Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-16 / nr. 363

Campioana Remat dorește revanșa, sub Pietricica □ Vineri, ora 17.00, Sala Polivalentă din Piatra Neamț: VCM IPS Piatra Neamț - Remat Zalău După prima etapă a returului, CS Remat a ajuns pe locul 4, poziție care cât de cât este mai rezonabilă. Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece, deoarece de la locul 8 și până la locul 4, echipele sunt despărțite între ele doar de câteva puncte și un eventual pas greșit al echipei noastre ar putea știrbi rezultatul din partida cu SCMU Craiova. Dar ai noștri nici nu vor să audă de așa ceva și se deplasează sub Pietricica cu gândul la cele trei puncte și la o revanșă de luat în fața celor de la UCM LPS Piatra Neamț. Nu avem amintiri prea plăcute de la confruntarea cu moldovenii, din turul campionatului. După ce Remat a avut 2 - 0 la seturi, oaspeții au revenit și au câștigat partida, provocând campioanei la vremea respectivă, a doua înfrângere din campionat. între timp, pietrenii au ajuns în subsolul clasamentului și trag cu dinții să prindă play-off-ul; înaintea rundei, elevii lui Dan Gavril ocupă locul 9 și vin după o înfrângere pe terenul liderului Tomis. Partida dintre UCM LPS Piatra Neamț și Remat Zalău a fost devansată cu o zi și va putea fi urmărită și pe micile ecrane, pe postul Digi Sport. “Ca la orice meci, mergem să jucăm și să câștigăm, încercăm să facem un joc cât mai bun, ca să putem veni acasă cu cele trei puncte. Nici un meci nu este ușor, noi trebuie să ne găsim ritmul nostru și să încercăm să dăm la fiecare meci tot ce avem mai bun din noi. Sper să începem să legăm cât mai multe victorii”, ne-a declarat antrenorul Rematului, Aurel Vlaicu. De cealaltă parte, antrenorul echipei din Piatra Neamț, Dan Gavril este conștient de dificultatea meciului, dar speră ca echipa sa să reproducă surpriza din turul campionatului. ”Ne așteaptă un meci dificil cu Remat: în tur aveau o problemă pe poziția falsului, dar m-am uitat la meciul lor cu Craiova și s-ar părea că au acoperit acel post. Și noi și cei din Zalău suntem în criză de puncte și se anunță o partidă disputată. Poziția pe care ne aflăm în clasament nu ne convine și vrem să urcăm cât mai repede. Cu o mobilizare exemplară din partea băieților putem face din nou surpriza, dar va fi foarte greu”, ne-a mărturisit antrenorul celor de la UCM LPS Piatra Neamț, Dan Gavril. Le-au arătat cine-i șefii! ♦ Cu Aurel Vlaicu pe banca tehnică, Remat s-a răzbunat pe Craiova, după înfrângerea din turul campionatului Evoluțiile șterse din prima parte de campionat par să fie de domeniul trecutului la Remat. Cu Aurel Vlaicu principal, dar și cu câteva nume noi în lot, Remat are cu totul și cu totul o altă față. Iar cel mai bun exemplu a fost meciul cu revelația primei părți a campionatului SCMU Craiova, echipă cu care “ne-am ars” în tur. De data aceasta, Rematul a fost “vioara întăi” chiar dacă oltenii au început curajos primul set și au condus la primul time out tehnic. A fost un simplu “foc de paie”, deoarece jocul bun făcut de elevii lui Vlaicu nu a putut fi stopat de către echipa lui Dan Pascu. Cu 1 - 0 la general, dar și cu un aport din partea publicului ca mai niciodată în acest campionat, Remat a pornit ca din pușcă setul secund și a câștigat primele patru puncte. Totuși, schimbările efectuate de antrenorul oltenilor, cât mai ales indicațiile date au făcut ca ei să revină și chiar să conducă spre finalul setului cu două puncte diferență. Dar în ajutorul echipei noastre au venit spectatorii care i-au mobilizat pe jucători. Remat a egalat, s-a jucat aprig până la borna 23, după care ultimele două mingi, de altfel disputate, au revenit în contul campioanei. A fost singurul moment când, Adrian Feher și colegii săi au avut emoții. Oltenii au fost cu moralul la pământ în ultimul set, iar Remat nu a făcut altceva decât să practice jocul bun, pe care îl dorim și de acum încolo. Cu toate că, Peter Nagy și compania s-au și relaxat, oaspeții