Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-11-14 / nr. 354

Șimleuanii au „spart" Piatra Neamț ♦ Gruparea de sub Măgură a “bifat” prima victorie la scor de forfait, din acest sezon iată că, în etapa a VI-a, șimleuanii au obținut o victorie categorică și meritată, una de trei puncte, în urma unui joc combinativ și eficient. A fost o mare izbândă sportivă prin care, ai noștri - pur și simplu - au „spart Piatra” Neamț (!), după 72 de minute de joc efectiv, într-o atmosferă frumoasă , creată de publicul spectator și de inimoasa galerie șimleuană. Voleibaliștii șimleuani au crezut în puterea lor, întrucât antrenorul Mircea Abraham a știut să-l mențină într-o formă sportivă optimă, diminuându-le oboseala fizică și psihică acumulată în cele două deplasări, în cinci zile, la Craiova și la București; în plus, antrenorul simleuan și-a condus foarte bine echipa în teren, iar elevii lui i-au ascultat și aplicat întocmai indicațiile tehnico-tactice. Astfel, coordonatorii Toth și Harlișca i-au pus în valoare pe trăgătorii Pop, Bala și Teușan. Moldovenii au fost surprinși de aplombul ardelenilor, chiar din debutul meciului, negăsind soluții de contracarare a jocului pragmatic al gazdelor, în absența voleibaliștilor Rareș Gavril și Răzvan Purice, antrenorul Dan Gavril a efectuat toate schimbările de jucători și a utilizat cele șase T.O. la cerere, dar fără rezultatul scontat, întrucât ridicătorul Moisa, rar a reușit să-i servească eficace pe Iosif și Afloarei, la care adăugăm și 10 servicii greșite ale oaspeților: în primul set, scorul a luat proporții progresiv, până la 13 puncte pentru gazde, mai ales după cele două serii de câte cinci puncte fiecare ( de la 8-5, la 13-5 și de la 19-11, la 24- 11), în aceeași așezare (!), în linia întâi - Teușan, Rois și Pop, iar în a doua - Bala, Bokor și Toth, la serviciu. Oaspeții n-au contat în joc, pentru că cele 12 puncte au fost obținute doar pe câștigarea serviciului (?!), iar localnicii s-au impus clar, cu 25-12, prin atacul lui Pop. După câteva egalități de scor la începutul actului secund (la 1, 2 și 3), sălăjenii s-au distanțat serios, datorită și celor patru puncte realizate consecutiv (de la 16-11, la 20-11), cu Pop la serviciu și cu Bala, Bokor și Harlișa la fileu, câștigând cu 25-16, prin atacul lui Teușan. Setul al treilea a fost mai disputat, pentru că nemțenii și-au pus speranța într-o redresare evidentă, refuzând o înfrângere de...”forfait”. De aceea, în prima jumătate a acestui act au fost egali partenerilor de întrecere, ba chiar au și condus pe tabela de marcaj: 6-2, 8-3, 11-7, ce-i drept și pe seama celor cinci servicii greșite ale gazdelor (!). Șimleuanii au întrezărit pericolul, au revenit în joc, au egalat scorul la 12,13, și 14, preluând, apoi, inițiativa cu o conducere substanțială (23- 18), prin două serii de puncte: una de trei și alta de patru, prin serviciile puternice ale lui Bala și Bokor, cu aportul coechipierilor din ambele linii. CS Phoenix Șimleu Silvaniei - UCM LPS Piatra Neamț 3-0(12,16,22) CS Phoenix: Toth Gabor (Andrei Harlișca), Claudiu Teușan, Ionuț Rus, Cristian Pop, Marian Bala, Bokor Gabor și Paul Olar - libero. Prezenți: Ionuț Silaghi - cpt., Ioan Sergiu, Kis Gabriel și Florin Filip. Antrenori: Mircea Abraham - principal și Marius Oniga - secund UCM LPL: George Moisa - cpt.(Cristian Zaha), Ciprian Vițelaru (George Ciupe), Codrin Mocanu, Alin Bălan (Ștefan Cazacu), Laurențiu Iosif, Vasile Afloarei și Ionuț Harbuz - libero. Antrenori: Dan Gavril - principal și Nicolae Buruș - secund Au arbitrat corect: Tudor Pop - principal (Cluj- Napoca), Niculae Stan - secund (București), Marin Ștefan - scorer (Șimleu Silvaniei), Nicolae Sârb și Cristian Borceanu - asistenți (ambii din Zalău). Observator FRV: prof. Nicolae Călimac (Cluj-Napoca) Atacul puternic al lui Bala a pus capăt ultimului set (25-22) și meciului, într-o bucurie totală a sălăjenilor, momente în care o parte dintre oficialități și spectatori a pătruns pe terenul de joc, felicitându-i pe voleibaliștii șimleuani. Bravo, băieți! □ Prof. Marin ȘTEFAN, Publicist, Șimleu