Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-30 / nr. 365

FC Zalău își măsoară forțele cu "șepcile roșii"! Sâmbătă, ora 11.00. Baza Sportivă “Dan Anca”din Cluj-Napoca Universitatea Cluj - FC Zalău Chiar dacă nu mai reprezintă o forță la nivelul primei ligi, Universitatea Cluj este un adversar cu care FC Zalău se poate mândri că se duelează, chiar și într-o partidă amicală. Cum clujenii nu o duc deloc bine din punct de vedere financiar, “șepcile roșii” se antrenează doar pe plan local, fiind singura echipă din prima ligă care nu-și permite un cantonament în străinătate. Clujenii încearcă să-și completeze lotul cu jucători din ligile inferioare, chiar și din Liga a IV-a, iar antrenorul Marius Popescu vrea să găsească o soluție cât mai optimă și testează noii jucători prin disputarea cât mai multor jocuri amicale până la începerea returului. După ce s-a duelat cu Seso Câmpia Turzii, în fața căreia a obținut doar o remiză, Universitatea va juca un amical și cu FC Zalău. Partida va avea loc sâmbătă, de la ora 11.00, la Baza Sportivă “Dan Anca” din orașul de sub Feleac. Pentru gruparea zălăuană, un amical cu o echipă din Liga 1 este de bun augur, mai ales că elevii lui Marius Pașca vor juca pentru prima dată în acest an, după aproape două săptămâni de pregătire. “Sper să rămână bătut în cuie acest amical. Pentru noi va fi un test bun, cum de altfel va fi și pentru Universitatea, înainte de a intra în cantonament, aveam nevoie de un joc amical”, a spus Marius Pașca. FC Zalău, fără bani pentru cantonament "Alb - albaștrii” se vor pregăti centralizat, doar pe plan local Dacă anii trecuți, în perioada de iarnă, zălăuanii alegeau stațiunea montană Ocna Șugatag, de data aceasta, Cosmin Sabou și colegii săi nu vor mai efectua un cantonament la munte. Din motive financiare, “alb - albaștrii” se vor pregăti doar pe plan local, unde condițiile sunt destul de “vitrege”. Inițial, cantonamentul echipei era programat să înceapă încă de ieri, însă pregătirea propriu zisă va începe abia de luni, până atunci, FC Zalău urmând să dispute și un joc de verificare cu Universitatea Cluj. De la reunirea echipei, elevii lui Marius Pașca au avut programat câte un antrenament zilnic, excepție făcând ziua de duminică, când jucătorii au primit liber. Antrenamentele echipei se desfășoară pe muntele Meseș, în Sala de forță, pe terenul de bitum de la Stadion și chiar pe terenul sintetic de la Baza Sportivă “Divino”, unde jucătorii iau contact și cu mingea. “Am amânat cantonamentul cu o săptămână, pentru că era prea lungă perioada după terminarea pregătirii centralizate și până la începerea returului. De luni ne vom pregăti centralizat pe plan local, cu două antrenamente zilnice. Aș fi preferat un cantonament la munte, dar nu ne permitem și ne vom pregăti la Zalău”, ne-a declarat Marius Pașca. Sâmbăta viitoare, după terminarea cantonamentului, FC Zalău intenționează să joace o nouă partidă amicală cu FCM Baia Mare din Liga a IV-a Maramureș. In funcție de condițiile meteo și de starea terenurilor, zălăuanii vor să dispute cât mai multe jocuri amicale după cantonament, chiar cu adversari din ligile superioare. O Ionuț COSTINAȘ r Zig lag Sportiv [----------------------------------------- Triunghiul bermudelor sălăjene ö Leontin MOGA Fără îndoială, lumea sportului sălăjean este una mereu în schimbare! Ba anunțuri fulminante, de schimbări de staff-uri, de destinații, fonduri, de performanțe notabile dar și de multiple decizii! Fotbalul deși rege peste tot, are statutul de “cenușăreasă” la... ZALĂU! Și pălinca, marcă înregistrată de Zalău, are mai mare trecere! In speță, în calcule pentru TOP ar fi handbalul, voleiul și fotbalul. Toate sunt discipline de echipă. Toate sunt originare de ... Zalău. Dar, susținerea bănească, este o dilemă, veche sau nouă, nu mai contează! Atâta timp, cât la fotbalul din Zalău, auzim de implicarea în fenomen a unui singur om, având sponsor o firmă cu nume biblic, este puțin probabil să se facă și performanță, aici însemnând Liga a II-a. “Semn că acolo, sus cineva nu ne iubește”, spunea un suporter. Consilierii municipiului Zalău ar trebui să conștientizeze faptul că au fost aleși de un număr însemnat