Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-30 / nr. 365

Adrian Contariu - jucător CVM Tomis: "Cu banii care sunt la Zalău, numai volei nu se face" ♦ Internațional originar din Zalău spune că voleiul de acasă este în cădere liberă, iar oamenii vin la sală pentru spectacol sub fileu, nu pentru jocuri politice! Fostul jucător al Regatului nu s-a bucurat prea mult pentru victoria echipei din Constanța la Zalău, deoarece Gontariu și-a învins echipa de suflet. “Din punct de vedere profesional, mă bucur pentru victoria cu Zalaul. Pe de altă parte îmi pare rău, deoarece Zalăul va rămâne pentru totdeauna în sufletul meu. Practic, cu un ochi plâng, cu un ochi râd. Noi ne-am făcut bine temele și i-am surprins cu un serviciu tactic. Pe noi ne-a interesat să deranjăm preluarea și să mutăm puțin ridicătorul, ceea ce ne-a și reușit. Se pare că voleiul de la Zalău este într-o cădere liberă, iar cu banii care se alocă numai volei nu se face. Oamenii vin la sală și așteaptă să vadă ceva frumos, nu jocuri politice, îmi pare pentru că, tripla campioană en-titre pierde acasă cu 0 - 3 și ceva nu este bine,poate se ia o altă atitudine. Cu siguranță, conducerea și jucătorii nu sunt ele vină, îmi pare rău că vin jucători buni, de valoare, și pleacă apoi pe ușa din dos de aici. Acest lucru face un nume urât pentru echipă, o imagine urâtă în Europa. La fel și la Constanța. Este același lucru, și îmi pare rău să văd că se dau bani, dar nu pentru volei, adică pentru volei. Ce pot să spun este că îmi pare rău pentru jocurile care sunt mult mai sus și pentru oamenii care vin la sală, pentru că dacă mergeți în țară nu știu unde mai vedeți atâția oameni. Deci, nu e vina jucătorilor sau a staff-ului tehnic. Mai în sus sunt jocurile...“, a declarat Adrian Gontariu. Volei, Campionatul Național de juniori I, Seria B Victorie importantă pentru CSS Zalău . Antrenorul Dan Predescu dorește să promoveze cât mai mulți juniori la campioana României Zălăuanii au înregistrat prima victorie în deplasare, din acest an. Elevii lui Dan Predescu și Marin Silaghi s-au deplasat încrezători la Baia Mare și cu mari speranțe de a se întoarce cu toate punctele acasă deoarece, și în tur au reușit să facă un meci bun, obținând victoria în trei seturi. Și de data aceasta, Marius Ilieș și compania au făcut un meci bun, câștigând toate punctele puse în joc. Gruparea de la poalele Meseșului a început timorată partida, însă, pe finalul primului act, zălăuanii s-au mobilizat și au reușit să intre în posesia setului, la limită, însă, în celelalte două seturi, s-a putut observa superioritatea evidentă a oaspeților sub toate aspectele tehnico-tactice, astfel că și rezultatul a fost unul în favoarea zălăuanilor. “Băieții au reușit să facă un meci bun, și îi felicit că au ascultat de toate indicațiile mele, obținând o victorie importantă. A fost un meci disputat, dar serviciul a fost punctul forte al echipei zălăuane. Pot spune că acest meci a fost primul, din deplasare, după pregătirea de iarnă, și mă bucur că am reușit să obținem această victorie mai ales că în săptămâna premergătoare am avut două accidentări. Andrei Coce a suferit o accidentare destul de gravă, dar doctorul Cramăr a reușit să facă recuperarea în scurt timp, și pe această cale îi mulțumesc. Iar pe Domokos, răceala l-a ținut