Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2015 (Anul 9, nr. 466-490)

2015-01-14 / nr. 467

Miercuri, 14 ianuarie 2015 FOTBAL Liga a III-a Gruparea de la poalele Meseșului a bifat acum cea mai liniștită reunire, din istoria clubului! La adăpostul unei clasări excelente la final de tur, “alb-albaștrii” s-au întâlnit la primul antrenament din anul 2015 cu același lot! An de an, că a fost vară sau iarnă, FC Zalău a schimbat liniile, atât la nivel de plecări, cât și la veniri. De data aceasta, gruparea condusă de Ioan Morar a rămas FC Zalău a sunat luni adunarea, iar antrenorul Călin Pop a avut 18 jucători la primul antrenament din 2015. Practic, lotul a fost întreg, cu excepția lui Iulian Petrache, cel care în această perioadă își caută un angajament mai bun, în aceeași formulă ca și cea din tur! Ba mai mult, la reunire au spus “prezent” toți jucătorii din lot, inclusiv Viorel Ionașcu, cel care a fost accidentat o perioadă destul de lungă... Prima întâlnire a jucătorilor nu a fost în teren, ci în vestiare, acolo unde conducerea programat o ședință “blitz”. După a vreo 30 de minute de discuții, cu mare chef de mișcare au intrat pe pistă 18 jucători, conduși de ■ * “Jucătorii au revenit ” la antrenamente după o perioadă foarte lungă de 7 săptămâni de vacanță. Sunt dornici să se pregătească și sunt conștienți că ii așteaptă un retur greu. Pornim la drum încrezători și vom aborda returul de campionat, la fel “căpitanul” Cosmin Cozma, cel care a prins toate iernile în tricoul “alb-albastru”, exceptând un sezon în care a evoluat pentru Favorit Crasna. Noutățile au fost juniorul Andrei Sergin și Ionuț Mureșan, cel care a evoluat în tur la Unirea Mirșid. Deși jucătorii așteptau să facă și o “mnuță”, antrenorul Călin Pop a pus accentul pe partea fizică. Această, deoarece gazonul Stadionului Municipal a fost ca și turul, și la fiecare meci vom juca la victorie. Absolut toți jucătorii vor rămâne la echipă, dar miaș dori să mai transferăm doi-trei jucători. Sperăm să rămânem acolo sus și să ducem lupta la promovare până la sfârșit”, a declarat antrenorul Călin Pod. FC Zalău surprinde la reunire La primul antrenament al anului, antrenorul Călin Pop a avut sub comandă același lot, cu mici excepții! Călin Pop - antrenor FC Zalău: "Jucătorii sunt dornici să se pregătească" ! Tehnicianul s-a declarat încântat Ki că a avut lotul întreg la reunire, dar nu a ascuns faptul că și-ar mai dori cel puțin trei jucători umed, din cauza ploilor din ultima perioadă. Antrenamentele vor continua la Zalău până la plecarea în cantonamentul de la Ocna Șugatag, programat în 25 ianuarie. Până atunci, însă, vor avea loc și vizitele medicale (în cursul zilei de vineri), dar și un meci test cu Olimpia Satu Mare, în care staff-ul tehnic și administrativ vor putea să își facă o idee asupra potențialului de joc. □ Călin ONNCAȘ Portari: Claudiu Băican și Cristian Man. Fundași: Alberto Vălimăreanu, Viorel Ionașcu, Cosmin Cosma, Adrian Sabău, Ervin Kinczel și Ionuț Horgoș. Mijlocași: Bogdan Roghină, Ibrahim Jamilu, Gabriel Țiriac, Raul Stanciu, Benjamin Kuku, Ionuț Mureșan (Unirea Mirșid) și Daniel Supuran. Atacanți: Cristian Tăbîrță, Andrei Sergin (junior) și Alexandru Pop jr. Antrenori: Călin Pop și Cristian Oros Jucători prezenți la reunirea lotului: Băican și Stanciu, amendați de club! Pedepsiți de conducere, pentru că au încălcat regulamentul, doi fotbaliști riscă înjumătățirea salariului pentru luna ianuarie Doi dintre cei mai importanți jucători de la FC Zalău au primit un... “cadou” de la conducere, chiar la început de an! Mai exact, Claudiu Băican și Raul Stanciu vor fi