de voturi, care iubesc fotbalul. Ori, este nevoie de o implicare mai activă a acestora de a găsi surse de finanțări la bugetul Primăriei Zalău. Și ar fi multe, deoarece municipiul Zalău, oferă resurse... Revenim, la fotbal, totuși, cineva din cadrul Primăriei Zalău ar trebui să identifice surse și sponsori, să fie acel “argint viu”, cum, momentan, acest personaj nu e, clar că obiectivul FC Zalău de a se număra în Liga a II-a nu este realizabil în ciuda unor critici, uneori pe bune, colectivul FC Zalău este unul pro-fotbal, în corpore. Din sport, se fac bani buni, se câștigă respect și se face și un statut social. Important în acest triunghi este bugetul privatpublic, parteneriatele și prioritizarea. Și nu în ultimul rând, ceea ce fac pentru comunitățile locale aceste grupări din domeniul handbalului, voleiului și fotbalului. Pentru că, deși suntem în zona “TRIUNGHIULUI BERMUDELOR SĂLĂJENE”, sportul nu trebuie confiscat de persoane, ci trebuie redat comunității. Și fotbalul, formează o comunitate! S-auzim de bine! Să mai fie posibilă promovarea? !- EDITORIAL O Alexandru TAMBA Deși subiectul promovării echipei de fotbal FC Zalău în liga a II-a a fost arhidezbătut, un zvon cum că FC Hunedoara nu ar avea drept de promovare, a aprins imaginația iubitorilor de fotbal sălăjeni. Dacă informația este corectă și echipa hunedoreană nu are drept de promovare, atunci într-adevăr putem spera. Condiția este să se dorească și, în același timp, să se și poată. Sigur, diferența de 6 puncte față de CS Oșorhei, care este pe locul 2, pare să fie accesibilă când ne gândim că față de FC Hunedoara distanța este de 12 puncte. Pare mai puțin, dar trebuie depășite 4 echipe: CS Oșorhei, Olimpia Satu Mare, Unirea Dej și Șoimii Pâncota. Acum nu mai pare așa de simplu, nu-i așa? Speranța apare de altundeva, și anume de la faptul că niciuna dintre aceste patru echipe, din ceea ce am văzut în meciurile directe, nu sunt peste echipa noastră, spre deosebire de FC Hunedoara care este indiscutabil cea mai bună echipă din serie. Cu celelalte patru, eu zic că există o șansă. Numai că iar ne întoarcem la buget, care este un alt subiect arhi dezbătut. Dacă însă se dorește promovarea, cred că nu ar trebui să-l pierdem pe Raul Stanciu. în opinia mea, Stanciu este un jucător foarte bun, cu bune calități, care poate ajuta la promovare. De asemenea, dacă jucătorul dorește, și este normal să dorească, să joace la un nivel superior, nu cred că-l avantajează nici pe el un transfer în liga a II-a din Ungaria. Care echipă de liga a I-a sau a Il-a din România urmărește campionatul din liga a II-a din Ungaria, astfel încât să pună ochii pe un jucător de acolo? Eu cred că sunt mai multe șanse pentru el dacă rămâne în România, sigur cu condiția de a face saltul la un nivel superior. Și calități, așa cum am mai spus, are pentru a face acest salt. Pentru binele lui și a echipei zălăuane. Codruț Bulz - jucător FC Zalău: "Am o variantă din Ungaria, din Liga a II-a!" ♦ Jucătorul așteaptă să finalizeze tratativele cu Ioan Morar și spune că nu duce lipsă de oferte în această iarnă. Codruț orădeanul Bulz urmează să semneze un contract propriu-zis cu FC Zalău, însă, deși jucătorul este la Zalău și se pregătește cu echipa de mai bine de o săptămână, nu a reușit să vorbească cu președintele Ioan Morar, pentru a ajunge la o înțelegere; în tot acest timp, fundașul a fost contactat de o nouă echipă, de data aceasta din Ungaria, din Liga a II-a. Este vorba de Mezőkövesd, formație aflată pe locul 3 în Seria Est a eșalonului secund, din țara vecină. Jucătorul așteaptă să finalizeze tratativele cu Ioan Morar și vrea să rămână la FC Zalău. Dacă nu va ajunge la o înțelegere, Bulz va alege Ungaria, unde ar fi mult mai avantajos din punct de vedere financiar, decât Unirea Slobozia. “Sper să reușesc să vorbesc cu domnul președinte până la finalul săptămânii și să ajungem la o înțelegere, fiindcă nu am pretenții exagerate. Nu îmi place să tot amânăm discuția, de pe azi pe mâine. Nu cred că nu este timp de câteva minute. Cei de la Slobozia așteaptă să le dau un răspuns, dar eu mai am o variantă din Ungaria, de la Mezőkövesd din Liga a II-a, unde am mai jucat timp de 6 luni. Dacă