Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-23 / nr. 364

! Declarații după meci: ! Robert Țuțea - căpitan de echipă Explorări: ! “Prin această victorie, ne-am recăpătat încrederea: în forțele noastre. A fost un meci mai ușor decât ne -e așteptam, mai ales după declarațiile unor jucătorii șimleuani, precum Bala, că ne vor bate cu 3-0. Ce-i ja drept, ne-au ajutat și ei, deoarece au greșit foarte mult, fiind prea încrezători și considerând că noi suntem mai slabi. Ne așteptam ca Teușan, Bala și ! Cristi Pop să ne pună mai multe probleme. Ei suntIa o echipă de moral și, pentru că au început mai rău, s j ne-au ușurat munca noastră. Așadar, am început j Í cu dreptul returul, am câștigat un meci ce trebuia ■m câștigat și ne dorim să luăm cât mai multe puncte j j din următoarele două meciuri”. j Mircea Abraham - antrenor CS Phoenix: “Din păcate pentru noi, echipa din Baia Mare a fost mai bună, fapt pentru care e felicit! Noi n - am jucat ca în meciul din turul campionatului, ju când băieții mei au dat o replică mai bunăI j băimărenilor. Prea încrezători, am capotat la mail I multe elemente tehnico-tactice, lucru ce a dus la la acest rezultat nedorit. Acesta este sportul, mergem înainte și ne vom pregăti sperând la un j rezultat bun cu echipa Unirea Dej”. i Pronosticul lui Bala nu s-a adeverit . Internaționalul Șimleului a declarat că CS Phoenix câștigă cu 3 - 0 la Baia Mare, dar cursul jocului sub fileu a fost exact invers! Șimleuanii s-au pregătit cu gândul la o revanșă în confruntarea lor sportivă cu băimărenii, pentru că în partida din turul campionatului, au câștigat maramureșenii cu scorul de 3-2, după ce ai noștri au condus cu 2-0 la seturi! Același gând l-au avut și mulți suporteri de sub Măgura Șimleului, drept dovadă fiind prezența a peste 70 dintre aceștia în Sala Polivalentă „Lascăr Pană” din Baia Mare. Din păcate pentru ei, surpriza nu s-a produs, ba mai mult, pronosticul lui Marian Bala (victorie cu 3-0) anunțat cu multă încredere, nu s-a adeverit, fiind tocmai invers !! A fost o victorie meritată a gazdelor, obținută după 71 de minute de joc efectiv, în urma unui parcurs mai bun, când coordonatorul Răileanu i-a pus în valoare, în special, pe Țuțea și pe Cuciureanu. Ce-i drept, ei au avut și avantajul că „au stat” în prima etapă a returului. Totuși, în ciuda scorului, a fost o victorie muncită a elevilor lui Marius Boțea, prin care au urcat pe locul patru în clasament. Oaspeții au greșit mai mult la serviciu și la preluarea mingii, iar ridicătorii Toth și Harlișca au avut destule probleme în construcția jocului, chiar dacă au reușit să-i „servească” pe Pop, Bala și Filip. Fără a lua punct, prin această înfrângere, șimleuanii au ramas pe locul șapte în clasament, cu 17 puncte. Din nou, echipa simleyană a arătat că posedă reale capacități fizice și tehnico-tactice, însă este deficitară din punct de vedere al „psihologiei jocului”, fapt recunoscut de multe ori de antrenorul Mircea Abraham. Așadar, se impune și o abordare mai atentă a pregătirii moral-volitive, mai ales că sâmbătă, șimleuanii vor juca cu desenii, aflați pe podiumul clasamentului (locul III)! De remarcat, în desfășurarea acestui meci, prestația celor două galerii, alături de publicul spectator: încurajări decente, steaguri, tobe, trompete, Bravo, tuturor! Partida a început într-o ușoară dominare a localnicilor, reliefată de tabela de scor: 2-1, 5-4, 9-7, 13-12. Băimărenii au avut, apoi, o serie de cinci puncte (18-12), prin serviciile lui Negrean și acțiunile celor de la fileu: Hoboth, Păștean și Răileanu; în continuare, oaspeții au intrat între... "pasărea”, iar gazdele s-au distanțat la opt puncte (23-15), reușind să-și adjudece primul set la 19, prin atacul lui Negrean, din zona a doua a terenului. Mai mult de jumătate din actul al doilea, șimleuanii au jucat bine (3-1, 6- 5, 9-8, 