Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-23 / nr. 364

Eugen Bălănean - primarul orașului Jibou: "Nu ne dorim titlul cu Rapidul!?" ♦ Edilul orașului de pe Someș vrea performanțe la echipa de fotbal, dar numai în viitor Deși se află în grafic pentru a se bate la prima poziție, Rapid Jibou se pare că nu dorește primul loc. Cel puțin așa spune primarul orașului Eugen Bălănean, care vede fotbalul în Jibou, doar un mijloc de relaxare și de ocupație pentru tineret! Păcat, deoarece la această echipă, ar trebui să fie un proiect bine pus la punct, care să aibă ca finalitate Liga a III-a, acolo unde Rapid Jibou a mai fost cu mulți ani în urmă. “Condițiile sunt destul de slabe ca să putem face performanță. Băieții și toți din conducere sunt serioși și pot spune că parcursul a fost destul de bun în turul campionatului. Nu ne dorim neapărat titlul de campioană in acest sezon, dar vrem să demonstrăm că suntem buni și că vrem să ne perfecționăm. Fotbalul se joacă la Jibou mai mult din plăcere, pentru antrenarea tineretului care să aibă ocupație. Ne-am străduit să le asigurăm condiții jucătorilor, am construit vestiare modernizate și vrem să amenajăm și baza sportivă. Vrem să mergem cu pași mărunți, și în viitor, ne vom dori și performanțe”, este de părere primarului orașului Jibou, Eugen Bălănean. □ Ionuț COSTINAȘ Flacăra Halmășd nu moare! Dumitru Blaga: “O să fiu în continuare alături de Flacăra Halmășd” Ajunsă o forță în Liga a IV-a Sălaj, Flacăra Halmășd a fost aproape să se destrame. Zvonurile cum că o parte dintre jucători și sponsorul Dumitru Blaga se vor muta la Șimleu sunt acum realitate, însă un lucru și mai important este acela că, gruparea din comuna Halmășd nu se va desființa ci va continua să evolueze în campionat, fiind sprijinită în continuare de omul de afaceri Dumitru Blaga. “Nu doresc ca echipa să se destrame și chiar voi lupta să nu se întâmple așa. Acolo vor rămâne o parte dintre jucătorii în care am încredere și o să fiu lângă ei, în continuare. O să ajut Flacăra, pentru că acolo sunt tradițiile de la FC Silvania”, nea mărturisit omul de afaceri Dumitru Blaga. Chiar dacă în timpul alegerilor, între Dumitru Blaga și primarul din Halmășd s-au iscat mici nemulțumiri, vicepreședintele de la SC Mobila Simex nu-i poartă pică primarului Gavril Pușcaș, cu toate că acesta a ieșit în presă cu câteva declarații mai “spumoase”. “Intradevăr au existat nemulțumiri din partea mea legate de colaborarea cu comunitatea locală și, în special, cu primarul, în campania electorală. Pe de o parte îmi aparțin și le asum ca și greșeli personale, în politica pe care am început să o fac în 2012. Acest început va continua și o să fac politică pentru oameni și nu împotriva lor. Dialogul dintre mine și primarul din Halmășd s-a rupt undeva chiar înainte de a se termina campania și nu după aflarea rezultatului. Niciodată nu am lucrat pe la spate pe cineva și nu voi face acest lucru, pentru că nu îmi stă în caracter. Cred că acest lucru îl caracterizează mai mult pe el. Legat de cele trei expresii pe care primarul le-a spus cum că, la fotbal, politică și agricultură se pricepe toată lumea, are dreptate. Numai că, alții demonstrează prin realități, pe care le și susțin și alții doar vorbesc” a adăugat Dumitru Blaga. Flacăra a devenit o echipă redutabilă, iar în sezonul trecut a câștigat eventul în Sălaj. A fost aproape de Liga a III-a, cedând la limită meciul de baraj, iar Dumitru Blaga este mândru de ce a realizat echipa sa. “în urmă cu trei ani, am început să sponsorizez și să mă implic cu drag în fotbalul din comuna natală, cu un singur scop: să arătăm și altora că comuna noastră poate să fie fruntașă în Liga a IV- a. Am demonstrat că am putea intra în Liga a III-a și, cu mici șanse, puteam fi acolo. Pentru acest lucru trebuie mulțumit colectivului de jucători, pentru munca, seriozitatea și unitatea de echipă. La Halmășd a fost o echipă care a demonstrat că prin unitate poate face cea ce a făcut. Alte echipe, poate cu jucători mai buni nu au făcut ce a realizat Flacăra”, spune omul de afaceri, originar din comuna Halmășd. Șimleul trebuie să aibă o echipă într-o ligă superioară. Mulți sunt tentați să spună că Dumitru Blaga și cei mai importanți jucători vor veni de la Halmășd la Șimleu Silvaniei, dintr-un motiv întemeiat, și anume, numărătoarea voturilor din comuna natală a lui Blaga, din campania electorală de anul trecut, care a fost total nefavorabilă acestuia. Dar motivul principal este acela de a forma o echipă de eșaloanele superioare în orașul de sub Măgură. “în această perioadă am purtat discuții cu oameni apropiați mie, suporteri, o parte din jucători, și am ajuns la un consens că ar trebui ca Șimleul trebuie să aibă o echipă într-o ligă superioară. Vrem să facem performanță sportivă prin care să stimulăm generații de copii, care fac fotbal și asta, printr-o echipă de seniori, într-o ligă fruntașă. Șimleul are o istorie în fotbal, care trebuie continuată în prezent, în așa fel încât să avem prin copiii noștri un viitor. Lucrul acesta nu se putea face la Halmășd”, astfel a explicat Blaga motivul