Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-23 / nr. 364

FC Zalău poate intra în cărțile promovării . Liderul FC Hunedoara nu are drept de promovare, astfel că echipa de pe locul 2 ar putea accede direct în Liga a II-a! Devine obositor pentru toată lumea să vadă FC Zalău zbătându-se în Liga a III-a. Din anul 2008, de la promovarea în eșalonul al treilea, clubul zălăuan nu și-a întocmit un proiect care să aibă ca finalitate promovarea, astfel că, clubul condus de Ioan Morar este pentru al cincilea sezon, în Liga a III-a, și tot nu putem vorbi de promovare. Oficialii lui FC Zalău au un proiect prin care să întinerească echipa, însă Liga a II-a nici nu poate fi pusă în discuție. “Până la vară, ne axăm pe tineret și vrem să întinerim echipa căt mai mult. Noi vrem o clasare căt mai bună, dar nu avem niciun gănd de promovare”, a declarat Ioan Morar. Aruncând o privire asupra clasamentului, pare imposibil ca FC Zalău să o mai ajungă pe ocupanta primului loc FC Hunedoara, având în vedere distanța de 13 puncte. Dar se pare că, clubul hunedorean nu are în acest sezon drept de promovare, după ce în urmă cu câțiva ani clubul nou-înființat, pe scheletul echipei Corvinul, a efectuat operațiuni juridice și astfel are interzis la promovare pentru o perioadă de trei ani competiționali, din momentul afilierii clubului respectiv la FRF. Astfel spus, în acest sezon, din Seria a V-a va promova echipa clasată pe locul doi, ocupat în acest moment de CS Oșorhei. Distanța dintre FC Zalău și gruparea bihoreană este de 6 puncte, care pare recuperabilă, mai ales că, elevii lui Pașca și Oros vor susține 3 partide pe teren propriu, cu echipele din fața lor. “Liderul Seriei, (n.r. FC Hunedoara) nu are drept de promovare nici anul acesta. Ei au interziși trei ani la promovare și, s-ar putea, ca din seria noastră să promoveze echipa de pe locul doi. Dar pentru noi, obiectivul este o clasare căt mai bună și nu se pune problema promovării”, a mai spus președintele. FC Zalău a revenit la antrenamente . Reunirea “alb-albaștrilor” a avut loc luni, la Stadionul Municipal La începutul săptămânii, a sunat adunarea și la FC Zalău. Luni dimineață, Marius Pașca a programat primul antrenament din anul 2013, la care au fost prezenți 16 jucători. Mai întâi, președintele Ioan Morar, împreună cu directorul sportiv Paul Georgescu și cu antrenorii, au ținut o mică ședință în vestiar, după care s-a trecut la treabă. Unii jucători, au fost dornici să revină la pregătire, astfel că au pășit primii pe pista Stadionului Municipal, care a fost impracticabilă. Tocmai de aceea, Mihai Bode și colegii săi au alergat spre muntele Meseș, acolo unde secundul Cristian Oros a ținut o mică ședință de pregătire. Sigur, un antrenament mai ușor, având în vedere pauza lungă de aproape două luni, fără pregătire. La mica ședință de pregătire a asistat și principalul Marius Pașca care i-a urmărit atent pe elevii săi și, în mod special, pe jucătorii noi. A urmat revenirea la Stadion și cam așa a decurs prima ședință de pregătire în anul 2013. Treptat, jucătorii vor accentua pregătirea, pentru a fi cât mai în formă la ora startului returului de campionat. “Sper ca cele două obiective trasate de conducere, clasarea în primele 5 locuri și întinerirea echipei, să le îndeplinim. Vrem ca în partea a doua a campionatului să adunăm căt mai multe puncte, iar programul ne favorizează între noi și ocupanta poziției secunde sunt doar 4 puncte și cu echipele din fața noastră, urmează să jucăm acasă. Ne dorim să devenim o echipă omogenă căt mai rapid”, a precizat Marius Pașca, după primul antrenament din 2013. Jucătorii prezenți la reunirea echipei: Claudiu Chiș, Alex Gudea - Cosmin Cosma, Vasile Jula, Vlad Lung, Vlad Negrean, Claudiu Cornaci, Maior Istvan, Mihai Bode, Cosmin Sabou, Raul Stanciu, Viorel Ionașcu, Gabriel Țiriac, Andrei Teglaș, Gigi Gorga, Codruț Ardelean și Cătălin Anghel. Codruț Ardelean are planuri mari la Zalău: "Vreau să devin golgeter" ♦ Atacantul venit de la vicecampioana CS Barcău a fost golgeterul Ligii a IV-a în această iarnă. FC Zalău s-a despărțit de Mădălin Trip și Marius Dumiter și nu a stat cu mâinile în sân, reușind să-i aducă la echipă pe doi dintre cei mai talentați jucători din județ. Este vorba de atacantul Codruț Ardelean și fundașul Cătălin Anghel. Ambii jucători de la CS Barcău Nușfalău se află, de ceva timp, în vederile