Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-11-28 / nr. 356

După prima parte de campionat, FC Zalău este în afara obiectivului! ♦ Egalul cu liderul nu prea ajuta cu nimic echipa zălăuană, care termină turul de campionat pe locul 6 Având în vedere că susțineau ultimul meci din tur din acest an, “alb-albaștrii” șiau propus să obțină un rezultat pozitiv, mai ales că adversară era singura echipă neînvinsă din Serie și anume liderul FC Hunedoara. Asta, pentru a răzbuna eșecul din runda precedentă, când FC Zalău a pierdut nemeritat la CS Oșorhei. Antrenorul Marius Pașca a încercat în zilele premergătoare meciului să refacă moralul jucătorilor, dar și să găsească o variantă cât mai bună în primul 11, după ce nu a putut conta pe câțiva jucători importanți. Jocul a început într-o notă de dominare a oaspeților, care au și deschis scorul după nici 20 de minute. Totul a pornit de la o ieșire neinsipirat la ofsaid a jucătorilor noștri, mingea a ajuns la Robert Cristian, la a cărui centrare a pus sănătos capul Flavius Nicula, fară șanse pentru portarul Claudiu Chiș. Totuși, ai noștri au încercat să dea o replică rapidă, dar au impresionat doar la capitolul posesie. Singura ocazie mare de gol a fost trecută în contul lui Maior István, al cărui șut la colțul lung s-a dus puțin pe lângă bară. Dar zălăunați nu au renunțat la ideea de a reveni în joc și imediat după pauză au egalat prin Claudiu Cornaci. La o minge venită din corner, Cosmin Sabou a șutat sănătos la poartă, portarul a respins în față, iar “Corbul” a fost pe fază. Jocul s-a derulat mai mult la mijlocul terenul și ocaziile au fost rarisime, ambele echipe fiind mulțumite cu acest rezultat. Insă, dacă FC Hunedoara are de unde pierde puncte, FC Zalău în schimb nu am rezolvat nimic cu acest punct, din contră, după prima parte a campionatului s-a clasat în afara obiectivului, adică locurile 1 - 5, care oricum este unul modest, pentru o echipă care este în Liga a III-a, pentru al cincilea întreg campionatul. Dacă este să fac o radiografie a turului de campionat, pot spune că am avut o primă parte mai ezitantă, după care am decis să mai întinerim echipa. Am început tot timpul cu 4 - 5 jucători sub 21 de ani și am terminat cu 6 - 7 astfel de jucători. Practic, unul dintre obiectivele echipei a fost atins. Ne-am mai revenit în a doua parte și suntem pe drumul cel bun. Avem încredere că vom face un retur mult mai bun decât turul”. Marius Pașca - antrenor FC Zalău Ioan Morar - președinte FC Zalău: "Deocamdată, nu pleacă și nu vine nimeni" . Conducerea i-a lăsat în vacanță pe jucători, urmând a se reuni la începutul lunii ianuarie Cu 13 echipe în Seria a V-a, turul Ligii a III-a s-a încheiat destul de repede. Astfel, jucătorii au intrat deja în vacanță, care va dura până la începutul lunii ianuarie, când va fi programată reunirea echipei. Dacă jucătorii sunt deja în vacanță, cei din conducere se vor mai întâlni în perioada următoare, atât pentru a discuta strategia pentru retur, cât și pentru a analiza posibilele veniri și plecări de la echipă. Chiar dacă președintele lui FC Zalău a purtat discuții cu Ionel Ganea pentru a prelua banca tehnică a Zalăului, în cele din urmă Ioan Morar a ținut să precizeze un lucru: “Deocamdată nu pleacă și nici nu vine nimeni la FC Zalău, iar aici mă refer atât la antrenori, cât și la jucători. Vom mai avea o ședință amănunțită și vom decide mai multe. Deocamdată jucătorii sunt în