nu au putut reveni și meciul s-a încheiat așa cum Remat ne-a obișnuit în dese rânduri în sezonul trecut, victorie în minimum de seturi. “Mă bucur foarte mult pentru această victorie, cred că a fost ca o descătușare. Nu pot să neg că nu am avut emoții înaintea meciului, având în vedere că, echipa nu era în componență completă. Mi-a plăcut jocul de echipă și atitudinea de care au dat dovadă jucătorii. Sper ca de acum înainte, atmosfera la echipă și fie din ce în ce mai bună, să continuăm cu evoluțiile bune și după aceea vor veni și victoriile” Aurel Vladu - antrenor principal Remat Zalău “Din păcate azi (n.r. duminică) am făcut un meci slab, Zalaul a jucat foarte bine, s-a mobilizat și organizat exemplar. Remat dovedește că este în continuare o forță în România și că își dorește performanțe. Noi nu ne-am ridicat pe măsura așteptărilor acestui joc. Sunt multe lucruri la echipă care nu merg cum trebuie. Ne-am dorit să ne păstrăm locul doi ocupat la finalul turului, care se pare că a apăsat foarte mult pe umerii jucătorilor. Nu ne rămâne decât să muncim în continuare și să repetăm evoluțiile din tur” Daniel Pascu - antrenor principal SCMU Craiova Remat Zalău - SCMU Craiova 3-0(18,23, 22) Remat Zalău, Andrei Stoian, Peter Nagy, Mihai Gheorghiță, Fabian Birău, Vlad Tecieș, Mihai Mărieș, Adrian Feher -libero. A mai evoluat: Șerban Pașcan. Antrenori: Aurel Vlaicu (principal) și Ovidiu Macarie (secund) SCMU Craiova, Mihai Dumitrache, Laurențiu Vânătoru, Teodor Milotin, Ștefan Romanescu, Bogdan Bratosin, Nicușor Ghionea, Vladimir Jovic - libero. Au mai evoluat: Todor Filip, Ionuț Teleleu și Ștefan Someșan. Antrenori: Dănuț Pascu (principal) și Claudiu Mitru (secund) Remat a învins echipa seturi jucate! Nu întâmplător, SCM U Craiova a ajus în prima parte a sezonului pe poziția secundă. Formația antrenată de Danuț Pascu a învins Rematul în tur și a reușit să fure puncte din deplasări dificile precum Tomis Constanța, Explorări Baia Mare sau CSM București. Din cele 10 partide susținute în tur, oltenii au câștigat șapte dispute și au pierdut doar trei. Majoritatea meciurilor jucate de olteni s-au decis după cinci seturi, Craiova fiind astfel echipa care a jucat cele mai multe seturi în cu cele mai multe prima parte de campionat. Pe scurt, 40 de seturi a jucat Craiova pe parcursul turului de campionat! 36 de seturi a jucat Remat în prima parte a sezonului Remat este singura echipă care până în momentul de față s-a impus în minimum de seturi în fața Craiovei La Remat se vorbește din nou românește ♦ în partida cu Craiova, sextetul de bază a fost alcătuit, în mare, doar din jucători români După mult timp, Remat Zalău arată ca și o echipă românească. Cu ambii antrenori români pe banca tehnică, cei doi tehnicieni au aruncat în luptă majoritatea jucători români, singura excepție făcând Peter Nagy. Chiar și jucătorul care a intrat pe parcurs a fost tot român, fiind vorba de Șerban. Și la time-out-uri se vorbește românește, după mai bine doi ani de zile. Ultimul antrenor român pe care l-a avut campioana României a fost Mircea Dudaș, antrenor care nu a rezistat decât câteva luni pe banca Zalăului. □ Ionuț COSTINAȘ Vlad Tebieș, titular în premieră ♦ Orădeanul a fost evidențiat de noul antrenor și chiar de Máriusz Sordyl, pentru ultimele prestații Adus la campioana Remat în vară, de la LPS CSS Bihorul Oradea, Vlad Tebieș a fost mai mult rezervă în mandatul lui Máriusz Sordy. Încet-încet, jucătorul s-a integrat în echipa Zalăului, iar pe finalul turului a început să intre în teren, fiind aruncat în luptă de antrenorul polonez. “Tebieș este o soluție, are multe calități și poate crește de la meci la meci. Pentru el a fost mai greu la început, dar acum poate să joace”, spunea Mariusz Sordyl despre Tebieș la finalul turului. Odată cu venirea pe banca tehnică a lui Aurel Vlaicu, jucătorul în vârstă de 23 de ani a căpătat și mai multă încredere, iar la meciul de duminica trecută cu SCMU Craiova, voleibalistul a fost titular în premieră și chiar a evoluat destul de bine, fiind remarcat de către “Relu” la finele meciului.