Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-16 / nr. 363

Șimleuanii nu pot trece de Dinamo ♦ Doar în acest sezon, Phoenix s-a înclinat deja de patru ori în fața fostei campioane Șimleuanii au început returul Diviziei A1 cu o înfrângere nedorită. Ei au sperat într-o revanșă, pentru că au pierdut cele trei confruntări anterioare cu dinamoviștii: două în Cupa României și una în campionat. Dorința lor era întemeiată, întrucât au beneficiat de o pauză mai mare între tur și retur, datorită faptului că „au stat” în etapa a XI-a, prin retragerea echipei din Oradea. Cu excepția setului secund și a primei treimi a setului patru, sălăjenii au avut o prestație bună, reușind să câștige setul de onoare. N-au reușit mai mult (cel puțin un punct), din cauza greșelilor tehnico-tactice, pe fondul unor... căderi psihice, dar și a arbitrajului părtinitor din finalul setului patru, conform declarației antrenorului simleuan Marius Oniga! Astfel, dinamoviști au repurtat cea de-a patra victorie în fața șimleuanilor, în urma unui joc antrenant, după o oră și 48 de minute. In primul set, după scorul de 4-4, gazdele sau distanțat la trei-șase puncte: 7-4, 14-8,17-11. Apoi, de la 15-19, ai noștri au egalat scorul printr-o serie de patru puncte (19-19), reușind chiar să conducă: 21-20. Inexplicabil, ardelenii s-au blocat pur și simplu și bucureștenii au câștigat cu 25-21(1), în urma celor cinci puncte consecutive, când servea Mureșan, iar la fileu se găseau: Roman, Dobre și Șoloc. Cam în aceeași stare moral-volitivă s-au aflat oaspeții și în actul secund, fiindcă gazdele au dominat autoritar (4- 1, 8-2,18-12, 22-16), impunându-se autoritar cu setul de 25-17. Jocul a avut aproape același curs și în prima jumătate a setului trei, când tabela de marcaj afișa: 3-1, 8-4, 14-10, 15-13 pentru localnici. Din acel moment, șimleuanii s-au trezit din acea apatie... aparentă și, după un joc bun, cu șase egalități ( la: 15, 17, 19, 20, 21 și 22), au avut un final irezistibil, adjudecându-și setul cu scorul de 25-22, prin serviciile lui Pop și acțiunile coechipierilor lui, mai ales, ale celor din linia întâi: Bala, Rus și Harlișca. Se părea că ai noștri și-au revenit și vor fi în stare să ducă meciul în setul cinci, pentru că începuseră bine actul patru: 1-0, 3-1, 4-2. Culmea, bucureștenii au făcut opt puncte la rând: 10- 4 (?!), în timp ce servea Dobre, iar la plasă acționau Șoloc, Dospotovski și Dincă. Totuși, după 6-13 și 9-14, oaspeții s-au apropiat în trei rânduri la un punct: 15-16, 18-19 și 21-22. Din păcate, șimleuanii au fost „stopați” de arbitrul principal Nicolae Marin, acordând, eronat, punctul gazdelor atunci CS Dinamo București - CS Phoenix Șimleu Silvaniei 3 - 1 ( 21,17,22, 21) Dinamo: Cristian Dincă, Bogdan Mureșan, Mircea Roman - cpt.(Răzvan Oltean), Bogdan Dobre, Marius Șoloc, Filip Despotovski și Alexandru Călin - libero. Prezenți: Paul Crăciun, Răzvan Bogdan, Radu Predescu și Ricardo Patran. Antrenori: Daniel Rădulescu- principal și Cristache Catană - secund CS Phoenix: Toth Gabor (Andrei Harlișca), Claudiu Teușan (Florin Filip), Bokor Gabor (Ionuț Silaghi - cpt.), Cristian Pop, Adrian Bala, Ionuț Rus și Paul Olar - libero. Prezenți: Dacian Ardelean și Sergiu Ivan. Antrenori: Mircea Abraham - principal și Marius Oniga - secund Au arbitrat: Nicolae Marin - principal și Florin Dimachi - secund (ambii din Galați) Observator FRV: Mihai Marin (Ploiești) când Soloc, prin atacul său, a lovit plasa cu mâna și, în loc de 22-22, scorul a devenit 23-21 pentru bucureșteni, care au scăpat în câștigătorii setului (25-21) și în... învingătorii meciului! □ Prof. Marin ȘTEFAN, Publicist Șimleu Silvaniei Brazilienii Marcos Barbosa și Paulo Veloso au undă verde în Piatra Neamț .Ultimele două achiziții ale campioanei au privit meciul cu SCMU Craiova din tribune, ei neavând drept de joc Transferați la Remat în pauza dintre tur și retur, cei doi brazilieni, Marcos Barbosa și Paulo Veloso au debutat pentru campioana României, miercurea trecută, în amicalul cu Explorări Baia Mare, pe care Remat l-a câștigat în patru seturi. Dacă acel meci s-a jucat fără spectatori, fiind un simplu joc de verificare, zălăuanii