Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-03 / nr. 361

Zălăuanul Cătălin Chiș, nerăbdător să reintre în arenă . Fotbalistul și-a revenit aproape în totalitate, după accidentarea de la genunchi și va fi prezent la reunirea echipei Ceahlăul Piatra-Neamț de pe 10 ianuarie Plecat în vară de la Poli Timișoara la Ceahlăul Piatra Neamț la insistențele lui Gheorghe Chivorchian, zălăuanul Cătălin Chiș nu a apucat să joace prea mult pentru gruparea de sub Pietricica. Din păcate pentru el, în etapa a II-a a Ligii I, la meciul cu CFR Cluj, Chiș a suferit o accidentare la genunchi, iar diagnosticul dat de medici a fost unul drastic: ruptură de ligamente încrucișate. Drept urmare, mijlocașul în vârstă de 24 ani a stat pe tușă tot turul de campionat. A urmat o perioadă lungă de recuperare, atât la București, cât și la Zalău și abia acum și-a revenit și este nerăbdător să reintre în teren. “Viața de fotbalist îți oferă și momente din acestea mai neplăcute. Dar trebuie să fi tare și să treci peste ele. Până la urmă este fotbal, nu șah. A fost greu în perioada cât am fost accidentat, dar mă bucur că s-a terminat și acum abia aștept să revin”, ne-a mărturisit Cătălin Chiș. Cum Liga 1 se va relua la începutul lunii martie, pentru Cătălin Chiș, această pauză competițională va fi un bun prilej de a reveni la parametri normali. “Din punct de vedere medical sunt refăcut și acum trebuie să încep cu pregătirea fizică. Sper să decurgă normal și la început de retur să fiu apt de joc 100%”, a adăugat jucătorul zălăuan. Aflat în vacanță până pe 10 ianuarie, când antrenorul Cehlăului - Costel Enache va suna adunarea, Cătălin Chiș mai profită de zilele libere și, chiar în această perioadă, mai precis pe 6 ianuarie, zălăuanul își va serba ziua de naștere, urmând a împlini frumoasa vârstă de 25 de ani. Cotat la 100.000 Euro Plecat din Zalău încă din perioada junioratului, Cătălin Chiș a ajuns pe prima scenă a fotbalului românesc abia în vară, când l-a urmat pe Gheorghe Chivorchian, de la Timișoara, la Piatra Neamț. Până atunci, zălăuanul a mai jucat la Liberty Salonta, FC Bihor Oradea și Poli Timișoara. Cu toate cele trei echipe a reușit să promoveze în prima ligă, însă din diferit motive, grupările respective nu au avut dreptul să joace în Liga 1. Intrat în lumea bună a fotbalului, automat cota lui Chiș a crescut și, conform site-ului transfermarket, zălăuanul este cotat la 100.000 de Euro. Șimleuanul Liviu Antal, cel mai bine cotat jucător din Sălaj Conform siteului de specialitate transfermarket, cel mai bine cotat jucător din județul Sălaj este Liviu Antal. Valoarea jucătorului simleuan se învârte unde în jurul sumei de 2.000.000 euro, el fiind transferat în vară la FC Vaslui, la pachet cu Adrian Sălăgeanu, în schimbul unei sume de peste 700.000 euro. Al doilea cel mai bine cotat sălăjean este Bogdan Ungurușan, a cărui valoare se învârte în jurul sumei de 750.000 de euro. Pe locul trei se situează Vlad Morar de la Petrolul Ploiești, cu suma de 400.000 de euro. La puțină distanță se află Gabriel Vașvari, care chiar dacă joacă în Liga a II-a la FC Botoșani, este cotat de specialiști cu suma de 325.000 euro. Chiar dacă activează doar în Liga a III-a la FC Zalău, Cosmin Sabou nu și-a pierdut din preț, iar valoarea sa este apreciată de transfermarket la suma de 350.000 euro. Cu toate că au o vârstă, Claudiu Comaci și Vasile Jula nu