departe de teren, însă și-a revenit, iar cu două zile înainte de meci a reluat antrenamentele”, ne-a declarat antrenorul Dan Predescu. Antrenorul ne-a mai mărturisit că dorește să facă o echipă bună care să ajute cât mai mult Rematul, mai ales că, campioana României are ca obiectiv promovarea juniorilor din județ și în special a celor de la CSS Zalău, iar aceasta ar fi o șansă importantă pentru juniori. Peste două săptămâni, la Zalău, va avea loc un adevărat derby, când se vor întâlni ocupatele primelor două poziții din clasament. “învit pe toată lumea, duminică, 10 februarie, la sala Mihai Viteazu, de la ora 12.00 ca să fie alături de noi”, a adăugat antrenorul. □ Monica MARE CSS 2 UERO Baia Mare - CSS Zalău 0-3 (-23,-11,-18) Lotul CSS Zalău: Marius Ilieș, Rareș Bălean, Mihai Criste, Claudiu Iov, Paul Peșteleu, Dan Băltan, Andrei Cocelibere și Răzvan Sabou. Antrenori: Dan Predescu și Marin Silaghi Victorie muncită, pentru CS Phoenix . Chiar dacă șimleuanii s-au impus cu 3 - 0, meciul a fost echilibrat Victorie meritată a șimleuanilor (a patra), dar obținută greu, după o oră și 17 minute de la fluierul de începere, în cea de-a VII-a etapă a campionatului. Gazdele, cu 11 jucători prezenți, s-au „chinuit” să-i învingă pe cei șase (!) voleibaliști orădeni, de două ori în prelungiri de set (26-24) și o dată la limită (25-23)!! Cei drept, au existat greșeli la serviciu, la preluare, la construcția și finalizarea atacurilor în ambele tabere, dar nu ne-am așteptat la o prestație cam... superficială a localnicilor, după ce au câștigat la Oradea, în turul campionatului, cu scorul de 3-0 ( 21, 18,17 ). Acum au fost evoluții curioase ale scorului, cu reveniri ale oaspeților pe finalurile de set., când coordonatorul simleuan Cristian Lazăr i-a pus în valoare pe Sergiu Ivan și pe Florin Moșincat, iar orădeanul Adrian Ursachi, pe Bogdan Nan și pe Petru Vornicu. Duminică, șimleuanii vor juca cu CSS Viitorul, la Cluj-Napoca. □ Prof. Marin ȘTEFAN, Publicist, Șimleu Silvaniei CS Phoenix Șimleu Silvaniei - LPS Bihorul Oradea 3 - 0 ( 24, 23, 24 ) CS Phoenix: Florin Moșincat, Dacian Ardelean - cpt., Cristian Lazăr, Sergiu Ivan, Gheorghe Negrean, George Sîrbu (Adrian Preda). Prezenți: Ovidiu Faragău, Sorin Grecu, Ionuț Moisi și Raul Pop. Antrenori: Mircea Abraham - principal și Marius Oniga - secund LPS Bihorul: Claudiu Lazăr, Sergiu Filip, Adrian Ursachi, Bogdan Nan, Petru Vornicu și Sergiu Buna. Antrenor: Ion Achimescu Au arbitrat bine: Cristian Șanta - principal (Cluj- Napoca), Mihai Bujor - secund (Zalău), Marin Ștefan - scorer (Șimleu Silvaniei), Nicolae Sârb și Cristian Boroeanu - asistenți (ambii din Zalău) Președintele Regatului, după înfrângerea cu UCM Tomis: "Nu este niciun capăt de lume dacă nu vom lua titlul" . Campioana a fost surclasată la toate capitolele, în propriul fief, de către rivala UCM Tomis Titlul este tot mai departe de Remat Zalău. Șanse mai sunt, însă greu de crezut că gruparea de sub Meseș va mai repeta performanța din ultimii 3 ani. Asta, după ce am văzut în partida cu Tomis Constanța, unde echipa de la malul Mării Negre a fost cu mult peste echipa zălăuană, încă din primul set, constănțenii s-au distanțat vizibil, dar Remat a reveni miraculos și a preluat conducerea pe final, însă, cu Adrian Gontariu într-o zi de grație, Tomis a