sperau să-i vadă la lucru pe jucători duminică, la meciul cu SCMU Craiova. Dar din păcate, tehnicianul Aurel Vlaicu nu a putut conta pe serviciile celor doi voleibaliști din “Țara Cafelei” asta deoarece, aceștia nu au primit încă drept de joc. Ambii au fost prezenți la meciul de duminică și au privit meciul din tribună, alături de fostul jucător al Rematului, András Geiger. Chiar dacă încă nu au evoluat într-un joc oficial pentru Remat, spectatorii zălăuani i-au primit cu multă căldură, iar când crainicul Sălii Sporturilor, Simion Corb le-a făcut o mică prezentare, lumea prezentă la meci i-a aplaudat la scenă deschisă. “Am fost nevoiți să jucăm fără cei doi brazilieni, din cauza unor detalii tehnice. Noi am făcut tot ceea ce se putea face ca ei să joace, dar nu am primit acceptul din partea Federației din Brazilia”, ne-a mărturisit tehnicianul Aurel Vlaicu. Cei doi jucători vor putea fi folosiți de Aurel Vlaicu vineri, în cadrul etapei a II-a a returului, când Remat va evolua sub Pietricica în compania celor de la UCM LPS Piatra Neamț. □ Ionuț COSTINAȘ Iarna și fotbalul EDITORIAL Iarna este un anotimp în care fotbalul are mult de suferit, în sensul lipsei de competiții oficiale în aer liber, pe terenuri normale de joc; în schimb, proliferează competițiile în sală, lucru pozitiv în sine. Problema este că pe timpul iernii este destul de greu să găsești săli libere pentru aceste competiții, iar pentru a putea face sport de întreținere, adică cel puțin o dată sau de două ori pe săptămână, este și mai greu. Totuși, în limita posibilităților, acest sport se mișcă cu ceea ce are la dispoziție, adică cu terenurile acoperite din municipiu, precum și din celelalte localități județene. în acest context, pe lângă competițiile permanente de la baza Onix și de la alte baze, a avut loc în data de 5-6 ianuarie la Zalău, „Memorialul Radu Gog”. Ceea ce vreau să remarc, pe lângă scopul nobil pentru care a fost organizată această competiție, sunt mai multe lucruri: în primul rând, nivelul ridicat al majorității echipelor participante; în al doilea rând, pasiunea și ambiția care s-au pus în fiecare meci jucat pentru a se obține victoria; în al treilea rând, organizarea evenimentului și arbitrajele, cel puțin la meciurile pe care eu le-am vizionat; în al patrulea rând, am putut remarca plăcerea de a juca fotbal, de a face sport, în general, indiferent de vârstă. Și dacă tot a venit vorba de vârstă mi-aș permite o propunere pentru organizatori, ce ar fi ca anul viitor această competiție să fie organizată pe două categorii de vârstă, de exemplu o categorie până la 40 de ani și altă categorie peste 40 de ani, limitele de mai sus fiind doar o idee, ar putea fi și alte limite. Fac această propunere pentru că există amatori și mai vârstnici și nu poți pune în competiție tineri de 20 ani cu oameni de 50 ani, în special din cauza riscurilor de accidentări. Sigur, unii ar spune că cei cărora le este frică de accidentări să nu participe, dar eu cred că ar fi păcat ca cei pasionați, dar cu o anumită vârstă, să nu participe, mai ales că scopul competiției este unul deosebit, contând mai puțin cine câștigă. Ovidiu Teușan se întoarce la Baia Mare ca și adversar Transferat în vară la CS Phoenix, după ce a evoluat mai bine de 10 ani pentru Explorări Baia Mare, Ovidiu Teușan își va înfrunta din nou fosta echipă. Dacă precedentele întâlniri au avut loc la Șimleu sau Cluj și Ulmeni, acolo unde CS Phoenix a jucat câte un amical cu echipa maramureșeană, de data aceasta, Teușan își va înfrunta fosta echipă în Sala “Lascăr Pană” fiind pentru prima dată când va evolua împotriva fostei vicecampioane, chiar la ea acasă. “Sincer, emoțional, nu înseamnă mai nimic că voi evolua împotriva fostei mele echipe chiar la Baia Mare. Am schimbat echipa, acum joc pentru Șimleu și mergem la Baia Mare să scoatem punct sau puncte. Nu am niciun orgoliu față de Explorări, eu tratez meciul la fel ca și celelalte partide din campionat. Nu mi se pare o diferență mare de valoare între echipa din Șimleu și cea din Baia Mare. Au avut puțin noroc că au câștigat în tur la noi”, ne-a mărturisit jucătorul celor de la CS Phoenix, Ovidiu Teușan. Șimleuanii