Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2014 (Anul 8, nr. 441-465)

2014-09-03 / nr. 448

VOLEI Divizia Al - CICLO-TURISM Miercuri, 3 septembrie 2014 9Tstaujean.ro. Zălăuanul Călin Pavăl a străbătut țara în lung și în lat,cu bicicleta și cu un bagaj de peste 30 kg în spate, iar acum a sărbătorit și o aniversare importantă. Recent, el a fost până la Dunăre și înapoi, în al zecelea turneu major prin România! Următorul obiectiv este turul Europei, iar visul său este însă unul aproape imposibil: doborârea Tibetului într-o perioadă în care internetul și televizorul câștigă tot mai mult teren, mai sunt și tineri care au alte hobby-uri mult mai aproape de natură. Unul dintre cei puțini este Călin Pavăl, pentru care natura și sportul au fost combinate armonios, iar zălăuanul nostru a transformat ciclo turismul din hobby în... artă! Atras de natură, de peisajele mirifice ale județului Sălaj, iar mai apoi și ale României, Călin Pavel a început să facă turism ecologic. Mai întâi, el a explorat suprafața județului cu bicicleta, el fiind - de fapt - și inițiatorul proiectului „Descoperim Sălajul”. Rupt de lume, cu bicicleta în spate în anul 2000 și-a luat bicicleta în spate și a început să exploreze zone din țară, iar aproape în fiecare an a participat la un turneu major, adică un circuit de cel puțin 1.000 de kilometri, în majoritate prin zone montane! Fără sponsorizări, cu bani proprii și cu o bicicletă simplă (!), apăsată de bagajele de peste de 30 de kilograme! „România este sălbatică și frumoasă, dar din mașină nu poți să simți acest lucru. Să vezi lumea de aproape, fără motor și cu forțele proprii îți dă sentimente, te copleșește. Este dificil, dar e superb să depășești alte și alte bariere”, spune Călin Pavăl. Anul 2014, an aniversar Pentru temerarul din Zalău, anul 2014 a fost unul aniversar, deoarece el a bifat a zecea SG ONESTA PRODSEl www.finestaprod.ro/ în depozitul din Zalău, B-dul M. Viteazul nr. 149 Informații tel. 0755-036.256 expediție majoră. Fiind unul mai special, turneul din acest an a fost mai lung (aproximativ 1.400km) și mai greu, dar și mai splendid. Alături de o colegă, a plecat de la Zalău în data de 10 august spre Arieșeni, și mai apoi pe la Beliș, a trecut Muntele Găină până la Făget, iar apoi a ajuns la Caransebeș. A trecut spre Reșița prin Trans-Semenic, o șosea ce se întinde pe 60 km, care traversează cel mai faimos munte al Banatului, și care dă posibilitatea turiștilor să vadă peisaje unice. De fapt, specialiștii au și denumit-o „Transaplina Banatului”. Turneul a continuat prin Anina, Oravița, Moldova Nouă, Orșova, Băile Herculane, Cetatea Sarmizegetusa, Orăștie, Alba-Iulia, Abrud, Câmpeni. După 17 zile, în care a suportat ploi și chiar furtuni, dar și 5 zile de caniculă - cu cod roșu - Călin Pavel a revenit la poalele Meseșului. Mai slab cu patru kilograme și jumătate, dintre care patru au fost date în cele 5 zile de caniculă, dar mândru că a terminat cu succes al zecea turneu și impresionat de defileul Dunării! „Sunt singurul sălăjean, care a făcut din ciclo-turism un obicei, iar și în țară cred că sunt doar câteva zeci de persoane de acest gen. De 14 ani fac ciclo-turism și am 10 turnee majore, dar și în ceilalți patru ani am făcut trasee mai mici, de câte două-trei zile, iar o dată am plecat în Grecia. Și vreau să spun că motto-ul meu este plec de acasă cu bicicleta și să ajung acasă tot cu ea, iar totul este contra timp, deoarece întotdeauna am fost presat de timp și de bani”, ne-a mărturisit Pavăl. “Auf Wiedersehen”, “Hello”! Călin Pavăl este “străinul” nostru In cei 14 ani, temerarul nostru a explorat aproape toată țara, exceptând Câmpia Română și Dobrogea, acolo unde spune că nu are ce să vadă... Cu bagajele în spate, zălăuanul a străbătut cu bicicleta peste 130 de localități, aproximativ 30.000 km, iar aproape 8.000 km off-road, adică un record județean, pe care doar puțini români l-au depășit. De fapt, în turneele naționale, Călin Pavăl a fost reperat cu un străin, iar dialogurile sale cu recepționerii pensiunilor în care a înnoptat (în total, peste 150 de pensiuni) începeau cu „No zoom”, iar oamenii cu care interacționa îi urau “Auf Wiedersehen” sau “Hello”! Aceasta, având în vedere că țara noastră este “invadată” de turiști din alte țări, în căutarea unei aventuri. “Sunt mulți străini, în special din Germania și Polonia, care fac cicloturism și toți sunt încântați de ospitalitatea românilor de rând și au doar cuvinte frumoase la adresa