Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2013 (Anul 7, nr. 361-386)

2013-01-30 / nr. 365

Derby la "cuțite"! An an 13.00. Sala Danubius Ion Brăila. HC Dunărea Brăila -HC Zalău Liga Națională de handbal feminin programează azi etapa a XI-a, ultima din turul campionatului. “Balul” a fost deschis sâmbătă la Baia Mare, unde HCM a primit vizita campioanei Oltchim, partidă privită ca o adevărată sărbătoare de publicul maramureșean, în privința clasamentului, meciul respectiv a fost derby-ul etapei, având în vedere că s-au întâlnit primele două clasate. Dar era de știut că Oltchim se va impune și doar diferența de scor era pusă sub semnul întrebării, în aceste condiții, cel mai interesant duel al etapei rămâne confruntarea din această seară de la malul Dunării, dintre HC Dunărea Brăila și HC Zalău. Comisia de Arbitri a FRH a delegat un “cuplu” de arbitri internaționali - este vorba de Bogdan Stark și Romeo Ștefan, care recent au arbitrat la Campionatul Mondial de handbal masculin, desfășurat în Spania. Buna desfășurare a partidei va fi supravegheată și de un observator, fiind delegat Ion Șerbu. Nici televiziunea nu vrea să rateze un astfel de duel, meciul urmând a fi televizat pe Digi Sport. Ioan Baban - antrenor HC Dunărea Brăila: "Dorim victoria, dar nu o să fie ușor" ♦ Chiar dacă ultimele partide directe s-au terminat cu “scântei”, tehnicianul spune că meciul este unul normal Partida se anunță “incendiară”, având în vedere că, ambele echipe se află la egalitate de puncte și au nevoie de victorie pentru a rămâne în preajma locurilor care duc în cupele europene. Ultima confruntare dintre cele două echipe, pe teren, a avut loc cu exact un an în urmă, când, la Zalău, echipa antrenată de Ioan Băban s-a impus la limită, provocând echipei lui Tadici prima înfrângere pe teren propriu, după o perioadă lungă de invincibilitate. Acel meci s-a lăsat cu un scandal monstru la adresa arbitrilor, care au arbitrat “șmecherește”. Managerul Zalăului a pătruns în dese rânduri pe teren și ia apostrofat pe “fluierași”, motiv pentru care Gheorghe Tadici s-a ales cu o suspendare de 4 etape! De atunci, între cele două echipe s-a instaurat o “rucă”, care s-a aprofundat după binecunoscutul incident de la meciul din retur.... care până la urmă nu s-a mai jucat, deoarece oficialii Brăilei au acuzat că, Federația a programat meciul la mai multe date care erau favorabile doar Zalăului! în cele din urmă, la ultima programare, Dunărea nu s-a prezentat și HC Zalău a câștigat la “masa verde” intrând în posesia medaliilor de bronz. “Toată lumea din Brăila a rămas cu un gust amar după acel meci. Jucătoarele străine din echipa noastră aveau contract până la finalul lunii mai, iar cum partida a fost programată în luna iunie, ele nu mai puteau fi folosite. Chiar dacă ele provin din țări comuniste, au rămas uimite că se poate întâmpla așa ceva într-o țară democrată cum este România. Așa ceva nu s-a mai întâmplat în istoria sportului din România”, ne-a precizat antrenorul Brăilei - Ioan Băban, despre acel meci “de poveste”. Tocmai de aceea, gândul brăilencelor este doar la victoria în partida de azi, pentru a-și lua revanșa și a demonstra că, dacă partida din returul sezonul trecut se juca pe teren, Dunărea ar fi fost cea care intra în posesia medaliilor de bronz. Interesul publicului din Brăila este maxim pentru acest meci, iar Sala Danubius se anunță arhiplină. Dacă în lotul echipei zălăuane sunt unele probleme medicale, lotul echipei lui Ioan Băban este complet, iar jucătoarele Raluca Dobre, Adina Brot și Andreea Bărbos sunt apte de joc, după problemele medicale avute. Antrenorul gazdelor nici nu concepe alt rezultat decât victoria și spune