au fost uitați și, prețul lor, conform siteului de specialitate se ridică undeva la 100.000 euro, respectiv 50.000 euro. Portarul CFR-ului, de pe Old Trafford, tocmai la Baza Onix din Zalău Zălăuanul și-a demonstrat calitățile la Cupa Crăciunului Deși este portar de bază la grupa de juniori A de la CFR Cluj, și a fost cooptat și în lotul lărgit al CFR-ului pentru Liga Campionilor, Cristian Man a demonstrat că știe să joace și pe teren. Zălăuanul care a făcut deplasarea cu campioana României pe Old Trafford, a jucat la Cupa Crăciunului de la Baza Onix, împreună cu mai mulți prieteni, făcând parte din echipa Viitoru’ 94 - 95. Și nu a făcut-o în poartă, așa cum s-ar fi așteptat toată lumea ci a jucat chiar pe teren. De fapt, Man a început fotbalul ca jucător de câmp, și abia într-un târziu s-a reprofilat. “De obicei când joc cu prietenii, mai ales pe teren mic, îmi place să joc pe teren. Eu așa am început și fotbalul, dar m-am decis să intru în poartă. E o diferență destul de mare între a fi portar sau jucător de câmp”, ne-a mărturisit Cristian Man. □ Ionuț COSTINAȘ "Generația de aur" FC Armătura, la a doua tinerețe . Pentru a doua oară, familia fostei divizionare secunde s-a reunit pentru un meci demonstrativ Ce-i frumos trece repede, dar nu se uită niciodată! Cam așa putem spune și în cazul echipei Armătura Zalău, din perioada 2003 - 2005. După ce gruparea reprezentativă a Sălajului la acea vreme a promovat în eșalonul secund, timp de mai bine de două sezoane iubitorii "sportului rege” din județ au văzut fotbal adevărat. Acele clipe frumoase nu au cum să fie uitate nici de către jucători, staff-ul tehnic și administrativ, astfel că pentru al doilea an la rând, la inițiativa fostului director sportiv Birtalan Attila, antrenorul Leo Grozavu a sunat din nou adunarea. La fel ca și anul trecut, s-a organizat un meci deomonstrativ între jucătorii și chiar persoane din conducerea acelei echipei, totul desfășurându-se săptămâna trecută, în Sala de Sport a Școlii Gimnaziale “Corneliu Coposu” din Zalău. S-au format două echipe și s-a jucat timp de o oră, sub stricta supreaveghere a arbitrului de conjuctură Ardelean Zoltán. Multe faze din meci ne-a făcut să ne aducem aminte de meciurile de pe Municipal când la vremea respectivă poposeau la poalele Meseșului echipe gen CFR Cluj, “U” Cluj, UTA Arad, FC Bihor și chiar Universitatea Craiova, echipă cu care Armătura s-a duelat în 16-zecimile Cupei României. O parte dinte jucători s-au întrebuințat i s-a văzut că sunt departe de forma de la 1 respectivă, dar mulți dintre ei, mai ales cei care sunt activi, au demonstrat că au bine dobândite tainele fotbalului. în poartă a apărut și “îngerul păzitor” - Filip Lăzăreanu, cel care la precedenta întâlnire a absentat. A fost prezent și George Hexan, unul dintre tinerii promițători ai fotbalului românesc din urmă cu 10 ani, când a strâns peste 30 de selecții în loturile naționale de juniori. Una peste alta, o întâlnire frumoasă, un meci demonstrativ care ne-a făcut să răsfoim în “cartea” cu amitiri pentru a ne aduce aminte de ce a însemnat această echipă Armătura Zalău. Probabil va mai trece mult timp până când vom avea din nou o echipă de fotbal în eșalonul secund. Dar până atunci, să ne bucurăm de astfel de meciuri demonstrative: în ediția viitoare a ziarului vom prezenta declarații spumoase cu actorii acestui eveniment. □ Ionuț COSTINAȘ