vor primele puncte din 2013 Sâmbătă, ora 17.00, Sala “Lascăr Pană” din Baia Mare: Știința Explorări Oaia Mare - CS Phoenix Șimleu Silvaniei O nouă deplasare pentru CS Phoenix la finele acestei săptămâni. După partida disputată în Capitală în fața celor de la Dinamo, elevii lui Mircea Abraham și Marius Oniga vor evolua sâmbătă în Capitala Maramureșului, acolo unde vor da piept cu fosta vicecampioană Explorări Baia Mare, într-un meci ce contează pentru etapa a doua a returului Diviziei A1 la volei masculin. Cristian Pop și colegii săi vor puncte de la Baia Mare, mai ales că, în urma rezultatelor din runda precedentă, au căzut pe locul 7. De cealaltă parte, băimărenii au avut etapă liberă și sunt dorniți de a reintra sub fileu, atacând a doua parte a sezonului de pe locul 5. Având în vedere distanța scurtă dintre Șimleu și Baia Mare, la meciul de sâmbătă din Sala “Lascăr Pană” va fi prezentă și galeria simleuană. Miercuri, 16 ianuarie 2013 Volei Editorial Rezultatele etapei a XlI-a din Divizia Al, la volei masculin, desfășurată la finele săptămânii trecute: Dinamo - CS Phoenix Șimleu 3 - 1 (21,17, -22, 25) cf> MUffMIM" 8UHU«Un» |[If î'U'l | H.gfif “U” Cluj - CS Unirea Dej 1 - 3 (-22, 21, -22, -21) wm CVM Tomis-UCM Piatra Neamț 3-1 (17,22,22,21) ssgasaa nsgTtBBF gaia"' ”'1 CLASAMENT Divizia Al Etapa a XlII-a se va desfășura în 19 ianuarie, după programul: CVM Tomis Constanța - Dinamo București (în tur 3 - 0) VgMTaWa^eayin«at KHT "'L1 ""'ff’MV SCM U Craiova - CSM Agronomia București (3 - 2) Știinta Explorări Baia Mare - Phoenix Șimleu (3-2). ................ ’ 'WT În Veâ WelTfa ' ' ' ' 1. CVM TOMIS CTA 11 92 30:16 26 2. Unirea Dej 11 8 3 27:14 23 3. SCMU Craiova 11 7 4 27:20 21 4. Remat Zalău 11 6 5 23:16 19 5. Explorări Baia Mare 10 7 3 22:17 18 6. Dinamo București 11 7 4 17:19 18 7. CS Phoenix Șimleu 11 5 6 23:20 17 8. CSM București 11 5 6 19:21 16 9. VCM Piatra Neamț 11 5 6 21:24 15 10. Steaua București 11 2 9 10:27 7 11. ”U” Cluj 11 0 11 4:33 0 CS Phoenix, depășită in clasament de campioana Remat In turul de campionat, noua promovata de sub Măgură a ocupat locuri mai bune decât colega de județ CS Remat. Chiar dacă echipa din reședința de județ a fost campioană în ultimii trei ani, CS Phoenix a fost port-drapelul Sălajului în această primă parte de sezon. Elevii lui Mircea Abraham și Marius Oniga a reușit “apogeul” în decembrie, când Șimleul a ocupat locul 4. Încet-încet, CS Remat și-a revenit, iar victoria cu ocupanta locului secund SCMU Craiova, coroborată cu eșecul celor de la Phoenix la București, a făcut ca cele două formații să facă rocada în clasament. Conducerea simleuană. în tribune la Zalău Așa cum ne-am obișnuit, conducerea grupării simleuane, adică președintele Ionuț Pușcaș și primarul Septimiu Țurcaș, a luat loc în tribunele Sălii Sporturilor de la Zalău, alături de câțiva fani ai celor de la Phoenix. La un astfel eveniment nu putea lipsi nici antrenorii Mircea Abraham și Marius Oniga. Chiar dacă a jucat la Dinamo cu doar o zi înainte, Marian Bala a dorit neapărat să vadă la treabă fosta echipă SCMU Craiova, astfel că internaționalul a venit la meciul de la Zalău, alături de focoasa iubită, tot o voleibalistă, ce a câștigat premii importante la competiții de volei pe plajă. In tribune a fost și Cristian Pop, fost jucător în Bănie, dar care acum evoluează la Șimleu, deși el este originar din Zalău. Dinamo, “nașa” Șimleului Fosta multiplă campioană a României îi dă “târcoale” antrenorului Mircea Abraham, în vise. Pentru antrenorul Șimleului, Dinamo a fost un pol important și în cariera lui de jucător, dar aceste momente frumoase sunt umbrite de duelurile cu “alb-roșii” din acest sezon. Pentru CS Phoenix, Dinamo este ca o plază rea, având în vedere că gruparea din capitală s-a bătut de fiecare dată pe unde i-a prins, fie în campionat sau Cupă. Astfel, șimleuanii au pierdut de patru ori cu Dinamo în acest sezon, într-un interval de mai puțin de patru luni, de două în Cupa României, iar de două ori în campionat, ultima dată sâmbătă, la București! ABONAMENTUL 2013 Prețul pentru anul 2013 este de 72 lei, adică un discount de 35%. Sunați pentru abonamente la 0740 31.31.76