vacanță”, a precizat președintele loan Morar. Cât despre clasarea în afara obiectivului, loan Morar nu își face niciun fel de griji și spune că FC Zalău are puterea de a încheia returul pe podium. “Cu bune cu rele, eu zic că echipa a avut un tur bun de campionat. Se putea și mai bine decât o clasare pe locul 6, dar nu facem o tragedie că nu suntem în obiectiv. Campionatul este abia la jumătate și mai este dejucat un retur și părerea mea e că la final vom fi în primele trei”, a încheiat președintele Ioan Morar. Istoria Ionel Ganea Scriu acest articol înainte de meciul lui FC Zalău cu FC Hunedoara, prin urmare nu știu care va fi locul din clasament pe care se va clasa echipa zălăuană la finele turului. Ca atare, nu știu nici dacă antrenorul Marius Pașca este în obiectiv sau nu. Totuși, aș vrea să vorbim puțin despre situația antrenorului de la FC Zalău, indiferent cine este sau va fi el. în ultimele zile, s-a discutat foarte mult despre venirea la Zalău a fostului internațional Ionel Ganea. Deja lumea își imagina cum ar fi dacă acesta va antrena la Zalău. Se faceau planuri, se visa la noi sponsori, așa cum se pare că a promis chiar internaționalul respectiv, pe scurt, ne și vedeam în Liga a II-a. S-a uitat că Ionel Ganea nu a prea antrenat, cu excepția a câteva scurte experiențe la Dinamo II și Rapid Chișinău. Unde nu prea au fost rezultate. Desigur, asta nu înseamnă că el nu poate deveni un bun antrenor, dar deocamdată este doar o speranță, iar eu îi doresc EDITORIAL din toată inima confirme. Problema, însă, care se pune, este dacă FC Zalău are nevoie de un nou antrenor. Eu consider că mai întâi clubul trebuie să-și definească strategia. Trebuie să decidă dacă rămâne în liga a III-a, și atunci crești jucători tineri, faci o echipă până în 23 de ani cu jucători din zonă pe care să-i promovezi la ligi superioare sau tragi la Liga a II-a și atunci trebuie să te gândești la un buget adecvat, la sponsori și eventual la foști internaționali dornici să antreneze la Zalău, care pot atrage, prin imaginea lor, oameni cu bani care doresc asocierea cu acea imagine. Altfel, Ionel Ganea sau oricare alt fost fotbalist important, este doar un subiect și atât! Marius Pașca - antrenor FC Zalău: "Vrem un vârf de atac" . Pe lista zălăuanilor se află și câțiva jucători tineri din județ Deși prima parte de campionat s-a terminat vinerea trecută, iar cei din conducerea lui FC Zalău s-au întâlnit pentru a face o scurtă analiză, în cele din urmă nu s-a decis nimic. S-a luat hotărârea, ca în cel mai scurt timp să aibă loc o altă ședință mai amănunțită în care se vor lua mai multe decizii. Până atunci, antrenorul Marius Pașca a precizat că își dorește pentru a doua parte de campionat un vârf adevărat de atac. “Vrem să mai aducem un vârf de atac și chiar am vorbit cu domnul președinte Ioan Morar. Avem tot interesul să aducem un atacant, pentru că suntem deficitari la acest capitol. Ca și număr de goluri marcate am fost mulțumit, ținând cont că avem cel mai bun atac din Serie, dar este loc de mai bine”, a precizat Marius Pașca. Antrenorul zălăuan nu a ascuns faptul că la echipă va avea loc și o curățenie, astfel că jucătorii care nu au confirmat vor fi puși pe liber, urmând a veni alții în locul lor. Gruparea zălăuană va aduce și câțiva jucători talentați din județ, iar primul care va veni va fi atacantul de la CS Barcău Nușfalău - Codruț Ardelean. “Sunt 2 - 3 jucători care la ceea ce