nu rămân la FC Zalău, dintre Slobozia și echipa din Ungaria o să aleg echipa din Ungaria. M-au contactat și cei de acolo, dar le-am promis că, săptămâna viitoare o să le dau un răspuns. Cei de la Mezőkövesd sunt foarte corecți și ce salarii se propune se și dă, fără întârziere. Eu sper ca până la sfârșitul săptămânii să rezolv, să știu și eu unde mă îndrept. Am anul acesta nuntă, cheltuielile sunt multe și vreau să știu ce fac”, ne-a declarat Codruț Bulz. Președintele Ioan Morar nu vrea să-l piardă pe jucător și a dat credit că Bulz va rămâne. “Codruț Bulz nu pleacă de la FC Zalău. O să cădem la înțelegere din punct de vedere al contractului”, a spus Ioan Morar. Raul Stanciu rămâne pe loc Un alt jucător care a fost aproape de a părăsi echipa a fost Raul Stanciu, însă situația lui s-a clarificat și el va rămâne la FC Zalău, cel puțin până în vară. “Raul Stanciu rămâne sigur la FC Zalău. El are contract până în vară”, a adăugat președintele lui FC Zalău. G I. C. Fotbal 7 Liga a III-a S- Viitorul Zalău se pregătește în compania unor echipe de top Gruparea manageriată de Daniel Sabou susține amicale tari cu toate grupele. După cantonamentul de la Băile “1 Mai”, cele patru grupe de copii de la Viitorul Zalău continuă cu antrenamentele pe plan local, iar pentru a fi cât mai bine pregătiți la începerea returului de la Juniori C, D și E, Viitorul Zalău susține partide amicale cu adversari de top. Grupele de la clubul manageriat de Daniel Sabou joacă meciuri de verificare împotriva unor echipe precum CFR Cluj, FC Bihor și Ardealul Cluj. Toate aceste meciuri se joacă în deplasare, pe terenuri cu suprafață sintetică sau în Săli de sport, pentru grupele mai mici. “Ne pregătim in compania unor echipe puternice, pentru că, numai așa, jucătorii pot crește în valoare. Cu o pregătire exemplară in această iarnă, eu zic că o să ne îndeplinim obiectivele și o să câștigăm întrecerea județeană atât la juniori D, cât și la juniori C”, ne-a declarat managerul Daniel Sabou. &= Andrei Lăcătuș a “ocolit” poalele Meseșului Dorit de gruparea zălăuană, Lăcătuș a plecat în probe la o echipă din Ungaria. Una dintre țintele lui FC Zalău, încă din iarna trecută, a fost Andrei Lăcătuș, jucător care a “explodat” în evoluții la Viitorul Zalău. Ajuns între timp la FC Maramureș Baia Mare, juătorul originar din Chieșd a fost împrumutat, în urmă cu un an la CS Zlatna, fiind dorit de Marius Pașca la FC Zalău. După ce formația din Zlatna a retrogradat, Lăcătuș s-a întors la Baia Mare și din nou a fost împrumutat, tocmai la echipa din comuna natală AS Chieșd, în această perioadă, cei de la FC Zalău au încercat din nou să-l aducă la echipă, însă Lăcătuș a ales Ungaria, unde, la îndrumarea unui impresar a plecat să dea probe la o formație din ligile inferioare. Se pare că fostul jucător de la Viitorul este pe placul oficialilor echipei maghiare și mai rămâne ca FC Maramureș Baia Mare să-și dea acordul pentru un transfer sau împrumut a lui Lăcătuș la echipa respectivă. 5 ferbruarie, data limită pentru înscrieri la Cupa AJF .Prima fază a competiției va avea loc pe 9 februarie Ediția a XIV-a a Cupei AJF la fotbal în sală, se apropie cu pași rapizi. La fel ca și anul trecut, și-au manifestat intenția de participare mai multe echipe din Liga a V-a, având în vedere că, în cele două Serii sunt 22 de echipe. Numărul de locuri este limitat, competiția urmând a lua startul cu 16 echipe. Data limită de înscrieri este 5 februarie. Taxa de participare este de 200 lei, sumă în care este inclusă chiria sălii, asistența medicală și cheltuielile legate de arbitrajele. Competiția va începe pe 9 februarie, iar meciurile din grupe se vor desfășură în Sălile din mediul rural, în două locații. O săptămână mai târziu vor avea loc fazele finale, înscrieri și mai multe amănunte la secretariatul AJF Sălaj. Se fac înscrieri pentru antrenori la Cursul de licența "C" UEFA Comisia Tehnică a Federației Române de Fotbal prin Comisia Tehnică din cadrul AJF Sălaj, organizează curs pentru obținerea licenței “C” UEFA. înscrierile se fac până la data de 25 februarie la sediul AJF Sălaj. Mai multe amănunte despre înscrieri și dosarele candidaților, la secretariatul AJF Sălaj.