Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-16 / nr. 363

EXCLUSIV: FC Zalău a pus pe liber doi jucători .După ce a ieșit din obiectiv, la gruparea de sub Meseș a început curățenia de iarnă Veniți la FC Zalău înainte de startul sezonului, cei doi jucători bihoreni, Mădălin Trip și Marius Dumiter nu vor mai face parte din lotul echipei zălăuane, în a doua parte a sezonului. Cum cei doi au evoluat foarte puțin în turul campionatului, conducerea lui FC Zalău a decis să renunțe la serviciile lor, dat fiind faptul că, prin evoluțiile lor, nu au fost pe placul antrenorilor Marius Pașca și Cristian Oros. Astfel, de comun acord cu conducerea Zalăului, cei doi și-au reziliat contractele. “Am renunțat la cei doi jucători, deoarece în turul de campionat au jucat foarte puțin și nu au dat randamentul pe care noi nu l-am dorit. Din partea antrenorilor, ambii au fost o dezamăgire. Sunt și motive financiare, pentru care neam despărțit, mai ales că pe lângă salarii, cu cei doi cheltuiam o sumă importantă legată de cazare și de masă. Nu avea rost să ne păcălim, deoarece avem jucători cel puțin de valoare apropiată din propria pepinieră. Am convenit de comun acord și am încetat colaborarea”, ne-a declarat președintele Ioan Morar. Vă reamintim că, mijlocașul Mădălin Trip a venit la FC Zalău de la Bihorul Beiuș, în timp ce atacantul Marius Dumiter a fost adus sub Meseș de la Unirea Valea lui Mihai, unde a fost golgeterul echipei, dar în Liga a IV-a. Chiar dacă s-a contat puțin pe serviciile sale, Dumiter a marcat în turul campionatului 3 goluri pentru FC Zalău. □ Ionuț COSTINAȘ exclusiv: Cătălin Anghel este "alb-albastru"! ♦ El s-a înțeles cu conducerea și urmează să semneze contractul Chiar dacă reunirea echipei va avea loc abia luni, conducerea lui FC Zalău și-a definitivat, în mare lista cu jucătorii care pleacă de la echipă, dar și cu cei care vin. Dacă Codruț Ardelean nu mai este o noutate, el antrenându-se din toamnă sub comanda lui Marius Pașca, primul transfer în 2013 al grupării conduse de Ioan Morar este fundașul Cătălin Anghel. Ultima dată la Flacăra Halmășd, jucătorul a aparținut de CS Barcău Nușfalău, el fiind împrumutat la campioana Sălajului în turul campionatului. Asta, după ce în vară, Anghel s-a pregătit cu FC Zalău, însă când să semneze contractul a intervenit o piedică și anume salariul prea mic propus de conducere. “Am avut o înțelegere cu ambii jucători, am bătut palma și urmează să semnăm contractele“, ne-a declarat președintele Ioan Morar. Cum fundașul originar din Cerișa (comuna Halmășd) este ca și venit la Zalău, el va fi coleg cu Codruț Ardelean, un alt jucător care a jucat până acum la CS Barcău Nușfalău. Pe lângă salariu și prime de joc, cei doi jucători vor avea asigurată cazarea și masa. Dornic să facă pasul spre un eșalon superior, Cătălin Anghel a dat curs de data aceasta ofertei venite din partea clubului condus de Ioan Morar. “Am vrut să joc la un nivel mai înalt decât Liga a IV- a, dar dacă într-un an, maxim doi, nu progresez, atunci mă las de fotbal. Eu vreau să ajung mult mai sus decât Liga a III-a și vreau să mă pregătesc și să joc titluar la FC Zalău”, ne-a declarat Cătălin Anghel. Zi Zui Sportivi Politica și fotbalul Tot mai mulți politicieni de după ‘89 au devenit brusc mari “fotbaleatori” și tot mai puțini fotbaliști au devenit “politicieni de ocazie”. S-a ajuns până acolo, ca în comunele și satele mărețului județ Sălaj, măriile sale primarii sau consilierii să fie antrenori, jucători, delegați sau chiar...maseuri! Este un record trist al fotbalului sălăjean, care trăiește prin amintiri... Maxima, de la colțul blocului, la o pungă de semințe, “lasă dă că toți fură”, este valabilă atât în fotbal cât și în politică. De ce? Pentru că în jurul nostru se învârt pesonaje active care au devenit experți peste noapte în domenii în care n-au crezut și în care n-au fost susținuți nici de neamuri. Când aud asemenea etalonări, cei care chiar au practicat la nivel de performanță fotbalul, cedează, din bun simț, lăsând cale liberă prădătorilor!!! Cu riscul de a deranja pe unii, care se simt cu “musca pe căciulă”, adevărul trebuie spus! De ani de zile FOTBALUL SĂLĂJEAN, pe toate palierele, înoată în mlaștină. Se ajunge până la un nivel, ca și la o reacție chimică, apoi face...fâs!!! Cam aceasta este radiograma acestui duel POLITIC și FOTBAL, întâlnit frecvent în fotbalul sălăjean! Și, atunci, pe bună dreptate, multă lume din jurul fenomenului sportiv se întreabă: “Unde sunt fotbaliștii de altă dată?” S-auzim de bine! ” Leontin MOGA Fotbalul din ligile inferioare se revigorează .Președintele Mircea Sandu s-a întâlnit la București cu reprezentanții echipelor din Ligile a ll-a și a lll-a, iar una dintre temele abordate a fost restructurarea Seriilor din Liga a lll-a Situația fotbalului românesc se află în fața colapsului. Multe echipe din Liga 1 intră de la o zi la alta în insolvență, iar situația devine tot mai jalnică și la Liga a II-a, acolo unde multe