zălăuanilor, însă abia acum s-a ajuns la o înțelegere. Cătălin Anghel s-a antrenat și în vară cu FC Zalău, însă nu a ajuns la un numitor comun în privința salariului. Colegul său, Codruț Ardelean, spera la un transfer la o echipă mult mai mare decât FC Zalău, dar o accidentare în sezonul trecut a pus piedică transferului; în cele din urmă, Codruț a ajuns la singura formație a Sălajului care ne reprezintă județul în ligile superioare. Jucătorul, în vârstă de 19 ani, s-a aflat în trecut și în vederile Academiei de Fotbal “Gheorghe Hagi” club care l-a dorit la vremea respectivă pe jucătorul ce a aparținut de FC Silvania; între timp, Codruț a jucat la juniorii republicani de la FC Silvania, iar ultima dată a evoluat la CS Barcău Nușfalău, unde în vară a câștigat titlul de golgeter al Ligii a IV-a. Același lucru și-l propune și la FC Zalău, unde vrea să muncească pentru a deveni titlular. “O să mă pregătesc serios și vreau să ajung să joc titular. Vreau să mă acomodez căt mai repede și totul depinde de mine, îmi propun să ajung golgeter la FC Zalău, dar trebuie să mă pregătesc exemplar și să dau totul din mine”, ne-a mărturisit Codruț Ardelean. Tehnicianul are o părere bună despre cei doi jucători, pe care i-a dorit sub comanda sa. “Sunt doi jucători tineri, născuți în anul 1993, în care ne punem mare încredere. Sperăm să se integreze căt mai rapid în jocul echipei”, a spus Pașca. Raul Stanciu, între FC Zalău și Ungaria . Mijlocașul are o ofertă de peste Tisa, dar președintele Ioan Morar speră să-l determine să rămână la Zalău Venit la Zalău de la FC Hunedoara, în vara anului 2011, mijlocașul Raul Stanciu a devenit un jucător de bază în linia mediană a lui FC Zalău. în această iarnă, jucătorul în vârstă de 21 de ani, a primit o ofertă din Liga a II-a din Ungaria de la formația Pántok VSE și timp de o săptămână, Stanciu s-a aflat în probe la echipa de peste Tisa, pentru care a jucat o repriză întrun amical cu o echipă din Liga a III-a. “Am jucat doar o repriză, deoarece m-a durut piciorul. Oricum, cei de acolo au spus că le place de mine. în Liga a ll-a din Ungaria sunt condiții bune, iar salariul de acolo este triplu față de cel de la FC Zalău. Dacă mă lasă cei de la FC Zalău, plec în Ungaria. Dacă nu, rămân pe loc. Orice se va întâmpla, în iarnă sau în vară, vreau să mă despart de Zalău, în condiții bune”, a spus jucătorul. El mai are contract cu FC Zalău până în vară, astfel că el trebuie să primească dezlegare, dacă vrea să plece în Ungaria. Tocmai de aceea, Stanciu a fost prezent la reunire și trebuie să poarte o discuție cu președintele Ioan Morar, care speră să-l determine pe Stanciu să rămână la FC Zalău. “îmi doresc ca Raul Stanciu să rămână la Zalău, pentru că are calități și voi purta o discuție cu el”, ne-a mărturisit loan Morar. Andrei Lăcătuș, noua "țintă" Andrei Lăcătuș face parte din planurie mele ca antrenor ’’, spune Marius Pașca Un alt jucător talentat din județul Sălaj se află în vederile lui FC Zalău. Originar din Chieșd, Andrei Lăcătuș a început fotbalul la AS Chieșd, după care a jucat la Viitorul Zalău, unde a fost unul dintre cei mai buni jucători. De la clubul condus de Daniel Sabău a făcut pasul spre loturile naționale de juniori, iar evoluțiile sale au atras interesul celor de la FC Maramureș Baia Mare. Transferat la gruparea maramureșeană, Lăcătuș a evoluat foarte puțin, astfel că a fost împrumutat la CS Zlatna, echipă care la vremea respectivă evolua în Liga a III-a. Se întâmpla în iarna trecută, când antrenorul Marius Pașca a insistat ca Lăcătuș să vină la Zalău, dar se pare că, jucătorul a fost îndrumat de fostul său antrenor Daniel Sabou să aleagă Zlatna. După ce gruparea din județul Alba a retrogradat, Lăcătuș a revenit la Baia Mare, fiind împrumutat din nou, de data aceasta la echipa din comuna natală AS Chieșd. Cei de la FC Zalău nu și-au luat gândul de a-l aduce pe jucător la echipa de sub Meseș, iar Marius Pașca a purtat discuții cu oficialii de la FC Maramureș Baia Mare, pentru ca Lăcătuș să fie cedat la Zalău, însă, mai trebuie să își dea acceptul și jucătorul, care a fost de negăsit la desele telefoane ale antrenorului Pașca. “Andrei Lăcătuș face parte din planurile mele ca antrenor. Am discutat și cu președintele Ioan Morar, este un jucător de la noi din Sălaj și sper să reușesc să iau legătura cu el. Cu cei de la FC Maramureș Baia Mare am vorbit și sunt