Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-05 / nr. 357

Tenis de masă, Campionatul Național Tineret Andrada Vincze, cea mai medaliată sălăjeancă .Elevii lui Victor Puie au avut evoluții bune la “naționale”, reușind să câștige medalii la patru probe, din cinci posibile! La finalul săptămânii trecute s-a desfășurat Campionatul Național de tineret. Clubul CSM Zalău a făcut deplasarea la Bistrița cu trei sportivi: Andrada Vincze, Alin Ciupe și Andrei Margin. Elevii lui Victor Puie au avut evoluții foarte bune, reușind să își treacă în palmares nu mai puțin de cinci medalii. Tenismena Andrada Vincze a demonstrat încă o dată că este o sportivă de valoare, reușind să urce pe a doua treapă a podiumului, în proba de simplu feminin. Parcursul ei a fost foarte bun până în finală, când a fost învinsă de Szocs Bernadette, de la CSM Bistrița, cu scorul de 4 - 0.Andrada s-a comportat foarte bine, doar un pic s-a plâns in ultima zi de concurs, deoarece au fost programate foarte multe meciuri. Probabil că, dacă erau mai puține, Andrada reușea să câștige și ultimul meci; în plus, în ultima perioadă ea a avut și ceva probleme medicale, iar acestea s-au simțit. Eu sunt foarte mulțumit de evoluția ei și mă bucur că și-a respectat blazonul de sportivă de valoare”, ne-a declarat antrenorul Victor Puie. La proba de simplu masculin, sălăjenii nu au reușit să se claseze pe podium, dar Alin Ciupe a fost aproape. Tenismenul Andrei Margin a pierdut în fața sportivului Dan Zărnescu (Pristvaru) cu scorul de 3 - 0. In schimb, Alin Ciupe a reușit să îl învingă pe Tiberiu Marga de la LPS Constanța, cu scorul de 3 -1. Dar, a piedut în fața tenismenului Alin Spelbus, după un meci foarte disputat cu scorul de 3 - 2.Ciupe a fost aproape de o medalie, însă a ratat milimetric calificarea. Dacă reușea să treacă de Tiberiu Marga era foarte bine, deoarece urma un meci mult mai ușor și puteam spera la mai mult”, a adăugat antrenorul. Evoluțiile zălăuanilor nu s-au oprit aici astfel că, în proba de dublu mixt, perechea formată din Alin Ciupe și Andrada Vincze a reușit să câștige medalia de bronz. Cum era de așteptat, Andrada a câștigat o medalie și în proba de dublu feminin. Sportiva lui Victor Puie a făcut pereche cu Roxana Istrate (CSM Buzău) și au reușit să treacă cu bine peste cuplul Imandi-Balogh cu scorul de 3 - 0 și de Lupu -Diaconu, tot cu 3 - 0. Din păcate, în finală, fetele au pierdut în fața lui Szocs - Ciobanu. în proba de dublu masculin, zălăuanul Alin Ciupe împreună cu colegul său Szilard Kanabe (SP Nagy Mózes Tg. Secuiesc) au reușit să câștige medalia de bronz. Lucian Munteanu și Alin Spelbus sunt câștigătorii medaliilor de aur în această probă. Lucian Munteanu este performerul ediției din acest an a Campionatului Național, sportivul de la CS Volei 2004 Constanța a reușit “hand-trckul” cu trei titluri de campion național din trei posibile. Per total, zălăuanii au reușit să câștige cinci medalii, la patru probe. “Noi am avut ca obiectiv două sau trei medalii. Până la urmă a fost o surpriză și pentru noi că am reușit să obținem cinci medalii. Sunt foarte mulțumit de rezultatele obținute de sportivii mei. Urez Sărbători Fericite sportivilor de la CSM Zalău și tuturor iubitorilor de tenis din Sălaj”, a încheiat Victor Puie. □ Monica MARE România și-a început aseară aventura la "europene" ♦ Azi, “tricolorele” vor înfrunta Islanda In al doilea meci al turneului final din Serbia Revenit pe banca tehnică a naționalei, Gheorghe Tadici a debutat aseară într-un meci oficial, în primul joc al României la Campionatului European din Serbia. “Tricolorele” au înfruntat tocmai Rusia, echipă pe care naționala noastră nu a mai învins-o din anul 1996, de la Campionatul European din Norvegia. La fel ca și la echipa noastră și echipa Rusiei a schimbat liniile și a fost total remaniată, iar selecționerul Evgheni Trefilov, tehnicianul de care se leagă toate succesele exsovieticelor, a fost înlocuit în acest an cu Vitali Krohin. Chiar dacă la precedentul Campionat European, România a câștigat medalia de bronz, de data aceasta va fi mult mai greu de a ocupa un loc pe podium, având în vedere că selecționerul vrea să facă o reconstrucție, iar principalul țel este calificarea la Jocurile Olimpice de la Rio, din 2016. Sigur, se va încerca un parcurs cât mai bun, deoarece Tadici se bazează în mare pe jucătoarele pe care s-a bazat și Radu Voina la precedentul Campionat European. Selecționerul a convocat și câteva jucătoare tinere și fără experiență la nivel de națională, printre care și pe Crina Pintea, dar Tadici este convins că aceste jucătoare vor crește în valoare. Cu câteva zile înainte de startul europenelor, naționala a pierdut-o, pentru un timp, pe Paula Ungureanu care a plecat din cantonament, după ce a tatăl ei a decedat. Portarul echipei naționale va reveni după ce își va conduce tatăl pe ultimul drum și va fi prezentă la meciul cu Muntenegru, ultimul din grupă. Până atunci, România se va baza pe doi portari, Talida Tolnai și Andreea Smedeancu. Să mai spunem că azi, România va susține al doilea meci din grupă, de la ora 21.15, în compania naționalei Islandei. Ultimul meci va avea loc vineri, tot de la aceeași oră, în compania Muntenegrului. Sistemul de desfășurare a Campionatului European principale, iar primele două clasate se vor califica în semifinalele competiției, iar restul vor juca pentru o clasare mai bună. Iată componența grupelor: Grupa A: Norvegia, Ucraina, Serbia, Cehia Grupa B: Suedia, Franța, Danemarca, Macedonia Grupa C: Croația, Germania, Ungaria, Spania Grupa D: România, Muntenegru, Rusia, Islanda V este bună pentru sălăjeni. HC Zalău joacă "dubla" cu ]uvenis pe teren propriu Calificată în optimile Cupei EHF, după ce a trecut de formația din Islanda Valur, HC Zalău a nimerit la tragerea la sorți peste gruparea din Portugalia - Juvenis.