“Vreau să-l felicit pe Vlad Tebieș. A făcut un joc bun, având în vedere că până acum nu a avut prea multe șanse să evolueze. Sper să confirme în continuare, dar depinde foarte mult și de modul cum se pregătește”, ne-a declarat Aurel Vlaicu. 4. Geiger András, spectator de lux la Sala Sporturilor La primul meci oficial al anului 2013, fanii Regatului l-au revăzut pe fostul idol Geiger András. Ungurul a jucat la Zalău cam doi ani, în care a câștigat titlul în România. Actualmente, el evoluează în campionatul Ungariei, la echipa Fino Kaposvár. El și-a făcut timp pentru o revenire la Zalău, unde a vrut să îi facă galerie prietenului Nagy Peter, pe care tocmai Geiger l-a adus în Remat. Observat în tribune de fani, ungurul a fost aclamat de publicul larg. Jucătoarele de la HC Zalău le-au ținut pumnii colegilor de la Remat Chiar înaintea partidei cu SCMU Craiova, elevele lui Gheorghe Tadici au efectuat un antrenament la Sala Sporturilor. Câteva dintre jucătoare, respectiv Florina Ciobanu, Roxana Varga, Ana Maria Șomoi, Andrada Pop, Andrada Trif, Roxana Rob și Gabriella Szucs, leau ținut pumnii colegilor de la Remat. De fapt, “Gaby” s-a și întreținut, la finalul partidei, cu internaționalul Adrian Feher, pe care l-a felicitat pentru jocul făcut. Dan Borota - noua achiziție a Craiovei, în tribune Locul ocupat la finalul anului 2012 (locul 2), le-a dat speranțe pentru podium celor din Bănie, astfel că SCMU Craiova a adus întăriri, tocmai de la liderul CVM Tomis Constanța! Cu câteva zile înaintea partidei de la Zalău, oltenii au ajuns la un acord cu internaționalul Dan Boroza. Băimăreanul a fost alături de noii colegi, la partida cu Remat, dar în “civil”, deoarece actele de transfer nu au fost finalizate. Trebuie spus că Borota a jucat trei ani și la Zalău, unde a câștigat titlul național, în anii 2010 și 2011! Internaționalul Feher revine în sextetul de bază Unul dintre cei mai vechi jucători ai campioanei este Adrian Feher. Experimentatul jucător originar din Baia Mare este nu doar vechi, dar și unul dintre cei mai valoroși jucători din lotul Regatului. Cu toate acestea, el a făcut tușa în ultimele cinci meciuri oficiale, cu Știința Baia Mare, Unirea Dej și Steaua București în campionat, dar și cu Arago de Sete (Franța) și Asseco Resovia (Polonia) în Liga Campionilor. Exclus din lot de antrenorul Mariusz Sordyl, după eșecul de la Șimleu Silvaniei, liberoul a revenit cu brio sub fileu, fiind titular în partida cu SCMU Craiova. Adrian Feher, fotbalistul! La 33 de ani, Adrian Feher a fost convocat la lotul național parcă de o viață. Puțini sunt și cei care știu și o altă latură sportivă a internaționalului, adică fotbalul. Unii au văzut-o tocmai la partida cu Craiova, în primul set, când Feher a făcut un plonjon în afara terenului, lângă panourile de publicitate, prin care echipa sa a reușit să readucă în joc o minge pe care scria “adio”. In altă ordine de idei, liberoul joacă fotbal-tenis săptămânal, la o sală de sport din Zalău. Iar așchia nu merge departe, deoarece tatăl său a jucat fotbal de performanță ani buni, la FC Maramureș Baia Mare, dar și la Armătura Zalău! Adrian Brișcan a pierdut duelul cu foștii jucători în ultimii ani, la Craiova au fost o colonie de jucători ce au evoluat la Zalău, precum Adrian Briscan, Marius Ciortea, Daniel Todoran sau Cristian Pop, iar și antrenorul Dan Pascu a lucrat sub poalele Meseșului, la începutul proiectului “Remat”. In sezonul 2012-2013, dintre acești jucători, în Bănie a rămas doar “ultimul mohican” - Adrian Briscan! Stabilit la Craiova, după nunta cu handbalista Mihaela Ivan, zălăuanul joacă deja de aproape patru ani în capitala Olteniei. Jucătorul în vârstă de 31 de ani a absentat tocmai în partida cu fosta echipă. Din cauza unor dureri la spate, Briscan a rămas la Craiova, însă el a spus că revine sub fileu cât de curând. (C. O.) www.sportulsalajean.ro