Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-05 / nr. 357

Claudiu Bârsan - candidat ARD, pentru funcția de deputat în Colegiul Zalău, este una dintre "Sportul pasiunile mele". Reporter: Bună ziua, domnule Bîrsan aș vrea să discutăm despre decizia de a intra în lupta electorală. Ce anume v-a motivat să candidați? Claudiu Bîrsan: Am intrat în lupta electorală convins fiind că în politica românească este nevoie de un schimb de generații, că e nevoie de implicarea celor tineri, ca zălăuanii merită sa fie reprezentați de un zălăuan. A trecut vremea aventurierilor și a traseiștilor în politică. Rep.: Aș vrea să ne vorbiți despre activitatea dumneavoastră de zi cu zi. Cu ce vă ocupați? C.B.: Momentan am o firmă de consultanță. Ofer consultanță juridică în drept comercial și în accesarea fondurilor europene. Am acumulat în ultimii ani o experiență pe care o consider bogată în administrația publică și în sistemul de sănătate, fiind consilier local timp de 3 mandate, subprefect al județului Sălaj și președinte - director general al Casei de Asigurări de Sănătate Sălaj. Rep.: Știu că sunteți secretarul Clubului Vidalis, cum ați putea susține sportul sălăjean din funcția de deputat? C.B.: Sportul este una din pasiunile mele. Joc fotbal, șah, tenis de masă, dar cel mai mult îmi plac drumețiile montane. De altfel, am urcat pe 10 din vîrfurile de peste 2.500 metri din România. Am încurajat de asemenea activitățile sportive. Intr-adevăr, sunt secretarul Clubului Sportiv VIDALIS și am încurajat și susținut întotdeauna activitatea karatiștilor de la acest club, care au obținut medalii și performanțe deosebite la Campionatele Naționale și Europene. Sunt mândru de performanțele acestora și de prietenia unor performeri, precum Cristi Boldur. Rep.: Concret, care sunt proiectele pe care le susțineți și care vizează oamenii din colegiul dumneavoastră? C.B.: Eu cred că un parlamentar trebuie să meargă la serviciu și să facă, să modifice, să amendeze legi, la fel, cum un profesor își învață zilnic elevii, la fel cum un medic își tratează zilnic pacienții, la fel cum un strungar lucrează zilnic la strung. în următorul mandat, urmează să intre în dezbaterea parlamentară proiecte, precum legea sănătății, codul insolvenței, legea holding-urilor, legea reorganizării administrative și cred că, prin experiența acumulată în domeniul administrativ, în sistemul sanitar, în mediul privat, pot contribui cu pertinență, profesionalism și onestitate în această dezbatere. Știu ca principalele probleme ale zălăuanilor se leagă de lipsa locurilor de muncă și de nivelul scăzut de trai, și cred că sprijinirea marilor proiecte de infrastructura ale Zalăului (al doilea tronson al șoselei de centură, autostrada, reabilitarea termică a locuințelor) pot atrage investitori noi, care să creeze locuri de muncă, sau pot reduce factura de întreținere a locuitorilor. Sunt hotărât să sprijin aceste proiecte. Rep.: Un ultim mesaj pentru zălăuanii, care vor merge la vot în 9 decembrie. C.B.: Cred ca zălăuanii trebuie să aleagă un om dintre ei, din comunitatea noastră, un om tânăr, hotărât să schimbe modul în care se face politică la acest moment și să promoveze consecvența și onestitatea ca instrumente de lucru în politica. Eu corespund întru-totul acestui model. Ionel Ganea: "Aștept telefonul conducerii de la FC Zalău" ♦ Fostul internațional ar fi tentat să preia banca tehnică a Zalăului la orice oră Turul Ligii a III-a s-a încheiat de aproape două săptămâni, iar, după cum afirmase președintele Ioan Morar, care l-a contactat pe Ionel Ganea pentru a prelua banca tehnică a echipei, această mutare trebuia deja să se realizeze. “Am vorbit cu Ganea și și-a dat acordul pentru un viitor angajament cu FC Zalău. Schimbarea pe banca tehnică se va realiza la finalul turului, adică după cele două partide importante cu CS Oșorhei și FC Hunedoara”, spunea loan Morar în urmă cu trei săptămâni. Dar nimic nou la FC Zalău. Jucătorii au intrat în vacanță, conducerea încă nu s-a întâlnit pentru a lua unele măsuri și nu se știe nimic nici la capitolul veniri, dar nici la capitolul plecări. Totuși, președintele Ioan Morar a dat de înțeles că deocamdată nu pleacă, dar nici nu vine nimeni. . Cum deocamdată nu se știe nimic în privința viitorului echipei, iar antrenor este Marius Pașca, fostul