amendați, după ce ei au participat la Memorialul “Radu Gog” - o competiție caritabilă, desfășurată la finalul săptămânii la Zalău, la care toți banii strânși au fost direcționați familiei fostului arbitru, decedat într-un accident de circulație. Astfel, dacă Claudiu Băican a evoluat la echipa Teja Kid, iar Raul Stanciu a ajuns în finala mare cu Dia Guard Divino, fiind nominalizat și cel mai bun jucător al competiției! “Cei doi jucători au fi încălcat regulamentul de ordine interioare și vor fi amendați și nu contează numele. Toți jucătorii au fost atenționați să nu participe la competiții în vacanță, astfel că se vor lua măsuri. Tindem să devenim un club profesionist, iar cine greșește, plătește!”, a anunțat președintele Morar. Trebuie spus că, la Memorialul “Radu Gog”, a participat fără nicio problemă și Cosmin Sabou, fostul mijlocaș al “albalbaștrilor”, dar care evoluează acum la Arieșul Turda. Mai apoi, la Cupa “Crăciunului”, o altă competiție de sală organizată la Zalău în această iarnă, au participat fără probleme jucători de prima ligă, precum Andrei Cordoș (Dinamo), Tudor Mândrușca (Ceahlăul P. Neamț) sau Raul Costin (“U” Cluj). □ Călin ONICAȘ Ioan Morar: "La Zalău vin doar trei titulari" Președintele spune că în această iarnă la echipă vor ajunge doar jucători de valoare, ce a evoluat și în liga secundă! Pentru retur, lotul va rămâne în aceleași linii, cu care FC Zalău a terminat turul pe locul 2. Pentru prima dată, în ultimii ani, conducerea dorește un lot stabil, astfel că președintele nu mai dorește schimbări doar de dragul schimbărilor. “Nu ne mai stresăm cu tot felul de schimbări în lot. în această iarnă, la Zalău vin doar trei titulari, adică jucători valoroși, cu mare experiență, care au evoluat și în liga secundă. Nu mai aducem rezerve”, a spus răspicat Ioan Morar. Chiar dacă a beneficiat de un lot restrâns, FC Zalău a avut rezultate foarte bune în tur, iar prin aducerea celor trei jucători importanți, “alb-albaștrii” doresc să betoneze câteva posturi rămase descoperite. Mai exact, posturile de atacant, fundaș central și fundaș de bandă. “Ne aflăm în discuții cu cinci-șase jucători, dintre care vom aduce trei jucători și s-ar putea ca ei să fie în lot, în cantonamentul montan. Nu a trebuit să căutăm foarte mult, deoarece există fotbaliști buni, care și-au anunțat dorința de a veni la Zalău și nu ne grăbim foarte tare cu finalizarea actelor de transfer”, a precizat Morar. □ Călin ONICAȘ J SaLSjean.ro A plecat Diaconu, vine Porumb Portarul care a terminat junioratul la Școala de Fotbal “Gică Popescu” Craiova a părăsit Zalău, fără să fi jucat vreun minut în meciurile oficiale! în doar o jumătate de an, FC Zalău a pierdut doi portari. Dacă în iarna trecută a rămas fără Claudiu Chiș, în vară s-a despărțit și de Egdar Portnojs, cel care a plecat acasă, în Letonia. Cum între buturi a rămas doar Cristian Man, conducerea a căutat portar, iar la Zalău a ajuns Florin Diaconu, un goal-kepeer în vârstă de 19 ani, care a terminat junioratul la Școala de Fotbal “Gică Popescu” Craiova, dar care s-a aflat în lotul celor de la Chindia Târgoviște, în Liga a II-a! Pe ultima sută de metri, Zalaul a dat lovitura cu Claudiu Băbcan, iar Diaconu a devenit a treia opțiune, iar de cele mai multe ori a văzut partidele în tribune; în aceste condiții, portarul de 19 ani s-a despărțit de FC Zalău chiar pe finalul turului, iar locul său va fi luat de Alexandru Porumb, un junior din pepiniera proprie. “Nu aveam ce să facem cu trei portari, iar discuția cu Diaconu era până în iarnă. Acum, juniorul Porumb va face pasul la Liga a 111-a”, a spus președintele Ioan Morar. La 