Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2015 (Anul 9, nr. 491-514)

2015-07-01 / nr. 491

Miercuri, 1 iulie 2015 VOLEI Divizia Al Voleiul din Șimleu renaște 33 precum pasărea Phoenix Culmea paradoxului: într-un moment în care CS Phoenix s-a desființat, sportul sub fileu de sub Măgură reînvie din propria-i cenușă printr-un nou club, este vorba despre ACS Silvania Sport Simleu în istoria de câteva decenii, unul dintre cele mai iubite sporturi de la Șimleu Silvaniei a trecut de la mărire la decadență. Echipa de temut pentru granzii Steaua sau Dinamo și care cucerea Cupa Balcanică în 1983, și-a pierdut identitatea de mai multe ori. Ultima dată, în această vară, în care CS Phoenix a căzut de pe un cal mare, astfel că dintr-o formație de primă scenă s-a diluat în doar câteva săptămâni, deși în lot avea jucători de mare valoare!? Sigur, fanii voleiului de sub Măgură așteptau o continuare a activității măcar la nivelul ligii secunde, dar Phoenix s-a făcut... cenușă, iar Șimleul a rămas fără volei. în doar câteva săptămânii, aproape toți jucătorii și-au găsit alte angajamente, exceptându-i pe Ciprian Vițelaru și Ovidiu Teușan. Era de așteptată încropi o echipă cu jucători tineri din oraș și din zonă, dar ultima zi de înscriere pentru Divizia A2 a trecut... “Cum CS Phoenix s-a desființat, nu a existat timpul pentru ca o altă identitate sportivă să continue activitatea voleibalistică în liga secundă. De fapt, nici nu s-a spus problema pe acest subiect. Probabil, din sezonul viitor, și Șimleul va avea o echipă în Divizia A2 “, ne-a declarat Ovidiu Teușan, cel care a fost jucător și antrenorul echipei CS Pheonix. Viitorul voleiului de la poalele Măgurii va fi noul club, înființat în această vară de... Ovidiu Teușan! Noua identitate sportivă este ACS Silvania Sport Șimleu, în care președinte este tot Ovidiu Teușan. Se pare că noua grupare va primi girul autorităților locale, iar Consiliul Local și Primăria vor susține activitatea. □ Călin ONICAȘ Jandarmii sălăjeni, campioni naționali de trei ori consecutivi într-o perioadă în care CS Volei Municipal se bate pentru supremația din România în sportul de sub fileu, echipa condusă de maiorul Adrian Bărburaș este imbatabilă în competițiile organizate de MAI, cucerind medaliile de aur pentru a șasea oară Având în lot mai mulți foști voleibaliști de performanță, cum ar fi Mircea Abraham și Cristian Boroeanu, echipa Inspectoratului de Jandarmi Județean Sălaj și-a confirmat din nou valoarea. Astfel, la ediția a IX-a a Campionatului Național de volei al Ministerului Afacerilor Interne, ce a avut loc săptămâna trecută la Drobeta Turnu Severin, sălăjenii au cucerit medaliile de aur. La competiție a participat și echipa de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sălaj, care a fost repartizată în aceeași grupă. Având o prestație bună, echipa jandarmilor sălăjeni a câștigat grupa în meciul direct. Componența lotului III Sălaj: Adrian Bărburaș - șef delegație, Mircea Abraham, Adrian Știrb, Cristian Boroeanu, Ionuț Buciu, Ioan Codeuș, Lucian Ionuțaș, Dan Hadade, Ioan Hodișan, Cristian Mocan, Doru Matei și Gabriel Pop Componența lotului ISU Sălaj: Gavrilă Gale - șef delegație, Andrei Păun, Radu Stoica, Ciprian Verdeș, Adrian Rada, Gabriel Șomoi și Nicolae Nicoară (decanul de vârstă al competiției - 62 de ani) jandarmii s-au impus cu 3 - 0) și s-a calificat în finala mare! Pentru medaliile de aur, Mircea Abraham și compania s-au duelat sub fileu cu echipa Inspectoratului de Poliție Dolj - câștigătoarea celeilalte grupe, pe care a surclasat-o cu scorul de 3 - 0! Performanța realizată de formația condusă de maiorul Adrian Bărburaș vine să confirme valoarea arătată din ultimul deceniu, în care echipa IJJ Sălaj a devenit campioană națională de șase ori (anii 2009, 2010, 2011, 2013, 2014 și 2015), trei titluri fiind consecutive! Mai trebuie spus că voleibaliștii jandarmi din Sălaj au egalat performanțele din voleiul sălăjean realizate de CS Elcond (3) și CS Remat Zalău (3), cele care au cucerit împreună tot șase titluri naționale. Ajunși la concurs fără coordonator, pompierii sălăjeni au ocupat doar locul 4 în grupă și s-au clasat la final pe locul 7. La festivitatea de premiere, echipele participante