Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-11-28 / nr. 356

Dumitru Blaga - candidat ARD, pentru postul de senator în Colegiul nr. 1 Sălaj: "Nu mă bucur neapărat că am învins campioana României, mă bucur că am reușit să oferim un spectacol voleibalistic celor peste 400 de spectatori!" Reporter. Multă lume vă cunoaște din domeniul afacerilor, dar știm că ați făcut multe și pe plan sportiv. Printre ele, ați construit un teren de minifotbal. Ce anume va determinat să faceți un asemenea stabiliment în Șimleu? Dumitru Blaga: într-adevăr, multă lume mă cunoaște ca fiind directorul fabricii de mobilă MICRO și vicepreședintele grupului SIMEX SA. Dar, sunt mulți și cei care mă știu din lumea sportului. Tocmai pentru oamenii care iubesc sportul și, mai mult de atât, îl practică, am construit și baza de minifotbal. Sunt fericit că ceea ce mi-am propus am cam realizat și satisfacția cea mai mare este că am construit ceva de la zero, care a dat niște roade pe care nu mi le-am închipuit. Mai departe, îmi doresc să practice sportul cât mai mulți tineri și să văd oameni de toate vârstele jucând minifotbal. îmi place să cred că am făcut bucuroși o parte importantă din locuitorii orașului. Cred că oamenii au nevoie de locuri unde să se relaxeze sau să uite de toate problemele care ne înconjoară de zi cu zi. Rep.: Cu siguranță sunteți un om ocupat, dar vă faceți timp să călcați și dumneavoastră pragul bazei de minifotbal? D. B.: Viața fiecărui om e legată mai mult sau mai puțin de sport (până la urmă, cum toți trebuie să mergem, nu?). Unii îl practică mai des, mai intens, alții îl evită pe cât posibil, neștiind cât de distractiv poate fi atunci când găsești un sport care să îți placă. Pentru că, din fericire există o multitudine de feluri în care putem face mișcare, trebuie doar să găsim unul care să ni se potrivească. Ca să vă răspund la întrebare, da, sunt un om ocupat, dar îmi fac timp și pentru mine. Eu mi-am găsit sportul care îmi place cel mai mult și acela este fotbalul, îl practic când am ocazia și îmi place să mă delectez pe terenul de fotbal și minifotbal. Cu ocazia evenimentului Respect pentru Șimleu, am jucat ultima dată și sunt mândru că am putut avea în orașul nostru asemenea personalități. Mă bucur că șimleuanii s-au simțit bine și au putut discuta puțin cu personalități, pe care până atunci le admirau doar la televizor. S-a demonstrat, încă o dată, că sportul și, în special fotbalul, poate depăși orice barieră, inclusiv pe cea politică. Rep. După ce ați investit în fotbal v-ați apropiat și de sportul sub fileu și ați ales să fiți aproape de CS Phoenix, echipă care până acum este o surpriză plăcută în acest campionat. Ce v-a determinat să investiți în volei, sport care la nivel național nu are asemenea impact, ca și fotbalul? D. B.: Nimic nu este mai trist, pentru fanii unei echipe care aduce atâta bucurie, ca aceasta să se destrame să se destrame. Ei bine, eu tocmai acest lucru am vrut să împiedic să nu se destrame echipa de volei a orașului. Astfel că, din vară, am hotărât să mă alătur echipei CS Phoenix Șimleu Silvaniei. Vreau ca voleiul de sub Măgură să ajungă acolo unde a fost prin anii '80, când gruparea simleuană a câștigat Cupa Balcanică. Primul pas a fost făcut anul trecut, când gruparea condusă de Mircea Abraham a reușit să ne provoace o mare bucurie câștigând barajul de promovare, în Divizia A1. Multă lume credea că vom fi o echipă slabă, una pe care o vor învinge toți, având în vedere că suntem primul sezon în Divizia A1, însă, am demonstrat că Șimleul are o echipă valoroasă, una care are planuri de viitor și care își dorește mai mult. Nu ne-a fost frică să mergem la Constanța și să ne impunem în fața vicecampionilor. Chiar dacă nu am câștigat partida, am făcut un meci bun și am reușit să ne întoarcem acasă, cu un punct important. Puțini sunt cei care reușesc să învingă Tomis Constanța, dar sunt și mai puțini cei care reușesc să le sponsorizată de dumneavoastră a reușit să învingă campioana României. V-ați așteptat la acest rezultat? D. B.. Cu ocazia derby-ului sălăjean mi-am demonstrat încă o dată că am făcut o alegere bună când am hotărât să mă alătur echipei Phoenix Șimleu. M-am așteptat la un meci tare, unul în care erau puse în joc orgoliile jucătorilor, dar și ale antrenorilor. Totuși, s-au întâlnit campionii României cu o echipă nou promovată și un antrenor, care practic a trecut pe la ambele echipe, ca jucător. Cred că toată lumea vedea Regatul ca favorită certă, însă, la finalul partidei, surpriza a fost imensă. O nou promovată reușea să pună piedică reginei României. Mă bucur că băieții s-au mobilizat și au jucat cu multă dăruire. Am văzut pe teren o echipă omogenă, dornică de câștig și niște băieți care și-au dat sufletul pentru fiecare minge. Sincer să fiu, nu m-am așteptat ca echipa Zalăului să fie învinsă în minim de seturi. Totuși, în ultima parte a campionatului, Phoenix a reușit meciuri bune, a câștigat cu Steaua, cu Piatra Neamț și a luat două seturi vicecampionilor, dar de cealaltă parte, Rematul a trecut printr-o perioadă mai puțin favorabilă. Nu mă bucur neapărat că am învins campioana României, mă bucur că am reușit să oferim un spectacol voleibalistic celor aproximativ 400 de spectatori. Sper ca în retur să regăsim echipa la fel de omogenă și dornică să acumuleze cât mai multe puncte. Suntem la început de drum, în Divizia A1, dar mai avem multe de spus și nu ne dorim să părăsim așa repede prima scenă a voleiului românesc. Rep: Ce planuri de viitor aveți din punct în plan sportiv? D.B.: Pot să abordez acest subiect în mod diferit, în funcție de rezultatul alegerilor din 9 decembrie. în cazul unui rezultat pozitiv pentru mine voi sprijini sportul sălăjean și prin intermediul mecanismelor și pârghiilor, pe care un senator le are la dispoziție. în caz contrar, sportivii pe care i-am susținut până azi, precum și alții care vor avea nevoie, vor găsi un sprijin în persoana mea. Dincolo de implicațiile pozitive asupra vieții de zi cu zi, prin intermediul sportului putem depăși granițele județului nostru și putem să ne promovăm valorile, atât în țară cât și în străinătate. Sunt convins că trebuie să îmi continui și să intensific eforturile în acest sens. Rep: în final, ce mesaj le transmiteți iubitorilor de volei din colegiul Șimleu. D. B.: Vreau să aibă încredere în noi și în planurile noastre, îi îndemn să meargă pe data de 9 decembrie la vot, și să aleagă cu sufletul, indiferent pe cine vor vota. □ Interviu realizat de Cosmin Mihălțan pună capac, la ei acasă. Mulțumesc celor care ne susțin și celor care sunt alături de echipă. Sperăm să le bucurăm sufletele în continuare și să îi facem mândri că sunt din Șimleu Silvaniei. Rep.: Echipa Miercuri, 28 noiembrie 2012