Silvaniei Șimleuanii dau piept vicecampioanei Sâmbătă, ora 17.00. Sala Sporturilor din Constanța: CVM Tomis Constanța - CS Phoenix Șimleu Silvaniei Seria meciurilor “de foc” continuă pentru CS Phoenix, care la finele acestei săptămâni va da piept la malul Mării Negre, vicecampioanei Tomis Constanța. Cum moralul elevilor lui Mircea Abraham este unul extrem de bun, după victoria categorică cu UCM LPS Piatra Neamț, șimleuanii se deplasează încrezători la Constanța, în speranța unui rezultat pozitiv. Tomis a stat etapa trecut și în urma rezultatelor, a căzut pe poziția secundă, fapt pentru care vrea neapărat victoria, pentru a reveni în fotoliul de lider. Dar șimleuanii vor să repete evoluția bună din ultimele etape și își propun să se întoarcă cu puncte. Noupromovata speră să profite de oboseala care se va acumula în rândul jucătorilor de la Tomis, având în vedere că joi, constănțenii vor avea meci în Liga Campionilor. “Ne așteaptă un meci dificil la Constanța, unde vom întâlni vicecampioana. Mergem încrezători să ne facem jocul nostru și să obținem un rezultat bun. Sperăm să și reușim acest lucru. Pentru noi nu există echipă bună sau mai puțin bună, fiecare meci trebuie tratat cu maximă seriozitate. Ne confruntăm cu unele probleme de lot, Cristian Pop și Florin Filp, care acuză probleme medicale, dar sper să fie refăcuți pentru meciul de sâmbătă”, ne-a declarat antrenorul Mircea Abraham. Cînd "ar trebui" devine "trebuie Nu de puține ori am militat în paginile acestui săptămânal pentru ca să avem fotbal de liga a II-a la Zalău. Cred că trebuie să se facă orice este posibil ca, începând de la anul, acest deziderat să se realizeze. Sigur, în primul rând este nevoie de o finanțare superioară celei de astăzi, dar cred că s-ar putea găsi soluții. Iar principala soluție este aceea ca, pe lângă Primăria Zalău și Ioan Morar, să se încerce o implicare mai mare a agenților economici care iubesc acest sport. Să nu se uite că există posibilitatea sponsorizării deductibile, în raport cu cifra de afaceri realizată și cu profitul impozabil rezultat din activitățile acestor agenți economici. De ce spun că trebuie, că este obligatoriu, ca să se vizeze promovarea? Pentru că 5 ani în liga a III-a este deja mai mult decât suficient. Dacă, timp de 5 ani ai ocupat un loc de mijloc în clasament, adică dacă nu încerci mai mult, campionatul devine plictisitor, devine un stereotip, adică un fel de „participăm că așa trebuie”, în momentul când se ajunge în acest prim??^-TMTM pierde interesul participanților la acest fenomen și implicit se ajunge la îndepărtarea de acesta. Ca atare trebuie schimbat ceva, iar această schimbare constă în a vrea ceva mai mult. Sportul înseamnă adrenalină, ori despre ce adrenalină vorbim dacă tu nu ești nici la promovare, nici la retrogradare? Decât locul 4 în liga a III-a, mai bine locul 12 în liga a II-a! Condiția este să transformăm „ar trebui să facem” în „trebuie să facem”. Dar iată ce spune o maximă a lui Roberto Re, care se aplică foarte bine subiectului de mai sus: Când „aș vrea” devine „vreau”, când „ar trebui” devine „trebuie”, când mai întâi îi mai apoi ” devin „acum”, atunci îi doar atunci dorințele încep să se transforme în realitate. EDITORIAL Volei. Campionatul Național de juniori II Cadeții încheie turul pe primul loc La începutul lunii ianuarie, voleibaliștii zălăuani vor efectua și un stagiu montan La finele săptămânii trecute elevii lui Dorian Faur au pus punct turului. Zălăuanii au avut evoluții de excepție reușind să câștige toate meciurile din prima parte a campionatului. Tinerii voleibaliști au etalat calități tehnico-tactice deosebite, în special Rareș Bălean, tânărul care participă și la antrenamente cu campioana României, Remat Zalău. Duminică, cadeții au avut ultimul meci din prima parte a campionatului. La poalele Meseșului a sosit LPS Bihorul Oradea, formație care are un cuvânt de spus în campionat. Insă, desfășurarea partidei a fost extrem de spectaculoasă. Zălăuanii au început tare primul set și, după un parcus cap la cap, Mihai Criste și compania și-au adjudecat primul