Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-16 / nr. 363

Retrospectiva turului Ligii a IV-a, ediția 2012 - 2013.______echipa CS BARCĂU NUȘFALĂU Titlul, mai aproape ca niciodată Spre lauda celor de la CS Barcău Nușfalău, gruparea condusă de Adrian Damian este singura echipă care a început să pună bazele pe tineret, iar asta a început în urmă cu câteva sezoane. Sigur, rezultatele nu au apărut de azi pe mâine, dar, în timp, formația de pe Valea Barcăului a ajuns să fie o forță la nivelul Ligii a a IV-a. Sezonul trecut, CS Barcău s-a bătut de la egal la egal cu Flacăra Halmășd, la titlul de campioană, însă experiența adversarei și vecinei de comună și-a spus cuvântul, astfel că titlul a plecat în curtea rivalei. Chiar dacă au ratat campionatul, cei din Nușfalău vroiau să se răzbune pe Flacăra, în Cupa României, însă au pierdut dramatic calificarea în finală, după ce elevii lui Adrian Damian au condus până spre finalul meciului. Cu orgoliul rănit, cei din Nușfalău au început acest sezon cu gândul că vor putea stopa această dominare a echipei din Halmășd. Din păcate pentru ei, tinerețea și-a spus cuvântul, astfel că CS Barcău a înregistrat două eșecuri pe parcursul turului, dintre care unul tocmai în fața rivalei din Halmășd. Lupta nu este încheiată, iar diferența între echipa din Nușfalău și cea din Halmășd este doar de 3 puncte, fapt care nu-i sperie pe cei de la Nușfalău. ”Având în vedere că avem foarte mulți juniori în prima echipă, sunt mulțumit de parcursul din tur. Au fost cazuri când, in primul 11 am avut și opt juniori, încet, încet, se văd roadele munci, și tinerii jucători încep să facă față la nivel de seniori”, ne-a declarat antrenorulpreședinte Adrian Damian. Cum, în sânul rivalei din Halmășd au apărut unele probleme și campioana Sălajului este pe cale să se destrame, acest lucru ar deschide drumul spre titlu, pentru CS Barcău. “Nu am auzi multe lucruri despre ce se întâmpla la Halmășd. Dacă cumva s-ar destrăma echipa din Halmășd, i-aș aduce la Nușfalău pe Cătălin Anghel și pe Adrian Dregan”, a adăugat Adrian Damian. Adrian Damian: “în fotbalul din Sălaj se vede un progres” Conducătorul echipei din Nușfalău admite că nivelul Ligii a IV-a este unul destul de bun, cu toate că la start s-au înscris doar 11 echipe. “Nivelul Ligii a IV-a este bun, în sensul că unele echipe, precum Benfica Ileanda sau AS Chieșd și-au întărit loturile. Ambele sunt acolo în față și vor pune probleme în retur. Din păcate, sunt unele echipe care dezamăgesc, cum sunt Treznea sau Bobota, dar una peste alta nivelul este bun. Păcat că nu sunt măcar 12 echipe. S-au pus la punct și bazele sportive și în fotbalul din Sălaj se vede un progres, chiar dacă este mai lent”, este de părere Adrian Damian. Chiar dacă viitorul echipei din Halmășd este incert, Adrian Damian o vede tot pe Flacăra principala contracanditată la titlul de campioană. “Se vede experiența unor jucători de la Halmășd care au jucat la un nivel mai ridicat. La noi, în schimb, tinerețea și-a spus cuvântul. Părerea mea că, din retur, tot cu echipa din Halmășd ne vom bate la titlul și chiar cu Rapid Jibou”, a precizat Adrian Damian. “Arbitrajele sunt bune la seniori, dar în schimb sunt sub orice critică la meciurile de juniori” în fața unui subiect care naște multe controverse, președintele grupării de pe Valea Barcăului se plânge de cavalerii fluierului care oficiază la meciurile de juniori. “La meciurile de seniori, arbitrajele sunt din ce în ce mai bune, dar la meciurile de juniori sunt sub orice critică. Mă deranjează treaba aceasta, mai ales că noi punem preț pe juniori. Nu se poate să primim arbitri care habar nu au de regulament. Unii dintre ei nu cunosc abecedarul fotbalului. Sunt foarte supărat pe ce se întâmplă la meciurile de juniori”, ne-a dezvăluit Adrian Damian. Un alt os al conducătorului vicecampioanei este legat