dispuși să ni-l cedeze”, nea declarat Marius Pașca. Andrei Lăcătuș: “Cred că voi veni la FC Zalău” Și jucătorul spune că și-ar dori să joace la FC Zalău și va da un răspun clubului condus de Ioan Morar în zilele acestea. “Trebuie să aștept un răspuns și din altă parte și după aceea mă voi decide. Cred că voi veni la FC Zalău, însă deocamdată nu pot da un răspuns clar. Normal că îmi doresc să joc în Liga a III-a, și o să aleg ce o să fie mai bine pentru mine”, ne-a mărturisit Lăcătuș. Codruț Bulz a absentat de la reunire Fundașul a fost învoit de conducere, pentru a-și susține un examen la facultate. Cel mai de succes transfer din ultimii ani la FC Zalău, este fundașul Codruț Bulz. Venit la Zalău cu doar câteva ore înainte de startul turului de campionat, orădeanul s-a integrat rapid în linia defensivă a Zalăului și a fost unul dintre cei mai buni jucători. în această iarnă, Bulz a primit o ofertă de la CSM Unirea Slobozia, echipă ce activează în Liga a II-a, însă jucătorul a precizat că își dorește să rămână la FC Zalău, unde s-a acomodat. Sigur, fundașul urmează să vorbească în acest sens și cu președintele Ioan Morar, iar acest lucru trebuia să se întâmple luni. Dar Bulz a avut de susținut un examen important la facultate, astfel că el a fost învoit de conducerea grupării zălăuane. Oradeanul a revenit la antrenament ieri, când s-a antrenat cot la cot cu colegii săi. Cosmin Sabou este accidentat Golgeterul lui FC Zalău în turul de campionat, dar și unul dintre cei mai buni marcatori ai Seriei a V-a. Cosmin Sabou nu s-a putut antrena cu colegii la prima ședință de pregătire. Jucătorul are o ușoară întindere, astfel că a preferat să nu forțeze. în ciuda acestei probleme, liderul echipei a fost prezent la reunire și chiar a asistat la primul antrenament din 2013, ce s-a desfășurat pe Meseș. Se pare că, problemele lui “Tasotti” nu sunt deloc grave și el va reveni la antrenamente încă din aceste zile. Lotul, completat cu juniori din pepinieră Doar 16 jucători au fost prezenți luni la prima ședință de pregătire. Dacă Codruț Bulz a fost învoit, iar Cosmin Sabou nu s-a putut antrena din cauza unei mici accidentări, de la reunire au lipsit alți 4 juniori, pe care tehnicianul Pașca îi are în vedere pentru retur. Este vorba de Mihai Cherecheș, David Balint, Marin Gliguță și Sebastian Morozi, care nu au ajuns la reunire din cauza programului școlar. Ei au revenit la antrenamente de ieri, ședințele de pregătire fiind programate după-amiaza. Pe lângă cei 4 juniori, antrenorul își propune să mai promoveze și alți juniori. De fapt acesta este și unul dintre obiectivele trasate de conducere și anume întinerirea echipei. <£ £ Veteranii, în mare vervă Pe lângă jucătorii tineri, FC Zalău continuă să se bazeze și pe jucătorii cu experiență, care chiar dacă au o vârstă înaintată, sunt soluții pentru echipă. Chiar dacă au jucat mai puțin în turul de campionat, Vasile Jula, Claudiu Cornaci și Gigi Gorga vor evolua în continuare la FC Zalău, cel puțin până la terminarea campionatului. Toți trei au fost prezenți la reunirea echipei și au manifestat o poftă mare de a se antrena. Nerăbdător să se antreneze, Gigi Gorga a fost primul care a ieșit din vestiar, la prima ședință de pregătire. De fapt, Jula, Gorga și Cornaci au fost printre primii și la alergarea spre Meseș. Cantonament pe plan local de marți, “alb - albaștrii” se vor pregăti centralizat, timp de 8 zile. Trei ani la rând, conducerea lui FC Zalău prefera ca jucătorii să efectueze cantonamentul de iarnă în stațiunea montană Ocna Șugatag, unde se găseau condiții bune și la prețuri acceptabile. Cantonarea echipei zălăuane în stațiunea maramureșeană nu a mai fost posibilă în anul 2013, astfel că, Cosmin Cosma și colegii săi se vor antrena doar pe plan local. Cantonamentul va avea loc începând de marți, iar până atunci, antrenorii au programat doar câte o ședință de pregătire zilnică. După efectuarea stagiului de pregătire, se va avea în vedere și susținerea unor jocuri de verificare, asta în funcție și de starea vremii, dar mai ales de starea terenurilor de prin zonă. “Aș prefera să ieșim undeva la munte să facem un cantonament, dar din cauza bugetului restrâns ne vom pregăti doar pe plan local și vom organiza un cantonament începând de marți. Vom face o pregătire centralizată de 8 zile. Avem condiții normale și pe plan local”, ne-a mărturisit Marius Pașca.