că meciul din această seară este unul ca oricare altul și nu este un derby. “Meciul cu HC Zalău nu este un derby. E un meci normal de campionat, chiar dacă întâlnim o formație în formă. Dorim victoria, dar nu o să fie ușor. Vom lupta pentru cele două puncte, din primul minut și până la ultima secundă”, a adăugat Ioan Băban, care zilele trecute a împlinit vârsta de 60 de ani. Având în vedere importanța partidei, Tiberiu Marc - președinte HC Zalău: "îmi doresc să fie o dispută civilizată, un arbitraj corect" ♦ Oficialul echipei zălăuane vrea revanșa la malul Dunării Partida cu Dunărea Brăila se anunță una extrem de dificilă pentru HC Zalău, având în vedere ostilitatea cu care va fi primită echipa noastă în Sala Danubius din Brăila. Partida dintre cele două echipe a început deja în presă, iar antrenorul Ioan Băban a dat unele declarații legate de arbitrajul meciului dintre HC Zalău și Jolidon Cluj, cât și despre ieșirile în “decor” ale managerului Gheorghe Tadici. Președintele Tiberiu Marc spune că aceste afirmații au pus presiune pe echipa noastră, tocmai înaintea unui meci atât de dificil. “Meciul de la Brăila este dificil din mai multe considerente, întotdeauna, întâlnirile dintre cele două echipe au fost disputate. Ultimul meci pe care l-am jucat la Zalău a fost câștigat de echipa oaspete și a produs o mare frustare, atât în rândul spectatorilor, cât și al jucătoarelor și conducerii tehnice a HC Zalău. Ambele echipe sunt într-o luptă pentru o poziție care să le dea dreptul, la finalul campionatului, să joace într-o cupă europeană. Antrenorul echipei Dunărea Brăila, Ioan Băban, a făcut afirmații legate de arbitrajul din meciul pe care HC Zalău l-a disputat acasă cu Jolidon, cu referire directă la profesorul Gheorghe Tadici. Toate acestea nu fac decât să crească miza rezultatului și să pună presiune suplimentară pe jucătoarele noastre și pe echipa tehnică”, ne-a declarat președintele lui HC Zalău, Tiberiu Marc. Tiberiu Marc nu a trecut cu vederea acele incidente petrecute la Brăila, atât de la meciul din vară, când echipa gazdă nu s-a prezentat, cât mai ales de faza când, microbuzul echipei zălăuane a fost vandalizat în parcarea unui hotel, unde delegația echipei a înnoptat înaintea unui meci de la Galați. “Avem o amintire neplăcută de la finalul campionatului trecut, când echipa din Brăila s-a comportat inexplicabil, neprezentăndu-se practic la meciul pe care trebuia să îl dispute pe teren propriu și care era decisiv pentru locul III. Nu în ultimul rând, un gest care nu are nicio legătură cu sportul s-a petrecut în urmă cu câteva luni, când microbuzul echipei noastre de handbal a fost vandalizat în Brăila, înaintea unui meci pe care urma să îl disputăm la Galați”, a adăugat Tiberiu Marc. Președintele Zalăului speră ca la meciul de dispară să fie un arbitraj corect, iar echipa sa să-și ia revanșa, după ce a pierdut meciul din urmă cu un an de la Zalău.”îmi doresc numai să fie o dispută civilizată, cu un arbitraj corect, în care să conteze doar handbalul și să punem capăt oricăror dispute colaterale. Este vorba de două echipe valoroase și, evident, îmi doresc o revanșă care să repare insuccesul de la Zalău”, a încheiat președintele lui HC Zalău. Marea absentă a derby-ului de la Brăila . Alina Czeczi - noua golgeteră a Zalăului nu este aptă, după accidentarea cu Clujul Marea absentă din derby-ul cu Brăila va fi Alina Czeczi. Aflată într-o vizibilă creștere de formă, extrema Zalăului a suferit o accidentare serioasă la mână în partida cu “U” Jolidon, astfel că s-a ales cu brațul imobilizat. Jucătoarea a fost nevoită să stea cu mâna în gips timp de 10 zile, după care ea va urma recuperarea. Oricum, ea nu va putea fi