de regula impusă de AJF Sălaj, care în turul de campionat a dat voie juniorilor născuți în anul 1993 să joace pentru echipele de juniori. “Sper ca cei de la AJF să se trezescă și, din retur, să nu mai dea voie să joace la meciurile de juniori, jucători născuți în anul 1993. Nu este un lucru bun. Toată lumea vrea să pună accentul pe copii și juniori, dar se pare că în Sălaj nu se prea dorește acest lucru”, mai spune Damian. “La noi nu există obiectiv locul doi” în continuare, vicecampioana Sălajului mizează pe creșterea jucătorilor din propria pepinieră, care să ajungă cât mai repede la echipa mare, iar pe urmă să facă pasul spre alte eșaloane. Sigur, se ia în calcul și titlul de campioană, atât la seniori, cât mai ales la juniori. “Noi punem bazele pe juniori, dar nu pot spune că nu ne dorim titlul și cu echipa mare. La noi nu există obiectiv locul doi, atât la juniori, cât și la seniori ”, spune conducătorul echipei din Nușfalău Cum, în sezonul trecut, CS Barcău a ratat prezența la turneul final al juniorilor, în acest an, gruparea condusă de Adrian Damian speră să treacă de meciul de baraj și să ajungă între cele mai bune echipe din țară. “Avem juniori buni din propria pepinieră, plus cei care au venit de la Viitorul Zalău. Vor fi juniori și în vară și ne punem mari speranțe în ei”, a adăugat Damian. “Nu ar fi fost nicio satisfacție , dacă am fi ajuns în Liga a III-a, cu un loc cumpărat” De două sezoane încoace, în fiecare vară, oficialii echipei din Nușfalău au luat în calcul Liga a III-a, în urmă cu două sezoane au făcut o cerere la Federație pentru a fi primiți în Liga a a III-a, iar sezonul trecut au sperat, până în ultimul moment, la eșalonul al treilea, chiar prin cumpărarea unui loc. Dar antrenorul Damian nu este de acord cu acest principiu și vrea ca echipa sa să promoveze prin propria muncă.”« cazul în care, pe parcursul campionatului, ne vom da seama că putem câștiga titlul, sigur pe ultimii 100 de metri o să ne întărim și la meciul de baraj nu vom face simplu act de prezență. Atunci se va vrea și Liga a III-a. Eu nu am fost de acord pentru a cumpăra un loc . Au fost discuții de a cumpăra loc de Liga a III-a la Nușfalău, dar m-am împotrivit. Nu ar fi fost nicio satisfacție dacă am fi ajuns în Liga a III-a, cu un loc cumpărat. Mai mare satisfacție să promovezi prin propria muncă, nu există. Fără nici o supărare, cu acest lot nu am putea face față în eșalonul al treila. Dacă va fi să ajungem acolo ne vom întări. Cu siguranță iubitorii fotbalului din Nușfalău vor avea, intr-un timp mai scurt sau mai lung, o echipă de Liga a III-a”, a încheiat Adrian Damian. Talentatul Boska Arnold, golgeterul vicecampioanei CS Barcău. "Sper, ca în acest an, să fac saltul spre eșaloanele superioare" ♦ Șimleuanul a primit ofertă și de la FC Zalău, însă deocamdată nu a dat curs Mijlocaș central de meserie, tânărul Boska Arnold și-a demonstrat calitățile și a ajutat enorm CS Barcău Nușfalău în acest tur de campionat și nu numai. Cu o tehnică deosebită, cât mai ales cu o viteză excepțională, în prima parte a sezonului, jucătorul a marcat 11 goluri, fiind de departe golgeterul echipei și cel mai bun jucător. Nu se gândește neapărat la titlul de cel mai bun marcator și vrea cât mai mult să-și ajute propria echipă; în vârstă de 17 ani, șimleuanul afirmă că are oferte importante și vrea ca în acest an să facă pasul spre eșaloanele superioare. Impresariat de șimleuanul Danie Dragoș, jucătorul legitimat la CS Barcău a primit o ofertă de la FC Zalău, însă, deocamdată nu ia dat curs și spune că ar dori să facă pasul spre un nivel mult mai înalt decât Liga a III-a. “Mă bucur că am reușit să marchez 11 goluri in tur pentru CS Barcău. E destul de bine, dar întotdeauna nu mă mulțumesc cu puținul și dau ce e mai bun din mine. Căt voi mai rămâne la Nușfalău, doresc să îmi ajut căt mai mult echipa, dar