grupări nu au resursele necesare pentru a porni la drum returul de campionat. Ce să mai vorbim de Liga a III-a, care oricum a suferit modificări vizibile în vară, tocmai din cauza situației financiare a unor echipe, care nu s-au mai putut înscrie în competiție. în clipa de față sunt Serii care au în componență doar 10 echipe, iar acest lucru nu este deloc benefic pentru jucători, care nu au cum crește în valoare, dacă nu au jocuri în picioare, aria de selecție pentru primele două eșaloane devenind foarte săracă. Din sezonul viitor, Liga a III-a va avea 4 Serii cu 18 echipe Pentru a redresa situația, cât mai poate fi redresată, președintele Federației Române de Fotbal a avut o întâlnire, ieri, la București, cu reprezentanții echipelor din Ligiile a II-a și a III-a, iar una dintre temele discutate, care ne interesează mai mult pe noi, este aceea a restructurării Seriilor din Liga a III-a. La întâlnire a fost prezent și președintele Ioan Morar care, pe alocuri, s-a declarat încântat de noul proiect a lui Sandu, care prevede ca eșalonul al treilea să aibă din sezonul viitor 4 Serii cu câte 18 echipe. “S-a discutat și se pare că se dorește să fie pus în practică acest format al Ligii a III-a, care va fi aprobat în Comitetul Executiv; într-un fel este benefic, deoarece vom avea mai multe jocuri și asta se urmărește de fiecare echipă, pentru ca jucătorii să aibă cât mai multe jocuri. Privind partea cealaltă, costurile sunt mai mari, având în vedere că vor fi deplasări mai lungi. Dar cei de la Federație vor împărți cele 4 Serii pe criterii geografice”, ne-a dezvăluit președintele Ioan Morar. Fotbal 4 Liga a III-a B3Iitz 4 Tasoni , printre cei mai buni marcatori ai Seriei a V-a Dacă FC Zalău se află într-o situație mai delicată și este clasată la finele turului doar pe locul 6, gruparea de la poalele Meseșului conduce la alte capitole. Are cel mai bun atac din Serie și, mai mult, dă un jucător în clasamentul golgeterilor întocmiți în Seria a V-a. Este vorba de play-makerul Cosmin Sabou, care cu cele 8 goluri marcate împarte prima poziție a clasamentului cu Andrei Ceaca de la Sănătatea Cluj. 4. FC Zalău, echipa care a primit cele mai multe penalty-uri Deși ai noștri s-au plâns în dese rânduri de prestația unor arbitri, iată că, FC Zalău conduce într-un top al celor mai favorizate echipe la loviturile de la punctul cu var. “Alb-albaștrii” au primit din partea arbitrilor nu mai puțin de 5 lovituri de la 11 metri, toate fiind transformate de către echipa noastră. 4. Fostul antrenor al Silvaniei, principal la Luceafărul Oradea Tot mai mult auzim de jucători sau antrenori care s-au aflat la Șimleu Silvaniei, în perioada în care FC Silvania evolua în Liga a II-a. Chiar dacă s-a aflat pentru o perioada scurtă sub Măgură, antrenorul Florin Fărcaș a căpătat experiență, iar după plecarea de la Șimleu s-a aflat în sânul echipei Luceafărul Oradea, unde a ocupat funcția de director sportiv; în această iarnă, Fărcaș a fost numit antrenor principal, după ce Călin Moldovan a părăsit gruparea bihoreană. Noul tehnician are ca obiectiv salvarea de la retrogradare, dar și promovarea cât mai multor jucători spre primul eșalon. 4. Exportarul Silvaniei, Bogdan Miron, dorit de FC Brașov, încă de pe vremea când apăra buturile Silvaniei, Bogdan Miron a stârnit interesul unor echipe importante din prima ligă. La vremea respectivă nu s-a concretizat nimic, iar după desființarea formației de sub Măgura, Miron a ajuns împreună cu mai mulți foști colegi la Luceafărul Oradea. Ajuns titular de drept, sătmăreanul a fost unul dintre cei mai folosiți jucători din Liga a II-a, reușind să strângă 1080 de minute în turul de campionat. în vârstă de 22 ani, talentatul portar a ajuns în vederile celor de la FC Brașov, iar dacă mutarea se va concretiza, el va putea fi din nou coleg cu Ciprian Brata, fostul simleuan, care momentan evoluează la gruparea de sub Tâmpa. Vă reamintim că CV-ul lui Bogdan Miron numără și o echipă de juniori de la FC Porto, în anul 2007. 4Í- Sună adunarea la FC Zalău! ♦Reunirea echipei va avea loc luni dimineață Cum majoritatea echipelor, chiar și din ligile inferioare s-au reunit de zile bune, și FC Zalău va reveni la antrenamente în vedere pregătirii returului de campionat. Conducerea grupării zălăuane a programat reunirea lotului pentru luni, de la ora 10.00, când Mihai Bode și colegii săi vor efectua prima ședință de pregătire din 2013, bineînțeles tot sub comanda antrenorilor Marius Pașca și Cristian Oros. Primele antrenamente vor fi mai ușoare, de acomodare la efort, urmând ca pe parcurs să se accentueze cu pregătirea. Chiar dacă încă nu s-a fixat programul complet al pregătirilor, un lucru este cert. FC Zalău va efectua cantonamentul doar pe plan local, după ce în ultimii ani, în perioada de iarnă, s-a pregătit timp de câte o săptămână în stațiunea Ocna Șugatag. ABONAMENTUL 2013. Prețul pentru anul 2013 este de 72 lei, adică un discount de 35%. Sunați pentru abonamente la 0740 31.31.76