internațional Ionel Ganea nu a dorit să vorbească mai multe despre o posibilă venire a lui la Zalău, dar a dat de înțeles ca va da curs unei oferte și că așteaptă telefonul conducerii. “Nu este prea bine să vorbesc înainte să se realizeze un contract. Dacă conducerea clubului mă dorește și cei de la FC Zalău sunt interesați de serviciile mele, atunci stabilim o întâlnire și cădem de comun acord. Deocamdată nu s-a făcut nici o înțelegere, doar verbală, dar aștept telefonul conducerii celor de la FC Zalău. Eu vreau să antrenez și, pentru mine, Liga a III-a nu presupune niciun impediment. Jucătorii de la FC Zalău își mențin tonusul pe “sintetic” Cum reunirea echipei va avea loc abia în luna ianuarie, antrenorul Marius Pașca a decis să-și mențină elevii în ritm. Astfel, de două ori pe săptămână, Maior István și colegii săi participă la câte o “mnută” pe terenul sintetic, alături de antrenorul Pașca. Sigur, aici vorbim doar de jucătorii din Zalău, deoarece ceilalți au plecat spre casele lor, imediat după ultimul meci, cel cu FC Hunedoara. Să mai spunem că noutățile de la echipă se vor ști abia la începutul lui 2013, când conducerea va pune la cale planul de bătaie pentru a doua parte a campionatului. □ S. C. Vreau să încep să antrenez de jos. O să onorez cu plăcere să antrenez la Zalău”, nea declarat fostul internațional Ionel Ganea. Karate Tradițional, Cupa Fudoshin Decembrie sărbătorit cu întreceri de karateka sălăjeni De Ziua Națională a României, Clubul Sportiv Fudoshin Oradea, împreună cu Asociația Județeană de Karate Tradițional și Direcția Județeană pentru Tineret și Sport Bihor, au organizat la sala de sport a Liceului “Onisifor Ghibu” întrecerile ediției din acest an a Cupei Fudoshin la karate tradițional. Printre cele nouă cluburi participante s-a regăsit și unul din Zalău, este vorba despre CS Terra Kid. Clubul zălăuan a făcut deplasarea la Oradea cu 14 sportivi. Evoluțiile lor au fost bune, având în vedere că șase karateka au obținut locul I. “Sunt mulțumit de rezultate și de evoluția în acest concurs a copiilor, având în vedere că majoritatea au fost la primul lor concurs. Mulțumesc părinților care au fost alături de mine și m-au susținut”, nea declarat antrenorul Călin Marincaș. O Monica MARE Rezultatele obținute de sportivii de la CS Terra Kid Locul I: Maria Ágoston, Raviczki Antonio, Nemed Zoltán, Balagyan Brigitta, Hattabi Hedia, Vlad Mercea, Locul II: Ion Hodiș, Darius Marușca, Locul III: George Gavriluț Locul IV: Solyom Szilard Sportivi cu comportare bună: Vámos Robert, Hodiș Andi, Raul Găitan și Cătălin Rechișan Karate Modern. Cupa “Moș Nicolae” Peste 60 de karateka, premiați de Moș Moș Nicolae a venit mai repede pentru karateka sălăjeni, când Șimleul Silvaniei a găzduit cea de a VII-a ediție a concursului de karate, dedicat celui care aduce daruri. Duminică, sala de sport a Grupului Școlar “Ioan Ossian” din Șimleu Silvaniei, a găzduit cea de a VI-a ediție a concursului de karate, dedicat celui care aduce daruri în pragul fiecărei ierni. Concursul a reunit peste 60 de sportivi , practicanți de karate modern din tot județul Sălaj (Șimleu, Zalău, Jibou, Crasna, Ip și Sărmășag ), care s-au întrecut în probe de kumite individual. Karateka sălăjeni au marcat acest eveniment printr-o competiție de karate, iar la final toți participanții au fost premiați de Moș Nicolae. Organizatorii acestui amplu eveniment marțial au fost C.S. Omega și Clubul Copiilor din Șimleu Silvaniei , în colaborare cu Primăria orașului Șimleu Silvaniei, Direcția Județeană pentru Tineret și Sport Sălaj și Clubul Sportiv Dani-San din Zalău, iar la final, pe lângă baruri de la Moș Nicolae, sportivii au primit diplome și tricouri personalizate. La acest eveniment, a fost prezent și primarul orașului Șimleu Silvaniei - Septimiu Țurcaș, care, de altfel, nu ratează astfel de evenimente, fiind un susținător convins al sportului, mai ales al celui simleuan. Primaul orașului le-a vorbit micilor luptători despre importanța educației marțiale, dar și despre felul în care sportul este esențial în educația tinerei generații. In încheiere să spunem că, această competiție a fost ultima din acest an, fapt pentru care, președintele CS Omega - Gheorghe Pop, a ținut să aducă mulțumiri pe această cale celor care și-au pus amprenta în buna desfășurare a acestui club.