țării noastre”, spune zălăuanul nostru. Turul Europei , un prag ridicat spre... Tibet! Aflat în căutarea altor provocări, Călin Pavăl crede că județul Sălaj, iar apoi țara noastră, au fost câteva etape importante spre pasul următor, înconjurul continentului! Astfel, pentru anul 2015, proiectul său primordial este “TURUL EUROPEI”! Circuitul are o distanță de 9.000 km, fiind programat într-un interval de 4 luni. Startul va fi undeva prin primăvară, iar turul va fi prin nordul Europei până la Oceanul Atlantic, iar punctul terminus vă fi Porto (Portugalia). Returul va fi prin sudul bătrânului continent.... Dacă această expediție va fi un succes, temerarul va începe demersurile pentru transformarea unui vis în realitate, adică să ajungă cu bicicleta până la Tibet, ceea ce înseamnă aproximativ 23.000 de kilometri. Podișul Tibet este situat în Asia, la nord-estul Munților Himalaya și în sud-vestul Chinei. Regiunea Autonomă Tibet sau provincia chineză Xizang este una dintre cele 5 regiuni autonome din China și este renumită prin bogățiile socio-cultural. Pănă atunci, zălăuanul în vârstă de 46 de ani rămâne oricum cel mai important personaj reprezentativ din Sălaj, în turismul ecologic. □ Călin OMICAȘ Blitz Record mondial: 62.000 de fani prezenți la un med! Practic, numărul de suporteri de la partida inaugurală a Campionatului Mondial bate populația actuală a municipiului Zalaul Doar când te uiți la poză ți se face “pielea de găină”. Dacă la fotbal suntem obișnuiți cu un asemenea număr de suporteri, în sportul sub fileu rar se poate vedea partide, la care peste 10 000 de persoane polulează o sală Săptămâna trecută, însă, am putut asista la un record mondial, când la meciul de deschidere al Campionatului Mondial de volei masculin din Polonia au fost prezenți aproximativ 62.000 de spectatori! Precedentul record - 50.000 de spectatori din anul 1952, de la Campionatul Mondial desfășurat în fosta Uniune Sovietică. Oare, în România vom putea asista vreodată la un asemenea spectacol, măcar cu jumătate dintre cei prezenți la meciul de dechidere. Vorbind puțin despre meci, trebuie să spunem că în Grupa A, reprezentativa țării gazdă - Polonia - s-a impus cu scorul de 3-0 în confruntarea cu Serbia. Pentru Naționala Serbiei, Nikola Roșie - jucător transferat în această vară de campioana României - a evoluat ca titular, pe postul de libero. ^ Campioana României respiră aer de Bulgaria CVM Tomis Constanța se află în cantonament, cu aproape întreg lotul Dobrogenii se pregătesc de grupele Ligii Campionilor, unde vor întâlni Piacenza (Italia), Lugano (Elveția) sau Roselaere (Belgia). Gruparea de la malul Mării Negre, care anul trecut a fost la un pas de finala CEV Cup, are ambiții mari pentru acest sezon, așa că pregătirile au început deja. CVM Tomis a efectuat la finele lunii august, un cantonament la Varna. Antrenorii Martin Stoer și Radu Began au pus accentul pe latura fizică. Campioana României nu a avut la dispoziție întreg lotul, având în vedere că internaționalii Nikola Roșie (Serbia) și Andrei Zhekov (Bulgaria) nu au participat, deoarece ei au fost selecționați pentru Campionatul Mondial din Polonia, care a început în 30 august. în plus, Mihai Tarța, Robert Vologa și Adrian Aciobăniței au fost angrenați în Naționala Under 20, care participă la Campionatul European din Cehia și Slovacia. SCMU Craiova va fi gazda unui turneu amical în perioada 19 - 21 septembrie va avea loc a V-a ediție a Trofeului “Radu Zamfirescu” La începutul lunii august, craiovenii au revenit la antrenamente pentru a fi în formă maximă în sezonul care urmează. Deja, formația craioveană și-a stabilit turnee amicale, iar unul se desfășoară în perioada 19 - 21 septembrie chiar în Bănie. La acest turneu va participa și Banatul Caransebeș, formație care a stârnit numărate discuții prin prisma transferurilor făcute. Turneu amical în Galați La mijlocul lunii septembrie, Arcada va fi gazda unei competiții Deși se află pe prima scenă a voleiului masculin de puțin timp, Arcada Galați a ajuns o echipă care are un cuvânt de spus în Divizia A1. După un prim sezon bunicel, gruparea de pe Dunăre și-a stabilit obiective îndrăznețe pentru sezonul viitor. Tocmai pentru a fi în formă maximă, formația a făcut un cantonament în Bulgaria, unde a susținut și câteva meciuri amicale, însă, proba de joc va avea loc la mijlocul lunii septembrie, când Arcada va fi gazda unui turneu la Sala Polivalentă “Dunărea”. □ Monica MARE SC ONESTA PROD SRL CUMPĂRĂ - j