12-10, 13-12), dar, după ce au fost egalați (14-14), le-au permis maramureșenilor să se distanțeze la trei-patru puncte (17-14, 20-16, 24-21) și să câștige setul la 22, prin atacul puternic al lui Cuciureanu, direct în Rus. Drept urmare, setul al treilea nu prea a avut istoric, întrucât gazdele s-au aflat în permanență la conducerea ostilităților( 3-1, 8- 5, 13-7, 16-10, 22-15, 24-16), reușind să se impună cu scorul de 25-17, în urma greșelii la blocajul efectuat de Bala și Pop. □ Prof. Marin ȘTEFAN, Publicist, Șimleu Silvaniei CS Știința Explorări Baia Mare - CS Phoenix Șimleu Silvaniei 3-0(19,22,17) Explorări: Dragoș Răileanu, Robert Țuțea - cpt., Vlad Cuciureanu, Vlad Negrean, Hoboth Acoș, Patriciu Păștean și Ciprian Tofan - libero. Prezenți: Ciprian Neamț, Andrei Weber, Kecskeméti Peter, Dănuț Mititelu și Gheorghe Socaciu. Antrenori: Marius Boțea - principal și Sorin Pop - secund CS Phoenix: Toth Gabor (Andrei Harlișca), Ovidiu Teușan (Florin Filip), Bokor Gabor, Cristian Pop, Marian Bala, Ionuț Rus ( Sergiu Ivan) și Paul Olar - libero. Prezenți: Ionuț Silaghi - cpt. și Kis Gabriel. Antrenori: Mircea Abraham - principal și Marius Oniga - secund Au arbitrat bine: Nicolae Cristea - principal și Mircea Rus - secund (ambii din Cluj -Napoca) Observator FRV: Eugen Achihaei ( Botoșani) Un nou meci dificil Sâmbătă, ora 17.00. Sala "Silvania" din Șimleu Silvaniei. GS Phoenix Șimleu Silvaniei-Unirea Dej Seria meciurilor dificile continuă și la finele săptămânii, pentru CS Phoenix. Elevii lui Mircea Abraham și Marius Oniga vor evolua pentru prima dată în 2013, pe teren propriu, urmând a primi vizita fruntașei Unirea Dej. Gruparea de pe Someș este clasată pe poziția a treia și vine la Șimleu cu mare poftă de joc, după ce în etapa de la finele săptămânii a avut etapă liberă. Din cele două meciuri susținute cu Dinamo și Explorări Baia Mare, Marian Bala și colegii săi nu s-au ales cu niciun punct, dar sunt deciși să spargă gheața în fața desenilor. Nu au altă variantă, deoarece, în cazul unui nou rezultat negativ, CS Phoenix riscă să coboare chiar de pe locurile de play-off. “Suntem în fața unui nou meci dificil, dar sperăm să ne mobilizăm, să facem un joc bun și chiar să câștigăm. Suntem conștienți de valoarea adversarului, dar e cazul să acumulăm puncte. A trebuit să lucrăm și la moralul jucătorilor, am avut o discuție cu ei și sper să-și revină. Fiecare punct contează, pentru că, în clasament, sunt 5-6 echipe care pot să fie pe locurile 3-4, dar totodată pot să fie și pe locurile 7 - 8. E adevărat, după meciul cu Dejul, pentru noi vor urma meciuri mai ușoare și sper să profităm de ele”, ne-a declarat antrenorul Mircea Abraham. Resursele sportive umane locale- EDITORIAL O întrebare care se pune, de regulă, la început de sezon, este ce fel de decizie trebuie luată în ceea ce privește sursele locale de selecție a sportivilor, indiferent despre ce ramură sportivă vorbim să se meargă pe resursele locale pe care le avem la dispoziție, să se meargă pe recrutarea de “stranieri” sau să se meargă pe o împletire a celor două variante mai radicale prezentate mai sus. Răspunsul la această întrebare este, cred, dat de obiectivele pe care le are fiecare grupare sportivă. Dacă obiectivele stabilite tind spre înalta performanță, nu sunt suficiente resursele umane doar de la nivel local. Nu există echipă de sport, la nivel național sau internațional, care să obțină rezultate de vârf doar cu sportivi de la nivel local. Dacă însă se dorește promovarea tinerilor, pe fondul unor resurse financiare limitate, cu obținerea totuși a unor rezultate onorabile, este suficient să ne bazăm pe resursele umane proprii. Sau, mă rog, cu mici excepții. Echipa de handbal HC Zalău a demonstrat că se poate, în acest context, mă bucur că la FC Zalău au fost cooptați cei doi jucători sălăjeni, Coi Ardelean