li se oferă și la ce oferă ei sunt sub nivelul nostru, astfel ne vom despărți de ei. Nu trebuie să mire pe nimeni, este un flux continu cine pleacă și cine vine. Mai avem în vedere și 2 - 3 copii, născuți în anul 1993 din județ, dar vom ști mai exact, după ce împreună cu conducerea vom avea o analiză mai amănunțită”, a încheiat antrenorul Marius Pașca. □ Marius PAȘCA Rezultatele și marcatorii etapei a XIII-a din Seria 5 din Liga a III-a de fotbal: SESO Câmpia T. Național Sebiș 3-1 (2 - 1)| Șt. Popa (‘30 - aur) FC Olimpia Satu Mare - FCM Turda 4 -1 (2 - 0)| Micaș (‘85) respectiv Morar (76 - llm) CS Jiul Petroșani - CS Oșorhei 1 - 2 (0 - 0)j fflmSrc3f^fó!3Sv?B7,?WrT5?>??nFM?!í??TWT^i Todea (76 - 1 lm) Sănătatea Cluj - Plimul Sighetu Marmatiei 3 - 2 (2 -1) AT^arcat-Teara Gheorghei (‘35) și Bedea (‘67) FC Unirea Dej - Șoimii Pâncota 2 - 2 (0 - 1). A'd'biarcat:r^ry^arsTT^T^ r'e'SecT,v AHWiliai ' (‘18) și Pavel (‘82) FC Zalău - FC Hunedoara 1 -1 (0 -1) Europă AJT-a Iulia a stat"" ' CLASAMENT Liga a III-a FC Zalău - FC Hunedoara 1- 1 (0 - 1) Vineri, 23 noiembrie, ora 14.00. Spectatori 130 Stadion “Municipal” din Zalău Au marcat Claudiu Comad (‘57), respectiv Flavius Nicula (‘ 19) rm FC ZALĂU I. Claudiu Chiș..........6.5 8. Vlad Lung..............6.5 5. Cosmin Cosma........7 21.Claudiu Cornaci.......7 II. Gigi Gorga................7 18.Maior István..........6.5 9. Mihai Bode...............7 (‘90 David Balint).........7. Raul Stanciu..............7 6. Gabriel Țiriac........6.5 (‘57 Mădălin Trip)........6 10. Cosmin Sabou (cpt).7 (‘88 Vasile Jula)..............17. Andrei Teglaș...........6 (‘71 Marius Dumiter)....6 Rezervă: 12. Alexandru Gudea 4. Vlad Negrean și 15. Viorel Ionașcu Antrenori: Marius Pașca (principal) și Cristian Oros (secund) FC HUNEDOARA 1. Ilie Anton...............6.5 2. Adrian Dosan........6.5 23. Daniel Ambruș.....7.5 5. Adrian Cuciula...6.5 8. Bogdan Roiu...........6 25. Janos Vaida (cpt.)..6.5 19. Bogdan Găceanu...6.5 (‘90 Răzvan Muntean)...88. Robert Cristian......6.5 (‘80 Raul Sintaru).........7.Andrei Făgărășanu.....6 10. Adrian Pepenar.6.5 (77 C-tin Vișan)............27. Flaviu Nicula............7 (75 Ionuț Radu)..........6.5 Rezerve: 12. Gheorghe Dragota 9. Dan Suciu și 6. Tiberiu Bier Antrenori: Marius Opric (principal) și Daniel Dăscălescu (secund) Jucătorul meciului: DANIEL AMBRUȘ Arbitri: Dan Drever - la centru Cluj-Napoca; Cristian Lucaciu (Baia Mare) și Alin Botaș 71 (Timișoara)- asistenți. Observatori: Cornel Avram (Timișoara) și Valer Vancea (Oradea) Cartonașe galbene: M. István (‘24), M. Bodea (‘43), C. Cornaci (‘55) și G. Gorga (‘68) respectiv I B. Găceanu (‘76) și C. Vișan (‘79) 1. FC HUNEDOARA 12 10 20 26 - 8 32 2. CS Oșorhei ...............12"" 8 13""19-11 25" 3. Olimpia Satu Mare 12 7 14 20-12 22 4. Unirea Dej 12 6 3 3 18 - 11 21 5. Șoimii Pâncota 12 5 5 2 22- 13 20 6. FC Zalău 12 6 15 32-20 19 7. Național Sebiș 12 5 1 6 20-24 16 8. Seso Câmpia Turzii 12 4 2 6 18-19 14 9. Sănătatea Cluj 12 4 2 6 20-22 14 10. Europa Alba Iulia 12 3 4 5 12-19 13 11. Jiul Petroșani 12 2 5 5 13-15 11 12. Primul Sighet 12 20 10 8-27 6 13. FCM Turda 12 13 8 7-33 6 Etapa a XIV-a, prima din retur, se va desfășura în luna martie, după programul: CS Sănătatea Cluj - Șoimii Pâncota (în tur 1 - 0) Fcalău" 1 [’]sm,,t, Sighetu -lui Jiul Petroșani -FC Hunedoara (1-2) lÎWîîmpu,^Sr.,*,^^uropa^nfi?în!,?,",,T?^ CS Național Sebiș -FCM Turda (0-1) CS Oșorhei stă .