale. Unii ne opresc pe stradă și ne întreabă când începem că abia așteaptă să ne vadă. Sunt sigur că lumea va lua cu mic cu mare Sala și ne va susține la fiecare meci”, a încheiat Ovidiu Teușan. □ Ionuț COSTINAȘ România a obținut doar un punct la primul turneu din Grecia 4 Tricolor» au cedat greu în fața Greciei, fiind apoi învinși categoric de Finlanda și Muntenegru Plecați încrezători la primul turneu preliminar din Grecia, elevii lui Mariusz Sordyl nu au reușit mare lucru. Doar un punct, smuls în fața echipei gazdă, după care, Adrian Feher șii colegii au fost învinși categoric atât de Finlanda cât și de Muntenegru. Speranțele jucătorilor noștri au fost legate de meciurile cu Grecia și Muntenegru, două grupări mai accesibile nouă, în primul joc, cel împotriva țării gazdă, "tricolorii” au avut puterea să revină după ce au fost conduși la general cu 2 - 0. Dar ai noștri au cedat în setul decisiv și astfel s-au ales cu un singur punct. A urmat meciul cu Finlanda, în care nimeni nu credea într-un rezultat pozitiv de vreme ce nordicii sunt net superiori echipei noastre. Dar cu Muntenegru se putea obține ceva, însă și ultima partidă a fost cedată mult prea ușor. Astfel după primul turneu, România ocupă ultimul loc în grupă. România: Andrei Stoian, Adrian Gontariu, Răzvan Mihalcea, Marian Bala, Dragoș Pavel, Mihai Gheorghiță, Sergiu Stancu, Cristian Bartha, Ciprian Matei, Mihai Mărieș, Lucian Tofan și Adrian Feher - libere. Antrenor: Máriusz Sordyl Liviu Ciupe - vicepreședinte Federația Română de Volei: "Trebuie reîncepută o reconstrucție la echipa națională" . Vicepreședintele Federației Române de Volei consideră că actualii jucători din lot nu au valoare de echipa națională? Prezent în Grecia cu echipa națională a României la primul turneu preliminar, vicepreședintele Federației Române de Volei, este de părere că actualii jucători de la lot nu au valoare de echipa națională. “Trebuie împrospătat lotul. Sunt jucători care ar putea avea ceva valoare, dar ori nu au talie, ori nu au preluare. Cert este că cei care sunt acuma la lot nu au valoare de echipa națională. Cu aceștia nu putem face mare lucru. De alții nu pot să spun că nu știu. Nu poți spune că sunt jucători care să poată să-ți câștige un meci, spre exemplu cum a fost Nagy Peter la Remat. La echipa națională trebuie început de la zero și făcută o reconstrucție din temelii”, este de părere Liviu Ciupe. □ Ionuț COSTINAȘ Rezultatele complete ale turneului din Grecia: Joi, 6 septembrie Muntenegru - Finlanda 0-3 (22, 27, 25) România - Grecia 2-3 (-14, -18, 21, 21, -12) Vineri, 7 septembrie Finlanda - România 3-0 (15,14,17) Grecia - Muntenegru 0-3 (-30, -21, -20) Sâmbătă, 8 septembrie: România - Muntenegru 0-3 (-21, -20, -16) Grecia - Finlanda 3-0(19,21,23) CLASAMENT 1. Finlanda 3 2. Muntenegru 3 3. Grecia 4. ROMÂNIA 2 1 2 1 2 1 0 36-366-366-552-9 1 CS Phoenix, prima echipă sălajeană care deschide balul Nou-promovata de sub Măgură va juca primul meci oficial în Cupa României pe 26 septembrie Toate grupările de volei din prima ligă se pregătesc pentru noul campionat care va începe pe data de 6 octombrie, însă, pentru unele echipe startul este prevăzut mai repede și anume pe 26 septembrie. Nu în campionat ci în Cupa României, competiție care din acest sezon va avea un alt format, în prima fază vor intra formațiile clasate pe locurile 5 -10 în ediția trecută, cât și cele două nou-promovate. Astfel pe data de 26 septembrie, CS Phoenix Șimleu va juca primul meci oficial în deplasare la UCM LPS Hatra Neamț. Peste doar trei zile, este programată partida retur, care va avea loc la poalele Măgurii. Formația calificată din această dublă manșă va accede în faza sferturilor unde va juca împotriva celor de la Dinamo București. Tot în faza sferturilor vor intra și primele patru clasate, unde se află campioana și deținătoarea Cupei României - Remat Zalău. Zălăuanii vor avea de înfruntat echipa calificată din duelul CSM Agronomia București și Universitatea Cluj. Meciurile urmează să se dispute tot în sistem tur - retur, pe 7, respectiv 28 noiembrie. Câștigătoarele din sferturile de finală se vor califica în Final Four, care va avea loc în luna aprilie a anului viitor. Șanse nuile de calificare la “europene" Cu doar un punct acumulat după primul turneu din Grecia, naționala de volei a României mai păstrează doar șanse teoretice pentru calificarea la Campionatul European. România va participa la finalul acestei săptămâni la cel deal doilea turneu preliminar care va avea loc în Finlanda, în primul meci care va avea loc vineri, “tricolorii” vor întâlni țara gazdă, urmând ca a doua zi să se dueleze cu Muntenegru. Adrian Feher și colegii vor întâlni în ultima partidă a preliminărilor, Grecia, formație în fața căreiai noștri au contabilizat singurul punct de până acum. “Nu are rost să ne facem iluzii degeaba, pentru că Finlanda va fi clar pe primul loc, iar bătălia pentru locul secund e aproape câștigată de Muntenegru. Practic Muntenegru are nevoie de un meci câștigat, ori cu noi, ori cu grecii pentru a fi siguri de calificare”, ne-a declarat Ovidiu Macarie. Macarie. "Rentar are trei săptămâni petimi antrenamente Chiar dacă în această perioadă, campioana României a avut un efectiv redus de jucători la pregătire, restul fiind angrenați în acțiunile echipei naționale, secundul Ovidiu Macarie, este de părere că acest lucru nu va afecta deloc echipa Remat. “într-adevăr Remat a avut 5 - 6 jucători la pregătire, dar ceilalți s-au pregătit cu lotul național. Practic toți jucătorii s-au pregătit și nu cred că va afecta programul echipei de club, faptul că la pregătire au fost doar 5 sau 6 jucători. Oricum în primele săptămâni de pregătire se lucrează mai mult tehnico-tactic lucru care l-au făcut și băieții de la lot, dar și cei de la echipa de club. Avem trei săptămâni la dispoziție în care vom încerca să ne pregătim căt mai bine”, a spus Macarie.