17 ani, puștiul de la echipa de juniori republicani a apărat deja buturile echipei, în meciul din Cupa României, cu Sportul Șimleu, din vară. IIS Prima reunire la echipa mare, pentru juniorul Sergiu Zălăuanii au rămas în contact cu jucătorul, iar dacă discuțiile din străinătate nu vor fi finalizate cu succes, el ar putea reveni sub Meseș Remarcat la grupele de juniori republicani, Andrei Sergin (n. 30 iunie 1998) a fost lăudat de mai multe ori de Ioan Morar, ba chiar președintele a spus că puștiul va fi pariul său pentru anul 2015! Născut din tată turc și mamă româncă, Sergin a început fotbalul la CS Viitorul, de la vârsta de 8 ani, și a fost unul unul dintre remarcații generației, cu care a câștigat și Cupa “Hagi”! Acum trei ani a ajuns la FC Zalău, cu care evoluează în Campionatul Național de juniori republicani. Prestațiile sale l-au adus în apropierea echipei mari, iar la 16 ani a debutat deja la FC Zalău, în partida din Cupa României cu Sportul Șimleu. La reunirea lotului, între jucătorii convocați a fost și atacantul Andrei Sergin, cel care va face și cantonamentul montan, urmând ca “turcul” să intre în vederile antrenorilor, mai ales în sezonul viitor, în care Federația va obliga ca echipele din ligile inferioare se aibă un număr de jucători Under 19 (3 la Liga a III-a și 2 la Liga a II-a). Antrenorul care l-a descoperit la CS Viitorul are doar cuvinte frumoase la adresa atacantului, dar crede că drumul este lung până departe. “Sergiu este un copil cu calități, care promite mult și viitorul său depinde și de el. Trebuie să muncească mult și să fie serios, ca să facă pasul cel mare in fotbalul adevărat”, a menționat Daniel Sabou. Petrache dă probe în Cipru Zălăuanii au rămas în contact cu jucătorul, iar dacă discuțiile din străinătate nu vor fi finalizate cu succes, el ar putea reveni sub Meseș La primul antrenament din anul 2015, sub comanda antrenorului Călin Pop s-au aflat toți jucătorii din tur, exceptându-l pe Iulian Petrache (n. 14 martie 1991). Fundașul a avut însă o situație specială la Zalău de la început, în sensul că fotbalistul în vârstă de 23 de ani s-a înțeles cu clubul pentru o perioadă scurtă, astfel ca el să îmbrace tricoul “alb-albastru”, doar în ultimele cinci etape din tur. Devenit jucător liber, Petrache a discutat cu mai multe formații din țară, între care și FC Zalău. Gândul său a rămas, însă, la străinătate, acolo unde a mai evoluat în Ungaria și Polonia; în aceste zile, jucătorul se pregătește cu Alki Larnaca F.C., formație de primă ligă din Cipru, iar dacă nu va rămâne în insula din estul Mediteranei, acesta ar putea fi văzut în “alb-albastru” și în retur! “Petrache este un jucător bun, dar noi nu puteam sta cu mâinile în sân, așteptându-l pe el. Tot timpul căutăm și alte variante, iar acest lucru i l-am spus și lui”, a arătat președintele Ioan Morar. Aflat în în Cipru, fotbalistul a spus că situația sa se va finaliza în zilele următoare, când va putea da și amănunte despre viitorul său fotbalistic, Ifiy “Tassotti”, la reunirea Zalăului! Jucătorul a dorit să fie alături de foștii colegi la primul antrenament din 2015 Plecat de la FC Zalău de un an de zile, Cosmin Sabou se află în continuare la Arieșul Turda, cu care mai are contract până în vară însă cum echipa sa și-a programat reunirea lotului abia pe 19 ianuarie, zălăuanul se află încă în vacanță, astfel că a ținut să fie alături de foștii colegi de la Zalău, la primul antrenament din 2015. 'Tassotti"' a privit de pe margine, cum elevii lui Călin Pop se antrenează pentru lupta la promovare, dar mai în glumă mai în serios, a fost chemat și el la ședința de pregătire.