folosit azi la Brăila și foarte probabil nu va putea evolua nici la următoare partidă de peste o săptămână cu Oltchim. în aceste condiții, sunt șanse mari să o vedem în teren pe noua jucătoare a Zalăului - Ana Maria Tănăsie, care joacă tot pe postul de extremă. “îmi pare rău că Alina Czeczi, una din jucătoarele aflate într-o formă bună în ultima perioadă, nu va putea juca la meciul de la Brăila”, a spus președintele Tiberiu Marc. □ Ionuț COSTINAȘ Miercuri, 30 ianuarie 2013' m Sd Lajean Se apropie “dubla” cu Juvens, din Cupa EHF Competițiile europene de la handbal feminin se reiau la începutul lunii februarie. Ajunsă la faza optimilor, Cupa EHF programează la finele acestei săptămâni primele dueluri, însă cum HC Zalău joacă ambele manșe de pe teren propriu, grupare zălăuană va juca la finele săptămânii viitoare. Sâmbătă, 09.02 de la ora 17, în Sala Sporturilor din Zalău se va desfășura meciul tur în care HC Zalău este echipa gazdă, urmând ca meciul retur să aibă loc duminică, 10. 02 de la ora 12.00, unde Juvenis va fi echipa gazdă. Cele două partide de la Zalău vor fi arbitrate de două arbitre din Macedonia, este vorba de Marija Ilieva și Silvana Karbeska. Cele două arbitre au mai arbitrat la Zalău și în sezonul trecut al Cupei EHF, la “dubla” din optimi cu CSM București. Forul de specialitate l-a delegat ca observator pe Stepan Parteniian din Grecia. Dar, până la “dubla” din Cupa EHF, HC Zalău va avea de susținut două meciuri grele în campionat, azi, în deplasare la Dunărea Brăila și peste exact o săptămână, tot în deplasare la Oltchim. Maraton sportiv ca echipele Azi este programată câte o etapă intermediară, atât la handbal feminin, cât și la volei masculin. Cele mai importante echipe sălăjene vor avea meciuri dificile, două dintre ele urmând să evolueze în deplasare, iar una pe teren propriu. De la ora 17:00, la volei masculin, CS Phoenix deschide “balul” cu partida de la București împotriva Stelei. La o oră distanță, la Zalău, Remat primește vizita echipei Dinamo, meci în care campioana României vrea să spele rușinea din partida cu Tomis Constanța. De la ora 19.00 “se dezgheață” Dunărea la Brăila, în Sala Danubius are loc derby-ul dintre echipa din localitate și HC Zalău, meci așteptat cu sufletul la gură de echipa lui Ioan Băban, care dorește nespus revanșa după pățania din sezonul trecut, când a pierdut medaliile de bronz la “masa verde”. Mirela Nichita apăra împotriva fostei echipe în vară, HC Zalău s-a despărțit de una dintre cele mai bune “portărițe” din ultimii ani - Mireal Nichita. Motivul principal al despărțirii a fost faptul că, Nichita dorea să fie mai aproape de casă, ea fiind originară din Tulcea, oraș aflată la mică distanță de Brăila, unde handbalista evoluează de la începutul sezonului. Meciul de azi, va avea o importanță deosebită pentru ea, având în vedere că va apăra pentru prima dată împotriva echipei la care s-a consacrat și cu care a cunoscut performanțe greu de egalat. loredana Pere revine la Brăila, dar ca adversară Printre puținele transferuri efectuate de HC Zalău înainte de startul sezonului se numără și Loredana Iancu Pera. Jucătoarea a venit la Zalău tocmai de la Dunărea Brăila, echipă pe care azi, finalista EHF o va înfrunta în meci direct la malul Dunării. Astfel, jucătoarea va reveni la Brăila ca și adversară. îți faci abonament la ziarul “Sportul Sălăjean” și economisești Abonează-te acum și câștigi automat un discount de 35% sau 4 luni GRATIS față de prețul ziarului de la chioșcurile de presă! De exemplu, pentru ca ziarul nostru săți vină în fiecare miercuri, timp de un an, abonamentul te costă doar Informații la: 0740 - 31.31.760360 - 56.83.88 e-mailsportul salajean@yahoo.com