set, la o diferență considerabilă. Doar în setul doi, oaspeții au reușit să câștige mai multe mingi, însă nu au fost suficiente pentru a intra în posesia actului. Ei bine, și ultimul set al partidei a fost la discreția zălăuanilor care practic sau distrat cu orădenii. Cu toate partidele câștigate până acum, CSS Zalău încheie turul pe primul loc. “Ultimul meci din tur a fost unul bun pentru noi. Deocamdată ne poziționăm pe primul loc, și ne dorim să rămânem acolo și după retur”, ne-a declarat antrenorul Dorian Faur. Până în 20 ianurie, cadeții de la CSS Zalău au vacanță, însă nu vor uita complet de volei deoarece antrenorul le pregătește un stagiu montan. □ Monica MARE CSS Zalău - LPS Bihorul Oradea 3-0(10,21,16) CSS Zalău: Mihai Criste, Claudiu Iov, Răzvan Oegar, Răzvan Sabău, Marius Chende, Rareș Bălean, Horea Ștefănescu, Tudor Chende și Dan Pop. Antrenor: Dorian Faur Miercuri, 14 noiembrie 2012 Volei Divizia A. Rezultatele etapei a Vl-a din Divizia A1, la volei masculin, programată sâmbătă: Dinamo București - CSM București 3 - 0 (16, 22, 12) ttomat Phoenix Șimleu - UCM Piatra Neamț 3- 9 (12,16,22) CS Unirea Dej - Steaua București 3 - 0 (23, 10, 19) CLASAMENT Divizia Al~|| Etapa a VI-a se va desfășura sâmbătă, după programul: Steaua București - CS Dinamo București UCM LPS Piatra Neamț - Știința Explorări Baia Mare deÎst,rmrs^onTtaîîț ru<^Slt,fioen^^miTeu",B.1,PTM CSM Agronomia București - “U” Cluj I. EXPLORĂRI B.M. 5 50 15^5 13 2! CSM Tomis C ța........5 4 1 14 - 6 13 3. Unirea Dej 5 4 1 13-4 12 4. SCMU Craiova 5 4 1 14 -8 11 5. Dinamo București 6 3 3 9- 10 9 6. Remat Zalău 6 2411-12 7 7. UCM Piatra Neamț 5 3 2 10- 11 7 8. Steaua București 5 2 3 8-9 7 9. Phoenix Șimleu 6 24 11-14 7 10. CSM București 6 15 7-17 4 I. ”U” Cluj 6 0 62- 18 0 Conducerea Rematului vrea o galerie civilizată In cadrul unei conferințe de presă, în care Remat și-a prezentat noua conducere, din spusele președintelului Stelian Petroviță, principalul țel al oficialilor echipei este acela de a reorganiza galeria. “Încercăm să revitalizăm galeria echipei. Prin intermediul clubului și al liderului de galerie se va lua contact cu toate persoanele care doresc să încurajeze la fiecare meci această echipă. Vrem o galerie civilizată, îmbrăcată adecvat, în culorile clubului și să avem control asupra ei, pentru a avea un comportament civilizat. O galerie este foarte importantă intr-un meci de volei”, a afirmat noul președinte Stelian Petroviță. Un alt obiectiv al actualei conduceri este acela de a atrage tineretul spre volei. “Vrem să demarăm un program prin care să aducem copii la sală, să-i îndrumăm să facă volei. Ne dorim să avem o bază de selecție și poate peste câțiva ani, vom putea să selecționăm câțiva dintre jucătorii zălăuani și nu neapărat să aducem jucători de prin alte părți”, ne-a declarat vicepreședintele Radu Nistorescu. Prețul biletelor la meciurile din Ligă va fi redus Cum la primul meci din Liga Campionilor, Sala Sporturilor a fost mai mult goală decât plină, acest lucru a dat de gândit noii conduceri a Regatului. “Consider că prețul biletelor este ridicat și il vom reduce. Am avut 200 - 300 de spectatori și putem avea 800 sau 1000 de spectatori cu un preț mai mic și veniturile vor fi aceleași. Echipa este 92% a comunității și nu vrem să facem bani pe buzunarul spectatorilor”, a afirmat președintele Stelian Petroviță. Directorul executiv al Regatului a ținut să precizeze că prețul biletelor se va micșora doar în anumite sectoare. “Prețurile nu se vor modifica in zona VIP, adică la tribuna centrală. Pentru restul sectoarelor vom micșora prețul, urmând a stabili prețurile după ședința Consiliului Director. Trebuie să avem și noi o tribună VIP unde să vină oameni care să-și permită să dea 25 de lei pentru un bilet”, a afirmat Marcel Doru Țârle. Dacă la meciurile din Liga Campionilor prețurile se vor micșora, pentru meciurile din campionat prețul unui bilet va rămâne neschimbat, adică 10 lei. Nou conducere a Rematului a ținut să precizeze că din această săptămână, Remat va avea un nou sediu, care va fi la Sala Sporturilor.