încă de la aflarea adversarului, oficialii zălăuani au declarat că ar dori ca ambele meciuri să se dispute la Zalău, asta și datorită unei recompense față de publicul zălăuan, care în acest sezon încă nu au văzut meciuri de Cupa EHF la Zalău, după ce finalista din sezonul trecut a disputat ambele manșe din turul precedent în Islanda la Reykjavik; în urma discuțiilor purtate cu oficialii clubului lusitan, cei de la Juvenis au acceptat ca ambele partide din optimile Cupei EHF să se joace la Zalău. Sigur, în condiții avantajoase pentru ei, urmând ca HC Zalău să suporte o bună parte din cheltuielile acestor meciuri. Astfel, meciul tur se va desfășura pe 9 februarie, urmând ca returul să se dispute pe 10 februarie, ambele meciuri urmând a se juca în Sala Sporturilor din Zalău. Având în vedere valoarea adversarului, dar și faptul că dispută ambele jocuri pe teren propriu, HC Zalău pornește cu șanse mari de a accede în sferturile Cupei EHF. “Pentru noi era o problemă să fi jucat și un meci în Portugalia, pentru că la vremea respectivă campionatul este în plină desfășurare și avem meciuri importante. Era și o deplasare care nu era ieftină deloc și am găsit o variantă care este satisfăcătoare pentru ambele părți. De fapt, numai așa s-a putut ajunge la o înțelegere. Ne-am făcut și noi calculele și o să suportăm o parte din cheltuielile de transport a echipei din Portugalia. Și dacă nu am fi jucat la Zalău, am fi avut șanse mari de calificare, pentru că este o diferență mare de valoare, în primul rând între handbalul feminin din Portugalia și cel din România, iar apoi și între cele două echipe. Ne-am gândit și la publicul zălăuan și am decis să jucăm la Zalău și ne dorim să facem un pas în plus spre etapele superioare ale competiției”, ne-a declarat președintele Tiberiu Marc. Ediția a X-a a Campionatului European are la start un număr de 16 echipe, împărțite în grupe a câte patru, din După desfășurarea meciurilor faza grupelor, primele trei calificate se califică în cele două grupe principale, care vor avea în componență câte 6 echipe. Naționalele din Grupa A se împerechează cu cele din Grupa B, iar cele din Grupa C vor face parte dintr-o grupă cu naționalele din Grupa D. Punctele din meciurile directe se contabilizează în grupele Fetele de la HC Zalău au revenit la antrenamente Meciurile oficiale din competiția internă sau terminat de mai bine de două săptămâni, iar fetele de la HC Zalău au intrat într-o mini vacanță. Gabriella Szucs și colegele au revenit zilele trecute la antrenamente, iar sub comanda lui Elena Tadici și Valeriei Beșe, jucătoarele pun bazele pregătirii fizice. La revenirea managerului Gheorghe Tadici de la “europene”, jucătoarele vor intra într-un program mai dens de pregătire, iar spre final de an, oficialii clubului zălăuan intenționează ca echipa să participe și la două turnee amicale. Primul va avea loc înainte de Crăciun, la Brașov, urmând ca în ultimele zile ale anului 2012, HC Zalău să organizeze la poalele Meseșului un turneu de verificare. “O să intrăm după începutul anului direct în campionat și dorim să obținem rezultate mai bune decât în perioada care a trecut. Fetele trebuie să se readapteze la efort, la condițiile de competiție și tocmai de aceea intenționăm ca, spre finalul anului, să participăm la mai multe turnee amicale”, ne-a declarat Tiberiu Marc. □ Ionuț COSTINAȘ Secuiesc Rareș Olăhuț, pe locul doi Recent, la Odorheiul Secuiesc s-a desfășurat Cupa “Gobe”. Clubul CSM Zalău a făcut deplasarea cu șase sportivi. Dintre aceștia cel mai bun rezultat a fost obținut de Rareș Olăhuț. Tânăra speranța a clubului zălăuan a reușit să termine competiția pe locul doi. “Rareș a avut meciul în mână. Tot el a condus, însă s-a pierdut pe final. Oricum a avut o evoluție bună și sunt mulțumit de rezultat”, ne-a declarat antrenorul Victor Puie. Un alt sportiv care a reușit să se claseze în primii trei a fost Farkas Szabolcs. Iar, pe locul V s-a clasat Dan Mândru. Per total, toți zălăuanii au reușit să acumuleze experiență și în plus s-au întors acasă cu rezultate bune. “Sunt mulțumit de rezultate, iar faptul că au trecut din grupă este bine. Cu puțină concentrare, unii reușeau să se claseze pe locuri mult mai bune”, a încheiat antrenorul. □ Monica MARE Miercuri, 5 decembrie 2012 Tenis de masă Handbal Tenis de masă: Cupa “Gobe” Odorheiul