în anul acesta vreau să plec spre un nivel mai înalt. Acesta este visul meu. Am primit și o ofertă de la FC Zalău, dar împreună cu impresarul meu și cu antrenorul am decis să mai aștept. Aș prefera să plec spre un nivel mai bun decât Liga a III-a”, nea declarat golgeterul Boska Arnold. Cel care și-a pus amprenta, în mare parte, în formarea lui Boska Arnold, antrenorul Adrian Damian vrea și el ca golgeterul echipei din tur să facă pasul spre alt nivel. “Am primit oferte pentru el și din Liga 1 de la noi din țară, dar și din străinătate, îmi doresc să plece cât mai repede, pentru că a ajuns la o formă de vârf”, spune Adrian Damian despre elevul său. " Un alt jucător de la CS Barcău, care deja a făcut pasul spre eșaloanele superioare este Codruț Ardelean cedat de vicecampioana Sălajului grupării zălăuane fară niciun ban. “Am mers pe ideea că ne dorim să ajungă căt mai repede la un nivel mai ridicat și nu ne-am gândit neapărat la un anumit venit care ar fi venit la club. Chiar nu mă împotrivesc pentru nimeni să rămână la CS Barcău. I-am dat șansa să plece și, cu siguranță, când va ajunge la un nivel și mai ridicat se va uita in spate de unde a plecat”, a spus Damian despre fostul său elev, Codruț Ardelean. □ Ionuț COSTINAȘ Prima etapă din retur, a XlI-a, se va juca în primăvară, după programul: Cetatea Almașu - CS Crasna______(în tur 1 - 2) Lotul echipei. Portari: Ionuț Coste (17.09.1985), Ali Adam (22.03.1996) și Elekes Robert (05.05.1983 Fundași: Budai István (30.01.1995), Claudiu Rus (09.03.1986), Kallai Geza (07.04.1984), Paul Domocoș (11.03.1994) și Cristian Sontea Mijlocași: Kallai Victor (20.08.1989), Vegh Robert (06.09.1989), Daniel Gut (17.05.1994), Boska Arnold (24.06.1995), Lakatos Karoly (16.11.1981), Lázár Zoltán (08.09.1993), Ionuț Terec (23.01.1994) și Marius Leitan (07.09.1993) Atacanți: Orbán Robert (15.11.1984), Marian Ignat (11.07.1979) și Tiberiu Tuș (15.01.1991) Conducerea tehnică și administrativ: Antrenor - președinte: Adrian Damian (11.04.1974) Antrenor juniori: Ciprian Grecu (25.04.1979) Vicepreședinte: Osz Andrei (26.06.1973) Președinte de onoare: Radu Mare (09.10.1969) Administratori stadion: Cseke Ludovic (03.11.1967) și Vereș Tiberiu Asistentă medicală: Lakatos Ekaterina I CLABAMÜIM 1 Liga IV seniori : 1. FlÄcTrAIH*,T^^^^^^7^6 27 2. CS Barcău Nușfalău 10 8 0 2 36 - 8 24 3. Rapid Jibou 10 7 12 31 - 15 22 4. Benfica Ileanda 10 6 0 4 27 - 27 18 5. AS Chieșd 10 4 2 4 28 - 29 14 6. Dumbrava Gâlgău 10 4 1 5 30 - 24 13 7. Meseșul Treznea 10 4 0 6 16 - 29 12 8. Cetatea Almașu 10 2 3 5 13 -23 9 9. Sportul Șimleu 10 2 2 6 12 - 25 8 10. Gloria Bobota 10 2 2 6 11-30 8 11. CS Crasna 10 1 1 8 12-40 4 Gloria Bobota - AS Chieșd (1 -1) , Meseșul Treznea - Rapid Jibou (0 -5) Rezultatele echipei din tur. Etapa I: 4 - 3 la Benfica Ileanda Etapa a II-a: 2 - 0 cu Flacăra Halmășu Etapa a III-a: 2 - 0 cu AS Chieșd Etapa a IV-a: 0 - 2 la Rapid Jibou Etapa a V-a: 10 - 0 cu Gloria Bobota Etapa a VI-a. CS Barcău a stat Etapa a Vll-a: 1 - 0 la Cetatea Almașu Etapa a Vlll-a: 7 - 0 cu CS Crasna EtapaaIX-a: 3 - 0 la Meseșul Treznea Etapa a X-a: 6 - 0 cu Sportul Șimleu Etapa a XI-a: 1 - 3 la Flacăra Halmășd Marcatorii echipei: 2. Arat ® M 22 goluri 2. Orbán Robert 8 3. Kallai Victor și Marian Ignat 3 4. Claudiu Rus, Tiberiu Tuș, Vegh Robert, Ionuț Vasarhelly, Lakatos Karoly, Daniel Gut, Kallai Géza și Codruț Ardelean 1 Cu Adrian Damian despre... Jucătorii remarcați de la CS Barcău: "T.mrrmm ..... 2. Paul Domocoș 3. Orbán Robert Juniorii remarcați din propria pepinieră: 2. Budai István 3. Daniel Gut Cei mai buni jucători din campionat: 2. Adrian Gheți (Flacăra Halmășd) 3. Adrian Dregan (Flacăra Halmășd) Topul arbitrilor sălăjeni: -------"" 1 .Tioria’n"dF^TâT.* " ‘ 2. Cătălin Roșu 3. Bogdan Pușcaș Topul arbitrilor asistenți sălăjeni: """....TMRflM " ’ " ’ 2. Sergiu Corb 3. Roxana Botiș