Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-16 / nr. 363

Vor să respecte tradiția în fața clujencelor . Ultimele patru partide de la poalele Meseșului au fost tranșate In favoarea echipei zălăuane Vineri, ora 18.00. Sala Sporturilor din Zalău. HC Zalău - “U” Jolidon Cluj Pauza fără meciuri oficiale se încheie la finele acestei săptămâni și pentru HC Zalău. După o perioadă de pregătire exemplară, atât cu jocuri amicale, cât și cu antrenamente fizice, fetele pregătite de Gheorghe Tadici revin în Liga Națională și nu oricum, ci cu un meci “de joc”. Vineri seara, la poalele Meseșului poposește “U” Jolidon Cluj, vicecampioana României, în fața căreia HC Zalău nu are altă variantă decât victoria, pentru a nu pierde contactul cu echipele clasate pe un loc de cupă europeană. Avantajul echipei clujene este acela că are deja la activ, în 2013, două partide oficiale, în timp ce pentru HC Zalău, ultimul joc oficial a avut loc în luna noiembrie a anului trecut. Dar, între timp, Gabriella Szűcs și colegele sale au evoluat și la un turneu amical, organizat chiar la Zalău, pentru a fi cât mai bine pregătite, pentru reluarea campionatului. Ca un avantaj mult mai consistent pentru echipa noastră îl putem considera acela că joacă pe teren propriu, acolo unde rezultatele ultimelor cinci confruntări cu echipa de sub Feleac spun un lucru care ne face să ne gândim și mai mult la victorie. în precedentele cinci confruntări, ultimele patru au fost câștigate de HC Zalău, iar duelul din 2008 s-a terminat la egalitate, fiind un meci “cu cântec” având în vedere că la vremea respectivă, HC Zalău avea nevoie ca de aer de puncte în vederea luptei pentru evitarea retrogradării. întâlnirile dintre cele două formații sunt adevărate derby-uri, așa că în condițiile de față, meciul devine și mai important, în cazul unei victorii, HC Zalău ar egala la puncte vicecampioana României și în mod sigur va urca și în clasament, având în vedere că Dunărea Brăila, echipă clasată pe locul 5 a jucat aseară pe terenul campioanei Oltchim, de unde s-a întors cu “mâna goală”. Cealaltă echipă din fața noastră, care mai poate fi depășită după această rundă, Corona Brașov, are meci relativ ușor, pe teren propriu cu CSM București, și mai mult ca sigur, brașovencele își vor apropia victoria. Nu ne rămâne decât să sperăm că tribunele Săli Sporturilor vor fi luate cu asalt de către spectatori, care vor dori să încurajeze HC Zalău la primul joc oficial în noua casă. Nu putem să ne gândim altfel, deoarece lumea e nerăbdătoare să vadă handbal în Sala Sporturilor, drept dovadă și numărul mare de spectatori la partidele amicale jucate de HC Zalău la turneul internațional din luna decembrie. □ Ionuț COSTINAȘ Ultimele 5 dueluri oficiale, de la Zalău: 09.11.2011: HC Zalău - “U” Jolidon Cluj 23 - 20 23.01.2011: HC Zalău - “U” Jolidon Cluj 25 - 23 09.01.2010: HC Zalău - “U” Jolidon Cluj 27 - 24 15.02.2009: HC Zalău - “U” Jolidon Cluj 31-26 06.04.2008: HC Zalău - “U” Jolidon Cluj 25 - 25! Derby-ul de la Zalău prefațat în declarații: Partida de vineri seara va pune față în față două echipe de top din Liga Națională, care de câțiva ani reprezintă România în cupele europene. Anul acesta, “U” Jolidon Cluj a reușit să evolueze în grupele Ligii Campionilor, dar din păcate, această competiție a fost o pălărie prea mare, pentru echipa antrenată de Gheorghe Covaciu, care a terminat pe ultimul loc grupa. Dacă formația de sub Feleac a ieșit definitiv din cupele europene în actuala stagiune, HC Zalău își continuă parcursul european, urmând a întâlni luna viitoare în optimile EHF, Juvenis. Iată ce spun oficialii celor două formații despre derby-ul Ardealului. "O victorie ar fi nu doar una de moral" “Jolidon Cluj este o echipă redutabilă, iar o victorie ar fi nu doar una de moral, ci importantă și pentru a nu ne îndepărta de grupul de echipe, care luptă pentru un loc în cupele europene. A menține contactul cu cele mai bune echipe din campionat înseamnă, și din punct de vedere al iubitorilor de handbal, o satisfacție. Sunt convins că meciurile următoare vor fi urmărite cu mult mai mult interes, asta și pentru că suporterii s-au obișnuit să vadă meciuri ,tarii și cu miză. Urmează o perioadă cu jocuri importante. După întâlnirea cu Clujul ne vom deplasa la Brăila, o altă echipă cu pretenții la un loc fruntaș, iar o victorie în jocul de vineri ne-ar oferi suportul moral pentru a încerca, la Brăila, să recuperăm punctele pierdute acasă. Știu că a fost o perioadă de întrerupere destul de lungă dar după reluarea pregătirilor, jocurile de verificare pe care le-am văzut mă fac să fiu optimist”. "HC Zalău are un avantaj" .Este un joc care, de fiecare dată a fost unul frumos. Confruntarea de la Zalău este deschisă oricărui rezultat, chiar