au fost recompensate cu diplome și cupe și au primit felicitări din partea reprezentanților M.A.I. și ai autorităților publice locale. □ Călin ONICAȘ Componența grupelor: Grupa A: Centrul de Pregătire și Perfecționare a Agenților de Poliție Slatina; Inspectoratul de Jandarmi Județean Bihor; Inspectoratul de Poliție Dolj și Inspectoratul de Jandarmi Județean Cluj; Grupa B: Inspectoratul pentru Situații de Urgență Neamț; Inspectoratul de Jandarmi Județean Sălaj; Inspectoratul de Poliție Satu Mare; Inspectoratul General al Jandarmeriei Române și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sălaj PIV COM SPORT SRL ZALĂU VINDE mese de tenis de masă omologate și mese de tenis pentru amatori, Hsi 41 C £* C Sli-b ii Sil Informații la telefonul: 074546.SO.52 vă stă la dispoziție 7 zile din 7 Program: Zilnic, între orele 08.00 - 20.00; Duminica: 09.00 - 20.00 (Bili í£DStáü CDâliMi ilKB öJ(B $0 íBüaiD^íjíMlGi^ aifiOJ Adresa: Str. Corneliu Coposu nr. 106 (fosta Servirea) Tel.:0751-598.596 5dtajean.ro Șimleul va juca în Campionatul Național de cădeți! Noua grupare condusă de Ovidiu Teușan are deja patru grupe de copii și juniori, iar juniorii II vor intra în locul competițiilor oficiale, din această toamnă într-un moment în care veștile de sub Măgură nu erau foarte grozave, una aduce speranțe pentru voleiul din Șimleu Silvaniei. Dintre cei 12 jucători cu care CS Phoenix a evoluat în sezonul trecut a Diviziei A1, unul a rămas pe loc. Chiar dacă este originar din Dej și a evoluat ani buni la Baia Mare, Ovidiu Teușan s-a stabilit în orășelul de la poalele Măgurii, acolo unde vrea să pună bazele unei alte echipe. Primul pas a fost înființarea unui nou club: ACS Silvania Sport Șimleu. Noua grupare este condusă de Ovidiu Teușan, cel care va fi președinte, dar și antrenor, iar activitatea se derulează deja cu mai multe grupe! De fapt, Teușan a început munca de ceva timp și au fost alcătuite patru grupe: una de cădeți, două grupe de fete și băieți cu vârste între 9 și 13 ani, respectiv o grupă denumită... de hobby, alcătuită de copii și juniori, cu vârstă între 12 și 15 ani. Pe prima categorie, cea de cădeți, se pune deja accentul, juniorii II efectuează antrenamente zilnice și ACS Silvania Sport Șimleu se va înscrie în sezonul 2015 - 2016, în Campionatul Național de cădeți. “Am trimis deja actele la Federație și sper să putem participa în noul campionat. Suntem în discuții cu Primăria și sper să primim susținerea financiară și materială de la autoritățile locale”, a spus Ovidiu Teușan. Trebuie spus că Șimleul a mai fost reprezentat acum câțiva ani în Campionatul Național de Juniori I, de CS Phoenix. □ Călin ONICAȘ Mihai Tarța continuă cu vicecampioana Chiar dacă împrumutul său de la CVM Tomis s-a încheiat, conducerea Zalăului a primit dezlegarea de pe litoral și tânărul voleibalist va juca în tricoul celor de la CS Volei Municipal și în campionatul viitor Talentatul trăgător fals este originar din Baia Mare, dar și-a făcut junioratul la CVM Tomis Constanța, în vara anului trecut, Mihai Tarța (n. 24 martie 1995) a ajuns la Zalău sub formă de împrumut pentru un sezon. Cum campioana a acuzat probleme financiare în cursul acestui an, se punea problema ca CVM Tomis Constanța să continue activitatea cu o echipă tânără, din care să facă parte și Mihai Tarța. Până la urmă, credem că formația de pe litoral va avea tot o redutabilă formație și în următoarea stagiune, iar jucătorul în vârstă de 20 de ani a ajuns la Zalău, deși mai avea contract cu Tomis pentru un an. Într-o ecuație în care au intrat până și familia jucătorului, Tarța a ajuns la o înțelegere cu CS Volei Municipal, acolo unde și el s-a simțit foarte bine. “Mi-ar face plăcere să continui la Zalău, sunt în discuții cu conducerea și sper să continuăm colaborarea”, spunea Mihai Tarța, în zilele trecute. Revenit din concediu, președintele vicecampioanei a pus punct pe “i” în cazul tânărului jucător, iar în cursul zilei de marți ne-a declarat: “Mihai Tarța a primit dezlegarea de la CVM Tomis și este jucătorul nostru! Este un jucător de perspectivă pe care l-am dorit, dar și familia s-a implicat în aducerea sa în Ardeal, pentru a fi mai aproape de casă”, ne-a declarat Radu Nistorescu. □ Călin ONICAȘ