pentru care a decis să investească în fotbalul simleuan. “De la anul, vrem în Liga a Ill-a” Sub Măgură s-a pus bazele unui proiect, prin care se dorește formarea unei echipe de Liga a IlI-a, care să fie compusă, în mare, din jucători din zona Șimleului și, nu numai, iar acest proiect l-a încântat pe Dumitru Blaga. “Doresc să susțin fotbalul din Șimleu, la fel cum am susținut și fotbalul din Nușfalău, acolo unde am una dintre fabricile mele. La Șimleu aveam o bază sportivă pentru fotbal, un stadion dotat, întreținut la nivelul unei ligi superioare, pe care acum joacă o echipă de fotbal, codașă a Ligii a IV-a. De la anul, vrem în Liga a III-a. O parte dintre jucători au reacționat așa cum se cunoaște și și-au dorit să vină în orașul de sub Măgură, împreună cu ei am luat această hotărâre și am dat curs acestui proiect de succes, care se va realiza cu fotbaliști din zona noastră și din tot Sălajul”, a explicat Dumitru Blaga. Primăria orașului Șimleu Silvaniei a fost alături de FC Silvania, când aceasta evolua în Liga a II-a și la fel va fi și acum, în noul proiect ce prevede ca orașul de sub Măgură să fie reprezentat în cel mai scurt timp în ligile superioare. "La Șimleu o să găsesc sprijinul comunității locale, a oamenilor de afaceri, a Consiliului Local și, în special, a primarului Septimiu Țurcaș, care este un iubitor de sport de performanță, motiv pentru care ne gândim la o ligă superioară. Cel mai important lucru este că există o deschidere a comunității locale pentru a avea o echipă într-o ligă superioară”, a menționat vicepreședintele de la SC Mobila Simex. “Noi șimleuanii ne dorim să ajungem în Liga a lll-a, prin propriile noastre puteri” Varianta cea mai optimă pentru ca fotbalului șimleuan să ajungă în Liga a III-a încă din vară, era ca Flacăra Halmășd să continue în aceeași formulă, iar după câștigarea titlului și după barajul de promovare, echipa sa fie mutată sub Măgură, la fel cum s-a întâmplat și cu ani în urmă, când a avut loc nașterea echipei FC Silvania. Dar Dumitru Blaga nu ar agrea o astfel de variantă. “Pașii în fotbal trebuie făcuți așa cum este normal, să demonstrăm că ajungem în Liga a IlI-a prin propriile noastre puteri. Fotbalul pe care îl apreciez eu este acela care arată sportivitate, corectitudine și fair-play. Să ne facă viața cât mai frumoasă, să contribuie la sănătatea noastră și a copiilor noștri”, a precizat directorul fabricii Micro, din grupul de firme Simex. în final, fostul sponsor de la FC Silvania spune că va susține în continuare toate sporturile din zonă. “Mulțumesc tuturor celor care mă înțeleg și promit că voi susține toate sporturile fără interese, decât acelea în care sportul să fie sport. Sportul trebuie făcut cu oameni performanți, pentru oameni adevărați”, a încheiat Dumitru Blaga. O Călin ONICAȘ Romulus Gherman - golgeterul surpriză de la Rapid Jibou: "Cu ajutorul colegilor am reușit să devin golgeter" An de an, Rapid Jibou a avut în lot jucători valoroși, în special atacanți de mare perspectivă. Iar unul dintre ei a fost Adrian Fărcaș, care, de ceva timp, a intrat într-un con de umbră, datorită unor accidentări. Au venit alții din urmă, iar Ovidiu Moldovan l-a înlocuit pe “briliantul” Fărcaș. Se pare că, în acest sezon, antrenorul Marius Muntean are un nou pariu, este vorba despre Romulus Gherman. Jucătorul, în vârstă de 21 de ani, a început fotbalul ca atacant, dar în mandatele lui Ioan Fabian a fost folosit ca fundaș drept. După venirea lui “balauru’” pe banca Jiboului, Gherman și-a recăpătat postul său preferat și în tur a avut o evoluție foarte bună, reușind să marcheze 8 goluri, devenind golgeterul Rapidului. “Mă bucur că am reușit să îmi ajut echipa și Marius Muntean a avut încredere în mine. Cu ajutorul colegilor am reușit să devin golgeter. Nu mă așteptam și nici nu îmi trecea prin cap să ajung cel mai bun marcator, dar, odată ce am marcat primele goluri, m-am ambiționat și am tras din greu”, ne-a declarat Romulus Gherman. Golgeterul speră să-și ajute în continuare echipa prin cât mai multe goluri marcate, iar la finele sezonului gruparea de pe Someș să câștige titlul de campioană. “Ne putem bate la titlu și chiar ne dorim acest lucru. Avem un lot foarte bun, dar din păcate am făcut câțiva pași greșiți la Gâlgău și Chieșd.Nu trebuia să pierdem în aceste două deplasări, dar așa e în fotbala încheiat Gherman. □ S.C. Se fac înscrieri pentru Cupa AJF la fotbal în sală ♦ Tradiționala competiție va avea loc în 9 februarie La începutul lunii februarie, mai precis pe data de 9, se dă startul Cupei AJF la fotbal în sală. Tradiționala competiție va ajunge în acest an la cea de a XIV-a ediție, iar organizatorii așteptă înscrierea echipelor, în limita celor 16 locuri, până la data de 5 februarie. Sunt așteptate să se înscrie atât echipe din Liga a IV- a, cât și din Liga a V-a. La fel ca și anul trecut competiția se va desfășura cel mai probabil în mediul rural, urmând ca în prima fază să aibă loc meciurile din grupe, după care, la o săptămână distanță se vor derula meciurile din fazele finale, înscrieri și mai multe amănunte la secretariatul AJF Sălaj.