dacă acolo se câștigă foarte greu. Se întâlnesc două formații cam de aceeași valoare și cea care se va prezenta mai bine va și câștiga. Bineînțeles, HC Zalău pare a avea un avantaj, faptul că joacă pe teren propriu și va avea și sprijinul spectatorilor, care bănuiesc că, vor veni în număr mare la Sală. După părearea mea, Zalăul are cea mai bună apărare din România și trebuie să jucăm ca să desfacem această defensivă”. "Nu avem amintiri prea plăcute de la Zalău" “Va fi un meci echilibrat și totul se va decide pe teren. Echipa care se va dărui mai mult va și câștiga. HC Zalău are prima șansă, deoarece joacă pe teren propriu, dar ne vom juca șansa și sperăm să scoatem un rezultat pozitiv. Nu avem amintiri prea plăcute de la precedentele meciuri de la Zalău, acolo unde pentru orice echipă este foarte dificil să câștige, indiferent că se numește “U” Jolidon, Oltchim, HCM Roman sau Corona Brașov. Orice meci este greu, indiferent de adversar. Nu mai sunt echipe mici sau echipe mari, în afară de Oltchim, valorile sunt de același nivel”. 1 Miercuri, 16 ianuarie 2013| Handbal SporTUL fi Publicitate WgJKM ^ Inediit. Toate meciurile din etapa a X-a sunt difuzate îndirect la Digi Sport! Chiar dacă, în România, fotbalul a luat o pauză îndelungată până în luna martie, iubitorii sportului nu duc dorul lipsei de competiții sportive la TV. Astfel, postul Digi Sport s-a orientat spre celelalte ramuri sportive, volei și handbal, unde campionatele sunt în plină desfășurare. La finele săptămânii trecute, televiziunea de specialitate a difuzat toate cele trei partide restanță din etapa a IX-a a Ligii Naționale de handbal feminin, iar în această săptămână, cei de la Digi Sport au decis să le facă o bucurie iubitorilor handbalului feminin. Un lucru inedit, toate partidele rundei se vor putea vedea la TV, iar balul a fost deschis aseară cu derby-ul jucat de Oltchim pe teren propriu cu Dunărea Brăila. Vineri, un alt derby, cel al Ardealului se va consuma la poalele Meseșului în confruntarea dintre HC Zalău și “U” Jolidon Cluj, iar sâmbătă telespectatorii vor putea urmări un maraton handbalistic. Incepând de la ora 11.00, se va derula un maraton handbalistic cu restul celor trei partide din cadrul etapei a X-a. HC Zalău a căzut două locuri în clasament La finele anului 2012, gruparea de la poalele Meseșului ocupa un frumos loc 4 în clasamentul Ligii Naționale. Sigur, în condițiile în care formația antrenată de Gheorghe Tadici avea disputate cu două meciuri mai mult decât restul adversarelor. Cum, la finele săptămânii trecute, “U” Jolidon Cluj a jucat două partide restanță cu SCM Craiova și Dunărea Brăila, clujencele au contabilzat 3 puncte și astfel au depășit în clasament echipa zălăuană, chiar înaintea meciului direct de vineri. Și Corona Brașov a săltat în ierarhie peste HC Zalău, după ce fetele antrenate de Mariana Târcă s-au impus în deplasarea grea de la HCM Roman. Zălăuancele au cea mai bună apărare din campionat! Una caldă, alta rece pentru HC Zalău. Dacă jocul rezultatelor din runda a IX-a nu a fost unul favorabil echipei noastre, la capitolul goluri primite, formația zălăuană a devenit după runda de la finele săptămânii cea mai bună echipă din campionat. Asta după ce, Oltchim și Dunărea Brăila au încasat 24, respectiv 33 de goluri, fapt pentru care au trecut peste borna de 180 de goluri primite, câre are la momentul de față echipa de la poalele Meseșului. Astfel spus, HC Zalău a devenit peste noapte echipa cu cea mai solidă apărare, înaintea penultimei etape din turul Ligii Naționale, care a început aseară la Râmnicu Vâlcea. Și-au spionat adversarele Având în vedere că la finele săptămânii trecute HC Zalău nu a evoluat în Liga Națională, sâmbătă dimineață, fetele de la HC Zalău s-au deplasat la Cluj pentru a urmări pe viu derby-ul dintre “U” Jolidon Cluj și Dunărea Brăila. Gabriella Szucs și colegele sale au urmărit atent din tribunele Sălii “Horia Demian” din Cluj-Napoca, viitoarele două adversare din turul campionatului. După ce, vineri, zălăuancele se vor duela cu vicecampioana României, în ultima etapă a primei părți de campionat, finalista EHF va întâlni în deplasare Dunărea Brăila, echipă cu care s-a luptat pentru cucerirea medaliei de bronz, în ediția trecută de campionat. Meciul cu echipa lui Ioan Băban va avea loc pe 30 ianuarie, în cadrul unei etape intermediare. Galeria Zalăului așteaptă membri noi tineri, începând cu ora 18.00, vă așteptăm într-un număr cât mai mare la Sala Sporturilor, pentru a susține HC ZALĂU, în confruntarea cu vicecampioana “U” Jolidon Cluj. Aplauzele și încurajările nu va costa nimic! Cei care doresc să susțină echipa din mijlocul galeriei pot apela numărul de telefon 0751 - 36.23.75 (Gicu), pentru mai multe detalii. Gicu - șef de galerie