și Cătălin Anghel. Urmează să vedem dacă vor face față la acest nivel și dacă vor aduce chiar și un plus pentru formația sălăjeană. Cred că este o șansă pentru cei doi ca să se facă remarcați și, de ce nu?, să fie doar începutul unei ascensiuni pentru viitor. Și privind în aceeași notă, poate că și Arnold Boska, jucătorul celor de la Nușfalău, ar trebui să se mai gândească, dacă are oferte de la FC Zalău, tot în ideea unei șanse, deoarece saltul spre ligile superioare se face mai ușor de la Liga a III-a decât de la liga a IV-a. Și mai este ceva: promovarea acestor tineri din campionatul județean este un semnal pozitiv dat către toți tinerii care visează să ajungă fotbaliști în ligi superioare, și anume faptul că dacă au talent, doresc și muncesc bine, au o șansă chiar la ei în județ. Rezultatele etapei a XIII-a din Divizia Al, la volei masculin, desfășurată la finele săptămânii trecute: CVM Tomis Constanța - Dinamo 3 - 0 (19, 16, 21) SCMU Cradova - Agronomia București 3-0 (21,21,23), Tof în BTa’gweH Știința Explorări - Phoenix Șimleu 3 - 0 (19, 22,17) i .................. 1 CLASAMENT Divizia Al| Etapa a XIV-a se va desfășura în 26 ianuarie, după programul: Dinamo București - Știința Explorări în tur (0 - 3) “U” Cluj - SCMU Craiova (0 - 3). CS Remat Zalău - CVM Tomis Constanta (1 - 3)1 1. CVM TOMIS CTA 12 10 2 33 .16 29 "2. SCM U Craiova...............12 8""4""36:20 24 3. Unirea Dej 11 8 3 27:14 23 4. Explorări Baia Mare 11 8 3 25:17 21 5. Remat Zalău 12 6 6 25:19 20 6. Dinamo București 12 6 6 19:20 18 7. CS Phoenix Șimleu 12 5 7 23:23 17 8. UCM Piatra Neamț 12 6 6 24:26 17 9. CSM București 12 5 7 19:24 16 10. Steaua București 12 3 9 13:27 10 11. ”U” Cluj 12 0 12 4:36 0 ..1...........11 ■ " 11 C2T* > Bulitz, Galeria Șimleului, a fost la înălțime, la Baia Mare Meciul cu Explorări Baia Mare a fost așteptat cu mult fast de către șimleuani, care au luat cu mic cu mare Sala “Lascăr Pană” din Baia Mare. Pe lângă oficialitățile locale, în capitala Maramureșului a făcut deplasarea și o galerie numeroasă formată din peste 80 de suporteri. Sigur, acest lucru a fost posibil cu ajutorul Primăriei orașului Șimleu care a pus la dispoziție mijlocul de transport. Din păcate, fanii s-au întors dezamăgiți de la Baia Mare, asta după ce CS Phoenix nu a luat nici măcar setul de onoare, după ce unii jucători erau încrezători și spuneau că se vor impune la scor. Duel între foști colegi de generație Partida dintre Explorări Baia Mare și Phoenix Șimleu a pus față în față și doi foști colegi de generație la CSS Zalău, Remat Zalău și chiar CS Phoenix. Este vorba de zălăuanii Cristian Pop și Vlad Negrean. Ambii au început voleiul la CSȘ Zalău și după ce au activat pentru o scurtă perioadă la Regat, au ales să evolueze pentru formația din Șimleu; între timp, Vlad Negrean a ajuns în vederile celor de la Explorări, cu care în urmă cu două sezoane a câștigat titlul de vicecampion al României. Și Cristian Pop a evoluat în alte țări, la Tarpi Tg. Mureș, după care a ales să joace pentru SCMU Craiova, venind în vară la Șimleu, echipă nou-promovată.  Șimleul a rămas pe locul 7 Cu toate că a pierdut fără drept de apel la Baia Mare, CS Phoenix a rămas pe poziția pe care era clasată și înaintea rundei, însă, victoria celor de la Piatra Neamț în fața Regatului a făcut ca, gruparea de sub Pietricica să egaleze la puncte nou-promovata de sub Măgură. Totuși, șimleuanii au rămas pe locul 7, grație setaverajului mai bun. 4$. Dan Borota a debutat pentru SCMU Craiova Venit la SCMU Craiova de la Tomis Constanța. Dan Borota a debutat în tricoul formației oltene la partida cu CSM București. Victoria obținută de elevii lui Dan Pascu a făcut ca, echipa din Bănie să urce din nou pe poziția secundă. La meciul cu bucureștenii nu a evoluat Adrian Briscan, care în continuare este incert, după o accidentare la spate.