preluat conducerea la general. Andrei Stoian și colegii săi au dat semne că pot reveni, la începutul setului secund, când s-au aflat la conducere. A fost un simplu foc de paie, deoarece Tomis a făcut legea sub fileu și a intrat și în posesia setului secund. Dacă Remat a avut achiziții modeste, marinarii și-au adus în lot jucători de clasă, care nu au putut fi opriți sub nicio formă, astfel că Tomis a închis meciul în doar trei seturi, scor la care probabil nici cel mai expert parior nu se gândea. Conștient de valoarea adversarului, președintele Stelian Petroviță recunoaște diferența mare de valoare dintre cele două echipe și spune că nu ar fi nicio problemă dacă Remat nu ar câștiga titlul în acest sezon, cu toate că este unul dintre obiective. “Nu are rost să ne amăgim. La ora actuală, este o diferență mare de valoare între lotul nostru și lotul lor. Nu este niciun fel de tragedie că am pierdut, mie mi-a plăcut în primul rând atitudinea jucătorilor, pentru că s-au bătut în teren. Primul set puteam să-l câștigăm și poate se schimba soarta meciului. Ei au un lot și mai omogen, iar pe ridicătorul lor nu putem să-l comparăm cu ridicătorul nostru. Nu este niciun capăt de lume dacă nu vom lua titlul. Nu e un război, este o competiție sportivă. Noi avem un proiect pe termen lung și ne propunem să revigorăm voleiul de la nivel de juniori. Oricum ne dorim să participăm în ediția viitoare a cupelor europene”, a spus președintele Petroviță. Remat Zalău - Tomis Constanța 0 - 3 (-25, - 22, -20) CS Remat: Andrei Stoian, Peter Nagy, Răzvan Mihalcea, Fabian Birău, Vlad Tecieș, Paulo Veloso și Adrian Feher (libero). Au mai jucat: Marcos Barbosa și Mihai Mărieș. Antrenori: Aurel Vlaicu și Ovidiu Macarie UCM Tomis: Javier Gonzalez, Adrian Gontariu, Andrei Spinu, Sergiu Stancu, Kostadin Stoykov, Milos Terzic și Marko Samardzic (libero). Au mai jucat: Igor Merkushev, Răzvan Tănăsescu și Mladen Bojovic. Antrenor: Martin Stoev Volei. Campionatul Național juniori III. Turneul III CSS Zalău rămâne fără victorie .Elevii lui Dan Onuțe nu au reușit să obțină nici măcar setul de onoare La finele săptămânii trecute a avut loc al treilea turneu, din cadrul Campionatului Național de juniori III. La acest turneu, organizat de CSS Bihorul Oradea, au mai participat CSS 2 Baia Mare, CSS LAPS Dej și CSS Zalău. Din păcate, evoluția zălăuanilor a fost slăbuță și nu au reușit să se impună în nicio partidă. în meciul cu echipa organizatoare, CSS Zalău nu a reușit să treacă de borna 11, în niciun set. Din păcate, nici în partidele cu CSS 2 Baia Mare și CSS Lapi Dej, elevii lui Dan Onuțe nu au avut o evoluție mai bună. Ei bine, dacă ar fi să tragem linie, am putea spune că până în momentul de față, zălăuanii nu au reușit să obțină o victorie. Totuși, mai au o șansă, la ultimul turneu, care se va disputa la începutul lunii martie. Sperăm ca până atunci, elevii lui Dan Onuțe să pună mai mare accent pe pregătire și să ne facă o bucurie, măcar pe ultima sută de metri. Oricum, trebuie tras un semnal de alarmă deoarece, dacă la cei mai mici voleibaliști nu există un lot numeros și nu se evidențiază măcar doi trei copii, atunci ce se va întâmpla cu voleiul zălăuan peste trei, patru ani, când băieții vor crește și vor ajunge să evolueze la celelalte categorii de juniori?! Deocamdată, cadeții și juniorii nu se pot plânge, ei au un lot numeros și câțiva copii talentați, dar oare peste patru ani vor putea spune același lucru? □ Monica MARE CSS Zalău: Andrei Crișan, Alexandru Codre, Somogy Norbert, Alexandru Kormos, Eduard Hădade, Paul Stoica, Flavius Bălean, Levente Vasernyi, Răzvan Segar și Răzvan Orțan. Antrenor: Dan Onuțe Rezultatele obținute de CSS Zalău: CSS Bihorul Oradea - CSS Zalău 3 - 0 (9, 11,10) CSS Zalău - CSS 2 Baia Mare 0 - 3 (-7, -10, -15) CSS Zalău - CSS Lapi Dej 0 - 3 (-11, -11, -10) Declarații după derby-ul de la Zalău: Aurel Vlaicu - antrenor CS Remat: “Nu am reușit să avem o preluare stabilă” “în unele momente, din nou am jucat bine, dar din păcate nu am reușit să avem o preluare stabilă și asta sa văzut . Nu am mai putut să jucăm centru, iar la extreme am avut aproape tot timpul blocaj dublu și a fost foarte greu. Nu aș putea spune că jucătorii au căzut psihic, după primul set, când am revenit și am preluat conducerea. Toți sunt jucători maturi, nu joacă de un andoi și, normal, in momentele grele caracterele se văd’’. Bulent Cadar - manager VCM Tomis: “Campionatul nu este terminat” "Ne așteptam la o victorie, dar nu așa de categorică. A fost un meci frumos, pe placul spectatorilor, iar Zalăul a jucat bine. Noi am fost mai motivați decât ei și cred că la acest capitol s-a făcut diferența. Campionatul nu este terminat, am mai avut noi momente neplăcute, acum doi ani, când am terminat sezonul regulat pe primul loc și in play-off am terminat pe locul 3. Trebuie să așteptăm finalul sezonului, pentru că surprize mai pot apărea. Sunt echipe puternice care se pot bate la titlu cum ar fi Craiova, Dejul, Baia Mare și chiar Zalăul. Este devreme să discutăm cine va câștiga campionatul. Important că, am câștigat la Zalău, și nu cred că putem vorbi de o revanșă. Vom vedea la finalul sezonului acest lucru”. Sergiu Stancu - jucător Tomis: “Atitudinea jucătorilor a făcut diferența” “Probabil a părut un meci ușor pentru noi, dar a fost un meci greu, pentru că am întâlnit echipa campioană, cu care sunt sigur că ne vom întâlni și în fazele superioare ale competiției. Noi am pregătit meciul foarte bine, pentru că antrenorul nostru a vizionat jocul echipei adverse. Și atitudinea jucătorilor cred că a făcut diferența, pentru că noi am venit la Zalău hotărâți să luăm cele trei puncte. Un campionat se câștigă foarte greu, abia pe final, iar acest moment mai bun al nostru nu înseamnă nimic. Mă bucur pentru revenirea acasă a lui Aurel Vlaicu, pentru că este un antrenor mare și sunt convins că împreună cu autoritățile locale vor face trebă bună". Andrei Laza - jucător Tomis: “Cu Remat ne vom întâlni și în ultimele faze ale campionatului” “Zalăul în ultimii ani tot timpul a avut echipă bună și obiectivul a fost să câștige campionatul. Chiar dacă scorul a fost 3 - 0 pentru noi, nu pot să spun că am câștigat ușor, a fost o bătălie destul de grea. Am respectat tactica antrenorului și s-a văzut că a dat rezultat. Diferența dintre Tomis și Remat se face pe forma de moment. Noi am fost într-o formă mai bună, ei nu au prins o zi la fel de bună și la acest nivel s-a făcut diferența. Cred că, Remat rămâne în continuare principala noastră contracandidată la titlu și sunt sigur că ne vom întâlni cu ei și în ultimele faze ale campionatului”.